Директни продажби на реклама

От: Директни продажби на реклама

Абе не вярвях аз, че за кратко време можело да се забогатее, но се оказа, че може! :shock:
Направо ще се гръмна.
Наистина имало начин и то бил точно чрез сайтовете на Соничка Бонбоничка. :D

Ето вижте всички за около 50 минути каква печалба успях да взема, направо съм потресен от кефф :-o

Чудя се колко ли долара ще взема ако играя 8 часа колкото е един работен ден - сигурно 400 долара по моите изчисления.
А ако се запиша и във 5-те сайта във на Соня, сигурно на ден ще печеля по 1000 долара.
Затова утре поне 6 часа ще играя в тези сайтове и ще публикувам колко ще взема, ще ми е много интересно. :-o

Ето и плащането ми за 1 час приятна работа:

Transaction details



Payment Received (Unique Transaction ID # ------------------)

Sent by:
Zigma Network (The sender of this payment is Non-U.S. - Verified)
Payment sent from:
twickerz
Payment sent to:

mi6o

Business Contact Information

Customer Service : Twickerz
Customer Service :
twickerz.com
Customer Service Phone:
+63 09236846148

Amount received:
$5.14 USD
Fee amount:
$0.00 USD
Net amount:
$5.14 USD


Issue a refund

You have up to 60 days to refund the payment.

Date:
Oct 25, 2012
Time:
18:50:38 PDT
Status:
Completed

Subject:
You've Got Money from Twickerz!!
Note:
Please share your proofs in our forum. Thank you.
Custom Note:
Payment From Twickerz.com to member mi6o
Payment type:
Instant

Лапе , спри се с тези глупости и се хвани с нещо сериозно.
 
От: Директни продажби на реклама

По коя формула 5$х8часа прави 400 долара?

И ти направо забогатя с $5,14. Не можем те стигна....
 
От: Директни продажби на реклама

Здравейте! Знам, че темата е старичко, но тъй като е Важна тема и преди ден се наложи да се пише по тази тема, с продажбата на директна реклама, ще дам малко информация, която съм натрупал и искам да споделя с вас. Много хора от нас обмислят тази опция и е хубаво да си кажем няколко неща по този въпрос.

Директната реклама е едно от най-сладките неща, говорейки за задоволително монетеризиране на трафика на един сайт. В зависимост от сайта, трафика и форматите, които продава, директната реклама може да се продаде под няколко форми:

1. Импресии
2. За период с определен ротационен %
3. На клик
4. Перманентна (статия, рекламно каре, ревю)

За да започнем от А,Б,В, първо ще споменем какви стандарти имат банерите, като един от най-популярните диспей методи: http://www.bannergarage.com/bannerads.aspx - това е пълния набор. Преди време имаше с идея по-малко формати, но сега се появиха нови, които медиите ползват, като например често вече виждам 728x210 (в dnes.bg), 300x600 (dir.bg, capital). Хубаво е всеки сайт да има възможност да поддържа освен тях, така и стандартните, което са в по-тесен кръг - хедър (728x90), квадрат (250x250), небостъргач (160x600) и малък хедър (468x60). Ето и как изглеждат на сайтове: Ad Placement.

Важно е да се спрем на точна идея как да разпишем и ценоразписа им. Тук и излишно да се споменава, че Премиум позициите са най-скъпи, после идват и другите. След средата на страницата, обикновено. На непродадените или неизползваните долни банери, сайтовете слагат AdSense, EasyAds, Grabo Affiliate Program, въртят техни други проекти или нещо друго. Идеята е да се виждат тези позиции и в същото време да носят доход. Правилното планиране на импресиите и позициите, носят на рекламодателя и добри резултати. Истината е, че този тип реклама е предимно имиджова. Ако някой тръгне да прави директни продажби, няма да получи желаните резултати, особено при бюджети от няколко хиляди на месец. Основната цел на този тип реклама е брандинга и в много малка степен директната продажба. Тук искам да отбележа, че това се отнася не само за големи медийни сайтове, но и за малки регионални информационни. Вече тук важен фактор (както и в повечето случаи) е трафикът. Когато някоя медия продава да кажем 1000 импресии (показвания) за 10 лева, тя може да генерира това за ден, даже и по-малко. Тук вече идва на помощ софтуера, с който се управляват рекламните кампании. Най-подходящ, по мои наблюдения, е Openx. Все пак компании като Groupon, Running Network, Lycos и много други.

