Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Force

Active Member
Здравейте Колеги!

Ситуацията е следната:

Поръчвам си 10 еднакви продукта от Китай, които пристигат в една пратка с обща стойност 28$. По проста сметка 20% ДДС от 50лв. е 10лв. Пощенската такса е 3.50лв. Дотук добре. Обаче митничаря започва да ме убеждава, че това са търговски количества и не може да ги пусне просто така. Щели да го уволнят. Иска ЕОРИ номер(вече имам) и ме пренасочва към фирма, която подготвя документи за внос(предполагам ще плащам и мито). Фирмата ми иска такса за документите 30лв. А ако платя и мито става към 35лв. Тоест таксите общо набъбват до 50лв. Така общата стойност на пратката се равнява на 100лв. А аз дори не знам какво има вътре в нея. От България мога да закупя същите продукти за 100лв, с опция преглед, че даже и гаранция.

Какво се случва ако не отида да освободя пратката от митницата?

Има ли начин пратката да излезе от категория "търговски количества" и да влезе в "за лично ползване". Като по този начин да си спестя парите, които ще дам на фирмата?
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Добре е да се използва търсачката на форума, че и тези дни пак се коментират въпроси, които реално се дъвчат през ден-два-три реално погледнато. Може да има цяла една MEGA THREAD „CHINA“, ако не и подфорум.

Отговори.

Има ли начин пратката да излезе от категория "търговски количества" и да влезе в "за лично ползване".

Въпросни на които не ти се налага да отговоряш, ако ползваш услугите ми:
- Ако вкараш 10 бройки няма проблем, но ако вкараш 20 или 50 бройки и те попитат с каква цел ги вкарваш какво ще кажеш?
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Здравейте Колеги!

Ситуацията е следната:

Поръчвам си 10 еднакви продукта от Китай, които пристигат в една пратка с обща стойност 28$. По проста сметка 20% ДДС от 50лв. е 10лв. Пощенската такса е 3.50лв. Дотук добре. Обаче митничаря започва да ме убеждава, че това са търговски количества и не може да ги пусне просто така. Щели да го уволнят. Иска ЕОРИ номер(вече имам) и ме пренасочва към фирма, която подготвя документи за внос(предполагам ще плащам и мито). Фирмата ми иска такса за документите 30лв. А ако платя и мито става към 35лв. Тоест таксите общо набъбват до 50лв. Така общата стойност на пратката се равнява на 100лв. А аз дори не знам какво има вътре в нея. От България мога да закупя същите продукти за 100лв, с опция преглед, че даже и гаранция.

Какво се случва ако не отида да освободя пратката от митницата?

Има ли начин пратката да излезе от категория "търговски количества" и да влезе в "за лично ползване". Като по този начин да си спестя парите, които ще дам на фирмата?

След като имаш вече еори номер, гледай по най - бързия начин да си подготвиш документите. Плати си на фирмата към която са те препратили (това е сигнал отиди там за да ти свършим работа)! Не знам какви гаранции имаш за стоката, но те си имат време, гледай да си оправиш нещата в митницата по бързо. Свържи се с китаеца и го помоли да не си изисква пратката обратно. Не знам как си извършил плащането но или ще ти искат извлечение от банковата сметка, или снимка на плащането в paypal или снимка с плащането от сайта. Ако не съвпадат нещата погрижи се да изискаш обратна фактура от китаеца на която да съвпадат нещата. След като всичко съвпадне отиваш с всичките документи в тази фирма. Там може да те питат, може и да не те питат, но най - добре избери услуга включваща само подготвяне на документите. Обикновено предлагат три услуги: 1) Подготвяне на документите, 2) Подготвяне и подаване на документите, 3) Подготвяне, подаване и плащане на митните сборове. Ти избери само подготвяне, след като ти ги подготвят и си избрал само подготвяне, те ще ти обяснят какво да правиш. Аз ще ти кажа, понеже може да са неучтиви :) След като са ти готови документите отиваш в банката и плащаш митните сборове, след това отиваш и си подаваш документите и след това си взимаш стоката. При всяка митница е различно и след като си подадеш документите попитай от къде да си вземеш стоката. Доста полезна информация можеш да получиш от портиера пред митницата, затова се погрижи да остане с добри впечатления от теб иначе като новак ти е спукана работата ;) След като си вземеш стоката се моли митничаря да не я е отворил с големия сатър и да е нарязал половината неща :) Ако всичко е точно значи всичко е наред, ако нещата не са наред, то тогава гориш, понеже за 28$ не си заслужава въобще главоблъсканицата по изпращане обратно на стоката.

