Гаранцията за 2г. не я афишират продавачите, а е регулация в ЕС. Аpple по принцип дава 1г. като тук има удължена такава след като ги осъдиха, че не спазват закона в ЕС.
Защо този търговец ти е дал 1г. можеш да питаш само него.
А защо си купил телефон за една торба пари и не си го застраховал с допълнителна гаранция за още 20-30лв. на месец само ти си знаеш.
Продавача е известната телекомпания О2.И те дават 2 години гаранция, но само на документ.
Когато ми изпрат линка за ремонт и ми изписва няма вече гаранция.
И О2 не искат да го оправят, защото
Кога доставчикът/дилърът изисква гаранционен отчет?
Пример:
Смартфон, например iPhone, iPad или Apple Watch, се купува чрез доставчик (напр. o2, vodafone, T-Mobile). След 13 месеца iPhone изведнъж вече не се включва.
Производителят, в примера Apple, дава гаранция за всеки смартфон.
При Apple например гаранционният срок е 12 месеца. Тъй като гаранцията винаги е доброволна услуга от всеки производител, производителят може също така свободно да реши относно продължителността на предоставената гаранция, независимо от факта, че повечето производители на смартфони предлагат 24-месечна гаранция. През това време дефектният мобилен телефон ще бъде ремонтиран или заменен директно от оторизиран сервиз на производителя в случай на фабричен дефект.
Ако гаранцията е изтекла и покупката е преди по-малко от 24 месеца, според немското законодателство влиза в сила гаранцията вместо изтеклата до 24-ия месец, която обаче не отива при производителя, а при търговеца (вашият доставчик - в примера o2) с уважение:
Съгласно BGB търговецът на устройството е задължен към вас до 24 месеца след покупката („прехвърляне на риск“) за грешки или дефекти, за които производителят носи отговорност. Това се отнася до грешки или дефекти, които вече са съществували към момента на прехвърлянето на риска (обикновено датата на закупуване) или вече са били латентни (скрити) (напр. производствени дефекти).
Защо доставчикът ви иска експертно мнение?
Вашият доставчик, в примера o2, е дилър/продавач.
Търговецът от своя страна има иск за обезщетение срещу своя доставчик, който в случая е производителят, тоест Apple.
Въпреки това, той може да предяви този иск за обезщетение само ако може да докаже, че доставчикът/производителят е отговорен за щетите - т.е. има фабричен дефект.
Тъй като Apple, както вече споменахме, предоставя само една година гаранция, законовата гаранция важи при повреда след 13-ия месец, какъвто е случаят с вас. Основното за вас: В случай на грешка в рамките на гаранцията, законодателят приема, че производителят е виновен само за първите 6 месеца, без да е необходимо да доказвате, че сте виновен. Този период обаче се покрива от гаранцията. След 6 месеца тежестта на доказване се обръща („
тежестта “). Сега трябва да докажете, че вредата не е причинена от вас - т.е. или вече е съществувала към момента на прехвърлянето на риска (придобиване) или е поне латентна. Вашият доставчик се нуждае от изготвеното експертно мнение в тази връзка, за да може да предяви претенциите си срещу производителя (в примера Apple).
Следователно докладът трябва да бъде изготвен от публично назначен и заклет експерт в тази област.
И вече е
защо трябва да платите предварително в този случай - а именно защото вашият доставчик не може да прецени дали - ИЗРИЧНО КАЗАНО - може да опитате да ремонтирате дисплея на смартфон в гаранция, така че да сте ритнали преди ( всичко се е случвало и преди…).
Така че, моля, разберете действията на вашия доставчик! Вашият проблем не е вашия доставчик, а гаранционната политика на производителя на вашето устройство...!!!
Сервизна програма за iPhone 12 и iPhone 12 Pro без проблеми със звука
Apple установи, че много малък процент от устройствата iPhone 12 и iPhone 12 Pro може да имат проблеми със звука в някои случаи поради възможен дефектен компонент в модула на слушалката. Засегнатите устройства са произведени между октомври 2020 г. и април 2021 г.
Ако вашият iPhone 12 или iPhone 12 Pro не издава звук от слушалката при извършване или получаване на повиквания, може да отговаря на условията за обслужване.
Отговарящите на условията устройства ще бъдат ремонтирани безплатно от Apple или оторизиран сервизен доставчик на Apple.
Моделите iPhone 12 mini и iPhone 12 Pro Max не са обхванати от тази програма.
Apple за всичко иска пари и за apple care - не се наядоха.