Преди да питаш нас тук, щеше да е хубаво да си прочетеш договора какво пише там за предсорно прекратяване и неустойки - ние няма как да знаем и да гадаем, не е нещо универсално за всички фирми.
На мен преди доста години така ме бяха ощипали 200лв. за договор за интернет. По телефона ме излъгаха, че било за невърнато табло след като сме прекратили договора, а като отидох там на място се оказа, че просто любезно да ми нахакали всички сметки до края на договора като дължими. Става въпрос за Blizoo. Тогава сигурно съм бил един от първите попарени, защото не се бяха научили още мобилните оператори да ти хакат целия договор като спреш да си плащаш, а си пускаха 1 сметка глоба и спираха да се занимават с теб.
Даже ме бяха дали на фирма за събиране на вземанията Blizoo. Събрах едни 300-400лв. платих това, обадих се на всички оператори на телефони и интернет и такива глупости, които някога съм ползвал( и на доста, които не съм, за всеки случай) дали имам някакви останали пари за плащане, отидох и платих абсолютно всичко навсякъде, и сега ми е спокойна главата.
При едните дължах 30 стотинки, някак си. Но и тях платих.
С две думи - първо четеш договора. Ако няма клауза за 3 месеца, звъниш на комисията за защита на потребителя да питаш дали са налагали някакви ограничения на фирмата, към която ти е договора, във връзка с това какви неустойки могат да търсят от физически и юридически лица при преждевременно прекратяване на договора.
В краен случай отиваш на място да питаш за някаква възможност за договаряне. Ако и това не подейства, не прекратявай договорите, ако е възможно, а си плащай сметките ежемесечно, така няма да ти виснат 18 сметки наведнъж да плащаш. Гледаш условията за прекратяване по нормален начин, чакаш да дойде време, прекратяваш и празнуваш с една бира.
И аз онзи ден звънях на моята счетоводителка да я питам нещо подобно за банковите такси на фирмената сметка - отговор: плащаш, майна... плащаш докато не спреш да плащаш.
Те за това са тези договори там, да не можеш да се откъцаш лесно от въдицата.