Инвестиция в книжарница (копирни услуги)

predpriemach5

New Member
Здравейте!
Живея в градче с около 28 000 души.
Установих, че в голям район от града няма книжарница (копирен център). В тази част също има училище, хранителни магазини, Бюро по труда и много живущи. Веднага ми дойде идеята за книжарница с копирни услуги. Бих се радвал ако можете да ми дадете напътствия и съвети как да подходя. Относно техниката която ми е нужна, какви услуги могат да се добавят, от къде мога да заредя, какъв начален капитал ми е нужен и т.н.
 
Основно - копирна машина.
Добре е да има канцеларски и офис принадлежности - лепила, хартия, класьори.
Може да допълните услуга - печатане на фактури - естествено друг да ги печата вие само прибирате комисионната.
Вижте дали наблизо има магазин за детски играчки - може да ключите пъзели и напр.плюшени играчки.
и т.н.
 
Основно - копирна машина.
Добре е да има канцеларски и офис принадлежности - лепила, хартия, класьори.
Може да допълните услуга - печатане на фактури - естествено друг да ги печата вие само прибирате комисионната.
Вижте дали наблизо има магазин за детски играчки - може да ключите пъзели и напр.плюшени играчки.
и т.н.
Благодаря за съвета!
 
Чудя се дали не би могло да се впишат и някои прилежащи услуги - изкарване на снимки на хартиен носител, за фото няма как да се говори, защото там се иска професионална техника, за да може да запълни и тази прилежаща липса, ако няма де. Но определено имай и готовност някой да седне да си доредактира документа, преди да ти го даде за принтване. Един свободен комп.
 
Все пак и счетоводни съвети - виж патента колко е във Вашата община - според това вече може да е на патент или ЕООД /по ЗКПО/.
За копирните услуги в доста общини патента е висок.
Т.е. може или патент или данък върху печалбата /ЗКПО/.
Патент - ЕТ
ЗКПО - ЕООД
Помисли ще имаш и работник или сам ще работиш и т. н.
 
По лични наблюдения като видят канцеларски материали задулжително питат и за офис оборудване - може да вкарате поне един каталог със столове, шкафове разни. Също така много вървят чанти за лаптопи, флашки, мишки и такива неща. Хубаво е да имате добра машина с добър тонер. Наблюдавам масово по по-малките книжарници некачествени такива - размазване или бледо снимано. Хубаво е да прецените дали ще предлагате и цветно - аз ползвам различни машини за черно-бяло и за цветно копиране, тъй като цените на консумативите за цветните машини са по високи. Наблегнете на познати марки ученически пособия и раници - Gabol, Herlitz примерно. Също така играчки, пъзели, поздравителни картички, подаръчни торби и идеи за подаръци са нещата задължителни в асортимента.
Ние сме сервиз за компютри, който отвори с малък асортимент канцеларски материали на локация с голям човекопоток от хора с деца. Хората сами ни насочиха към това което търсят. Щом има училище покрай вас, прегледайте вариантите за учебни помагала, ламиниране, подвързване, дори набиране на текст - това са едни от най-търсените услуги. Ще се изумите, колко много хора има, които нямат идея как се пише на компютър... Ако имате и някакви основни познания да редите снимки на файл за техни проекти и да им ги снимате цветно на а4 са вечно ваши :)
 
Попълване на документи... Това е, което тормози хората и срещу левчета ще се възползват, особено по-неграмотните или пък мързеливите. А чиновниците, които ги мързи още повече - сами ще Ви изпращат клиенти, за да не им се налага да помагат на хората.
 
Да ви разкажа моите преживявания с “Копи Груп” ООД, дано предпазя някой! Текстът е дълъг, но надявам се полезен. Казвам се Тодор Цачев и стоя зад всяка от думите си. Прочетете до края.

Исках да купя копирна машина за нуждите на читалище. Новите са много скъпи, затова почнах да гледам втора употреба. Спрях се на Konica Minolta BizHub C258. Най-ниската цена беше на Copy Group. Обадих се и обясних, че ще ни трябва за цветно принтиране на плакати, снимки и т.н., освен за черно-бялото. При проведените разговори ме убедиха и обясниха много компетентно (няма да споменава имена), че ще ми изберат хубава машина, ще я тестват и ме увериха, че дълги години с оглед на слабото натоварване няма да имаме проблеми. Нямаше как да ходя до Хасково, за да я пробвам и реших да им се доверя. Дадоха гаранция от 6 месеца или няколко хиляди копия (забравих колко), направиха ми 200 лв отстъпка и ми дадоха безплатно финишер. Общо - 2200 лв с ДДС. И дотук свършват хубавите неща.