След като на твоето име вече има изваден ЕОРИ номер имай предвид, че всяка пощенска пратка ще минава митница. Ако си ги поръчал с търговска, то знай че минималния праг за поръчка е около $250, за да има смисъл заниманието.
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Другият вариант е да поръчваш с ДХЛ по този начин ще си спестиш голяма част от глупостите на пощите и митниците

За дребна пратка с ДХЛ ще платиш около 30 долара -

Първо пратката ще ти пристигне по бързо
Второ няма да висиш на митница
Трето няма да платиш за обработка на документи

Като удариш чертата ще си напред
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

hanovec - Благодаря за обяснението, но съм наясно с абсолютно всичко, което си посочил. Моят въпрос беше как да НЕ се възползвам от услугите на фирмата, а само да си платя ДДС-то и да се махна. Защото няма смисъл да ходя фирмата да ми оправя документите, понеже не ми е изгодно в случай че те ми вземат 30лв. А твърдението ти, че всяка пощенска пратка ще минава митница не е вярна! Процента на задържаните пратки на стойност над 30$ е към 5% от всички получени. Всички данни на получател съвпадат с посочените данни в ЕОРИ документа.

П.П. Най-вероятно ще пиша на китаеца да си върне пратката обратно и ще поискам частичен рефънд. Не знам какво ще излезе от пратката, като я взема от митницата и стойността и вече е 100лв. за мен. По ми е изгодно да поръчам същите стоки от тук за 100лв. с гаранция и опция преглед. Иначе си прав, че за поръчки с търговска цел не си заслужава под 250$ занимавката. Въпроса е какво правиш, когато желаните от теб продукти се предлагат от 10 различни производителя? Да кажем, че вкарваш 10 пратки с по 10 броя еднакви продукти в пратка. Всички като ги спрат на митница, само обслужването е 35лв. на пратка. Затова май явно ще търся само един производител, който да предлага максимално богата гама от желаните продукти.
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Или другия вариант е да зарешеш този бизнес и да се ориентираш към нещо друго (или просто да си зареждаш фирмата от търговци в ЕС).

След като на твоето име вече има изваден ЕОРИ номер имай предвид, че всяка пощенска пратка ще минава митница.

Аз имам ЕОРИ номер, обаче си поръчвам малки неща и не са минавали митница. Директно си ги получавам в пощенския клон. (Не се занимавам с търговия.)
 
От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

@Force

"hanovec - Благодаря за обяснението, но съм наясно с абсолютно всичко, което си посочил. Моят въпрос беше как да НЕ се възползвам от услугите на фирмата, а само да си платя ДДС-то и да се махна. Защото няма смисъл да ходя фирмата да ми оправя документите, понеже не ми е изгодно в случай че те ми вземат 30лв."
- От тези ти думи става ясно че си нямаш никакво понятие за какво става въпрос! Нищо от това което казах не ти е ясно. За всяко нещо си длъжен да си платиш данъците определени от държавата. Ако не искаш да ползваш фирмата, към която са те препратили, то тогава отиди и си подготви сам документите ;) Не знам точно обявената стойност, както и габаритите на пратката, но по думите ти мога да ти кажа, че си доста под прага за обмитяване, следователно в митните сборове ще влезне само ДДС на обявената стойност, ДДС на транспортните разходи, подготвяне на документи и такси на банката.

!ВАЖНО!: Ся ще кажеш, че транспорта ти бил без пари нали :D Да ама не, китаеца не е посочил изрично, че сумата за доставка е включена във фактурата, понеже е декларирал толкова ниска стойност, че ще излезе че ти ги подарява. Ако все пак си казал че ти е поел разходите по доставката и ще представиш такава фактура или да изискат от него, ще стане интересно :)

!ВАЖНО!: Какво толкова се плашите от митото? То е в 90% от случайте наполовина на ДДС-то или дори още по - малко.