Мобилната реклама, като част от рекламния пазар

Няма какво да си говорим, хубаво е когато продавате директна реклама, сайта ви да поддържа мобилни устройства - риспонсив дизайн или мобилна версия, на която да може да се поставят също въпросните банери. Интеграцията на OpenX е възможна и там. Всеобща тайна е, че всеки си рови из телефона, за да получи информация. Това е добър търговски трик, с който можете да продадете повече. Банерите трябва да да на хубави позиции, видими и в същото време ненатрапчиви за потребителя.

Доста честа практика стана и продажбата на бекграунд, като това като цени върви доста добре. Все пак говорим за брандиране, което е повече от видно. Това може да е пак продадено на ротационен принцип, за време и за кликове, но последното не го препоръчвам. Може да се пусне както на целият сайт, така и на отделни секции - категории на сайта: новини от България, Бизнес, Технологии и т.н. за целта, сайта трябва да е центриран. А ако не е, съм виждал и други формати - в горният ъгъл, като разлистващ се лист.

Продажбата на директна реклама е трудна работа и определено нейната атрактивност ще я продаде. Тук искам да кажа нещо много важно: Трафикът и качеството (съдържание, дизайн, подредба на елементите, полезност и авторитет) на сайта са в основата на продажбата. Всичко друго са търговски умения, добри договорки, изгоди и прочие. И тук елемента, колко по-голям и значим за интернет си, толкова по-голям шанс ще имаш при продажбата.

Искам да включа нещо друго, което наистина харесва рекламодателя - съдържанието. Продажбата на реклама под формата и на съдържание, ще го грабне. Какво означава това? Това означава, че медийният сайт ще има специална статия (подробна и съдържателна) с текст и графични елементи - снимки, картинки, видеа. Изнесете я като важна, и реално вече имате един силен лендинг пейдж на рекламодателя, който успява да го представи добре. Доверието, което потребителите имат в сайта кара да се доверят и на рекламодателя. Естествено, трупането на потребители, които са останат, следят и вярват (до една или друга степен) на сайта е едно от най-трудните неща и определено е нужно време за това.

Честа практика също така стана и използването на социалните канали, като подкрепа на дадена кампания. След като рекламодателя е купил някакъв рекламен пакет, включващ в себе си материал (статия, PR, анкета, ревю на продукт), вие можете да поднесете това и на потребителите ви, което са в социалните канали на въпросния сайт (facebook fan page, twitter, google+, linkedin). Това вече изглежда доста атрактивно, нали? И е така. Получава повече от платеното. Убеждавайки го в това, той е ваш. ;)

Това е за сега, дано стане и интересна дискусия. Рич медията местата са във фокуса....поне мисля, че към тях е редно да насочвате вниманието на рекламодателите. Едно, че ще донесат по-желание резултати за рекламодателя, второ, цените им са добри и за вас - да ги продадете.
 
От: Директни продажби на реклама

@Blinky как виждаш прехода, в който малък започващ да ставащ среден проект се среща с рекламодателите? Не е ли според теб един затворен цикъл, в който малките остават малки, точно защото са малки (евала мисъл :D)? По мое мнение в Бг нещата са супер консерва - който е "наплют" за оборотен лепи парата, други много по-стойностни проекти (които ще са и вероятно по-подходящи за рекламодатели) тънат в забвение и живеят благодарение на ентусизма на създателите си.
Кой е първият етап, при който може един малък проект да потърси и да успее да намери рекламодатели?
 
От: Директни продажби на реклама

Мда, продажбата на директна реклама не е лесна задача, но не е нещо невъзможно. Пазарът в момента е ясен и определено рекламодателите се трупат при големите, което има няколко обяснения - връзки, професионален изглед (да, взимайки няколко хлядарки на месец, ще може да си позволиш както екип, така и разработки). Не искам да се задълбочавам точно в тази насока, защото повечето от вас са наясно за ставащото. Ще се насоча в друга посока, момента от малък сайт към сайт, продаващ директна реклама. В началото е трудно. Няма и да има голям интерес, това няма какво да си го спестяваме. Но все пак излизаме на голям пазар, където борбата е с други големи сайтове в областта. Намираме се един вид във война. Това, за което се бори, е вниманието и в последствие парите на родния, а защо не и чуждестранния рекламодател.

