Здравейте,
Да - възможно е. Най-напред се обявява ликвидация, реда за която е следният:
Ако фирмата е регистрирана по ЗДДС трябва да се дерегистрира - подава се Заявление за дерегистрация в съответната ТД на НАП.
След като получите удостоверението се подава Уведомление по чл. 77 ал. 1 от ДОПК отново в НАП. Когато получите и това удостоверение вече отивате в търговския регистър и подавате Заявление за вписване на обстоятелства относно прекратяване и ликвидация, придружено със следните документи:
1. Решение на орган на търговец
2. Документ, удостоверяващ назначаването на ликвидатор
3. Образец от саморъчен подпис
4. Документ, удостоверяващ срока на ликвидация
5. Покана до кредиторите
6.Удостоверение по чл. 77 ал. 1 от ДОПК
7. Декларация относно истинността на заявените за вписване обстоятелства и приемането на представените за обявяване актове
8. Документ за внесена държавна такса.
Междувременно си изкарайте Удостоверение за прекратяване от НОИ, което ще ви трябва на по-късен етап - при заличаването на фирмата от Търговския регистър.
Не съм съвсем сигурна, но предполагам, че редът ще е същия.Това Уведомление важи ли за закриване на ЕТ или е за ЕООД?
Здравейте Независимо каква е фирмата, трябва да се подаде уведомление до НОИ. При ЕТ поне отпадна необходимостта от подаване на такова към НАП. Ако фирмата е имала служители на трудов договор, ще трябва разплащателните ведомости и самите договори да се предадат в архива на НОИ. Ако не е имало служители, всичко минава доста лесно. Хубавото е, че вече има опция за изпращане на Удостоверението и по имейл.Това Уведомление важи ли за закриване на ЕТ или е за ЕООД?
Прехвърляш я на някой неграмотен циганин при нотариус.А по-лесно ли е да се прехвърли на друг вместо ликвидацията ?
Здравейте Независимо каква е фирмата, трябва да се подаде уведомление до НОИ. При ЕТ поне отпадна необходимостта от подаване на такова към НАП. Ако фирмата е имала служители на трудов договор, ще трябва разплащателните ведомости и самите договори да се предадат в архива на НОИ. Ако не е имало служители, всичко минава доста лесно. Хубавото е, че вече има опция за изпращане на Удостоверението и по имейл.
Ако имате въпроси, на разположение съм
Мне, не е. Има си и там бумащина. И всички при нотариус, след като е ясно, че всичко е изчистено по сметките и т.н.А по-лесно ли е да се прехвърли на друг вместо ликвидацията ?
Не е задължително. Ако в Дружествения договор изрично е посочено, че не се изисква нотариална заверка при прехвърляне на дялове, то нотариусът отпада. "Всичко е изчистено по сметките" не знам откъде го измисли, ама ако трябваше да е така, един голям "занаят" в БГ щеше да умре. Един познат прехвърли скоро 10 фирми, той е малко стил МЕГЗ от 1 до 10000. Само че, за да е сигурен, директно ги разкарва. Просто като почвате нещо се консултирайте с адвокат и/или счетоводител. 100-200та лева дето ще дадете в началото ще ви спестят главоболия после.Мне, не е. Има си и там бумащина. И всички при нотариус, след като е ясно, че всичко е изчистено по сметките и т.н.
Същият е. Минава се абсолютно същата процедура без значение дали е имала дейност, или не, служители и т.н. Разбира се, когато не е имала дейност и служители, просто самите проверки от НАП и НОИ се случват една идея по-бързо, но като цяло си отнема 7-8 месеца дори фирмата да е напълно "куха".Същия ли е редът ако фирмата никога не имала дейност, служители или каквото и да е? Става въпрос за ЕООД.
Всъщност, като процедура и времетраене, е многократно по-бързо и лесно. Няма изискване "всичко да е изчистено по сметките", каквото и да означава товаМне, не е. Има си и там бумащина. И всички при нотариус, след като е ясно, че всичко е изчистено по сметките и т.н.
Нотариусът НИКОГА не отпада Ако в дружествения договор е записано, че решението за продажба на дялове става в обикновена писмена форма, това означава, че самият протокол не изисква нотариална заверка. Договорът за прехвърляне на дяловете обаче винаги се заверява нотариално. Както съдържанието, така и подписите.Не е задължително. Ако в Дружествения договор изрично е посочено, че не се изисква нотариална заверка при прехвърляне на дялове, то нотариусът отпада. "Всичко е изчистено по сметките" не знам откъде го измисли, ама ако трябваше да е така, един голям "занаят" в БГ щеше да умре. Един познат прехвърли скоро 10 фирми, той е малко стил МЕГЗ от 1 до 10000. Само че, за да е сигурен, директно ги разкарва. Просто като почвате нещо се консултирайте с адвокат и/или счетоводител. 100-200та лева дето ще дадете в началото ще ви спестят главоболия после.