Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират?

lqllqlq

Well-Known Member
Здравейте,
опитвам се да накарам клиентите да оценяват и коментират продукти, които са купили, но към момента доста безуспешно. Надявам се някой да сподели работещи идеи и предложения в тази насока.

Какво съм направил аз?
Когато клиент поръча, на мейла получаа разписка и кратък текст, с който се приканва да остави оценка и коментар за поръчаният продукт, както и как това може да стане. Всеки продукт има таб, в който това може да се направи това. Въпреки това, %-та оставили коментар е нисък спрямо броят поръчки, което не ми харесва, а не мога да измисля как да го променя.

Защо искам да се случи?
Защото е полезно на всеки следващ клиент, както и на мен като обратна връзка. Явно обаче клиентите не са на това мнение дали поради незаинтересованост или мързел.
Защото и аз като потребител вземам предвид мненията на други за конкретен продукт преди да си го купя и го намирам за добър начин за изграждане и повишаване доверието към фирмата, магазина и продуктите.

Не ми се иска да им пускам напомнящи мейли, за да не ги отблъсна - винаги могат да се подразнят от такова нещо, но за друга опция не се сещам.

II. Другото върху което мисля как успешно да пусна е абонамент за новини.

Какво съм направил?
Пуснах регистрационна форма към мейлчимп (не питайте защо, просто там ми беше най-удобно).

Какво целя?
Искам да накарам хората да се абонират, като зад всичко това стои идея да получават 1 или 2 пъти месечно известие за нови продукти, намаление или нова услуга. Нямам намерение да ги убия от мейли, което е отблъскващо.

Тъй като никога до сега не съм опитвал подобно нещо, то всеки споделен съвет или идея ще са ми ценни като насока.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Ако не им даваш някакви отстъпки, нищо няма да направят, даже и тогава е съмнително.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

В DealExtreme награждават коментарите с точки, срещу които можеш да си поръчваш разни стоки. Съответно събират доста ревюта и коментари от потребителите.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Това с отстъпките и най-вече точките мога да го направя, но е към акаунт на клиент. Само, че като гледам 80% ползват анонимус чекоут и си правят акаунт едва когато им звънна, че приближават нива за друга потребителска група, която предполага отстъпки...А и не ми се иска да продавам само със задължителна регистрация.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Интересна тема. Аз също нямам особен успех с това. Явно потребителите ги мързи да пишат коментари. На мен лично ми харесва системата на booking.com. Там като резервираш хотел, след като ти изтече престоя получаваш мейл с форма, в която да оцениш хотела по разни показатели. Сега се сетих за това и си мисля да пробвам нещо подобно. Трябва да е направено максимално лесно за потребителя. Например мейл, който да получава на следващия ден от доставката, в който да оцени получената стока със звездички (1-5) с един клик и да остави коментар ако иска.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Интересна тема. Аз също нямам особен успех с това. Явно потребителите ги мързи да пишат коментари. На мен лично ми харесва системата на booking.com. Там като резервираш хотел, след като ти изтече престоя получаваш мейл с форма, в която да оцениш хотела по разни показатели. Сега се сетих за това и си мисля да пробвам нещо подобно. Трябва да е направено максимално лесно за потребителя. Например мейл, който да получава на следващия ден от доставката, в който да оцени получената стока със звездички (1-5) с един клик и да остави коментар ако иска.

Не е от сложността, защото при мен е падащо меню от тип "отлично/много добре/добре" и поле за кратък коментар, но не го правят. За мейл след доставка звучи добре, ама имам притеснения да не ги дразня и да го приемат като досаден спам.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

И аз имам този проблем. Много поръчки а само един оставен коментар който е "grazie mille ok"
Също така до сега нито един не се е абонирал за получаване на имейл известия от мен.
Бях си поръчвал преди време артикули от един сайт и след това ми изпратиха имейл "Ако напишеш коментар имаш възможност да спечелиш еди си кво" и в този сайт се убиваха от коментари. Като идея е добра но все още не съм я тествал.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Добре де, а къде остана идеята да си полезен на другите за да са ти полезни и те на теб? Баси за всеки клик с мишката ли трябва да се дава iPhone 5 за да се сети някой да направи нещо? Може би проблема е в мен, защото пречупвам нещата през моята призма, а аз винаги оставам коментар за продукт ако има такава възможност.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Попълни няколко ревюта ти и след изпращане на имейл, в него да пише "Вече имаме 65 оставени коментара, добави и ти. Като дадеш линк към коментарите и към добавяне на нов.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

В DealExtreme награждават коментарите с точки, срещу които можеш да си поръчваш разни стоки. Съответно събират доста ревюта и коментари от потребителите.

То и това малко странно. Аз така вчера, като потвърдих че съм получил и ми пратиха мейл да пиша коментар или да кача клип или снимка. Дават точки, но не съм се занимавал, може и да го видя. Трябва си стимул, иначе никой няма да пише. Те даже хората тия мейли въобще не ги четат повечето, направо трият или го означават като прочетено.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Практиката с точките я има отдавна в DealExtreme, но едва наскоро започнаха да пращат имейли с подканване да коментираш. Преди не го правеха. Те си модернизираха и системата. Дори вече имат складове в Европейския съюз, откъдето можеш да поръчваш безмитни стоки, но засега няма голям избор и асортиментът им е малък.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

За мейл след доставка звучи добре, ама имам притеснения да не ги дразня и да го приемат като досаден спам.

