Има ли стагнация в онлайн търговията?

Има ли стагнация в онлайн търговията?

  • Да, има над 20% спад

    Votes: 5 31.3%
  • Да, има над 30% спад и повече

    Votes: 4 25.0%
  • Няма промяна

    Votes: 1 6.3%
  • Бележа прогрес

    Votes: 6 37.5%

  • Общо гласове
    16

biaaro

Well-Known Member
Няколко човека с онлайн магазини ми се оплакаха, че има драматично свиване на пазара, като всички са в различни ниши, без нищо общо помежду си. При мен също има някакъв спад, но го отдавам на сезоност, при мен февруари-март винаги е слабо. Но колегите твърдят, че няма нищо общо със сезони и тн. Просто пазара се бил сринал последните 3-4 седмици. Потребителските нагласи били крайно отрицателни...

Та, има ли такова нещо, трябва ли да очакваме свиване, след прогреса миналата година? Моята теория е, че пазара се разви твърде бързо последната година и сега се връща към нормалното и доста хора, които се вляха миналата година сега ще го напуснат. Както търговци, така и потребители. При мен новите клиенти, които поръчват за първи път се увеличиха може би с 20-30% за последната година.

Имам познати с офиси на еконт, на които се обадих, казаха че февруари са ударили дъното, което честно казано ме изненада. Никой не си е достигнал таргетите, а някои дори са глобени от централата, за ниски резултати. Като и те твърдят, че няма общо със сезони и тн., защото сравняват с февруари миналата година

Та, как е при вас?
 
Задушиха половината икономика, кво очакваш. Икономика базирана на смяна на мръсни чаршафи, както се изразява проф. Христов, вече и нея нямаме.
Промишленост нямаме, разчитаме на услуги и туризъм, който масирано се чудят как да утрепят. Сервитьорката ще си остане на стария айфон, таксиджията няма да си купи нов телевизор, тоя дето разнася Пепси по складовете е в принудителен отпуск, а готвачът кара курсове по преквалификация.
 
Задушиха половината икономика, кво очакваш. Промишленост нямаме, разчитаме на услуги и туризъм, който масирано се чудят как да утрепят. Сервитьорката ще си остане на стария айфон, таксиджията няма да си купи нов телевизор, тоя дето разнася Пепси по складовете е в принудителен отпуск, а готвачът кара курсове по преквалификация.

Да, така е, спор няма. Ама по телевизора казаха, че онлайн търговията е в подем :) То е ясно, че нищо добро не ни чака, но поне да изясним колко е зле положението и колко са засегнатите.
 
Няма да гласувам в анкетата, тъй като не съм търговец и нямам представителна извадка. По мен си гледам, не че нямам пари, просто не знам какво да очаквам утре. Ето на, спряха плановите операции, да не дава Господ в момента да се разболяваш от каквото и да е.
 
Здравейте,

Аз имам няколко онлайн магазина за козметика(не всички са в БГ) и при мене също се забелязва няаккъв малък спад февруари месец, но винаги е било така не е по-различно от минали години, като цяло не мога да се оплача от миналата година, колкото и да е кофти ситуацията с Covid-19, според мене доста хора откриха или преодкриха онлайн търговията.
 
Здравейте,

Аз имам няколко онлайн магазина за козметика(не всички са в БГ) и при мене също се забелязва няаккъв малък спад февруари месец, но винаги е било така не е по-различно от минали години, като цяло не мога да се оплача от миналата година, колкото и да е кофти ситуацията с Covid-19, според мене доста хора откриха или преодкриха онлайн търговията.

Супер, дано така да си остане при теб. В някои ниши, новите потребители, които се вляха в пазара компенсират, тези които отпаднаха поради липса на средства, стрес, загуба на работа и тн....
 