Етап №1 винаги е бил развитието на сайта. За да може един сайт да претендира за пазарен дял, той трябва да се обособи на съответния пазар. Да кажем имаме информационен сайт в областта здравето. Наши преки конкуренти са: puls.bg (на investor), framar.bg, pharmacy-bg.com и други. Какво трябва да се направи? Като начало структурата, съдържанието и всичко около сайта си го планираме ние. След като го имаме изграден, работещ и готов за пълнене - пълним, като успоредно с това можем да му правим промоции във всяка една дирекция - социални мрежи, статии по други сайтове, медийни партньори по конференции в нашата област, малко офлайн и каквото друго може да се сетим. Целта е освен трафик и изграждане на бранд. И си поставяме цели - трафик и статии на ден. Няма да е лесно в началото, все пак сме one-man-show. Виж, имайки еип, нещата са други. Но се иска и инвестиция, няма как. След достигането на едно завидно количество трафик, съдържание, визия и интерес на потребителите към теб, вече това е момента с планирането за продажба на директна реклама. Поне това мисля, че са норманите стъпки, по които трябва да мине сайта. Пак казвам, бранда е много важно нещо тук. Качеството, определено. ;)

А по въпроса, за колко малък проект говорим тук. Никой няма да се впечатли от сайт с по 50-100 души на ден. Най-много да се договорите за някакви реклами за срокове, които ще са не лоша алтернатива в процеса ти на растеж до сериозните суми и рекламодатели. Ако имаш нещо на предвид, ще се радвам да го пуснеш, за да го анализираме и да го дискутираме, като по този начин развием пример в действителна среда. :)
 
От: Директни продажби на реклама

Можем да разгледаме 1 пример с е-списание.
2 години е мъчен проекта, в момента е изоставен. Екипа е сменян няколко пъти из основи. Правени са му банер реклами, фб кампании, установени са връзки с "приятелски" сайтове, потребителите му се радват и т.н. и т.н.. В сравнително силните си периоди (т.е. в тези, когато не е бил съвсем на произвола на съдбата) месечно е правил 20-30к уникални и 120к+ импресии.
По-тясно разгледано има само 1 силен конкурент, но толкова силен, че останалите продукти (списания) просто никой (от рекламодателите) не им обръща внимание. И естествено с времето като не вървят нещата ентусиазма спада, финансовите възможности (и смисъл) за поддържане също и нататък е ясно.

Та в една такава ситуация, когато рекламодателите си знаят само 1 и също и не искат да обърнат внимание на някой друг решение е трудно да се намери...
 
От: Директни продажби на реклама

Етап No 1 е ясен. Въпросът е какво правим след него. Според мен са възможни няколко варианта:
1. Включване на сайта в портфолиото на някой медия шоп - вероятността от там да се напънат да продават сайта ви е минимална. В общия случай ефектът ще е нулев.
2. Опит да се влезе в някоя онлайн група - навремето номерът ставаше (при достатъчно добър сайт), в момента е мисия невъзможна.
3. Самостоятелно продаване на реклама - някакви продажби определено ще се появят. Разходите обаче - по организиране, отчитане, счетоводство и т.н. покрай тези продажби най-вероятно в началото изобщо няма да се покриват от приходите.
4. Няколко собственика на сайтове да обединят усилията си с цел минимизиране разходите по администрирането на продажбите.
5. Не се сещам за друго.
 
От: Директни продажби на реклама

Първо ще отговоря на опциите, които си споменал, по мои наблюдения и опит:

1. Медия шоповете работят с други, като си подмятат рекламодатели и медии. Има ефект от тях, но трябва нон стоп да си им в полезрението. Тук вече има и друг критерий, рекламодателят вече сам (или в повечето случаи) си избира сайтове, респективно медия. За това трудното тук е да влезеш в полезрението и на двата субекта с минимални инвестиции. Защо минимални ли? Защото може да не се оправдаят. Често се случва. Но определено има смисъл.

2. Тук ще се съглася. Но и даже да влезеш, даже има такива модели. За жалост и те трудно продават своята реклама камо ли твоята, нищо че ще се договорят за 50% от официалните ти цени. Но какво от това, големите медийни шопове са около 30-40%. Но при партньорството с голяма медия е възможно по-честото пускане на реклама към теб.

3. Да, тук си прав. Целта е да се задържи ниво на постоянство. Няма значение кой, с какво, колко и как. В смисъл, пробваш и шанса да се върне при теб, ако е доволен, е огромен. Сам да си търсиш - определено бих препоръчал. Но тук ще помогне и споменатото в т.1 - да влезеш в полезрението им по някакъв начин. Трудно се продава реклама в сайт, нечознат за рекламодателя. Все пак, ако той има наблюдение над пазара, ще знае и къде да потенциалните му клиенти. Не че се случва и това да седнете с човек, който си е направил труда да проучи в детайли пазара, но карай. И това се преодолява някак си.

