За предприемачи! Инвестиране на крупни суми в Бизнес с добра печалба

Напънете се малко де доста ограничени идеи, явно не сте мислили по въпроса :)

Идеите и възможностите за бизнес доста се различават, тия пари не са еднакви, ако ги гледаш от позицията на 20, 30, 40 или 50 годишен, или ако си сам или имаш семейство, деца и тн. За сериозна инвестиция са малко, докато за малка далаверка са много. Другото е какво би искал от живота - да си роб на парите и да блъскаш по 25 часа на ден (но сам не става, трябват и работници) или да си носиш ленените костюмчета някъде по други географски ширини (за малко с тия парички).

Без опит и без познаване на материята, всичките идеи, ако се реализира някоя, и всичките пари отиват към тип "всяко чудо за 3 дни".

Единствената инвестиция, която не губи стойност при всякакви промени и катаклизми е образованието.
 
Ъъъъ, не съм съгласен с последното, справка някои азиатски държави през 50-те. Пък и да не забравяме България - лекари и инженери вземаха по-малко пари през комунизма от барманчета по Златни пясъци и работници по строежите. Според мен единственото нещо което не губи стойност е начина на мислене, мироглед, остър ум и предвидливост, както и златото разбира се.
 
Аз бих инвестирал в производство затворен цикъл. Смисъл произвеждам и продавам без посредници. Другото, в което бих инвестирал е нещо в сферата на услугите. Имам пряко наблюдение към транспортни фирми и към собственици на камиони, които карат с техните си камиони към различни компании, зависи от дестинацията. Имам приятел, който си купи камион, на изплащане обаче, след няколко месеца взе още един и сега ще взима 3ти. Единият го кара той, а другите 2 има шофьори. Изкарват се много добри пари. От камион около 2000 евро след всички разходи остават чисти включвайки и кредита. Има голям глад за доставчици и за драйвъри. Много станаха стоките, все повече са хората, нуждите растат и сухоземният транспорт хвърчи. Има товари от всякъде и за вскякъде по всяко време.
 
Аз точно това имах предвид също - основно затворен цикъл. Неща до 2-3кг макс, които лесно да хващат добрите куриерски тарифи, а вече има такива. Пускам по всички канали за чужбина, яко контент маркетинг, ин хаус онлайн списание и така. Също и развоен отдел който постоянно да разработва нови продукти - стоки за дома, аксесоари, дрехи, декорации, бижута, механични изобретения, малки мебели.
 
И също никога няма да се набутам да имам магазин в МОЛ да се съобразявам с 1000 изисквания на собствениците. Няма да се набутам и да търгувам със стоки които всеки от всякъде може да зареди, а китаеца копира яко и след това клиента не разбира що това при мен е 30 лв, а при другия 10 лв. Да не говорим, че вече има милион безлични марки и марчици дето не са нищо повече от лого шляпнато на китайско менте. По-добре да си разработвам нещо уникално и да има ръчен елемент за да е трудно за копиране. Другия вариант е с патентите. Ако улучиш стоката и си пуснеш патентите на време, години ще сучеш.
 
Ще се опитам да дам още насоки, за предната година България има 100 милиарда БВП, като 60 милиарда са от износ, а 40 са от цялото вътрешно потребление, за тази година според анализатори ще достигнем 120 милиарда или с 20% повече, това е огромен ръст, общо взето в момента в България се наблюдават златни години, основния проблем е работната ръка а не пазари или идеи, според мен дори и през следващите 3-4 години това ще продължи, общо взето е като вълна, произвеждаме все повече има пазар няма работници, за да има работници се вдигат заплатите, а те вдигат вътрешното потребление и всичко расте.

Офлайн бизнеса също процъфтява, въпроса в какво да инвестирам 300-500 хиляди, (За втори, автономен от мен бизнес) е любопитен, идеята беше в това за структориране на Бизнес който да не управляваме ние. Който да има потенциал, не просто да съхранява първоначалната инвестиция, рискове има във всеки Бизнес, няма такъв без риск.
 
Е, ако е нещо автомомно най-лесно ще ти е със семеен хотел примерно, апартаменти под наем ей такива неща. Всичко може да е автономно ако попаднеш на качествен мениджър тип предприемач и го усетиш и не го държиш на 1500лв заплатка. И си знаеш, че след 3-5 години ще си поеме по пътя.
 
@elflame Не се прави, че не ми видя въпроса: Разкажи ми повече за Ричард Брансън. Два пъти го споменаваш в тази тема, разкажи ми за него, а и на другите ще им бъде интересно да им разкажеш за Ричард Брансън.
 
