От: От: Избор между мобилен сайт или респонсив дизайн
zoomaniak, разбиранията ти са абсолютно грешни. Ще се опитам да ти разясня защо смятам така.
Респонс сайтовете могат да се създават по всяко време. Те не са зависими от началото на сайта.
Грешка № 1.
Адаптивния подход за дизайн на уеб сайта няма за цел просто да събере една информация на екрана за да нямаш скрол, а цели да оптимизира начина на представяне на информацията едновременно за голям обхват от устройства, като използва същата структура на документа. Тоест, освен промяната в лейаута на страницата, се очаква да се променят и ресурсите по нея. Визирам например това, че някои изображения при мобилни устройства не могат да бъдат показани в пълен размер. В този случай тези ресурси няма да бъдат достатъчно добре усвоени - ще забавят зареждането на страницата. Понеже повечето мобилни устройства имат различна гъстота на пиксели на дисплеите, растерните изображения, които изглеждат добре на десктоп версиите, на мобилните устройства изглеждат замазани. Скоростта на мобилния интернет е в пъти по-малка от тази на декстоп устройствата, което означава, че задължително трябва да се предприемат мерки за бързината на зареждане на сайта. Ще се наложи да използваш различни скриптове, които да се изпълняват на различните устройства. Та накратко... това, което исках да кажа е, че за да имаш качествена версия за мобилни устройства на уеб сайта си нещата трябва да започнат още в самото начало - да се оптимизират ресурсите за различни устройства, различни размери, различни дисплеи, различна свързаност с интернет.
Освен това практиката ми е показала, че в много от случаите вместо да направиш респонсив версия на готов уеб сайт е по-лесно да направиш наново целия сайт, понеже при разработката на сайта не се е имало предвид, че е възможна такава промяна. Много по-трудно е да работиш върху готов css, ако не е структуриран правилно за адаптивен дизайн, понеже ще се наложи първо да откриеш къде са проблемните места, да решиш тези проблеми и едва тогава да мислиш как да го направиш адаптивно. Да не говорим за многото проблеми с hover екшъните, структурата на менютата, скриптовете, които не вършат работа на мобилни устройства...
Що се зорите да търсите маята за хляба каква да е - като хляба ви няма 1 000 000 обяви или поне над 500 000 обяви.
Грешка № 2
Много по-лесно е да развиеш качествен продукт от некачествен. На първо място трябва да изградиш добре продукта си, преди да започнеш да го популяризираш, за да е ефективно популяризирането. Мобилната версия ще ти даде огромен тласък, понеже както се спомена в темата мобилния трафик вече заема доста голям процент. Представи си как потребителя ти влиза в уеб сайта ти от мобилното си устройство. Вижда грозотията и не може да го използва лесно. По какъв начин ще накараш потребителят да се върне точно в твоя уеб сайт? Представи си и как потребителя влиза през всичките си устройства в сайта ти и стига до целта си по възможно най-добрия начин.
Респонс сайтовете нищо не им буташ - те просто правят - визуализират съдържанието удобно да се вижда под всяка мобилна пишка.....
Грешка № 3
Когато добавяш каквото и да е съдържание би следвало да обърнеш внимание да е правилно форматирано. Не можеш да си гарантираш, че ще се вижда достатъчно добре при вече изградения уеб сайт. Тоест ще се наложи да правиш промени, ако искаш сайта ти да изглежда добре. В този ред на мисли при мобилната версия на уеб сайта ти обикновенно също не се налага да правиш промени, ако е достатъчно добре направен.