4. Тук не те разбрах напълно. Реално сте една медия, с еднаква или различни тематики, но продажбите ги прави един. Който има достъп до рекламодателите. Вече и ток определя, ако рекламодателя не се намеси, къде да пръсне рекламата.

За другото, ще постна по-късно. За ел. списанието. ;)
 
От: Директни продажби на реклама

Точно, зорът е да се влезе в полезрението на тези които управляват рекламните бюджети, а това е изключително трудно и отнема доста време и пари. Необходим е здрав офлайн маркетинг, който хич не е евтин.
Преди време имаше 6-7 сайта за сравнение на финансови продукти, но до големите бюджети се добра само Моите Пари. От сайта заложиха на телевизионно присъствие, анализи в пресата, участие в различни мероприятия, събития, изложения и т.н. Т.е. използваха всички възможни канали за да напомнят за съществуването си.

Е точно за подобен офлайн маркетинг говоря. Много по-евтино е , ако 5-6 сайта с потенциал се обединят и си поделят разходите по тези дейности (естествено не е необходимо чак в обема, на Моите пари), а в последствие и разходите по самите продажби - просто икономия на мащаба.
 
От: Директни продажби на реклама

Блинки интересно ми е какво е мнението ти по описания от мен казус.
 
От: Директни продажби на реклама

Можем да разгледаме 1 пример с е-списание.
2 години е мъчен проекта, в момента е изоставен. Екипа е сменян няколко пъти из основи. Правени са му банер реклами, фб кампании, установени са връзки с "приятелски" сайтове, потребителите му се радват и т.н. и т.н.. В сравнително силните си периоди (т.е. в тези, когато не е бил съвсем на произвола на съдбата) месечно е правил 20-30к уникални и 120к+ импресии.
По-тясно разгледано има само 1 силен конкурент, но толкова силен, че останалите продукти (списания) просто никой (от рекламодателите) не им обръща внимание. И естествено с времето като не вървят нещата ентусиазма спада, финансовите възможности (и смисъл) за поддържане също и нататък е ясно.

Та в една такава ситуация, когато рекламодателите си знаят само 1 и също и не искат да обърнат внимание на някой друг решение е трудно да се намери...

Нека да го хванем за пример списанието. Щом е имал екип, който е писал съдържанието, определено е стигнал някакво не лошо развитие. Повечето сайтове не достигат до там. Щом си бил №2, а рекламодатели е имало в №1, то нищо не е пречило да насочат и погледа си към теб. Ако трябва да бъда честен, всеки един голям или малък рекламодател се гони индивидуално. Какво ще рече това? Например, компания А рекламира при конкурента ти усилено, с голяма честота, то реално той по никакъв начин няма да има против да разпредели бюджета си в две направления, като естествено това, че си №2 ще те нареди и като такъв в бюджетирането по медии. Но пак е нещо, като начало, нали?

Влизането в полезрението на всеки един рекламодател става като се подхожда индивидуално към всеки. Но както каза и ти и предишния потребител, това е обвързано с инвестиция. Няма как да се разбере за теб, ако не рекламираш там където той ще те забележи, няма да е лошо и да му се прати малък справочник (в маркетинг отдела) - не е чак такава загуба на средства, пък и ще изглеждаш голям все пак. ;) Напомни за себе си на празник или няма да е лошо да научиш нещо за компанията и да им пратиш подарък - на успешна сделка, РД на фирмата, откриване на нов офис и т.н. Виж къде се мота маркетинг директора им, 100% посещава мероприятия, на които може да присъстваш и ти - конференции, изложби и други. Колкото са по-официални, толкова по-бързо можете да стигнете към частта с бизнеса.Това е от основните ключови моменти. А като започне да насочва и пари в твоята дирекция, на по-чести интервали, може както се вика и малко по-персонален подарък да получи. Но е редно да е под масата. :) Все пак стимулът си е важен елемент при този вид бизнес. Поне тук е така. Нали...махаме на страна ефективността на рекламата и начина да обслужване. Тези двете са задължителни.

Това е практика, както с рекламодателите, така и с рекламните агенции и медия шопове. Всеки иска да бъде специален и да му се "казва" с материални неща едно благодаря. Много ме дразнят "сухите" отношения - на ти реклама - дай ми комисионна. :)

Разкажи повече, защото искам да видим къде може да се подобрят нещата, с което реално да може и да помогне и на други.
 