"Процента на задържаните пратки на стойност над 30$ е към 5% от всички получени. "
- Осъзнаваш ли каква глупост е това което си написал, най - вероятно имаш предвид по 30$, което не е вярно, това е мит има си точно правило, за това коя пратка да бъде задържана и коя не! Ако са само 5% то защо твоята е спряна? Има значение как китаеца ти изпраща пратката към България и спрямо това възможностите са различни. Това от къде го прочете? От някоя статистика ли? Щото и според полицията е имало само 4-тири кражби в с.Гърмен за миналата година!

"Най-вероятно ще пиша на китаеца да си върне пратката обратно и ще поискам частичен рефънд."
- Благодарение на точно такива прояви 90% от китайците не желаят обявите им да бъдат видими за българи. Надявам се да не погледнат сериозно на диспута ти, защото ми писна да се излагаме като нация пред цял свят!

"Да кажем, че вкарваш 10 пратки с по 10 броя еднакви продукти в пратка. Всички като ги спрат на митница, само обслужването е 35лв. на пратка. Затова май явно ще търся само един производител, който да предлага максимално богата гама от желаните продукти. "
- Аз лично като правя така си подготвям документите отивам в митницата и си освобождавам стоката. Ако въпроса е ти какво да направиш, то трябва да ползваш моите услуги или услугите на колега, с тази разлика, че аз за 10-те пратки ще ти взема една такса, която такса ти я спестявам, понеже търговеца от които ще ти взема стоката ще ми направи отстъпка.

ПП - > Много често разни играчи ми пращат съобщения как дадено нещо било мноооооооого по - евтино в Китай от колкото аз го продавам, не ме ли било срам да слагам такава надценка и тем подобни, ето ти го отговора.

@mantaman

"Другият вариант е да поръчваш с ДХЛ по този начин ще си спестиш голяма част от глупостите на пощите и митниците"
- Тук си много прав и колкото повече хора послушат съвета ти, толкова повече клиенти ще имам аз ;) Използвайки услугите на DHL ще си спестиш не много, а всички дребни проблеми, НО може да си създадеш доста проблеми от друго естество, решението на които няма да е 30 или 100 лева ;)

"За дребна пратка с ДХЛ ще платиш около 30 долара - "
- Ще прати толкова, колкото китаеца му поиска, а моите проучвания показват, че китайците искат поне двойно на това което ще платят в DHL :)

"Първо пратката ще ти пристигне по бързо
Второ няма да висиш на митница
Трето няма да платиш за обработка на документи"
- Че ще пристигне по - бързо спорт няма, че няма да се виси на митница също спор няма, но за да може DHL да ти подготви документите и да те представлява през митницата е необходимо да си откриеш профил при тях, да им представиш един набор от документи с които те да работят, за издаването на които разходите за гр. Пловдив са примерно около 100 лева. Тоест за еднократно пак не е вариант. За подготвяне на пратката грешиш ама адски. Те не подготвят документите, а само ги обработват. За да стане ясно ще го обясня по - доло, че да не са просто голи думи.

Каква е разликата между подготвяне на документи и обработка на документи:

Подготвяне на документи:
- При освобождаване на пратка от митницата има един набор от документи, който трябва да бъде събран и представен за обработка.

!ВАЖНО!: На пръв поглед нищо особено не казах нали :D Всяко дете го знае и всеки го може нали :D Ето още малко информация. Подготвянето на документите не включва само тяхното събиране, а и тяхното преглеждане, проследяване, засичане, следене срокове за валидност и т.н. Този които обработва документите не го прави това, той само обработва информацията на тях.

Обработка на документи:
- Използва се информацията от представения набор от документи на база която се изчисляват митните сборове.

