3-ти Classifieds сайт навярно има нужда, навярно и няма. „3-ти“ сега се явяват всички обявалник-сайтове принципно, знайни и незнайни.
Но от
2-ри Marketplace (първият и единствен български засега си остава:
auction.bg) – опр. има. ТОВА Е българският „eBay“, ако може така да се нарече (репутация, звезди, рядко гаранции). Поразгледай го,
FAQ, структура, reps, etc. и виж къде е зле, къде е добре спрямо eB/AZ. После пък eB/AZ къде са добре, къде са зле (зле откъм паплач от китайци, вече упоменато). Има френски и немски Marketplaces, където приемат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО FR/DE-bound Companies, т.е. там не можеш да пробие ни китаец, ни европеец дори независимо има ли, няма ли FR VAT / DE VAT, просто си трябва немска или френска фирма, т'ва е.
Опр. ще има нужда от филтри, опр. от
2 вида профили (
професионални/бизнес и
лични/домашни), макс. брой обяви за лични опр. число (30-40), бизнес профилите повече, но и
верифицирани фирми (със сканирани и качени docs през сайта, т.е. Актуално от ТР задължително + screenshot от ТР на фирмата, за др. фирмени номера е ясно, че трябва да ги има също). Цедка трябва да има. Но това не пречи да има
unauthentic/counterfeit/ментета/replicas продавани стоки от
легални (Verified) фирми, нали? Това е големият проблем (и на eB, и на AZ, и на Auction, и на други markets). eB имат VeRO програма, удряща с takedowns, AZ пък почнаха да исках между $500-$5000 (считано от август 2016) за ВСЕКИ един Brand, който желаещ да продаваш в Application Form (това откъм fee само). Освен него трябва да имаш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО или Brand Authorization Letter, или 3 x Genuine Invoices от
различни Manufacturers/Wholesalers/Suppliers/Distributors:
Долу-горе вече се справят и рядко има counterfeit BRANDED стока (в COM, в EU e паплач още). Да, има, не и в такива мащаби от преди август 2016.
Идея си нямам как ще решиш този проблем, който е проблем още от ПРЕДИ да започнеш да правиш сайт, наливаш кинти за реклама и т.н. и т.н.
Изчети
тази стара тема (с цитатите), има достатъчно предоставен feedback. То поначало целия форум за последните 5г. трябва да си изчел едно 50-60% от сериозните теми (до колкото е имало такива), за да знаеш проблемите на предприемачите, бизнесите, startups, както и клиентите, т.е. и 2-те страни.
Иначе да, винаги може да се тръгне „на сляпо“, имаш някакви XXX
K за харч, действаш, както намериш за добре. Но без предпроектни проучвания къде/какво/що/как/колко/ПРОБЛЕМИ и пр., няма как да я бъде. Един вече „загатна“ в #13 пост, че трябва да се има гаранции за стоката да е
authentic. Това значи страшно много ежедневни снимки и телефони на твои CS reps, занимаващи се САМО с това – да проверяват стоката на
професионалните Marketplace sellers + искания за
Genuine Invoices от тях от
ОФИЦИАЛНИ дистрибутори, канали и прочие. А от „
домашните“ sellers – искания за Outlet/Store receipts (на закупените вехтории). Е, разбира се на домашен мед, ракия… какви docs могат да се искат.
Buyer Protection задължителен.
Seller Protection задължителен (особено срещу явлението
Преглед, тест и бягство от 2-3г. насам, което започна да
залива и RO отскоро). Ти си шефът, ти си предприемачът, ти трябва да го решиш този проблем, след като куриерите НЕ го решават дълги години, едва ли и ще го решат, едва ли е и възможно за тях. Излишно е да пиша, че трябва да си „Админ на лични данни“ от 1-вия ден още. Как ще отсява (изградената и програмирана от теб
СИСТЕМА и
алгоритми или скъпоплатените ти програмисти) кой ще „сгафи“ или „сгази“ лука, кога ще банираш профили (при първото провинение ли, при второто ли, когато и тогава не си вземе пратката), как ще засичаш Multiple Accounts (!!!) от хора, които шмекеруват яко (банан след банан, после пак нов профил, пак 10 поръчки от 10 sellers и взети 1 от тях или 0), засичане на related/associated/linked accounts по какви критерии (досети се само за 10 и то при Desktop, при Smartphones е ултра лесно с Device ID/IMEI/PhoneID) с цел да няма злоупотреби, abuse и т.н.
Arbitrage опции.
Escrow опции.
eMoney transmitter лиценз. Gateways…
---
Отказах ли те? Ако не съм, да продължа да пиша още, че да те откажа (освен, ако не си спечелил от тотото/Бахар-
шаран-лотарията
някой M и твърдо си решил за Marketplace в най-слабият, най-ниският, най-abuse-натият в ЕС:
BG eCommerce Market с неговите €360M на годишна база).