Дискусия относно стар или нов магазин

Да, по разумно е нова фирма освен ако разбира се няма как да провериш старта от-до и има сериозни плюсове да вземеш старата - договори с големи отстъпки, интеграции и.т.н. Реално погледано дори мейл абонатите ако са събирани законно се водят към еди кое си ЕООД/ООД. Така че в много от случаите нещата са вплетени - магазин и фирма заедно. Винаги съм се питал как стои въпроса с гаранциите в такъв случай. Старият собственик си е прибрал парите и го няма, а клиентите имат 24 месеца да им се развалят стоките и да им ги оправяш и заменяш без пари.
 
Всъщност One665 без да иска е засегнал един от негативите при закупуване на вече съществуващ бизнес. Разбира се, че не са проблем старите поръчки ( даже ако клиентите са в база данни с мейлинг тъкмо това е за което купуваш бизнеса ), старите поръчки като записи могат да се изтрият ако има притеснение, че НАП ще се заядат въпреки предоставени документи за дата на закупуване на бизнеса. Всъщност проблема е друг. Ако купуваш стар бизнес трябва да провериш сериозно отчетите за касови наличности, задължение към доставчици, задължения на фирмата към собственика, а също и цялата документация свързана със персонал, която се съхранява десетилетия. Защото при теб ще дойде и ревне някоя леля която тъкмо иска да се пенсионира, а и трябва еди кой си документ.
Зависи от нишата, от магазина и от историята, разбира се. Говорим изцяло за магазина като платформа, иначе за фирмата в общия случай е по-добре да си направиш твоя чисто нова, но магазина е друга бира. При добро класиране в Гугъл, списък с клиенти и мейли от поръчки, разбира се че е по-добре да го вземеш готов, да не говорим че това е и история някаква, а при онлайн магазините в БГ, малко са тези дето могат да кажат (без да си измислят или лъжат) примерно - работим от 6-7 години успешно, имаме XXXXX доволни клиенти и т.н..., а това изгражда доверие в новите посетители и може би ги подтиква и те да ти станат клиенти или поне така би следвало да е.
Това имах предвид. Писах и по горе, но момъка не можа да ме схване. Питането беше за нов или стар магазин, не за целия бизнес. И ако има история и стоката, която се продава е сходна, да вземеш клиенти и доставчици - ок. Но ако е в друга сфера или е неразработван като хората магазин, по добре нов. Друг е въпроса доколко, продавача е склонен да сподели повече информация на ниво оферта и то инфо не в стил рекама и "нямам време да го работя" и бам цена 20 хил и рядко е сконен да преговаря. Той си го е оценил (повечето според желанията). Да не говорим, че ако магазин е връткан през 2-3-5 фирми няма как да му хванеш верни ли са тези данни, не са ли. И следва да се довериш на каквото ти е подал продавача. Щото когато се стигне до достъпа до базата мача вече е свирен. Ако магазин какъвто и да е върви добре, т.е. иам продажби и си го работил 6-7 години, как решаваш да го продадеш. А стигнал ли е до почти нулеви продажби, рейтинга му вече се обезмисля.
 
Може би нямаш още опит за да знаеш, но повярвай причини за продажби на печеливш бизнес има много - умора и желание да почнеш нещо ново, други проекти в които искаш да вложиш време, частично оттегляне от активна дейност, физическа невъзможност - раждане, местене и.т.н., задаващи се тегави правителствени разпоредби с които вече нямаш сили да се занимаваш, причини много.
 
Може би нямаш още опит за да знаеш, но повярвай причини за продажби на печеливш бизнес има много - умора и желание да почнеш нещо ново, други проекти в които искаш да вложиш време, частично оттегляне от активна дейност, физическа невъзможност - раждане, местене и.т.н., задаващи се тегави правителствени разпоредби с които вече нямаш сили да се занимаваш, причини много.
Съгласна съм. Има го и този момент.
 
С времето ще разбереш. Това е като да даваш мнения за гледане на деца без да си родител. Просто някои неща са непонятни и няма как да се разберат докато не минеш оттам.
 
Защо? Нали се води дискусия за старт с онлайн магазин. Кое точно му е офтопик?
Темата е безсмислена, сравнят се неща без никакво уточнение.
Точно офтопик си е.
 
Не, просто е по-широка дискусията. Все пак трябва да тръгнем и от там, че много новаци им е непонятно защо се продава един бизнес и си мислят, че видите ли ако се продава нещо има гнило задължително. Искат да купят нещо с някаква цел ама нито цялта нито нещото е ясно. В случаят стана ясно, че се интересуват просто от по-силен старт със стар домейн и нищо повече, а не от закупуване на магазин, пък хеле цял бизнес.
 
Защо? Нали се води дискусия за старт с онлайн магазин. Кое точно му е офтопик?
Макар, че темата не е моя, т.е. не е повдигната от мен, явно моите постове предизвикват негодуването от страна на по старите членове на форума. Ако админите преценят могат да я изтрият. На останалите явно им е ясно за стартирането на нов бизнес онлайн. Те са се родили научени и във времена, когато форумите бяха далече по активни и с много конструктивни мнения и явно там са споделили опита си и не искат повече.Сега могат и да не четат, но и това им е личен избор. За споделяне на опит или съвет от някой оттях няма да очакваме.

Ако все пак остане темата може да се случи успешна дискусия . На много хора, предполагам, ще е интересно как да си оценят риска при стартиране на нов онлайн бизнес. Все пак темата е в предприемачески форум и едва ли позицията "Ти си тъп" е конструктивно мнение, но пък има и хора с опит, които могат да споделят.
 
Аз съм член на форума от 13 г., мисля че дискусията е полезна и се опитвам да помогна с опита, който имам. Всеки отговаря за себе си и за мненията си индивидуално.
 
Аз съм член на форума от 13 г., мисля че дискусията е полезна и се опитвам да помогна с опита, който имам. Всеки отговаря за себе си и за мненията си индивидуално.
Благодаря за което. Аз също не съм регистрирана вчера, но поради това, че предимно чета и по малко пиша съм нов потребител. Както и да е. Разбирам, че темата остава, макар да няма много отговори.
Та на темата за икономическата съобразност нов /стар и оценка на риска. Заслужава ли си стар магазин с история. Ще ми е наистина интересно, чисто икономическо обосновано, ако може - защо стар има повече предимство. ( Изключваме емоционални причини, като умората да не се занимава собственика или загуба на интерес). И да новак съм в онлайн, но пък имам наблюдения над офлайн. И обикновено икономичекста изгода да продадеш/разкараш/ бизнес е, че започва да запада - намалял поток клиенти, навлизане на големи играчи в сектора и сродни . Влияят ли същите правила и при онлайн?
Причини за западане на онлайн магазин - рядко зареждане, високи цени, недостатъчна реклама, промени на правилата на гугъл, фейсбук и пр?
 

Горе