Според Закона за храните, всички обекти за търговия с храни (и хранителни добавки) се регистрират в областната дирекция по безопасност на храните. Необходимо е да подадете заявление за регистрация и до 30 дни инспектори от БАБХ ще дойдат на място в обекта да проверят условията в него и документацията. Документацията, която изискват за магазини за продажба на хранителни добавки е
система за самоконтрол, разработена според действащото законодателство и дейностите, които ще се извършват в обекта. В случай, че продавате онлайн, тази дейност също трябва да е описана в документацията, със съответните мерки за спазване безопасността на храните.
HACCP план в магазини за хранителни добавки се разработват, само ако има препакетирани или насипни храни. До 15 дни след проверката на място ще ви издадат удостоверението за регистрация. До този момент не можехте да развивате търговска дейност в обекта. Последната стъпка е да подадете заявление в общината за търговски обект и работно време.
В системата за самоконтрол са описани записите, които трябва редовно да се водят- дневници, списъци. Веднъж годишно лицето, което поддържа документацията, в протокол оформя годишна проверка- верификация на документацията, че се спазва процедурата по водене на записи и документи.