Искам да отворя една скоба, за която вероятно не подозирате. Тука е табу, един от първите ми постове и изтрити такива в тоя форум.
Какво правим с магазини, които приемат поръчки и после не ги изпълняват. Над 50 % от опитите ми да си купя нещо онлайн и попадам на пълно безхаберие и мърлящина.
Пример - искам да си купя бъркалка за хлебопекарна. Бъркалките са 3-4 вида общо, при 20 модела хлебопекарни, и стотици артикули в специализиран магазин.
Овцата ми връща отговор да ѝ дам точен модел фурна. Давам аз, ама не го поддържат. Познати си купиха Филипс, същият вид бъркалка и казанче. Със сигурност тоя модел джаджа го ползват над половината от артикулите, т.е. едно и също нещо размножено с 50 различни номера.
Наемате супер некомпетентни хора, не им дреме и категорично отказват да премерят с един шублер колко е проклетата дупка на скапаната бъркалка за 5 лева.
Ей такива спапват доверието в онлайн бизнеса, и вие големите предприемачи дума не давате да се издума, да се изобличат менте магазините. Дето поръчваш, чакаш 2 седмици, после нищо, и пак наново.
Губите и вие накрая на веригата, като се правите на големите целомъдреници с тия призиви за постоянна модерация и банове.
Аз се отказах изцяло от онлайн търговията, по тоя повод.
 
Искам да отворя една скоба, за която вероятно не подозирате. Тука е табу, един от първите ми постове и изтрити такива в тоя форум.
Какво правим с магазини, които приемат поръчки и после не ги изпълняват. Над 50 % от опитите ми да си купя нещо онлайн и попадам на пълно безхаберие и мърлящина.
Пример - искам да си купя бъркалка за хлебопекарна. Бъркалките са 3-4 вида общо, при 20 модела хлебопекарни, и стотици артикули в специализиран магазин.
Овцата ми връща отговор да ѝ дам точен модел фурна. Давам аз, ама не го поддържат. Познати си купиха Филипс, същият вид бъркалка и казанче. Със сигурност тоя модел джаджа го ползват над половината от артикулите, т.е. едно и също нещо размножено с 50 различни номера.
Наемате супер некомпетентни хора, не им дреме и категорично отказват да премерят с един шублер колко е проклетата дупка на скапаната бъркалка за 5 лева.
Ей такива спапват доверието в онлайн бизнеса, и вие големите предприемачи дума не давате да се издума, да се изобличат менте магазините. Дето поръчваш, чакаш 2 седмици, после нищо, и пак наново.
Губите и вие накрая на веригата, като се правите на големите целомъдреници с тия призиви за постоянна модерация и банове.
Аз се отказах изцяло от онлайн търговията, по тоя повод.

Това вероятно са тея новите пишман търговци дропшипъри, дето обявяват 100 000 неща, които никога не са виждали на живо. Нормално е да се случват такива неща, като нямат представа за наличности. По същата причина не знаят и какво точно продават. Масово е това, не е само при теб.

Поръчвай си от магазини, които имат и физически такива, гаранция че персонала ще е компетентен и стоката налична. И аз бавя пратки понякога, но клиента е информиран и знае кога ще си получи нещата.

Магазини не е хубаво да се цопват току-така, защото другата страна може да не е от форума за да се защити. Правилно е изтрита от Блинки. Все пак това е твоята гледна точка. Понякога се случват и грешки, може да си най-коректния търговец, с най-компетентния персонал. Може да си изпълнил милион пратки, без нито една грешка. И ето идва милион и първата и се усираш до ушите с възможно най-кривия клиент. Та струва ли си да усереш магазина за една грешка само, въпреки че има милион доволни преди това....
 
Ако има нещо то идва предимно от леко кривата обстановка и малоумните пречки, изсипващи се постоянно от държавата. Аз лично това наблюдавам последно време. Повечето хора с магазини ги притеснява именно това, че в пандемията някои хора са кътнали разходите си за не чат толкова важните продукти, което за тях си е стегнация, защото вече 100 магазина не делят 100 000 потенциални клиенти, а 50 000 примерно. А държавата от време на време (слава Богу, в пандемията са се поспрели) гласуват нещо, с което успява да върне и така крехкия бизнес назад.

Моето лично наблюдение е неизвестността от това дали ще има криза, преориентирането на нуждите и свиването на потреблението до някаква степен. Така мисля, така го усещам около мен (допитвайки се до хората около мен). Да би трябвало да има ръст на онлайн търговията, но какъв точно ръст като някой си губят раб. места, други пестят, други помагат на свои роднини в тази обстановка. Според мен тази изминала година тия, които са нямали много избор в оцеляването си като бизнес са предприели стъпки към онлайна, но много с идеи да го направят са се разубедили, а такива с вече съществуващ са претърпели леки сътресения, къде са се изправили, къде не.