Пристигна машината, оставих я няколко дни да се аклиматизира, пуснах едно копие и то излезе с много бледи ивици по него. Изобщо нямаше общо с качествено изображение. След още няколко копия разбрах, че основния проблем е една бледа ивица надлъжно на лист А3, която присъства на всички листове, независимо копирани или принтирани. Обадих се, все пак е в гаранция. От там чрез видео разговор служител ме навигира кои винтчета да отвия и да извадя устройството с трансферния белт. Тази ивица ясно личеше и на него. Като го видя, неговите думи бяха много спонтани, цитирам: “Ами, той трансфер белта е заминал”. За първи път виждах трансферен белт, но наистина изглеждаше много зле. Ами хубаво, ама нали трябваше да я тествате преди да ми я пратите. Тогава не видяхте ли, че е “заминал”?

На всичкото отгоре отказаха да ми го заменят гаранционно и служителка ми каза, че ще струва около 200 лв, ако пратя устройството те да ми го сменят, но можело да ми го изпратят и аз да си го сменя за 170 лв. Това било консуматив. Даже се опита да ме убеди, че едва ли не аз съм го повредил, като съм пуснал да мине нещо твърдо. Голяма наглост, бях пуснал десетина листа за проба. Казах им, че не съм очаквал нова машина, ама и замяна на скъп консуматив веднага след получаване и предвид обещанията за тестване и безпроблемна работа също не е ОК. Значи продаваме ти уж прегледана и тествана машина и ти почвай да сменяш по нея.

След сериозен протест от моя страна ми се обади служителят, с помощта на когото извадих трансфер белта и ми каза, че са обсъждали моя случай във фирмата и са съгласни да го подменят с нов, но трябва да си платя труда. Колко? 120 лв с ДДС! Иначе, казва, самия белт бил 800 лв. Чакай малко! Я се разберете помежду си. Нали служителката ми каза, че за 170 лв могло аз да си го сменя. Е, колко струва този белт в края на краищата? Тук разбрах, че тотално ме баламосват и с цените, и със стоката. Но се съгласих, какво да правя? Гаранция - нанай. 🙁 Освен това служителят каза, че той лично я бил тествал тази копирна машина. По-добре да не го беше казвал. Предложих им поне да си поделим разходите за куриер. Аз платих изпращането за ремонта. Като го получих, куриера вика - плащай. Те го пратили обратно за моя сметка. Какво да правя? Айде още 30 лв.

Досега не съм имал никакъв опит с такава сложна машина. Но вече почнах да усещам, че ще ставам техник. Сложих белта. Личеше, че е нов, но с какво качество тепърва ще разбирам. Едва ли е оригинален. Бялата линия посредата изчезна, но все още още качеството на изображението беше на едни черти, особено където имаше нюанс на черното. Освен това, когато я пробвах да копирам на лист от най-големия формат, който поддържа машината - SRA3, се появяваха плътни черни линии, надлъжно в самия край на листа, извън рамките на изображението. Дори, ако принтираш бял лист, пак се появяват и няма оправия.

Техникът в първоначалния ни разговор дори не знаеше, че машината поддържа такъв формат SRA3 и какви размери е. Дето от него се очаква да ги разбира копирите в дълбочина. Освен това се оказа, че машината не може и да сканира. Когато сканира, дигиталното изображение пак беше на черти. Пиша им - има още черти, даже на принтиран бял лист, какво да правя. И спряха да ми отговарят. Сега какво, трябва да им се моля ли? Реших повече да не се занимавам с Копи Груп.

И така, седя аз и си гледам една огромна сложна машина, за която съм дал толкова много пари (за мен са много) и която не може върши работа, която принтер за 100 лв може. Няма да ви описвам през какви емоционални състояния преминах. Чувствах се тотално прецакан. И все още се чувствам така. Благодаря, Копигруп!

Във връзка с проблемното сканиране, почнах да гледам клипове в интернет и разбрах, че трябва да се почисти. На гаранционно обслужване явно не мога да разчитам, повече пари нямам, за да викам техник, така че реших да викам Неволята. Свалих стъклото, забърсах го, забърсах и там, където са огледалата и…Воала! Почна да си сканира супер. Те дори не я бяха почистили, камо ли тествали. Явно така ги продават както са им пристигнали наливно с камиона от Германия.