!ВАЖНО!: И тук нищо не казах нали :D Тук уловката за потребителя е следната, че може да ти обработят документите и най - накрая резултатите да са толкова грешни, че в митницата да те върнат, ти да прегледаш документите да ги пуснеш за обработка пак и пак резулатата да е да те върнат обратно. Това че DHL обработва документите не е гаранция, че няма да те върнат. Няма значение, кои обработва документите, ако не са изрядно подготвени спукана ти е работата :)

Да се върнем на DHL :) Та при тях обработката на документите е много бърза в рамките на работния ден, те предлагат и представяне пред митницата, което също е безплатно. Но да не забравяме, че те обработват документите и тях като ги върнат все едно теб са те върнали и твоята задача е да обработиш документите наново ;) Ако един път те върнат, ползваш услугите на DHL и желаеш да обработят повторно документите ти, мисля че таксата беше 100 лева или нещо от сорта :) :D

Все още не съм споменал за поемането на митните сборове! Такааааааааа :) DHL безплатно само обработват документите и те представляват пред митницата, но не поемат митните сборове безплатно! След като са ги изчислили ти изпращат митните сборове на теб ти да си ги поемеш и след това да им изпратиш платежно с поетите такси. Как се прави това платежно, коя е сметката по която се превеждат парите, какво е основанието за плащане? Това са все въпроси за които ще трябва да се консултираш с всевишния или с някои от любезните оператори на DHL ама в германия, щото българските имат по 60 секунди на линия за клиент и след 60-тата секунда прекъсва автоматично разговора от системата. За 60-то секунди не мога да гарантирам в този момент, но да се надяваме, че са го премахнали. Въпреки всичко, операторите нямат такава информация и ще ви кажат да се свържете с отдел митници на DHL :D Интересното при отдел митници, е че ако нямаш личните координати на хората които обработват пратката ти се праща един тикет, които се преглежда от някои случаен тяхен агент, може да е твоя може и да не е. Ако е твоя супер, ако не е трябва да му обясниш всичко то а до я, ако нещо пропуснеш или той има въпрос ти го задава през тикет системата им и ти пак пишеш, ама следващия път е най - вероятно ще го погледне друг агент, който може да има някакъв нов въпрос и така сам си прецени колко време ще ти е неоходимо само за едно платежно :D

* Ако ви вече гърмян заек, ще знаеш, че още при първия разговор с митническия агент на DHL трябва да поставиш всички въпроси за които споменах по - горе и още доста допълнителни въпроси, които ще ви спестя (общо взето трябва 2,3 години да те погърмят като заек за да ги знаеш :p) и да намерите най - доброто решение за вас с агента!

Ако искаш DHL да ти поемат и митните сборове, ще трябва да заплатиш сумата от 50 лева май беше за физически лица и 100 за юредически :D

"Като удариш чертата ще си напред " - Като сложиш четата най - добре да не си обидил търговци, който продават с малка надценка и да са съгласни да ти продават и занапред, щото иначе може ще ти излезе пре скъпо обидата.

@mantaman : Нямам нищо против теб, нито се опитвам да се заяждам с теб, ти спомена за DHL, ако беше някои друг, щях него да цитирам. Единствено се опитвам да представя нещата през погледа на човек като мен, въпреки че споменавам името ти, този пост няма нищо общо с теб.

@ ЗА ВСИЧКИ МИЗЕРНИЦИ КОИТО ВЪЗНАМЕРЯВАТ ДА НИ ОБИЖДАТ ЗАНАПРЕД
!ВАЖНО!: Хората са казали, че преди да лапнеш голям залък е хубаво да го сложиш на дупето и да видиш дали може да излезе от там, та чак след това го лапай! ;)
 
Последно редактирано:
От: От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

- Използва се информацията от представения набор от документи на база която се изчисляват митните сборове.
Това е термин от края на миналия век. Още от времето предприсъединитилния период към ЕС се употребява Вземания.
 
От: От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Това е термин от края на миналия век. Още от времето предприсъединитилния период към ЕС се употребява Вземания.

Защо въобще се обаждаш като идея си нямаш! Термина си е точно така както го споменавам! Пак ще се излагаш както се изложи в темата с wordpress?