Не искам да знам тази година колко ще са никакви събраните данъци на база предходни години.
Да, така е, спор няма. Ама по телевизора казаха, че онлайн търговията е в подем :) То е ясно, че нищо добро не ни чака, но поне да изясним колко е зле положението и колко са засегнатите.
Това е уж официално. Това, че някой си е открил онлайн магазин, а друг е загубил 30% и повече от оборота на вече съществуващия си, няма как да го кажат. Според мен ръст направиха апповете за доставка на храна и продукти от първа необходимост най-вече. Онлайн магазините - зависи от пазара. Както казах, тази година края на Април няма да има много изненади.

Истината е една. Имаме много добре развити онлайн магазини, имаме среда, потребителите стават все по отворени да купуват онлайн, но за жалост имам чувството, че ни липсват адекватни институции, които да следят онлайн търговията в БГ и да подпомагат развиването й (както на вътрешния пазар, така и на международния),както и държавата да се поспре с наредбите си, спъващи тези онлайн търговци.
 
При нас в ниша часовници например за последните 2 години поддържахме по 500 обяви в OLX, които планираме да спрем и да насочим месечния бюджет от 500лв за SEO. При средно 20 продажби на месец, вече едвам ги правим 8 и печалбата буквално плаща пакета за промотирането на обявите и се обезсмисля цялата занимавка.

От Bazar.bg забелязвам, че с 0лв инвестиция на месец има 2-3 продажби, което пак е нещо в сравнение с 500-те лева разход на OLX.

Ако има колеги работещи с тях, натискайте яко акаунт мениджъра да ви прави отстъпки на големи пакети, не се съгласявайте с обявените цени.
 
Има, разбира се. Оставаше и да няма. В тази обстановка, когато не само бизнеса драпа да оцелее. А за държавата, там неадекватността е повече от притеснителна. Не мога да си обясня едно нещо. Как точно очакват данъци, като именно гръбнака на икономиката - малкия и среден бизнес боксува. Какво се предприе? Нищо, какво видяхме - едни раздадени пари на бизнеси, които по-принцип не са умрели от желание да декларират всичко. Сами се сетете кои са. Според тях онлайн е в нов пик. Както и че магистралите са им най добрите.

Колкото до това злополучно бедствие baet.bg - като гледам какво им представлява сайта, не съм много обнадежден, че точно те ще могат да направят нещо. Онлайн търговците имат най-голям потенциал, не само тук, но и за чужбина. За жалост тук или това не е станало ясно на хората, събиращи данъците им, нито на организациите, които уж им помагат. Във всяко едно нещо принципа е един - за да изкараш нещо, даваш нещо / влагаш нещо. С две думи - за да събираш повече данъци, трябва да се погрижиш пиленцата да снасят и да имат какво да снасят.
 
Няколко човека с онлайн магазини ми се оплакаха, че има драматично свиване на пазара, като всички са в различни ниши, без нищо общо помежду си. При мен също има някакъв спад, но го отдавам на сезоност, при мен февруари-март винаги е слабо. Но колегите твърдят, че няма нищо общо със сезони и тн. Просто пазара се бил сринал последните 3-4 седмици. Потребителските нагласи били крайно отрицателни...

Та, има ли такова нещо, трябва ли да очакваме свиване, след прогреса миналата година? Моята теория е, че пазара се разви твърде бързо последната година и сега се връща към нормалното и доста хора, които се вляха миналата година сега ще го напуснат. Както търговци, така и потребители. При мен новите клиенти, които поръчват за първи път се увеличиха може би с 20-30% за последната година.

Имам познати с офиси на еконт, на които се обадих, казаха че февруари са ударили дъното, което честно казано ме изненада. Никой не си е достигнал таргетите, а някои дори са глобени от централата, за ниски резултати. Като и те твърдят, че няма общо със сезони и тн., защото сравняват с февруари миналата година

Та, как е при вас?
Зависи от бранша естествено.
Он-лайн търговита като цяло си увеличи размерите, НО стоките които се търсят засега се промениха.
Питай Takeaway дали има спад...
 