@elflame Не се прави, че не ми видя въпроса: Разкажи ми повече за Ричард Брансън. Два пъти го споменаваш в тази тема, разкажи ми за него, а и на другите ще им бъде интересно да им разкажеш за Ричард Брансън.

О не съм видял наистина. Иначе не знам много за него даже почти нищо видях за него в неделя по 120 минути предаването, искаше ми се да посетя лекциите му в София, но нямах време, просто не знаех, че е част от конгломерат, това е даже по любопитно от историята на който и да е успял човек, за мен тези конгломерати управляват света реално, група от хора създали десетки хиляди фирми управлявани от мениджъри. Реално погледнато в момента разликата между една голяма държава и конгломерат, е че държавата има армия, но с развитието на частните такива и това ще се промени, реално погледнато до 200-300 години може да няма държави а конгломерати.
 
Капитала съсредоточен в конгломератите е в пъти повече от този на държавите, те закупуват почти всичко което е успешно, по принцип не искам дори да чета за мащабите на тази част от света, защото ми става доста тъпо, това няма стигане, то няма осъзнаване от хора като нас.
 
О не съм видял наистина. Иначе не знам много за него даже почти нищо видях за него в неделя по 120 минути предаването, искаше ми се да посетя лекциите му в София, но нямах време, просто не знаех, че е част от конгломерат, това е даже по любопитно от историята на който и да е успял човек,...

Аха, мислех, че може да споделиш нещо интересно от развитието му на бизнесмен, предприемач. Така като гледаме колко броя фирми има и колко много пари - нищо няма да направим, но ако успееш да се докоснеш до философията му, да разбереш как е постигнал успехите си - тогава и ти би могъл да успееш.
 
Аха, мислех, че може да споделиш нещо интересно от развитието му на бизнесмен, предприемач. Така като гледаме колко броя фирми има и колко много пари - нищо няма да направим, но ако успееш да се докоснеш до философията му, да разбереш как е постигнал успехите си - тогава и ти би могъл да успееш.

По принцип, тези хора правят купища пари от това да казват, как се става милионер, но според мен това си е просто бизнес, казват 30-40% от историята си а останалото е художествена измислица, от самото предаване сподели накратко, че успеха се криел в това да правиш нещо което обичаш и то ще те направи богат, общо взето всички ползват клишета за да продават книгите си, от всички, който съм чел или биографични филми, който съм гледал рецепта няма, има само идеи опити и почти на всякъде се случва из веднъж печалбата, натрупал веднъж капитал човек започва да инвестира още повече и се получава натрупване, принципа е, основан колкото на опит и знания толкова и до късмет, и конкретна ситуация.
 
По принцип, тези хора правят купища пари от това да казват, как се става милионер, но според мен това си е просто бизнес, казват 30-40% от историята си а останалото е художествена измислица, от самото предаване сподели накратко, че успеха се криел в това да правиш нещо което обичаш и то ще те направи богат, общо взето всички ползват клишета за да продават книгите си, от всички, който съм чел или биографични филми, който съм гледал рецепта няма, има само идеи опити и почти на всякъде се случва из веднъж печалбата, натрупал веднъж капитал човек започва да инвестира още повече и се получава натрупване, принципа е, основан колкото на опит и знания толкова и до късмет, и конкретна ситуация.

Не съм съгласен, въобще, ама не ми се спори.
 
Понеже ще вземе някой начинаещ да чете темата и ще се обърка кой прав кой крив. Първо пише се Ричард, а не както ти го написа. Второ не е част от никакъв конгломерат каквото и да означава това, а има холдингова структура - група компании на които той основно е собственик. Трето вземи прочети автобиографията му и ще разбереш как е тръгнал, но почти никой не е успял изведнъж. Или има много провалени опити преди това, или всичко е ставало бавно, или е имал пари преди това. За справка Джеф Безос е почнал Амазон в гараж, но пропускат да напишат, че гаража е на неговата новозакупена за няколко милиона нова къща, като преди това е бил доста години на Уол Стрийт, а и дядо му не е кой да е. Иначе наистина има много от тези, които ти визираш, които успели - неуспели печелят повече пари от споделянето на някаква измислена история, но Брансън не е един от тях.

Колегата те бъзикна най-вече заради правописа да си покажеш липсата на знания по темата, което ти успешно направи.
 