Наричат се сборове, защото крайния резултата е сбор от няколко величини, а всяка една от тези величини е сбор от други! Най накрая му се казва митен сбор, защото това е сбора на всичко + мито-то от там идва и метен сбор и митни сборове!
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Да го обясня по-елементарно, че поне този път да ме разбереш. Каква е ситуацията:

- Преди един месец от един производител поръчвам най-различни стоки, които пристигат в една пратка(обувки, тениски, шапка, часовник, чанта и др.). Пратката е спряна на митница, като отгоре е с обявена стойност 40$. Реалната стойност е 100$. Вътре няма фактура. Вадя си разпечатките от електронното банкиране, вадя платежната страница от сайта на търговеца и отивам на митница. Там ми казват, че дължа ДДС 35лв. Съдържанието на пратката се приема, че е за лично ползване. Отивам си в пощенското гише, плащам ДДС-то, давам им 3.50лв. пощенска такса и ми предават пратката. Не търся фирми да ми подготвят документи, не ходя в банка да плащам таксите.

- Сегашния случай е , че от един производител поръчвам 10 еднакви стоки, които пристигат в една пратка(10 колана). Пратката е спряна на митница с обявена стойност 25$. Реалната стойност е 28$. Вътре отново няма фактура. Вадя необходимите разпечатки и отивам на митница. Там ми казват, че съдържанието на пратката е в търговски количества. Пращат ме към фирма да ми обработва документите. По проста сметка: 10лв. ДДС + 3.50НП + 30лв. подготвяне док. + 4лв. такса за плащане през банка + гориво = ~50лв.

Въпроса ми беше елементарен: има ли начин да мина митница, както е описано в първия случай? А ако няма начин, как мога да върна пратката обратно(защото няма смисъл да плащам общо 100лв. за нещо, без да знам какво има вътре).

П.П. Разбери, че в случая ме спира единствено тази сума, която ще платя на фирмата на документите + разкарването и загубата на време. Митницата е в единия край на града, фирмата в другия, а банката в третия.
 
Последно редактирано:
От: От: От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Защо въобще се обаждаш като идея си нямаш! Термина си е точно така както го споменавам! Пак ще се излагаш както се изложи в темата с wordpress?!
Абсолютно съм съгласен с теб. Изказваш се неподготвен и се излагаш се както винаги.

Наричат се сборове, защото крайния резултата е сбор от няколко величини, а всяка една от тези величини е сбор от други! Най накрая му се казва митен сбор, защото това е сбора на всичко + мито-то от там идва и метен сбор и митни сборове!
Наричат се вземания, а не митни сборове, поради простата причина, че митото е само една съставна част от тях (която доста често е с 0-ва ставка).

В опростения случай е нещо от рода
А = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н) * тарифна ставка
Б = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н + А) * акцизна ставка
В = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н + Б) * ддс ставка

За по-просто съм пропуснал еко такси, такса опаковки итн.

PS : Специално за кифладжиите извадка от ППЗМ

Чл. 225. (Изм. - ДВ, бр. 94 от 2003 г., в сила от 01.11.2003 г.) (1) Разпоредбите
на глави 24 и 25 от закона и разпоредбите на този дял се прилагат, като се отчита
съответната специфика и за другите публични държавни вземания, събирани от
митническите органи, различни от митните сборове.
 
От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Изтрито мнение, нека г-н @Torbalan Trolski да обясни и помогне на @Force да реши проблема си, понеже аз не боравя с правилните термини!
 
Последно редактирано:
От: От: От: От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Абсолютно съм съгласен с теб. Изказваш се неподготвен и се излагаш се както винаги.


Наричат се вземания, а не митни сборове, поради простата причина, че митото е само една съставна част от тях (която доста често е с 0-ва ставка).

В опростения случай е нещо от рода
А = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н) * тарифна ставка
Б = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н + А) * акцизна ставка
В = (стойност на стоката + транспортни разходи и.т.н + Б) * ддс ставка

За по-просто съм пропуснал еко такси, такса опаковки итн.

