За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

freestyler

Member
Помагам на един приятел за онлайн магазина му, стоките са специализирани, а интересното е че едва под 10% са случайните му клиенти - другите 90% са стари клиенти които го познават от офлайн магазина и знаят че няма да имат проблем.
Има пълно описание "за нас" за фирмата с история, данни, адреси, телефони, имена на хора, и тн..
Има стегнато и ясно написани условия.
Подробни описания на стоките, снимки и тн.
Цените са изгодни.

Друго ... потенциалните клиенти не са много на ти с компютрите, цъкат гледат, но не купуват някакви идеи?
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Ами малко трудно е без самият магазин да се посочи конкретно. Може да са цени, цени на доставка, условия на гаранция, срок на гаранция, липса на чат за консултация...
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Щеше да е интересно да видим за какво става дума. Иначе моето предложение е да се вижда някъде едно голяяямо телефон за поръчки... и да ги обслужва по телефон като са скарани с компютрите. На мен ми се е налагало по телефон да обяснявам как да си прикачат снимка в мейла.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Щеше да е интересно да видим за какво става дума. Иначе моето предложение е да се вижда някъде едно голяяямо телефон за поръчки... и да ги обслужва по телефон като са скарани с компютрите. На мен ми се е налагало по телефон да обяснявам как да си прикачат снимка в мейла.

Това са така наречените "АНАЛОГОВИ" потребители, който поръчват по телефон доста често :)
Няма лошо да има голляяям телефон и като си харесат нещо да се обадят на него.
А сайта може ли да се види ?
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Да това за голеемия телефон ще го направим, дори се чудим дали да не сложим един национален 0700 за по представително, но това което ни притеснява е че индианците ще се плашат и от него може да мислят че е някъв импулсен.
Имате ли опит с телефон тип 0700 звънят ли на него?
А относно доставки, гаранции и тн. всичко стандартно и добре описано.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

За 0700 ако напишете, че се таксува с големи букви като нормален градски разговор или е безплатен няма да имате проблем.
Иначе звънят разбира се.. И на гсм номера звънят като видят зор :)
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Няма смисъл от национален телефон. По добре служи 3 телефона на 3-те оператора в България. Клиентите предпочитат така.
Другото което е, при поръчка да не е нужна регистрация. Да се поръчва като гост.
Трябва да покажеш сайта да разгледаме.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Много зависи от възрастовата група - това, че влизат не означава, че могат да се справят с поръчката, колкото и нелепо да звучи. Да не говорим, че сериозна част не знаят, че натискайки поръчай на продуктите системата ги сумира, ами звънят "да ми кажете колко ми е сметката", все едно са в кварталната кръчма.
Аз имам този проблем с нов тип продукт, който пуснах при камерите - конфигуратор. Базата е ДВР платка или у-во и от там клиента от падащи менюта си избира брои камери, кабели, захранване и тн. Масово припадат като стигнат до него и започва звъненето "Може ли готовият комплект с платката ама не с 2, а 3 камери?" Обяснявам, че може с конфигуратора, а те "А ясно, ама айде вие да ги нацъкате, че по-лесно..."
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Олесни поръчката, не искай регострация за да се купи продукта, сложи телефон, скаип, за порчъка. Аз на опенкарт слагам и допълнителен бутон за бърза поръчка клиента само си пише името и телефона на който да му се обадим, е майл не е задължително поле. И за малко да забравя онлайн консултант на сайта. Колегите ще потвърдят че доста поръчки влизат през зопим и други подобни.
 
Последно редактирано:
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Как мразя 0700... плащам 30 лв. такса да имам сумати минути към стационарни и плащам още 3 лв. само от 0700 които си плащам докато ми седят безплатните... Наистина е по-добре да си сложиш телефоните които си има човека така или иначе хората си звънят и на мобилните. При мен 95% ползват формите в сайта или пишат мейл но когато не им се отдава един стационарен и един мобилен телефон си е достатъчно поне според мен.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Според мен ще е по добре да има поне 2 телефона на Мтел и Глобул, а може и на Vivacom. Почти всеки вече е с безплатни минути. Аз също мразя 0700, с цената на междуградски разговор ама като звънна на доставчика си за нещо и ми добавят по 10лв към месечната телефонна сметка. 2-3 телефона за всеки оператор мисля ще е най-добре.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Според мен каквото и да направиш по сайта за по-лесна поръчка и т.н.т. този тип потребители няма да поръчат.
Мисълта, че си въвеждат личните данни в интернет и "да не объркат нещо" ги отказва.
Моят съвет е да забуташ бутона за поръчки през сайта и главно да се стремиш да се набива на очи "поръчай като се обадиш на тел..".
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Ако е възможно, направете "Най-поръчвани" и "Скоро добавени" с дати. Тогава у потребителя, остава впечатлението, че тук нещо става. :) Пуснете възможности за on-line плащане. Плащането на куриер понякога обърква. На кого да платя, как да платя и т.н. Използвайте мобилен консултант, най-добре жена.

