zoomaniak
Well-Known Member
Написах това през септември 13, 2011 за newtrend.bg
Ще се опитам да нарисувам една бизнес сюреалистична картина. Много днешни съвременни фирми са “слепи” за бизнес идеи чрез интернет и oнлайн търговията, свикнали са да възприемат онлайн търговията клиширано. За тях, онлайн търговия е, когато има налице:
Нека се опитаме да променим ситуацията. Не знам, към днешна дата има ли обучени експерти в България, които да познават принципите на онлайн търговията? По-скоро – не. Всички се учат в движение на принципа опит – грешка – опит. Против съм този тип бизнес мислене на малкият и средният бизнес, дори на едрия. Но къде е проблемът?
В точка 1 се крие разковничето на проблема. Стотици фирми си мислят, че да имаш онлайн магазин за продажба на банички е равносилно на скъпа платформа за управление на съдържанието; програмист; администратор и още куп фактори, които направо „убиват погледа“. А аз искам само да го променя, не искам да го убивам.
В точка 2 факторите зависят пряко от бизнес идеята. Вероятно е така. Въпрос на управление и бизнес визия е как ще изглежда бизнеса, но не е задължително продажбите да са обвързани с регистрации. Всичко е индивидуално.
В точка 3 и това не е задължително и никога не е било задължително.
Нека сложим заглавие тук: “ВАЖНА Е БИЗНЕС ИДЕЯТА”
Избистрихме визията. Фокусирахме ви върху бизнес идеята. Тя отдавна вече е обвързана с новия ви офлайн бизнес.
Това ви ограничава, ограничава ви много. Аз искам да освободя вашето бизнес мислене в интернет. Освободя ли го, то ще влезе в контакт с бизнес идеята ви; бизнес дейността на фирмата ви. Вашата фирма работи вече: имате пекарни; 4 работника, на нощна смяна; 1 продавачка на дневна смяна. Продавате на едро и на дребно, но само офлайн, поради границите, които си поставяте.
И все пак, за да опознаете онлайн търговията се изисква да умеете да мечтаете и да прочетете цялата статия.
Нека изградим една нова рецепта за баница в интернет:
Към тази бизнес рецепта искам да прибавя:
Нека да добавим и един Видео канал. Позиционирайте там десетки видео клипове показващи как се правят продуктите. Не се ограничавайте в интернет. Бъдете свободни и смели! В интернет всички искат да купуват от вас и всички искат да ви познават АКО сте с добър имидж и реномето ви е на висота.
Като сте готови с Интернет проекта, започнете да раздавате визитки на офлайн клиентите си, визитки само с домейна на сайта. След 1000 раздадени визитки ще дойдат и първите 10 поръчки по телефона или сайта. Дано живеете в София. В първите 2-3 години се ограничете да продавате и доставяте на крайни онлайн клиенти само за в София. Следете как те реагират на продуктите ви. Направете си Facebook страница. Ползвайте всички Социални канали и връзки с потенциални Онлайн клиенти.
Пуснете редица услуги като:
Въобще не искам да описвам повече защото огладнях. Но вие имате вече поръчки, нали? И вече сте първата пекарна в България, която продава “банички по интернет”.
Нека в сайта ви да има и форма за сключване на договори и гарантирани количества месечно. Нека имате договор с 10-100 бизнес офиси в София, и да ги зареждате с НАЙ-ПРЕСНИТЕ БАНИЧКИ НА ТОЗИ СВЯТ. Всяка сутрин. Всеки работен ден. Ще продавате хиляди банички на ден. Направете от баничките си БРАНД – МАРКА и я направете известна. Направете менюта с банички и боза и др. продукти като айран, мляко и т н. Задоволете вкусовите желания на всички в големия град и скоро ще имате двуетажен офис на онлайн магазина си в някой от Бизнес центровете и поне 3 пекарни. Работниците и броят им, не ги коментирам.
Но всъщност, може ли да се забогатее от продаване на банички през интернет? По-скоро – не, защото има десетки пекарни в София и нито една няма сайт, от който аз да си поръчам любимите банички. Да ми се доставят сутрин в 7 часа с 2лв за доставката им. Да са топли и ухаещи с прясна боза и айран за съпругата ми. До момента, в който стана „златен клиент“ и отпадне цената за доставката, в знак на лоялност. Онлайн търговията е невероятна свобода за всеки бизнес поглед.
Ще забогатеете ли? ДА, но само ако не спирате да мечтаете. Къде сбърках в тази статия? Ами грешката ми е, че съм мечтател, а в интернет мечтите носят пари и здравата и упорита работа!
Ще се опитам да нарисувам една бизнес сюреалистична картина. Много днешни съвременни фирми са “слепи” за бизнес идеи чрез интернет и oнлайн търговията, свикнали са да възприемат онлайн търговията клиширано. За тях, онлайн търговия е, когато има налице:
- Сайт.
- Някакви поръчки от регистрирани потребители.
- Разплащането с клиента е онлайн или по банков път.
Нека се опитаме да променим ситуацията. Не знам, към днешна дата има ли обучени експерти в България, които да познават принципите на онлайн търговията? По-скоро – не. Всички се учат в движение на принципа опит – грешка – опит. Против съм този тип бизнес мислене на малкият и средният бизнес, дори на едрия. Но къде е проблемът?