PS : Специално за кифладжиите извадка от ППЗМ

Ето заради такива като теб сме сложили такса от 10 евро, от днес нататък таксата за потребители на форума е 50 евро (за изготвяне на оферта) и 100% предварително предплащане, при евентуална поръчка! Понеже всички тука сте много наясно с термините ама стоите и мълчите докато хора като мен обясняват и дават реална яснота по въпроса! Това което си цитира няма нищо общо с това за което аз говоря и там ясно се разграничават двата термина и въобще темата за термини ли е или не е? Колкото и да се опитваш да помагаш и да си полезен в този форум все ще се намери някои да ти вдигне нервите с едно изречение! Разберете, че освен вас, който стоите и само дразните потребителите има и хора които търсят реална и полезна информация, аз смея да твърдя, че освен в моментите в които се занимавам със спортове с индивиди като вас, давам доста полезна и точна информация!

Специално ти, успя да осереш цялата тема, щото съм бил споменавал митни сборове, а трябвало да кажа вземания! Което не е вярно, защото са си митни сборове и всеки един митничар и всеки един човек ще ти го каже това, дори и това което си цитирал показва че вземания е едно, а митни сборове е друго. Ако беше запознат щеше да знаеш какво се пише като основание за плащане към митницата. Аз спирам да пиша в темата, ще се радвам да обясниш на @Force как да си реши проблема, щото си много компетентен!
 
Последно редактирано:
От: От: От: От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Аз спирам да пиша в темата, ще се радвам да обясниш на @Force как да си реши проблема, щото си много компетентен!
Проблема му е прост и ясен. Сложил е коня пред каруцата. Първо е поръчал стоката, подведен от ниската цена, а после е започнал да си прави сметка за допълнителните разходи. За такива смешни количества е по-изгодно да зарежда от БГ, където съответно ще издадат и всички необходими документи. Всъщност ако смята да има такива пратки редовно за около 100лв може да си купи софтуер за тази цел и да си го избие с 30 декларации.

Специално ти, успя да осереш цялата тема, щото съм бил споменавал митни сборове, а трябвало да кажа вземания! Което не е вярно, защото са си митни сборове и всеки един митничар и всеки един човек ще ти го каже това, дори и това което си цитирал показва че вземания е едно, а митни сборове е друго. Ако беше запознат щеше да знаеш какво се пише като основание за плащане към митницата.
Темата я осра ти, защото с нищо непокритото ти его се почувства засегнато от това, че ти посочих неточности в терминологията, която според твоите претенции би трябвало да познаваш до съвършенство.
Какво пишеш ти като основание за плащане си е твоя работа. Само че, като плащаш само ДДС това митен сбор ли е?

Ето заради такива като теб сме сложили такса от 10 евро, от днес нататък таксата за потребители на форума е 50 евро и 100% предварително предплащане, при евентуална поръчка! Понеже всички тука сте много наясно с термините ама стоите и мълчите докато хора като мен обясняват и дават реална яснота по въпроса! Това което си цитира няма нищо общо с това за което аз говоря и там ясно се разграничават двата термина и въобще темата за термини ли е или не е?
Ако искаш и 1000€ си сложи, боли ме фара. Аз работя с администрацията от 96 година. И при който и голям спедитор да отидеш, косвено ще ми платиш и на мен.

/offtop
PS: Понеже си спец по всичко ще вметна и това по темата за WP.
Ето заради такива разбирачи като теб, дето всичко си решават с css хората точат картинки по 10M за един тъмбнейл ...
 
Последно редактирано:
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Hahovec, разбирам, че си компетентен в доста неща и би бил полезен на всички. Но защо така агресивно пишеш спрямо хората? Все едно се караш с тях. Ми хората са различни, всеки реагира по различен начин.
Виждам, че си навътре с тематиката, но това с таксата за потребители на форума 50 евро не е ли малко смешно?
Аз съм работил в рекламата и съм пращал безплатно медия план и оферти на стотици хора и фирми. Това е безумно да им искам такса за това. А един медия план е свързан с доста време и проучване. И много от клиентите се отказват като видят цените, но аз не ги таксувам за загубеното ми време. Това ти го казвам приятелски, не се заяждам.
Но ако например на мен ми потрябват твоите услуги, тази твоя "такса" директно ще ме откаже и ще ме загубиш като твой потенциален клиент. Думата "потенциален" е ключова, защото всички тук сме твои такива клиенти в момента.
Поздрави!
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Какво се случва ако не отида да освободя пратката от митницата?

