Сигурно сте забелязали, но някои навярно не. Etsy анонсираха новите промени, че към списъкът към „
фаворизирани“ в класирането (
higher rankings in search results) дестинации вече присъстват Германия и Франция. Т.е. по-висока
ВИДИМОСТ на предлаганата стока за buyers от
DE и
FR ще има към Seller Shop owners от DE и FR респективно. Това е вторият път, когато анонсирт подобни промени.
Октомври 2015г. беше анонсирано подобно „
фаворизиране“ от
UK и
AU buyers към
UK и
AU sellers респективно по-висока видимост.
https://www.etsy.com/teams/7716/announcements/discuss/17629784
Shop Location
Many buyers in certain countries, like the
UK, Australia, France, and Germany, have told us that they like purchasing from sellers based in their own countries because they find it to be more convenient and less expensive.
In order to make local items
slightly more prominent in search results in these specific countries, we take the location of the shop and the shopper into account. Searches made within other countries do not take shop location into account for search results.
Респективно в последната дупка на кавала държави тип BG/GR/RO/PT/etc. едва ли скоро може да има подобно нещо, а и не познавам Etsy buyers, пазарящи въобще принцино от BG shop owners. Така, че това е поредният УДАР срещу всички продавачи по света, намиращи се
ИЗВЪН UK/AU/DE/FR, тъй като офертите и стоката им ще бъде далеч по-НЕвидима и слабовидима, за разлика от domestic продавачите там.
Черешката ще бъде, ако в бъдеще бъде анонсирано подобна промяна и за US със „залепяне“ към US shop owners, но едва ли ще стане това, тъй като масово продавачи има ориентирани към US market-а глобално.
Etsy СЕ(л)O-то през февруари спомена, че:
Domestic GMS growth in the UK outpaces that of all other countries.
"We've seen a lot of great growth in the markets where we're focused - UK, Canada, Germany, Australia," Dickerson told analysts, "particularly in the UK where domestic activity and domestic GMS growth in that country is outpacing the GMS growth really in all the other countries."
Search favors local listings.
Etsy favors local listings in search results in key international markets. Buyers often prefer local merchandise, Dickerson explained - UK buyers prefer merchandise from UK sellers.
Etsy focuses on five key markets outside of the US: the UK, Canada, Australia, France, and Germany. The company is focused on "building local marketplaces globally."
Highlight the location items ship from in search ще нараства с все по-бързи и високи темпове, с все повече промени. Целта е ясна принципно – повече продажби = повече платени такси = повече profits за Etsy. А щом повечето продажби са реализирани, когато
domestic локациите имат огромно значение, то значи на това ще залагат.
…пък дали българина ще заложи на това да използва
Western Fulfillment Center(s), където да си изпраща стоката и да стои готова за изпращане и продан с ултра бърза доставка, логично и с
highlight (според item ship location), от там и с повече принципно продажби ИЛИ ще продължи да гледа
отстрани гребена на вълната, си е негова работа и решение как ще процедира или чака да го отнесе течението, докато на вълната растът и feedbacks, и sales, и stock, и volume, и profits.
http://www.slideshare.net/lucidwork...irness-at-etsy-presented-by-fiona-condon-etsy
GL.