Другото, в което бих инвестирал е нещо в сферата на услугите. Имам пряко наблюдение към транспортни фирми и към собственици на камиони, които карат с техните си камиони към различни компании, зависи от дестинацията. Имам приятел, който си купи камион, на изплащане обаче, след няколко месеца взе още един и сега ще взима 3ти. Единият го кара той, а другите 2 има шофьори. Изкарват се много добри пари. От камион около 2000 евро след всички разходи остават чисти включвайки и кредита. Има голям глад за доставчици и за драйвъри. Много станаха стоките, все повече са хората, нуждите растат и сухоземният транспорт хвърчи. Има товари от всякъде и за вскякъде по всяко време.
Аз съм в тази сфера също и не съм съгласен много със сметката.
Цена на километър 0.85 до 0.95 EUR от западна спедиция, която има реноме, че наистина плаща. Средно се изминават около 10-11 000км на месец. Дали ще има празни километри е на договорка. В тази цена сега трябва да приспаднем: разходите за шофьор (в зависимост от курса: дистанция и времетраене) между 1000-2200 Евро на месец. Сега прибавяме разходи за гориво, пътни такси, телефон, паркинги/фериботи/тунели (макар, че максимално се избягват да се плащат от транспортната фирма), GPS проследяване на камиона, офис режиини разходи... Ако добавим и лизинг/кредит, амортизация и някой друг ремонт, недай си Боже да се вика репатрак... Общо взето в края на годината се смятат всички приходи и всички разходи за камиона, за да се види дали наистина е на печалба.
Иначе частта, в която не съм съгласен е следната: 2000 Евро може да останат, но от тях вадим кредит и лизинг... Истината е, че в транспорта има много пари, но трябва да действаш умно. Основния проблем сега са ниските навла, шофьорите, забраната на Германия за 45 часовата почивка и всичките имигранти, които утроиха престъпността последните години в Западна Европа.
П.С. Ако действа на принципа на групаж може да спечели повече, но ще загуби повече време.
 
Има само два варианта според мен! Ако си много добър в дадена област, имаш огромни знания и виждаш потенциал в нея, влагаш парите там. Ако не си експерт в каквато и да е област просто наемеш по-умни хора от теб! Няколко независими финансови експерта, които да ти намерят вече съществуващ и работещ бизнес, който има нужда от допълнителни доходи за развитие. Много добър счетоводител, топ адвокат, който да ти изготви много добър договор.
 
Последно редактирано:
Понеже ще вземе някой начинаещ да чете темата и ще се обърка кой прав кой крив. Първо пише се Ричард, а не както ти го написа. Второ не е част от никакъв конгломерат каквото и да означава това, а има холдингова структура - група компании на които той основно е собственик. Трето вземи прочети автобиографията му и ще разбереш как е тръгнал, но почти никой не е успял изведнъж. Или има много провалени опити преди това, или всичко е ставало бавно, или е имал пари преди това. За справка Джеф Безос е почнал Амазон в гараж, но пропускат да напишат, че гаража е на неговата новозакупена за няколко милиона нова къща, като преди това е бил доста години на Уол Стрийт, а и дядо му не е кой да е. Иначе наистина има много от тези, които ти визираш, които успели - неуспели печелят повече пари от споделянето на някаква измислена история, но Брансън не е един от тях.

Колегата те бъзикна най-вече заради правописа да си покажеш липсата на знания по темата, което ти успешно направи.

Не го бъзикам за правописа, всеки греши когато пише, а имах предвид точно това, което спомена - историята на конкретния предприемач. През какво е минал, как е преодолял трудностите. Повечето което говори elflame ми се струва, че е заучени реплики, а така бизнес не се прави. И понеже той даде пример с Ричард Брансън, ако иска да научи нещо интересно за него и как се прави бизнес, то може да потърси и научи историята за музикалната му компания или за острова му - как се е сдобил с него. Или пък ако иска за Върджин Атлантик: защо точно авиокомпания, защо това име, как е тръгнал, какво е направил, как е направил ПР на компанията. Прав си с примера за Джеф Безос, че в интернет, в медиите се представя само лъскавата опаковка и рядко се говори за същината на нещата.

Абе, не е лесно да научиш тайните на един успешен бизнесмен, но както някой хора споменаха в една тема, предпочитат да дават пари за курви, вместо да "пият вода" от извора.
 
Аз съм в тази сфера също и не съм съгласен много със сметката.
Чуждата кокошка винаги е пуйка.
Покрай мен нон стоп бръмчат тежковози с трошляк от кариерата за новостроените пътища.
Появи ли се ДАИ, веднага се звънкат телефони и всеки паркира на най-близкото място. Чакат ДАИ да си тръгнат, за да продължат работата.
Причината? Претоварване на осите. Плаща им се на тон/километър. Доколкото може да се вярва, им плащат 6 стотинки на т/км. Само в пълната посока. И всеки претоварва, за да изкара повече от курса.
Работят от тъмно до тъмно, за да вържат вноските по кредитите и да остане нещо за семейството.

Вятър ви вее на бяла кобила, ако смятате да забогатеете от бъхтене. По-лесно ще станете олимпийски шампиони по мятане на диск.
 

Горе