Магазини не е хубаво да се цопват току-така, защото другата страна може да не е от форума за да се защити. Правилно е изтрита от Блинки. Все пак това е твоята гледна точка. Понякога се случват и грешки, може да си най-коректния търговец, с най-компетентния персонал. Може да си изпълнил милион пратки, без нито една грешка. И ето идва милион и първата и се усираш до ушите с възможно най-кривия клиент. Та струва ли си да усереш магазина за една грешка само, въпреки че има милион доволни преди това....
Да де, ама може да има милион недоволни клиенти, и Блинки взе отношение по казус, с който не е запознат.
Да речем можеше да има правило да бъде уведомен и магазинът, но мнението ми да остане.
Така както са нещата форумът губи стойността си. Остават обяви за плюшени мечета, и продажби на ФБ страници. Дори презираната от вас БгМама си има няколко теми за черен списък. Като изчезнаха мои мнения логично е да си задам въпроса още колко информация е изчезнала, по какви критерии и интересува ли ме всичко това.
Точно ти беше писал в темата за Има такъв народ, и те цитирах. Чудеше се защо от форума са си заминали качествените участници. Ето ти възможна причина. Юзери дето у всяка тема пищят от модерация и за модерация обикновено нямат други качества в реалния живот. Разчитат на даскалицата в детската градина.

п.с. Губите и вие, вече споменах, че след поредица разочарования аз повече не пазарувам от онлайн магазини. Едно, че не може да пипнеш какво пазаруваш, друго, че я дойде я не.
 
Ще се включа в края на месеца с коментар по темата. Да стои като reminder.
Задължително. Че уж има ръст, но на практика или е в определени сфери, и не е масово, и се представят доста странни статистики, които реално не са нагоре от миналите години.
 
Да де, ама може да има милион недоволни клиенти, и Блинки взе отношение по казус, с който не е запознат.
Да речем можеше да има правило да бъде уведомен и магазинът, но мнението ми да остане.
Така както са нещата форумът губи стойността си. Остават обяви за плюшени мечета, и продажби на ФБ страници. Дори презираната от вас БгМама си има няколко теми за черен списък. Като изчезнаха мои мнения логично е да си задам въпроса още колко информация е изчезнала, по какви критерии и интересува ли ме всичко това.
Точно ти беше писал в темата за Има такъв народ, и те цитирах. Чудеше се защо от форума са си заминали качествените участници. Ето ти възможна причина. Юзери дето у всяка тема пищят от модерация и за модерация обикновено нямат други качества в реалния живот. Разчитат на даскалицата в детската градина.

п.с. Губите и вие, вече споменах, че след поредица разочарования аз повече не пазарувам от онлайн магазини. Едно, че не може да пипнеш какво пазаруваш, друго, че я дойде я не.

Напиши Румен Виста в търсачката и ще разбереш защо се трият имена и домейни на магазини при субективна ситуация. Аз също не бих омазал някой така, само заради един недоволен клиент. Това не е цензура, това е употреба на форума за отмъщение. Може конкурент да го прави, може просто някой трол да иска да навреди, разбира се може и измамен клиент да е, няма как да знаем. Също може искове към форума да последват, ако засегната страна има ресурса за това. Ти би ли се занимавал с това, само за да дадеш възможност на 1 човек да ти ползва форума за отмъщение.

Не можеш да си представиш с какви олигофрени са принудени да се занимават търговците. Последно изписах една кофа с мастило, само защото един такъв луд ме беше наклепал пред КЗП, че нямало упътване на български. Накрая, след куп разправии, се оказа, че в инструкцията не било описано за какво служи бутона ON/OFF и не било на английски, който той не разбирал. Още повече, на същия кретен е проведена консултация по телефона, 30 минути е говорено с него и му е обяснявано най културно кое какво е и как се ползва. Накрая колегата не издържал и го пратил да си чете инструкцията, като няколко пъти му е повторено за какво е бутона ON/OFF и 30 пъти са му поднесени извиняния за това. Лелите от КЗП се изсипаха директно в магазина и ми съсипаха половината ден да се занимавам с тях. Накрая му се обадих по телефона пред тях и на микрофон, тоя кретен, ми обясни, че продукта е перфектен, колегата му е отделил 30 и няколко минути консултация, но се почувствал с накърнени чувства, дето го пратили да чете инструкция и решил да ни накаже чрез КЗП. Като чуха това, лелите си събраха папките, протоколите, чантите, извиниха се и си тръгнаха. После ме викаха да подпиша прекратяване на случая....

