Горе долу ДА. Но момента @mantaman е прав, не е баш така.
Заключение №1:
Цените са ниски. ФАКТ. Но цените за определени сайтове и рекламни позиции са ниски. В негория пример рич медиа банерите са на тези, на които си говорехме. Това, което той купува е друг формат и определено не е едно и също. С две думи - силните и авторитетни сайтове си държат определени цени за реклама - рейнджът 5-10 лева, а някой отгоре, но за да съберат и малкото са пуснали някакв измислени ад платформи, които продават на "нормални" цени. Да, тук са такива, защото търсенето е такова. Ако за една позиция чакат 3ма рекламодателя, нали се сещаш, че няма да 6 ст. От 6 ст. ще почне и може да стигне 2 лева и горница.
Заключение №2:
Когато се говори за импресии и имиджова / брант реклама, не трябва да се споменават кликове. Това вече не е работа на сайта, който е продал брой импресии. Подчертавам, брой импресии на дадена сума. Не е Google да ми изсипе 100 000 импресии за 10 лева, че и да г корегира чрез системата си, ако не се клика. Има си изита, мизита и те са с тези оферти.
Заключение №3:
Всеки предлага това, което иска. Никой не му казва. Да пазара е мерител. Но както виждаме, за някои има реклама от по толкова на клик, за други не съвсем. Да, сега не въртят, но чакайте да се събуди бизнеса....историята ще се повтори. Отново и отново.
Бг пазара си го развиват, но как да върви? То това вървене ли е? От 6-7 години (май повече даже) не виждам да се е променило с нищо. Дори преди време адсенсърите бяха по-доволни. Като цяло, бизнеса трябва да се ориентира към интернет и да заделя по-голяма част от бюджета си. Това е. За какво мислиш, че Европата ще дава ваучари на нашите тук за сайтове, защото не се движим на никъде. Европа не може да повярва, че САЩ няма стигане в това отношение. И да, няма....как да има. За това са нужни кампании, реклами, фондове, ивенти, и др. А ние да даваме всичко от себе си да им говорим, че да ти вземе някоя глупава телевизия няколко хилки, за да те врътне и после глас в постинята, все тази. Друго е да се разпростреш с няколко PR материяла и тежка кампания в интернет. Ее, да няма да те видят бабите след турския сериал, ама това няма как се се избегне.
Както се изразих, да развиват за навън, но да отделят време и за тукашните проекти. Ти би ли наливал в нещо, което ти прави 100 лева всеки месец, и да пренебрегнеш другото, което ти изкарва 1000 лева? Дали. Един предприемач трябва да има и преспективи пред себе си, не само да прави нещо на инат. Става, но до определено време. После е тегаво.