Научете се да ползвате фразите:

Да, вашата поръчка е оформена и чака изпращане. Ще я получите на адрес ул. Стара планина 10
А знаете ли че, при нас може да платите директно през сайта ни.
Имате ли нужда от друга помощ?
Можем за вас, да задържим поръчката ви и чрез телефонно обаждане, да я пуснем отново.
Виждам поръчката ви, желаете ли фактура?
Ще се погрижим, да пристигне бързо и удобно, наш конслулант, ще ви се обади в деня на получаването й.
Чудесно, бихме искали да ви предложм, за място за получаване офиса на Еконт във Варна на ул. Шендьор Петьофи.
Нашата гаранционна карта, ще получите в отделен запечатан плик от стоката.
и т.н

Важно е да комуникирате с клиента. Не ставайте "приятели", а обменяйте информация. Клиентите понякога искат да попитат, но не знаят как, за това откривайте им нуждите преди тях самите. В търговията има правило, че който повече говори повече печели. Бъдете активни (не агресивни).
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Слагаш един FAQ също - 50% от въпросите ми на мейла са "кога ще пристигне?", "Колко ще струва?", "Това ли е цената?"... Всичко е написано в съответните страници, но никой не чете, за да извади информацията, затова е добре да я има "извадена" някъде, заедно с др. глупави клиентски въпроси...
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

За мен най-важно е да създадеш сигурност у потребителя,за да купи дадена стока,това се получава когато всичко е направено качествено, например аз когато отворя даден сайт и видя че дизайна и нещата по него не са добре направени дирекно го затварям...незнам...
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

За мен най-важно е да създадеш сигурност у потребителя,за да купи дадена стока,това се получава когато всичко е направено качествено, например аз когато отворя даден сайт и видя че дизайна и нещата по него не са добре направени дирекно го затварям...незнам...
Потребителя в България многооо се разглези.Каква по-голяма сигурност от това да плати след като получи стоката.Някои имат наглоста да искат да им изпратя само да види как изглеждало,но неиска разбираш ли да си поеме транспорта.Връщали са ми пратка защото на клиента му се видяло,че поръчката му била прекалено лека за вижданията му колко трябва да тежи пратката.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Какво значи влизат гледат и не поръчват тия неща се измерват с цифри - вика му се конверсия.

Няма как да очакваш всеки влезнал да поръча - Слагаш аналитикс на сайта ако няма и почваш да засичаш по колко продажби правиш на ден и колко влизания има за този ден.

Прието е че конверсията трябва да ти е от 1% нагоре ако ти пада под 1 процент значи наистина трябва да поработиш по оптимизацията на магазина.

Относно оптимизацията и друг път съм споделял че това че на теб нещо ти изглежда ясно написано не значи че е така - Попитат ли ме няколко клиента едно и също нещо което за мен е очевидно значи само на мен така ми се струва и го променям и го правя още по очевидно и така докато спрат да питат за него. Следете какво питат клинетите и се опитвайте да го подобрявате.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Трябва да се пробва всичко.
Незнаеш къде го чукаш, къде се пука.
Сложи:
- телефон
- чат
- skype
- Попитайте за продукта
- поръчка без регистрация
- Купи

разбира се не всеки, влезнал в сайта купува.
Но ти трябва да предложиш всичко.
Има доста клиенти, който искат само цък и готово и да е до тях вече.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Прощавай, а тези 10% как идват на сайта ти ? Социални канали? Гугъл ? Бранд ?

Ако можете, питайте всеки един от тези 10% как и защо са решили да ви станат клиенти. И какво не им харесва в сайта ви :) Може да съберете полезна информация.
 
От: За онлайн магазини в ниско конкурентна ниша

Трябва да се пробва всичко.
Незнаеш къде го чукаш, къде се пука.
Сложи:
- чат
- skype
Но ти трябва да предложиш всичко.
Не че нещо но тук не е баш така. На чат и скайп пишат хора дето по цял ден няма какво да правят и въобще не са потенциални клети. При 2-3к посещения на ден може да ти отнема 4 часа на ден да си пишеш с глупаци. Такава е реалността, а на теория би трябвало да не така.
 

Горе