Кой както се уреди, 'дет се вика. През годините натрупан опит разбрах едно - важно е да си добър, но по-важно е да знаеш как да се промотираш. Има ниша и за евтин дизайн и код(заета предимно индийци, филипинци и т.н...), има ниша и за наистина професионални, но скъпи услуги. Нужно е обаче или да можеш да се рекламираш успешно сам или да имаш връзки за някои от големите риби.
При всички ситуации трябва да си цениш трудът дори и в началото. С български клиенти отбягвам да се занимавам. Всички знаем каква е ситуацията - искат много без да дават нищо. Корпоративните клиенти също се пазарят доста, но те са абонати на няколко програмистки/дизайнерски фирми или рекламни агенции. Тукашните предприемачи пък се чудят как да спестят от дизайн, програмиране и реклама по ред за тях основателни причини.
А споразумение за цените особено пък в България няма как да има, а и звучи абсурдно. В крайна сметка както споменахте по-горе рано или късно всеки "спестовник" ще осъзнае, че получава за това, за което плаща. Има и вариант и да попадне на "пишман разбирачи", каквито в България се навъдиха много, но в крайна сметка вината пак ще е негова ако като нормален предприемач първо не е проучил пазара/конкуренцията добре и нивото на услугите.
При всички ситуации трябва да си цениш трудът дори и в началото. С български клиенти отбягвам да се занимавам. Всички знаем каква е ситуацията - искат много без да дават нищо. Корпоративните клиенти също се пазарят доста, но те са абонати на няколко програмистки/дизайнерски фирми или рекламни агенции. Тукашните предприемачи пък се чудят как да спестят от дизайн, програмиране и реклама по ред за тях основателни причини.
А споразумение за цените особено пък в България няма как да има, а и звучи абсурдно. В крайна сметка както споменахте по-горе рано или късно всеки "спестовник" ще осъзнае, че получава за това, за което плаща. Има и вариант и да попадне на "пишман разбирачи", каквито в България се навъдиха много, но в крайна сметка вината пак ще е негова ако като нормален предприемач първо не е проучил пазара/конкуренцията добре и нивото на услугите.