От: Re: От: Избор на домейн
Леле... зациклил съм мега-яко. Споделете идея за домейн на магазин за всичко. Ще има всякаква стока и за това се чудя какъв домейн да избера. :shock: Може и на ЛС.:beer:
Знам че не е лесно да намериш добър домейн особено с нисък бюджет.
Преди една година ми се наложи 2 месеца да търся домейн. Всичко каквото измисля и ми хареса беше заето.
Накрая се наложи да купя и то за доста пари.
Може да отидеш на несъществуваща дума, но кратка и звучна.
Това го правят дори много големи компании.
Например: пионерът в електронната търговия еВау с $5 млрд. печалба на година можеше да си купи който иска домейн за един друг техен проект за локална търговия, ( сайт за обяви) но отидоха на измислената дума - kijiji
Просто звучи добре, бързо се помни и може да се направи забавно лого. Само в щатите този сайт има 140 милиона обяви.
Друг гигант в онлайн търговията също е с нищо не означаващ домейн - etsy. Но това не му пречи да има 30 милиона продаващи и купуващи потребители.
4-6 ИЗМИСЛЕНИ, НО ДОБРЕ ЗВУЧАЩИ БУКВИ СА МНОГО ПО-ДОБЪР ВАРИАНТ от 10 буквен домей с някакъв смисъл. (това е лично мнение)
Не избирай домейн с нарочна граматическа грешка. (това си е мое мнение, не ангажирам никой с него)
При еднакво развитие на сайтовете ще носиш ползи за конкуренцията.
Например: ako избереш feshan.bg ще изпращаш много трафик към fashion.bg
Внимавай да няма двусмислие, което се налага да се пояснява в разговор по телефон.
Звучната дума на първо място трябва да е без напрежение при изговаряне.
Още по-добре е да има мелодия в думата, да се лее. Да се излива с лекота. Да ти е приятно да я чуваш като звуци.
Ето красиви звукосъчетания БЕЗ да ти ги предлагам за домейн.
Например :
виена, омайна, емилия, емона, сияна, воали, видение, веселие, касиопея. Може и измислени разбира се. Лесно може да измисляш подобни като просто замениш някоя гласна. Например:
виена-виема, омайна-осайна, емилия-едилия, емона-елона, сияна-рияна, воали-воази, видение-модение, веселие-венелие, касиопея-камиорея.
Прявя го набързо без много да го мисля, просто примери.
Забелязваш всички имат най-малко две гласни, а е по-добре да са повече.
За да има приятно звучене.
Разнищи , разцъкай как ще го употребяват клиентите.
Например най често ще се казва:
"Това го купих от ......" дали се чува добре . Защото ако започва домейнати с "т" става кофти
или
"Тези обувки ги има в ...... " ако започва домейна ти с "в" трябва да се казва "във в....." което е по-тежко
В sedo.com имат много хубав Advanced Search . Mожеш да зададеш да ти търси по съчетание от 2-3 букви в края, в средата, в началото.
Примрно можеш да зададеш да ти извади 6 буквени домейни завършващи на "ина" или да имат в средата "ели" или "али" Така го задължаваш да ти вади с най малко 2 гласни.
Въпреки че по добрите домейни са заети или скъпи, то ти дава различни други вариации, които може да ползваш или може да ти светне по-добра идея.
Малко в страни от темата.
Не се заблуждавай от мазохистичното влечение да ползваме английска дума, дори когато е много по-труднa за изговаряне от българската.
Например "таргет" - грозна, тежка, едва се промъква през езика, да не говорим пък как се чува. Когато просто може да се каже "цел"
Още по-голяма става мъката за устата и ушите като казваме "таргетирам" , когато просто може да се каже "целя"
НО това е друга тема