В точка 1 се крие разковничето на проблема. Стотици фирми си мислят, че да имаш онлайн магазин за продажба на банички е равносилно на скъпа платформа за управление на съдържанието; програмист; администратор и още куп фактори, които направо „убиват погледа“. А аз искам само да го променя, не искам да го убивам.
В точка 2 факторите зависят пряко от бизнес идеята. Вероятно е така. Въпрос на управление и бизнес визия е как ще изглежда бизнеса, но не е задължително продажбите да са обвързани с регистрации. Всичко е индивидуално.
В точка 3 и това не е задължително и никога не е било задължително.
Нека сложим заглавие тук: “ВАЖНА Е БИЗНЕС ИДЕЯТА”
Избистрихме визията. Фокусирахме ви върху бизнес идеята. Тя отдавна вече е обвързана с новия ви офлайн бизнес.
Това ви ограничава, ограничава ви много. Аз искам да освободя вашето бизнес мислене в интернет. Освободя ли го, то ще влезе в контакт с бизнес идеята ви; бизнес дейността на фирмата ви. Вашата фирма работи вече: имате пекарни; 4 работника, на нощна смяна; 1 продавачка на дневна смяна. Продавате на едро и на дребно, но само офлайн, поради границите, които си поставяте.
И все пак, за да опознаете онлайн търговията се изисква да умеете да мечтаете и да прочетете цялата статия.
Нека изградим една нова рецепта за баница в интернет:
- 1-2 кг. сайт от бяло брашно;
- Около 1 литър програмиране с доброкачествено олио;
- 0.300гр. мая в рекламна агенция по избор -визитки; флаери и други печатни материали;
- Около 8-10 яйца с добър фотографски фокус – снимане на продуктите ви;
- Няколко шипки сол във вид на добре оформено описание на всяка баничка – продукт;
- Една нагорещена фурна – дизайнерски поглед над сайта. Все пак искаме сайтът да е „овкусен“ по български.
- Остър нож за разрязване без чупене на корите във вид на: Секция за контакти; Количка за клиентите; Адрес на магазина – пекарната; Стационарен телефонен номер за контакт и по един телефонен към всички мобилни оператори, за да приемате поръчки и по телефона.
- Трябва да мечтаете много. И да работите още повече.
Към тази бизнес рецепта искам да прибавя:
- Наемане на още двама работника. Една продавачка да приема поръчките от Интернет и когато не е натоварена да помага на другата. Един разносвач на баниците и баничките и др. продукти от брашно, което аз знам, че вашата добра пекарна прави чрез идеални стари рецепти. Ползва и нови рецепти. Вкарва и нови продукти. Но не прави продукти, които не би консумирала самостоятелно! Има реноме и добър имидж сред пекарните.
Нека да добавим и един Видео канал. Позиционирайте там десетки видео клипове показващи как се правят продуктите. Не се ограничавайте в интернет. Бъдете свободни и смели! В интернет всички искат да купуват от вас и всички искат да ви познават АКО сте с добър имидж и реномето ви е на висота.
Като сте готови с Интернет проекта, започнете да раздавате визитки на офлайн клиентите си, визитки само с домейна на сайта. След 1000 раздадени визитки ще дойдат и първите 10 поръчки по телефона или сайта. Дано живеете в София. В първите 2-3 години се ограничете да продавате и доставяте на крайни онлайн клиенти само за в София. Следете как те реагират на продуктите ви. Направете си Facebook страница. Ползвайте всички Социални канали и връзки с потенциални Онлайн клиенти.
Пуснете редица услуги като:
- Баница за специален случай;
- Питка за специален случай;
- Баница с любим ваш пълнеж;
- Детска баница с пълнеж от шоколад;
- Баници за вегетарианци;
- Обезмаслени баници.
Въобще не искам да описвам повече защото огладнях. Но вие имате вече поръчки, нали? И вече сте първата пекарна в България, която продава “банички по интернет”.
Нека в сайта ви да има и форма за сключване на договори и гарантирани количества месечно. Нека имате договор с 10-100 бизнес офиси в София, и да ги зареждате с НАЙ-ПРЕСНИТЕ БАНИЧКИ НА ТОЗИ СВЯТ. Всяка сутрин. Всеки работен ден. Ще продавате хиляди банички на ден. Направете от баничките си БРАНД – МАРКА и я направете известна. Направете менюта с банички и боза и др. продукти като айран, мляко и т н. Задоволете вкусовите желания на всички в големия град и скоро ще имате двуетажен офис на онлайн магазина си в някой от Бизнес центровете и поне 3 пекарни. Работниците и броят им, не ги коментирам.
Но всъщност, може ли да се забогатее от продаване на банички през интернет? По-скоро – не, защото има десетки пекарни в София и нито една няма сайт, от който аз да си поръчам любимите банички. Да ми се доставят сутрин в 7 часа с 2лв за доставката им. Да са топли и ухаещи с прясна боза и айран за съпругата ми. До момента, в който стана „златен клиент“ и отпадне цената за доставката, в знак на лоялност. Онлайн търговията е невероятна свобода за всеки бизнес поглед.
Ще забогатеете ли? ДА, но само ако не спирате да мечтаете. Къде сбърках в тази статия? Ами грешката ми е, че съм мечтател, а в интернет мечтите носят пари и здравата и упорита работа!