Напротив. Аз бих се радвал ако търговец, от който съм купил, се поинтересува дали ми е харесала стоката, имал ли съм проблем с доставката и т.н. Ако мейла е направен така, че отговора да не ми отнеме повече от минутка, задължително ще отговоря.
Това с точките не е особено ценено в БГ (според мен). Повечето хора забравят откъде са купили нещо онлайн, камо ли да трупат точки за нещо си. Това не е Била, където си всяка седмица.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Май остава варианта да си направя някакъв шаблонен мейл, в който да слагам линк към поръчаният продукт. По-лесно от това не ми идва идея, защото няма как да стане с един мейл и някакъв тип форма за оценка да оцени едновременно няколко продукта.
Явно всички имаме този проблем, но никой не му е намерил решението.

А относно абонамента? Или там по стария изпитан вариант абонирай се и участваш в томболата за... И всички сляпо скачат в боя?
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Колега при всеки един ъпдейт или приета поръчка на клиента му се изпраща имейл с допълнителна информация за оставяне на коментар.
Не действа.

Заснемане.PNG
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Според мен всеки месец е доста често за нюзлетър за малък онлайн магазин(не искам да обидя никой)... Веднъж на 3-4 месеца може би няма да се счете за досадно.

Аз от известно време също се замислям по въпроса.

Един важен аспект са табовете на продуктовите страници. Много малко хора ги сменят. Много по-лесно е да се скролва надолу. Та една мярка в положителна насока е полето за коментари да е под описанието на самия артикул, а не на отделен таб.

Незнам долко възможно е в имейла да се вгради код направо с полето за коментар. Но ми се струва доста сложно, а и ако клиента си е купил няколко продукта трябва няколко поелта да се въведат.

Относно мейлите според мен е добре да им се даде поне една седмица време да видят/изпробват продукта преди да се подканят към коментар.

Линк към таба с коментарите е добра идея. Естествено стимулирано с някакъв бонус е още по-добре.

Друг вариант е директно в мейла да се пита доволен ли сте от еди кои си продукт и да е описано, че мнението може да се публикува в сайта. Но тук малко сложно е да посочиш автор на коментара, тъй като не всеки иска да коментира публично.

Най-голям ефект ще има, ако имейла е персонално написан към конкретния клиент. Но това си е хамалогия и ще отнема доста време.

Считам, че това е един отличен начин да се покачи конверсията на даден сайт.

Когато съм клиент коментарите определено играят роля във вземането на решение за покупка.

И тъй като си говорим за българи, на всеки потенциален клиент ще му мине през акъла, че от сайта сами си написали коментарите. И все пак по-добре да ги има отколкото да ги няма.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Повечето хора са доста мързеливи в това отношение. Лично аз винаги пиша коментари, но в повечето сайтове самия достъп до мястото за писане на коментари е сложен. Преди време помня, че пазарувах от 1 сайт, там навигацията беше фиксирана и имаше иконка за известия, като тези във фейсбук. Според мене това решение ще е ефикасно, защото когато потребителя се логне в сайта ще вижда тези известия и ще се подсеща, а те ще бъдат активни докато не кликне на тях.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

1. Подканяй ги с действен текст. Всичко да започва с глагол: "Сподели!", "Кажи ни" - каквото друго се сетиш, но да е глагол, а изречението да е непосредствено над формата, в която може да се остави коментар. (Може просто да дават оценки по различни критерии. Колкото повече ги улесниш, толкова по-добре.)
2. Клиентите да получават напомнящ мейл, че трябва да дадат оценка, след като получат доставката. Добре е да могат да го направят с две-три кликвания. Всичко, което е по-сложно ще ги откаже.
3. Да видят, че друг е коментирал преди тях - винаги работи. (Не трий и не пренебрегвай негативните коментари. Хората се мотивират от странни неща.)
4. Да имат полза от това, че са коментирали. Може да не е iPhone, iPad или летящо килимче. Може да е наприемр "първи разбирате за промоция на продукти с ограничено количество".
5. Направи нюзлетър, който да излиза на 3 - 4 месеца и в него публикувай кратки текстове на тема - "Кой продукт е най-предпочитан от клиентите", "Какво мислят клиентите на (името на магазина) за еди кой си продукт", като след това добавиш и малко полезна информация за продукта - все едно си получил прозрение на базата на клиентските коментари. Не забравяй в края на нюзлетъра да поставиш приканващо изречение към клиентите - "Оставете своя коментар.", "Дайте своето мнение...", "Помогнете на..."
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Като гледам при всички е еднакво и коментари няма.
Относно скролването не е много опция предвид кратки характеристики, подробни и тн. Ще омалеят от скролване, а да не говорим, че няма и да стигат до там. Щеч тествам напомнящ мейл с линкове към поръчаните продукти да видим какво ще стане.
Съгласен съм, че в различни сайтове има различни и хубави неща, но няма перфектент, който да съдържа всичко на едно място. Явно за начало ще е хамалогия, а кой ги знае, може като се натрупат коментари да започнат сами на принципа на стадото...
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Не че имам много опит, но да споделя аз как правя :) В деня след като е доставена поръчката, пускам мейл, естествено персонален, с който питам дали всичко е ок и какво мислят за продуктите. На този етап го правя, тъй като тази обратна връзка ми е изключително важна. До сега имам успеваемост около 80%. Но, както казах, аз съм в началото и клиентите не са много.
 
От: Идеи как да накарам клиентите да оставят обратна връзка/коментар и да се абонират

Или някаква игра примерно "Запишете се за нюзлетъра ни, за да спечелите един от Х ваучъра за 30% намаление!", "Оставете коментар и ще получите 5% от стойността на коментираните поръчки като ваучер"... Нещо такова..

При мен има обща 3-4 коментара на ежегодни продукти, които съответно заминаха преди години. Един дори беше питал нещо директно в полето за коментар... Как да му отговори човек там.... :D
 

Горе