Жива ли е онлайн БГ рекламата

Да, не става ясно от началния пост, но в последствие можем да видим за кое реално става дума, след като се спомене големите сайтове от известните медийни групи. Сега ще се раздвижи, покрай зимните празници. Що кампании ще се излеят по коледа и нова година, няма да е истина. Знам и кои ще са топ рекламодателите - мобилните оператори, банките, фармацевтичните компании, застрахователите, някои други алкохоли, колите, и ако нещо изпускам, сетете се какво се теражира по телевизията.

Няма застой никъде, прости някои имат други не чак толкова. Ще видите, че пак за тази година ще покажат велики статистики и как всичко е UP в онлайн рекламата, а кой закачил некви кинти, кой не, това не е важно явно. Ще обявят и топ рекламодателите, което не мисля, че ще е с толкова голяма разлика от по миналата година: http://www.predpriemach.com/content.php?r=44-rust-ot-4-1-na-internet-reklamata-za-2011-g
 
Факт е, че по Коледа и Нова година ще се излеят много големи рекламни бюджети. Това се отнася както за големите медийни сайтове, така и за Google, Facebook, мрежата на Езиадс и т.н. Малцина ще са тези, които ще се доберат до тях, да не кажа много малка част. Но това не идва от собственика на сайта, а от самия рекламодател и в някои (по-голяма част) случаи от рекламните агенции.
 
От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Според мен трябва да има поне 15% спад на рекламните приходи за последното тримесечие на годината, а даже и за последните 2 тримесечия. Имайте предвид, че хазартните оператори спряха да рекламират от юни тази година, а те са едни от големите "инвеститори" в реклама. Мобилните оператори отчитат свити печалби и това няма как да не се отрази на маркетинговите бюджети. Ако такъв спад не бъде отчетен, значи е ясно че статистиката е нагласена и няма смисъл да се гледа.
 
Re: От: Жива ли е онлайн БГ рекламата

Според мен трябва да има поне 15% спад на рекламните приходи за последното тримесечие на годината, а даже и за последните 2 тримесечия. Имайте предвид, че хазартните оператори спряха да рекламират от юни тази година, а те са едни от големите "инвеститори" в реклама. Мобилните оператори отчитат свити печалби и това няма как да не се отрази на маркетинговите бюджети. Ако такъв спад не бъде отчетен, значи е ясно че статистиката е нагласена и няма смисъл да се гледа.
Според мен ако има някакво изменение, то ще е към по-ефективните според някои маркетолози канали, като Facebook, YouTube, а защо не и диспейната мрежа на Google. Но определено сайтовете, които са на големите медийни групи могат да отбележат лек спад. Направи ми впечатление тази година (така де, изминаващата), това което казваш - отдръпване (поради законнови тъпотии) на чуждестранните сайтове за залози, по малко онлайн присъствие на мобилните оператори и фармацевтичните компании, както и на автомобилната индустрия. Но пък банките бяха доста агресивни. Дори и сега.

По мои наблюдения 2014 година нещата ще имат друг облик, малко по-различен. Ще се оптимизират доста добре бюджетите и едно свиване на рекламните бюджети (което видяхме през тази година) е сигнал за едно - оптимизиране и добро харчене в бъдеще на вече заложените рекламни бюджети. Дано това е истина, не само моя теория. Но божа работа. Силно се надявам в този сектор да има някаква адекватна промяна. ;)
 

Горе