Но бледите линии на черното все още си бяха там. Гледам клипове и видях как почистват барабаните. Разглобих ги и ги почистих с прахосмукачка и спирт. Нямаше подобрение. Особено тези плътни черти в края на големия формат листове си седяха. Разбрах как може да се провери дали е от барабана, като прекъснеш принудително процеса на копиране и разгледаш дали дефекта го има върху барабана. От него бяха. Решението - нов. Купих нов барабан за черен тонер - оригинален - 320 лв. И вече черните линии изчезнаха и качеството на изображението се повиши чувствително. Може да се кара и така, ако нямаш свръхпретенция. Ако имаш, трябва и другите три барабана да смениш и да чистиш лазерите отдолу. Засега няма да го правя. Сметката много набъбна. А за отделеното в разправии време да не говорим.

Как беше приказката за евтиното дето излизало скъпо? И другата за недоволния клиент. Колко души отказвал от покупка?

Малко съвети. Ако ще купувате такава машина, не се доверявайте на приказки, а я изпробвайте лично на Test mode да изпринти всички нюанси (gradient) на четирите цвята. Там най си личи, ако има проблеми. Също така пробвайте как сканира и как печати на най-големите листове, за които е предназначена. Изобщо всички функции и фунционалности.

Това е от мен. За да напиша този дълъг отзив, смятайте какво ми е било.
 
Да ви разкажа моите преживявания с “Копи Груп” ООД, дано предпазя някой! Текстът е дълъг, но надявам се полезен. Казвам се Тодор Цачев и стоя зад всяка от думите си. Прочетете до края.

Исках да купя копирна машина за нуждите на читалище. Новите са много скъпи, затова почнах да гледам втора употреба. Спрях се на Konica Minolta BizHub C258. Най-ниската цена беше на Copy Group. Обадих се и обясних, че ще ни трябва за цветно принтиране на плакати, снимки и т.н., освен за черно-бялото. При проведените разговори ме убедиха и обясниха много компетентно (няма да споменава имена), че ще ми изберат хубава машина, ще я тестват и ме увериха, че дълги години с оглед на слабото натоварване няма да имаме проблеми. Нямаше как да ходя до Хасково, за да я пробвам и реших да им се доверя. Дадоха гаранция от 6 месеца или няколко хиляди копия (забравих колко), направиха ми 200 лв отстъпка и ми дадоха безплатно финишер. Общо - 2200 лв с ДДС. И дотук свършват хубавите неща.

Пристигна машината, оставих я няколко дни да се аклиматизира, пуснах едно копие и то излезе с много бледи ивици по него. Изобщо нямаше общо с качествено изображение. След още няколко копия разбрах, че основния проблем е една бледа ивица надлъжно на лист А3, която присъства на всички листове, независимо копирани или принтирани. Обадих се, все пак е в гаранция. От там чрез видео разговор служител ме навигира кои винтчета да отвия и да извадя устройството с трансферния белт. Тази ивица ясно личеше и на него. Като го видя, неговите думи бяха много спонтани, цитирам: “Ами, той трансфер белта е заминал”. За първи път виждах трансферен белт, но наистина изглеждаше много зле. Ами хубаво, ама нали трябваше да я тествате преди да ми я пратите. Тогава не видяхте ли, че е “заминал”?

На всичкото отгоре отказаха да ми го заменят гаранционно и служителка ми каза, че ще струва около 200 лв, ако пратя устройството те да ми го сменят, но можело да ми го изпратят и аз да си го сменя за 170 лв. Това било консуматив. Даже се опита да ме убеди, че едва ли не аз съм го повредил, като съм пуснал да мине нещо твърдо. Голяма наглост, бях пуснал десетина листа за проба. Казах им, че не съм очаквал нова машина, ама и замяна на скъп консуматив веднага след получаване и предвид обещанията за тестване и безпроблемна работа също не е ОК. Значи продаваме ти уж прегледана и тествана машина и ти почвай да сменяш по нея.

След сериозен протест от моя страна ми се обади служителят, с помощта на когото извадих трансфер белта и ми каза, че са обсъждали моя случай във фирмата и са съгласни да го подменят с нов, но трябва да си платя труда. Колко? 120 лв с ДДС! Иначе, казва, самия белт бил 800 лв. Чакай малко! Я се разберете помежду си. Нали служителката ми каза, че за 170 лв могло аз да си го сменя. Е, колко струва този белт в края на краищата? Тук разбрах, че тотално ме баламосват и с цените, и със стоката. Но се съгласих, какво да правя? Гаранция - нанай. 🙁 Освен това служителят каза, че той лично я бил тествал тази копирна машина. По-добре да не го беше казвал. Предложих им поне да си поделим разходите за куриер. Аз платих изпращането за ремонта. Като го получих, куриера вика - плащай. Те го пратили обратно за моя сметка. Какво да правя? Айде още 30 лв.