От: Директни продажби на реклама

Според мен най-тънкият момент са първите 1-2 "сделки". Защо?
- рекламодателя казва: никой не рекламира при вас, защо пък аз да рискувам? Няма да го направя:
1 - може би тук идва момента с клишетата от рода на млада просперираща медия/екип, голямо желание, поемане на риск за собствена сметка и т.н. НО хората, които дават сериозни пари, а не по 20-30 лева за реклама едва ли могат да се впечатлят от нещо подобно
2 - лепваш насам-натам рекламка на браТчеди, комшии и приятели - хем им удряш 1 рамо на тях, хем не ти стоят празни позициите. Това е ОК, но си личи от километър, когато схемата е такава и пак тези с ПАРИТЕ не връзват
- в борбата да се хване рекламодател се приемат почти всякакви предложения, често на и под абсолютния минимум:
1 - ставаш магаре - товарят те, товарят те - не печелиш нищо
2 - запазваш достойнство, теглиш им 1 майна и си лягаш с празен стомах
- започнеш ли ти диалог, влизаш в ролята на "молещ", което означава, че отсрещната страна ще води танца
- не започнеш ли ти диалога се връщаш на варианта с празния стомах

Какъв според вас е прага, при който една е-медия започва да става привлекателна за рекламодатели. Да вземам пак примера за е-списание, било то специализирано или не.
 
От: Директни продажби на реклама

Като правило, което трябва да следва е - хората купуват от там, от където и другите хора. Или премесено в нашия случай, звучи така - въртене нон стоп на банери и реклами (твои проекти или бартери, или приятелски сайтове), създавайки внушенивто, че има набор от добре плащащи рекламодатели, които нон стоп ти пълнят премим позициите. Повярвай ми, това работи добре. Самото внушение е достатъчно. Често срещам медийни сайтове, които правят грешката да пускат на премиум позициите си или Адсенс или Изиадс, което нали се сещате кое ще предпочете рекламодателя. Нали? Дали да пусне премиум реклама при теб за 10 лв. на 1000 импресии, което е нормалното за големите медии и средните даже, или да си плати 1 лев на 1000 импресии, през дадената дисплей мрежа. Или банер на Грабо, което винаги ме е размивало. :)

Виж тук няма да споря с теб, връзкарщината си я има. Не е само в рекламния бизнес, ако това ще те успокои. Но едва ли, така че продължаваме напред. Няма как да се бориш с това, просто гледаш да си по един или друг начин в играта. :) Няма как.

Няма да им се даваш за рова с преговорите. Преди няколко дни един ми вика - "Да, видях офертата, но ще трябва да говоря с шефа, за да видим дали можем да си позволим този бюджет за реклама". Да, добре палячо. Нарича се прехвърляне на отговорност и е стар търговски трик. Както казах, гледаш ти да си играча. Всеки ще го играе играч, няма съмнение в това. ;) Това даже не трябва да се колентира, защото с мизерници не трябва да се занимаваш. ;) Каквито са му циганиите, такива ще са му и кампаниите, това е.
 
От: Директни продажби на реклама

Е точно за подобен офлайн маркетинг говоря. Много по-евтино е , ако 5-6 сайта с потенциал се обединят и си поделят разходите по тези дейности (естествено не е необходимо чак в обема, на Моите пари), а в последствие и разходите по самите продажби - просто икономия на мащаба.

Да, така е. Даже е препоръчително. Една медийна група, ако обедини сайтове от различни области, и започне да ги предлага ще има доста по-голяма успеваемост от сингъл плейр моделът. Да, сигурно ще трябва да се разчекне между всички публишъри и рекламодатели, но ако си го сметне така, че да има стимул, нещата ще се получат.

Обикновеният рекламодател иска сфера (таргет) и обичем (количество). Не го обяинявам, но е редно в сферата да търси сегмента и от там вече по общото. Но ходи им го обясни.

Преди време на среща бях поставен в една много смешна ситуация...говорехме си с едни мързели, които бяха големи гурута, направо факири. Та те ми казаха...това трудно ще го продадем, защото не е медия...аз им отговорих, човече, като гледам какво съдържание имат тия медии...добре че не съм медия...:) Искате да ми кажете, че съдържание, което обяснява как се правят пари онлайн е по-кофти от голия задник на Азис или драмите на Станишев. Ако е така, няма да е зле да се замислите за самоубийство. Последното не им го казах де. :)

С поспедното искам да дам съвет - движете се с тълпата или я водете. Демек, или ще сте едни от всичките, които пишат за Николета и Алисия, или ще създадете нещо качествено. За жалост второто малко по-трудно се продава последно време. Това е заради масовата.деградация, но това е пазара, някакси гледаш да му отговориш на нуждите. ;)

Важен софтуер за измерване е Гемиуса, като всяка голяма медия се замерва с него.
 
