Я да разгледам следната ситуация:Има разбира се. Това са таргетирани хора, които очакват да получават мейл от теб с новини. Няма по-лесен и бърз начин да трупаш лоялни посетители. По-лесен е вече, ако си изградил бранд или си ги накарал да се запишат за някакви анонси. Няма да досаждаш, но задължително си направи така, че да им даваш опция да излязат от листа ти в бъдещите ти нюзлетъри.
Познавам случай на един пич със събран лист от много абонати, които е набрал именно с някакви кампании, в които те реално са дали съгласието си да получават и бъдещи такива. Прави страхотни обороти, когато почне да пуска мейл кампании. Да, почива си по месец, но изригва на края на месеца с нещо търсено, с намаление и с много таргетиран трафик. Каналът му е повече от успешен. И това е при положение, че не броим и ъпселинга му. Както и продажбите от сайта, с другите канали - търсачки, платени, контент маркетинга, социалните.
Има много сценарии. Най-честият е: Започваш деня, влизаш в сайта, прочиташ какво има ново, затваряш сайта, започваш работния процес, по някое време към обяд решават да провериш има ли нещо ново (прочиташ това, което те интересува, а някои неща са потънали в секциите си), приключваш работа и се прибираш, ако се сетиш в ангажиментите си да провериш сайта, ОК, ако не, ще влезеш по някое време след всичко. Но преди това получаваш бюлетин, за който изрично си дал съгласието си да получаваш, в който има най-важните теми на деня. Оп, каква изненада, информиран си на половина, защото ако цял ден четеш всичко по сайтовете (освен ако не си PR или някаква мониторинг фирма), не виждам кога ще работиш.Я да разгледам следната ситуация:
1. не пращаш мейл и лоялните читатели влизат в сайта всеки ден за да рповерят какво ново се е случило и респективно имаш трафик
2. пращаш мейл, лояните потребители влизат в акаунта си, виждат, че в бюлетина няма нищо интересно за тях и не стигат до сайта изобщо. Трафика ти пада, рекламните приходи спадат, положението е ялово.
Един съвет като човек, който следи потребителските настроения при настройка на антиспам филтри. Спрете с тоя безмислен спам, освен ако не сте ел. магазин.
Е аз ако имах реална престава дали има смисъл нямаше да пускам темата . По скоро някой ако го прави или го е правил може да даде приблизителен процент какъв трафик си докарва. Незнам защо има значение за това специално дали трафика е от ФБ или от някъде другаде, след като у Фейса пак са хора.Абсолютно не! Предполагаемо трафиката ти е от фб. Предполагаемо тези абонати даже не са разбрали, че са се абонанирали, защото си кликват на всичко, което видят. Предполагаемо повечето ти писма ще отидат в спам.
Самата идея да получаваш новини по имейл бюлетин е глупава. Разбирам, ако сайта ти е някакъв нишов - икономика/бизнес/мода и т.н, а не "Радев размаза Бойко на изборите", то може да има смисъл да им пускаш бюлетин. Замисли се ти дали би отворил такова писмо и второ дали големите медии го правят. Лично аз не съм видял в 24 часа, например да ме подканват да се абонирам за имейл кампания. Може да има от тези "пуш нотификации", ама и те вече не докарват трафик, както в началото.
Да, това са най-големите примери, но ако ще мейлваш 10-20 човека, няма смисъл. Макар че, ето ти пример с Вести.бг, който е пак топ сайт, но съм виждал тук сайтчета, които правят неговия трафик също със страници, групи, за това много леко влизаме в тези пример. Вести не влагат кой знае колко, и да рекламата им още държи цени.Сега да говорим за истински медийни сайтове , които влагат десетки хиляди преди да могат да предлагат реклами за по 1000 лева ,не е баш на място.