Та това е логиката на @Blinky , и така трябва да бъде. Не може с лека ръка да се сере по труда на хората, зариди няколко недоволни. Недоволни винаги ще има. Да ти излезе форума с някаква гадост веднага под домейна при търсене, трябва да си наистина измамник.
 
@Blinky ти нали рекламираше по едно време курсовете/семинарчетата на разни маркетинг гурута тука във форума? Те какво казват?
 
@Blinky ти нали рекламираше по едно време курсовете/семинарчетата на разни маркетинг гурута тука във форума? Те какво казват?

Навсякъде по-всички канали, всички гурута, казват че сме изкъртили милионите. Ама май, май, не е точно така....
 
Напиши Румен Виста в търсачката и ще разбереш защо се трият имена и домейни на магазини при субективна ситуация. Аз също не бих омазал някой така, само заради един недоволен клиент. Това не е цензура, това е употреба на форума за отмъщение. Може конкурент да го прави, може просто някой трол да иска да навреди, разбира се може и измамен клиент да е, няма как да знаем. Също може искове към форума да последват, ако засегната страна има ресурса за това. Ти би ли се занимавал с това, само за да дадеш възможност на 1 човек да ти ползва форума за отмъщение.

Не можеш да си представиш с какви олигофрени са принудени да се занимават търговците. Последно изписах една кофа с мастило, само защото един такъв луд ме беше наклепал пред КЗП, че нямало упътване на български. Накрая, след куп разправии, се оказа, че в инструкцията не било описано за какво служи бутона ON/OFF и не било на английски, който той не разбирал. Още повече, на същия кретен е проведена консултация по телефона, 30 минути е говорено с него и му е обяснявано най културно кое какво е и как се ползва. Накрая колегата не издържал и го пратил да си чете инструкцията, като няколко пъти му е повторено за какво е бутона ON/OFF и 30 пъти са му поднесени извиняния за това. Лелите от КЗП се изсипаха директно в магазина и ми съсипаха половината ден да се занимавам с тях. Накрая му се обадих по телефона пред тях и на микрофон, тоя кретен, ми обясни, че продукта е перфектен, колегата му е отделил 30 и няколко минути консултация, но се почувствал с накърнени чувства, дето го пратили да чете инструкция и решил да ни накаже чрез КЗП. Като чуха това, лелите си събраха папките, протоколите, чантите, извиниха се и си тръгнаха. После ме викаха да подпиша прекратяване на случая....

Та това е логиката на @Blinky , и така трябва да бъде. Не може с лека ръка да се сере по труда на хората, зариди няколко недоволни. Недоволни винаги ще има. Да ти излезе форума с някаква гадост веднага под домейна при търсене, трябва да си наистина измамник.
Moдерация под всяко мнение - това вече не е форум, а занималня за непълнолетни. Под път и над път такива форуми, вътре само послушковци останали, от които няма какво да се научи, и каквито чеп за зеле не стават в реалния живот.
Отмъщението тъй или иначе ще избие някъде. Туй че сте стерилен форум за мен е сигнал, че са модерирани почти всички юзери. Т.е. аз не си формирам мнението на база на само един човек, в случая админа на форума.
Форумите са платформи за обмяна на мнения, не средства за превъзпитание.
В тоя си вид "предприемачът" е място за чесане на клавиатура, но не и за нещо по-сериозно и полезно. По-зле сте от БегеМамата в тоя си вид.
 
Moдерация под всяко мнение - това вече не е форум, а занималня за непълнолетни. Под път и над път такива форуми, вътре само послушковци останали, от които няма какво да се научи, и каквито чеп за зеле не стават в реалния живот.
Отмъщението тъй или иначе ще избие някъде. Туй че сте стерилен форум за мен е сигнал, че са модерирани почти всички юзери. Т.е. аз не си формирам мнението на база на само един човек, в случая админа на форума.
Форумите са платформи за обмяна на мнения, не средства за превъзпитание.
В тоя си вид "предприемачът" е място за чесане на клавиатура, но не и за нещо по-сериозно и полезно. По-зле сте от БегеМамата в тоя си вид.

Значи за теб няма проблем всеки да усира всеки, без значение какви са фактите? Много бъркаш нещата. В бг мама точно теб, щяха да са те бяннали на втория ден, мен също.
 

Горе