John Galt
Well-Known Member
Продължаваме темата с глупостите, които Султанатите по света вършат, за да спъват бизнеса.
Днес на Вашето внимание ще представим следната новина: Германия обяви рекламния бизнес на Фейсбук за незаконен.
Звучи като смело изявление, нали?
Но е точно това, което Германският федерален картел (антитръстовият регулатор на страната) отсъди в четвъртък миналата седмица. Сега FB има един месец да обжалва и да се опита да промени решението, в противен случай ще трябва да променят начина, по който правят бизнес в Германия.
Регулаторът посочва като основни проблеми:
FB не са достатъчно прозрачни за това какви данни събира и как го използват.
FB "експлоатира" потребителите, като изисква от тях да се съгласят със събирането на данни, за да имат профил.
FB принуждава своите потребители да се съгласят на практически неограничено събиране на данни
Ако решението бъде потвърдено, FB ще трябва да промени начина, по който обработва данните за немски потребители и ще може да обедини данните с които разполага за даден човек само в един профил във Facebook, и то с изричното съгласие на потребителя.
Така че кажете сбогом на cross таргетинга на потребители на FB, Instagram, WhatsApp и Messenger ...
Очевидно синият гигант не е съгласен със заключенията на регулатора и възнамерява да обжалва, така че „хората в Германия продължават да се възползват напълно от всички услуги на ФБ“. Известно е колко много зависи техният рекламен модел от deep targeting като - интереси, custom audiences, като широко използваните функции на LLA.
Ще бъде интересно да се наблюдава този процес. Германия определено е важен пазар, като най-силна икономика в ЕС от която има 32 милиона активни потребители във ФБ, които определено допринасят за рекламните приходи на ФБ.
За любопитните, повече инфо може да намерите тук: https://www.wired.com/story/germany-facebook-antitrust-ruling/
Днес на Вашето внимание ще представим следната новина: Германия обяви рекламния бизнес на Фейсбук за незаконен.
Звучи като смело изявление, нали?
Но е точно това, което Германският федерален картел (антитръстовият регулатор на страната) отсъди в четвъртък миналата седмица. Сега FB има един месец да обжалва и да се опита да промени решението, в противен случай ще трябва да променят начина, по който правят бизнес в Германия.
Регулаторът посочва като основни проблеми:
FB не са достатъчно прозрачни за това какви данни събира и как го използват.
FB "експлоатира" потребителите, като изисква от тях да се съгласят със събирането на данни, за да имат профил.
FB принуждава своите потребители да се съгласят на практически неограничено събиране на данни
Ако решението бъде потвърдено, FB ще трябва да промени начина, по който обработва данните за немски потребители и ще може да обедини данните с които разполага за даден човек само в един профил във Facebook, и то с изричното съгласие на потребителя.
Така че кажете сбогом на cross таргетинга на потребители на FB, Instagram, WhatsApp и Messenger ...
Очевидно синият гигант не е съгласен със заключенията на регулатора и възнамерява да обжалва, така че „хората в Германия продължават да се възползват напълно от всички услуги на ФБ“. Известно е колко много зависи техният рекламен модел от deep targeting като - интереси, custom audiences, като широко използваните функции на LLA.
Ще бъде интересно да се наблюдава този процес. Германия определено е важен пазар, като най-силна икономика в ЕС от която има 32 милиона активни потребители във ФБ, които определено допринасят за рекламните приходи на ФБ.
За любопитните, повече инфо може да намерите тук: https://www.wired.com/story/germany-facebook-antitrust-ruling/
Последно редактирано: