Защо Etsy разкарва продавачите от България?

Ами доста от тях се обърнаха към мен за направа на онлайн магазини.
Щото са им секнали бизнеса. Някой от тях доста успешни.
И говорим за сериозни хора не лапета дето са въртели номера.
Или нещо друго , за хора с фирми и всичко чисто и легално
 
@denis.mustafov , би ли ми обяснил как без иншурънс и английска банкова сметка мога да си направя английска фирма? Коя фирма я предлага тази услуга?
Принципно държавната такса е 12 GBP за фирма без регистрации в техния НАП, НОИ, проверка на името и т.н.
 
Мой цитат от април 2016г. от друго място. Под него е и актуалната информация.

Сигурно сте забелязали, но някои навярно не. Etsy анонсираха новите промени, че към списъкът към „фаворизирани“ в класирането (higher rankings in search results) дестинации вече присъстват Германия и Франция. Т.е. по-висока ВИДИМОСТ на предлаганата стока за buyers от DE и FR ще има към Seller Shop owners от DE и FR респективно. Това е вторият път, когато анонсирт подобни промени. Октомври 2015г. беше анонсирано подобно „фаворизиране“ от UK и AU buyers към UK и AU sellers респективно по-висока видимост.

https://www.etsy.com/teams/7716/announcements/discuss/17629784

Shop Location
Many buyers in certain countries, like the UK, Australia, France, and Germany, have told us that they like purchasing from sellers based in their own countries because they find it to be more convenient and less expensive.

In order to make local items slightly more prominent in search results in these specific countries, we take the location of the shop and the shopper into account. Searches made within other countries do not take shop location into account for search results.

Респективно в последната дупка на кавала държави тип BG/GR/RO/PT/etc. едва ли скоро може да има подобно нещо, а и не познавам Etsy buyers, пазарящи въобще принцино от BG shop owners. Така, че това е поредният УДАР срещу всички продавачи по света, намиращи се ИЗВЪН UK/AU/DE/FR, тъй като офертите и стоката им ще бъде далеч по-НЕвидима и слабовидима, за разлика от domestic продавачите там.

Черешката ще бъде, ако в бъдеще бъде анонсирано подобна промяна и за US със „залепяне“ към US shop owners, но едва ли ще стане това, тъй като масово продавачи има ориентирани към US market-а глобално.

Etsy СЕ(л)O-то през февруари спомена, че:

Domestic GMS growth in the UK outpaces that of all other countries.
"We've seen a lot of great growth in the markets where we're focused - UK, Canada, Germany, Australia," Dickerson told analysts, "particularly in the UK where domestic activity and domestic GMS growth in that country is outpacing the GMS growth really in all the other countries."

Search favors local listings.
Etsy favors local listings in search results in key international markets. Buyers often prefer local merchandise, Dickerson explained - UK buyers prefer merchandise from UK sellers.

Etsy focuses on five key markets outside of the US: the UK, Canada, Australia, France, and Germany. The company is focused on "building local marketplaces globally."


Highlight the location items ship from in search ще нараства с все по-бързи и високи темпове, с все повече промени. Целта е ясна принципно – повече продажби = повече платени такси = повече profits за Etsy. А щом повечето продажби са реализирани, когато domestic локациите имат огромно значение, то значи на това ще залагат.

…пък дали българина ще заложи на това да използва Western Fulfillment Center(s), където да си изпраща стоката и да стои готова за изпращане и продан с ултра бърза доставка, логично и с highlight (според item ship location), от там и с повече принципно продажби ИЛИ ще продължи да гледа отстрани гребена на вълната, си е негова работа и решение как ще процедира или чака да го отнесе течението, докато на вълната растът и feedbacks, и sales, и stock, и volume, и profits.

http://www.slideshare.net/lucidwork...irness-at-etsy-presented-by-fiona-condon-etsy

GL.
Други сред по-важните промени:

04.11.2015: [SEARCH АЛГОРИТЪМ] Improving Our Marketplace Through Search / How Etsy Search Works;
28.01.2016: [ПЕРСОНАЛИЗИРАН SEARCH-BOOST BASED ON BUYER'S HISTORY] Continued Search Improvements;
31.03.2016: Getting Policies Right in Germany;
05.04.2016: Introducing Pattern by Etsy – easily launch and manage a website built with your existing Etsy shop content and tools;
21.06.2016: [REGION UPDATE: Both buyers and sellers see content that is locally-relevant] Retiring “Everywhere” as a Region Preference;
10.05.2016: [VAT CHARGE ON SELLER FEES: Listing fees, Transaction fees, Promoted Listing fees] Upcoming Changes to Value-Added Tax on Etsy;
20.09.2016: Updates to Pattern by Etsy;
20.09.2016: Improving Search Through TestingSeller Handbook: Getting Found;
21.11.2016: [ENROLL DIRECT CHECKOUT] Announcing Weekly Deposits for Sellers Outside of the US;
10.01.2017: Continuing Adjustments to Listing Pages;
10.01.2017: Etsy Encourages Sellers to Consider Wholesaling;
12.01.2017: [MORE RELEVANT AND PERSONALIZED SEARCH EXPERIENCE FOR SHOPPERS, IMPROVED SEARCH EXPERIENCE] Improving Etsy Search in 2017.​

Types of Fees / Fees for Selling and on Pattern

Това, че search exposure-а им намалява всеки път при всеки нов ъпдейт, отговаря напълно натова, че не са гъвкави, динамични и не се променят спрямо обстоятелствата и НОВОСТИТЕ.

Нека позная:
  • Shop-а им в „Bulgaria“;
  • Нямат policies за DE и дадени др. държави;
  • Нямат VAT номер (логично им са увеличени VAT fees от лятото) или се притесняват са вземат такъв по чл. 97a (нестандартна ДДС регистрация);
  • Не ползват Patterns;
  • Не рекламират (Promoted Listings) в Etsy (in-depth guide / правила);
  • Не са все още encroll-нали „Direct Checkout“ опцията, която да предоставят към buyers, не list-ват във валутата, в която им е основният банков акаунт (If you list items in a currency other than your bank account's currency, Etsy converts your Direct Checkout funds to your bank's currency on your behalf. When a conversion is required, Etsy applies 2.5% to the current market rate. Because buyers complete the entire checkout process in their preferred shopping currency, it's highly encouraged that sellers list in the currency of their bank accounts.). An important note for sellers located in Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Hungary, Romania, and Poland: Etsy will send EUR to your bank account on file. Your bank may charge foreign exchange fees to deposit these funds to your account;
  • Ползват банков акаунт в BGN или български банков акаунт в EUR, одиращ кожата им от fees (който не е SEPA, не сме в Eurozone);
  • Не използват услугите на Fintech финансова институция, за да имат SEPA EUR IBAN (и да нямат удръжка на „foreign exchange fees on deposits“) или услугите на Payoneer / WorldFirst / Currencies Direct за имане на domestic-based US$/UK£/EU€ „Collection Bank Accounts“ (европейския се обезсмисля да се отваря, ако вече се има през fintech EU отворен);
  • Неоптимизирани listings: titles / images (unprofessional) / описания. Професионални снимки и оборудване как става;
  • Непреведени listings на множество езици, неизползване възможностите на: Нужда от преводач, Помощ при превод, превеждам, преводач, превод (субсидирайки локалните хора, но не и подкопавайки техният труд и abuse-вайки го с кирливи кинти) или uniki.bg, translingua.bg, transifex.com и една камара др. опции с възможности за възлагане с цел: List in Multiple Languages / Set Shop's Default Listing Language / Making Listings Visible to International Buyers;
  • Хабер си нямат какво е Wholesalling и Fulfillment Center, откъдето да доставят до крайните клиенти ултра бързо, да имат domestic visibility & search exposure (като си променят Shop-а да НЕ е „Bulgaria“, а да речем Germany, UK или US);
  • Със сигурност ще да има и други фактори, които съм изпуснал, но ги има и указват влияние също. Като например, че не предлагат/продават стоката си през Amazon Handmade (US) или другаде, и не диверсифицират в останалите Marketplaces (а все още са на ниво Marketplace vs. Webstore дилема), като например:
  • (WW) eBay.com/.co.uk/.ca/.de/.fr/.es/.it/.at/.ch/.com.au
  • (WW) Amazon.com/.co.uk/.ca/.de/.fr/.es/.it/.jp/.in/.cn/com.mx
  • (DE) Zalando.de/.nl/.fr/.es/.it/.co.uk/.at/.ch/.pl/.be/.fi/.dk/.no/.se
  • (PL) Allegro.pl
  • (BE/NL/LU) Bol.com
  • (FR) Cdiscount.com
  • (FR) PriceMinister.com
  • (FR) Fnac.com/.be/.ch
  • (FR) LaRedoute.fr/.co.uk/.com/.be/.ch/.es/.it
  • (CH) Ricardo.ch
  • (CH) Ezebee.com
  • (WW) Fruugo.co.uk/.us
  • (SA) HelloPretty.co.za/South Africa
  • (SA) MercadoLibre.com/South America
  • (NZ) TradeMe.co.nz

    Handmade:

  • (DE) DaWanda.com (DE/UK/FR/PL/ES/NL/IT)
  • (US) ArtFire.com
  • (US) Aftcra.com
  • (US) Artyah.com
  • (US) Bigcartel.com
  • (US) CraftIsArt.com
  • (US) Silkfair.com
  • (US) Storenvy.com
  • (CA) iCraftgifts.com
  • (AU) Zibbet.com
  • (AU) Madeit.com.au
  • (NZ) Felt.co.nz

    Multichannel Listers:

  • channeladvisor.com
  • channelengine.com
  • skubana.com
  • bigcommerce.com/apps/multichannel-listing
  • webretailer.com/categories/multichannel-management.asp
  • etc.
  • (не всеки поддържа всичко, различни предимства/недостатъци, особености, гъвкавост и fees)
Факторите/алгоритмите са много, динамиката е висока. Да се продава в ЕДИН Marketplace е автогол отдавна. Да се продава в ЕДИН регион или да се разчита за получаване на плащания в ЕДНА е съща валута от няколко различни Marketplaces БЕЗ да се имат множество банкови акаунти, е също автогол. Най-големият обаче винаги е бил да се прави Webstore насочен към българи (стотици или хиляди fB Pages на българи) ИЛИ към saturated/overused език „English“ (без да се предлага дадената стока тогава в UK/US/CA/ZA/AU/NZ/IE като абсолютен минимум), след като има 95M native German speakers, 10-15M 2nd foreign lang и 75-100M като чужд от други нации (210M), след него френски (Benelux, CA) и испански (ES/MX/LA), барабар с колониите. Стратегията на доста бизнесмени е тотално погрешна и тя е още от basic ниво: география, региони, свят, езици (за обичаи, традиции и празници няма да пиша, тъй като са „нишови“).

On October 1, 2013, Dickerson held an online Town Hall Meeting to announce that Etsy would now permit factory-made goods and drop shipping, provided the seller either designed or hired designers of the items, disclosed to Etsy their factory, disclosed that they used factories and took "ownership" of the process. In that meeting and afterward, Etsy claimed the meaning of the word "handmade" should be redefined to encompass factory made.

I thought Etsy was about handmade. How does manufacturing fit in?

Some people think manufacturing means using expensive, highly-mechanized technology. Others think it refers to what happens in large factories. On Etsy, an outside manufacturer is any separate business or establishment that helps a seller create their designs. Etsy sellers have been doing this a long time — like the jeweler who has their designs cast by a casting house or the artist who partners with a silkscreen shop to get their designs on a t-shirt. We’re increasing the transparency in our marketplace by asking sellers to acknowledge these relationships. When shoppers buy handmade, they prize the story behind an item’s creation, and for many Etsy sellers, those stories are what make their businesses unique. These changes emphasize and protect those values.

Will Etsy allow designers who outsource to factories to open up shop?

Designers will be held to the same standards as every other maker of handmade items who partners with a manufacturer — they must be able to document their design process, demonstrate that their items are created through a highly engaged and responsible manufacturing relationship, and be willing to share information about that process on their shop’s About page. Etsy values great design and sees it as an art, and is excited to open the marketplace to these types of businesses.

How does Etsy decide to approve manufacturers?

Etsy is not vetting or approving manufacturers; we are reviewing the seller’s design and making process, and specifically how knowledgeable a seller is about their manufacturer’s business practices and production methods. Sellers who apply to use manufacturing are expected to review our Ethical Expectations.

От септември 2015г. има и Etsy Manufacturing възможност (от която пак г-н Никой се възползва, освен предприемчивите Западняци, че и китайци). FAQ / Apply / Resources / Търсачка – възлагайки поръчки (като дизайнери) към одобрени производители ИЛИ си намерите в града/страната (на село? Във форума имаше доста добри попадения с теми и работливи хора!; ползвайте и търсачката на Facebook по ключове думи, например home improvement, handmade in Bulgaria, etc.) текущи такива, изграждайки партньорства и връзки. Освен, ако не се следва политиката на „Разединението прави Силата“.

И последният етап, който трябва да засегна, е A/B testing относно това кои продукти са „вървежни/продаваеми“, кои не. Ако дадено нещо в N на брой вариации е невървежен ИЛИ ако е от същата категория и ниша, то е безсмислено да се правят повече и повече от същото, независимо, че дадения crafter е „специалист“ само в нея ниша. След като вижда, че НЯМА търсеност, НЯМА sold qty, НЯМА Q&As messages, то е безсмислено да продължава да се съсредоточава в нея, а да направи собствени сравнения, таблици, статистики, SWOT, търсения по ключови думи, намиране на конкуренцията къде какво продава – по ключови думи, популярност, tags, trend, rank и др. – Marmalead.com (интервю и fB Group) etsyrank.com, keywordkiwi/etsy, Top Sellers Bulgaria (с преглед и по други държави), SEO Guide, Etsy Keyword Tool, Craftcount.com, Etsy @ Reddit, fB Etsy SEOSalonGroup.


UK фирма не им трябва, а по-скоро опции за domestic fulfillment (remote warehouse firm), за да си сменят Shop Location, increased visibility и вече останалите неща, описани вече по-горе. За да стигнат до там обаче, доста проучване ще трябва кои са вървежни, от кои видове предмети да се произвеждат, кои да се спре, проучване по категории, по държави, по trends/tags/keywords (short/long tail relevancy), A/B testing на market-а, малко по малко нагоре, тестване и проучване на remote warehouse фирми, цени и пр., където да се занесат малко предмети там, и ОТ ТАМ fulfillment, оптимизации, увеличени продажби, но главното е – решаване на проблеми. Дизайнът и дизайнерите постоянно трябва да се справят с това. А не отзад-напред – „що няма продажби, що не следя announcements, що ми трябва domain webstore с ТЕПЪРВА оптимизации и изграждане от нулата на всичко, що не инвестирам в B2B Tools, що стоя на едно място и чакам да падне продажба, все едно съм high street store и чакам някой да ми влезне“.

---

Няколко часа го писах този отговор, а реално го започнах към 20:00ч. ВЧЕРА с прекъсвания, анализи, прегледи и задълбочаване до 06:20 сутринта (но излезе съобщението за 10K limit characters, че дранах да увеличат limit-а, за да го публикувам чак сега 20:35). Необходими са подробни анализи още на предпроектни проучвания, а не да се стреля „на сляпо“. Дори малоумния CS да се играе или HotS, и там се има стратегия, проучване на противници, анализ на replays, анализ на свои стари грешки и прочие. Факт е, че „relevancy“, „personalised experience“, „SEO“ и пр. думи има И тук, И в другите Marketplace, И при търсачките (Bing, Google, Яндекс), и дори при Вашият собствен сайт (пример за умен searchbox). E-shopping experience не е това, което е бил вчера, оня ден, няма и да е това, което е утре и след години, когато се върнете на тази тема и се прочете този пост. В много по-голям аспект ще са засегнати artificial intelligence, machine learning и изобщо самоактуализиращите програмни инструменти, както и алгоритми (AI is learning to make other AI / Using Artificial Intelligence to Write Self-Modifying/Improving Programs / Building Minds with Patterns е-книга).
 
Почитания към Шерифа, свеждам глава в знак на почит. Това е много обаче за един човек. Моят съвет е да се почне постепенно, да се разучава и прилага. Ден след ден, след ден, да има един час дневно за подобрения.
 
Дублиран пост.
 
@denis.mustafov , би ли ми обяснил как без иншурънс и английска банкова сметка мога да си направя английска фирма? Коя фирма я предлага тази услуга?
Принципно държавната такса е 12 GBP за фирма без регистрации в техния НАП, НОИ, проверка на името и т.н.
https://www.rapidformations.co.uk/blog/can-a-non-uk-resident-form-a-uk-limited-company/
http://www.completeformations.co.uk/living-abroad.html
https://www.gov.uk/register-as-an-overseas-company

https://www.ukpostbox.com/ ако адреса те претиснява може да се използва и такава услуга. Да не казвам, че Шерифов го е казвал преди. Има и българи, който предлагат такъв вид услуга малко по-семпла разбира се само за писма. Може да се използва за пощеснки адрес.

https://www.rapidformations.co.uk/blog/business-bank-accounts-for-non-uk-residents/ за банковите сметки е малко по-сложно трябва на място или някой да е упълномощен. Предполагам ако човека(упълномощения) е секретар във фирмата, иначе представете си мултимилионо ЛТД и гледаш собственика си живее на кайманите и не ми се вярва да го карат да идва за глупости. Пък има закон, че ако са повече от 90 дена на острова трябва да плащат данъци на албиона.
Не задължително да имаш иншуранс или банковата сметка за фирма. За лица извън кралствот е 20£ е регистрацията.

Регистрация в техния НАП, имаш предвид Corporation Tax. Ако е така то си е безплатно, но задължително!
 
Щях да пиша що на нашите не им се получава.

1. Не разглеждат работата си сериозно и като бизнес, много на с идеята квото падне и дотам.

2. Скарани са с всякакви инвестиции. Мейлите са масово абв, не се вкарват пари за фотографска техника, курсове, опаковки, брандинг.

3. Няма знания по английски, съответно материалите с нови знания не са достъпни.

4. Няма фантазия при продуктите, жулят се някакви недодялани скучни дизайни и толкоз, вижте само сайтовете ни за БГ сувенири колко са зле. Няма история, няма идея. Това е като да си кръстиш кучето Макс, Джеки или Рекс.

5. Не знам кои пък са тия чак толкова успешни българи там. Аз следя платформата от 7-8 години и не съм видял някой кой знае колко напред от 2-3 каки дето продават парцалки и едни момчета с лампи.
 
Мда, знам го това, от номер 7 надолу падат яко продажбите, и това са с години натрупани.... Повечето я връзват 1000лв на месец, я не...за мен това не са пари.
 
Ама нещо не е ОК класацията според мен, липсват някои неща и.т.н. Виж в Румъния колко е зле, което е абсурд защото те са по-добри търговци от нас. Виж Турция пък какво прави.
 
А, па ся се присетих и друго. Не се ползва наличния локален ресурс. Ама никак. Не им увира акъла на кандидат търговците вместо да внасят боклуци от Китай и да се тълпят да ги продават тука, да се разходят до съседната улица и да се запознаят със собственика на цеха за чорапи, да се уговорят за тяхна марка, техен дизайн и да излизат направо в чужбина. Не се сещат, че и природата може да дава - дървесина, билки, мидички ако щеш...минерали. Не се сещат и да търсят отпадни продукти от производство - примерно кожени парцалчета с които да се направят ключодържатели с яки щампи и.т.н.
 
Не е браво, износа на основа едноличен и мини бизнес трябва да е национална политика, да се отварят центрове, курсове, и.т.н. да се създадат пощенски бизнес центрове.
 
Не е браво, износа на основа едноличен и мини бизнес трябва да е национална политика, да се отварят центрове, курсове, и.т.н. да се създадат пощенски бизнес центрове.

Харесва ми мисленето ти, но това не зависи от нас. Прав си, че болшенството предприемачи не отговарят на търсенето. Дори и да има продавачи в Алибаба от България, те продават стоки далеч от тоа което се търси. Рядко производители и търговци намират общ език, всеки индивидуално трябва да се фокусира в това което избрал да прави а не да смята печалбата на другия.

Тука пак ще кажа, че е БРАВО. Не трябва да се подценява труда макар и малък. И все пак има една приказка " От имитация към иновация", мисля че в повече случаи е неизбежно. Проблема идва от застояването в една зона когато вече е изцедена.

Според тази теория на Майкал Портер една компания да се разрастне глобално, трябва да се е развила на местния пазар. Което е малко субективно заради онлайн и офлайн бизнеса в наши дни, но все пак може даде отговор на някои въпроси. За жалост липсата на покупателна сила в БГ лишава предприемачи да достигнат нужното ниво за да се прехвърлят в чужбина. Тези започнали направо в чужбина са с друго мислене, но тук пак идва проблема за нуждата от среда за да се развиват. Тоест центрове, курсове, необходимата спедиция и логистика. Повечето са скрити лимонки :p се претисняват дане би да им откраднем идеите. Ще ги успокоя с думите на Гари Вейнарчак едва 4% от хората който го слушат се вслушват.

Курсове може да прави Шерифа и тогава ще влезем в дълбочини.
 

Горе