От: Директни продажби на реклама

А някой имал ли е по-близък контакт с медия-шоповете? Интересно ми е в практиката какви са техните позиции, поведение, начин на работа?
 
От: Директни продажби на реклама

А някой имал ли е по-близък контакт с медия-шоповете? Интересно ми е в практиката какви са техните позиции, поведение, начин на работа?
Аз имам, но не мога да я нарека много добра...все пак говорим за медия шопове, които имат и техните си изисквания. Едните искат Gemius, другите и Nielsen, трети да имаш визия на медия, четвърти да си с многооооо трафик, пети - друго и така. Само не мога да ги убедя, че IT сайт няма как да прави трафик като на новинарски, но това е друг въпрос. Някак си хората, които се интересуват от всичко (новини, политика, спорт, бизнес и т.н.) е в пъти повече от тясно специализиран профил, като заинтересуван в IT неща.

Поведението е персонално към всяка една медия. Ако си по-голям, така се и държат, ако си среден - отношението е като за среден играч, и така по логиката....а ако си и с познанство, още по-добре си дошъл. Най-хубавото е когато самият клиент иска твоя сайт да е в медия планирането, тогава вече колкото и да си малък, съобразяват се. Не че не могат да го извъртят, че не си комерсиален и не продаваш реклама, но все пак тяхна работа е да подсигурят добри условия и цени на желания от клиента сайт. Това е разковничето в много ситуации.

Иначе за медия шопове, ето един лист, който е редно да се облъчат - Красимир Гергов е медийният октопод у нас!. Обръчът от рекламни агенции на Красимир Гергов трябва да е цел №1 за всеки сайт. Лично аз препоръчва някак си чрез връзки и познати да се достигне до повечето. Колкото по-симпатичен си на дадената агенция, толкова повече ще те имат на предвид при планирането на кампании, ако зависят от тях де, защото все пак да не забравяме, че всеки голям клиент има и един маркетинг директор, който прави планирането.

http://etrud.blogspot.com/2012/01/blog-post_2635.html - това е също добър списък с агенции. ;)

Ако нещо конкретно може да се разисква тук. ;)
 
От: Директни продажби на реклама

Искам да допълня с някои данни, които могат да бъдат полезни. За миналата година са, но мисля, че тенденцията ще се запази същата и през тази, с някой друг % ръст, разбира се.

Най-популярният и предпочитан формати за CPM реклама е както следва:

1. Банер 300х250
2. Брандинг - бекграунди предимно
3. Банер 728х90
4. Rich media - Хедъри или под хедъри, както и атрактивни флашове
5. Half Page банер
6. Megaboard

Това е в общи линии, като топ бизнес сферите, които наливат пари са:

1. Банките
2. Търговци
3. Храни, напитки, хр. вериги
4. Фармация
5. Автомобили
6. Телекоми
7. IT
8. Залагане и хазарт
9. Услуги
10. Туризъм
11. Обучение
12. Медии
13. Недвижими имоти
14. Друго

Както се предполага и се подразбра рекламата има силни и слаби сезони, като всеки един бизнес. Най-активни месеци, в които рекламодателя отвързва кесията са май, ноември и декември. А най-слаби - януари и август. Еее, това е общата ретроспекция, базирана на миналогодишните данни, но като човек, следящ рекламния пазар, мога да кажа, че тенденцията не се е изменила много. Единствено има малки размествания при топ рекламодателите, като телекомите бяха малко по-напред, както и недвижимите не бяха предпоследни. А при банер форматите, бекграунда започва да извоюва все по-голяма популярност. ;)

Гледайки тези статистики и имайки амбиции някой ден да продавате директна реклама, имайте в предвид тези рекламни формати. ;)
 
Ето как изглежда пазара на реклама в Русия. Скоро и тук ще е така по мои наблюдения, но да видим ще го доживеем ли:

http://www.cossa.ru/articles/152/37231/

Някой с руски може да ни драсне по-важното от статията тук, така де, само това, което е обобщено с 2-3 изречения. :)
 

Горе