Има ли начин пратката да излезе от категория "търговски количества" и да влезе в "за лично ползване". Като по този начин да си спестя парите, които ще дам на фирмата?

Ако не я освободиш, пратката би трябвало да отиде на митнически търг.
Следиш кога е следващия търг, ако ти се занимава, явяваваш се, надаваш и може да си я купиш обратно за жълти стотинки…/теоретично/, ако някой не се огледа в нея.
Преди много време търговете се правеха в началото на Люлин, там имаше митническа база, сега не знам…
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Най-близката митница ми е на 50км. Миналия ден отидох - във фирмата, обработваща документите ми казаха на следващия ден ела. Днес отивам, взех си документите от фирмата, платих им 30лв. такса и се върнах на митницата. След 3 часа чакане, като ми казаха днес няма да стане тотално откачих и отказах пратката. За 30-те лева изпих една студена вода + още толкова за гориво. Ще бъде върнат обратно при подател. Сега само остава да се разберем с продавача.
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Хаховец не знам защо си мислиш че ти си измислил топлата вода и имаш монопол над нея

Относно ДХЛ си написал доста глупости - Очевадно е че не си компетентен. Явно отдавна не си работил с тях или въобще не си работил

Точно в една тема на Форс от преди няколко месеца съм обяснил подробно как се работи с ДХЛ - Намери я и се образовай

Ако познанията ти за внос на контейнери и частични пратки от Китай са като тези за ДХЛ по добре не казвай на никого.

Форс правиш доста лошо впечатление - Пускаш втора тема в която искаш помощ, хората се трудят да ти отговорят споделяйки ти безплатно информация която им е коствало години и много пари да я научат, а ти вместо да им благодариш гордо заявяваш как това ти много добре го знаеш

След като си толкова добре запознат с митниците и пощите по добре не пускай такива теми
 
От: От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Хаховец не знам защо си мислиш че ти си измислил топлата вода и имаш монопол над нея

Относно ДХЛ си написал доста глупости - Очевадно е че не си компетентен. Явно отдавна не си работил с тях или въобще не си работил

Точно в една тема на Форс от преди няколко месеца съм обяснил подробно как се работи с ДХЛ - Намери я и се образовай

Ако познанията ти за внос на контейнери и частични пратки от Китай са като тези за ДХЛ по добре не казвай на никого.

Форс правиш доста лошо впечатление - Пускаш втора тема в която искаш помощ, хората се трудят да ти отговорят споделяйки ти безплатно информация която им е коствало години и много пари да я научат, а ти вместо да им благодариш гордо заявяваш как това ти много добре го знаеш

След като си толкова добре запознат с митниците и пощите по добре не пускай такива теми

@mantaman
- Кажи точка по точка кое от написаните неща за DHL не са така както сме ги написали?
- За какъв монопол говориш въобще, като в момента пиша в тема в която човек си изкарва стоката от митница и аз се опитвам да обясня как се прави принципно?
- Това че се опивам да обясня на някои как се правят нещата, не означава че съм измислил топлата вода, но мога да ти гарантирам, че дневно прилагам толкова много трикове пред институциите, че направо ще закипи под краката ти!
 
От: Екзистенциални въпроси при внос от Китай

Най-близката митница ми е на 50км. Миналия ден отидох - във фирмата, обработваща документите ми казаха на следващия ден ела. Днес отивам, взех си документите от фирмата, платих им 30лв. такса и се върнах на митницата. След 3 часа чакане, като ми казаха днес няма да стане тотално откачих и отказах пратката. За 30-те лева изпих една студена вода + още толкова за гориво. Ще бъде върнат обратно при подател. Сега само остава да се разберем с продавача.
По принцип хората са измислили телефони, за да не се разкарваш. Още, митническите агенти могат да ти освободят пратката, че и дори да я вземат. Още, всичко над $15 може да бъде задържано, дори евтино са ти взели 30 лв. Но иначе, така се чака - да, ако ходиш на място, а не действаш дистанционно.
 

Горе