Досега не съм имал никакъв опит с такава сложна машина. Но вече почнах да усещам, че ще ставам техник. Сложих белта. Личеше, че е нов, но с какво качество тепърва ще разбирам. Едва ли е оригинален. Бялата линия посредата изчезна, но все още още качеството на изображението беше на едни черти, особено където имаше нюанс на черното. Освен това, когато я пробвах да копирам на лист от най-големия формат, който поддържа машината - SRA3, се появяваха плътни черни линии, надлъжно в самия край на листа, извън рамките на изображението. Дори, ако принтираш бял лист, пак се появяват и няма оправия.

Техникът в първоначалния ни разговор дори не знаеше, че машината поддържа такъв формат SRA3 и какви размери е. Дето от него се очаква да ги разбира копирите в дълбочина. Освен това се оказа, че машината не може и да сканира. Когато сканира, дигиталното изображение пак беше на черти. Пиша им - има още черти, даже на принтиран бял лист, какво да правя. И спряха да ми отговарят. Сега какво, трябва да им се моля ли? Реших повече да не се занимавам с Копи Груп.

И така, седя аз и си гледам една огромна сложна машина, за която съм дал толкова много пари (за мен са много) и която не може върши работа, която принтер за 100 лв може. Няма да ви описвам през какви емоционални състояния преминах. Чувствах се тотално прецакан. И все още се чувствам така. Благодаря, Копигруп!

Във връзка с проблемното сканиране, почнах да гледам клипове в интернет и разбрах, че трябва да се почисти. На гаранционно обслужване явно не мога да разчитам, повече пари нямам, за да викам техник, така че реших да викам Неволята. Свалих стъклото, забърсах го, забърсах и там, където са огледалата и…Воала! Почна да си сканира супер. Те дори не я бяха почистили, камо ли тествали. Явно така ги продават както са им пристигнали наливно с камиона от Германия.

Но бледите линии на черното все още си бяха там. Гледам клипове и видях как почистват барабаните. Разглобих ги и ги почистих с прахосмукачка и спирт. Нямаше подобрение. Особено тези плътни черти в края на големия формат листове си седяха. Разбрах как може да се провери дали е от барабана, като прекъснеш принудително процеса на копиране и разгледаш дали дефекта го има върху барабана. От него бяха. Решението - нов. Купих нов барабан за черен тонер - оригинален - 320 лв. И вече черните линии изчезнаха и качеството на изображението се повиши чувствително. Може да се кара и така, ако нямаш свръхпретенция. Ако имаш, трябва и другите три барабана да смениш и да чистиш лазерите отдолу. Засега няма да го правя. Сметката много набъбна. А за отделеното в разправии време да не говорим.

Как беше приказката за евтиното дето излизало скъпо? И другата за недоволния клиент. Колко души отказвал от покупка?

Малко съвети. Ако ще купувате такава машина, не се доверявайте на приказки, а я изпробвайте лично на Test mode да изпринти всички нюанси (gradient) на четирите цвята. Там най си личи, ако има проблеми. Също така пробвайте как сканира и как печати на най-големите листове, за които е предназначена. Изобщо всички функции и фунционалности.

Това е от мен. За да напиша този дълъг отзив, смятайте какво ми е било.
За какви белтове говорите? това не е ваша работа! Вашата работа е ежедневната ви работа с клиенти! От 8 години съм с точно такава машина, мисля я купих за 5-6к нова на разсрочено за 3 години и забравих! машината още е в перфектно състояние, но! винаги по договор съм си плащал тонер на брой копие и те поеха от ден първи всякакви ремонти! Точка!
 
За какви белтове говорите? това не е ваша работа! Вашата работа е ежедневната ви работа с клиенти! От 8 години съм с точно такава машина, мисля я купих за 5-6к нова на разсрочено за 3 години и забравих! машината още е в перфектно състояние, но! винаги по договор съм си плащал тонер на брой копие и те поеха от ден първи всякакви ремонти! Точка!
Ти не видя ли, че човека е на зор и е принуден?
 

Горе