От: Индексиране на продукти
Здравейте,
сигурно ще Ви се стори супер глупав въпроса, но имам един проблем.
Как мога да разбера дали Гугъл ми индексира новите продукти?
Качил съм вече 10-20 нови продукта с уникално описание (между 80-100%) и не мога да разбера дали ме индексира.
Преди държеше хубави позиции сайта, но от известно време пада.
Когато напиша името да домейна в Гъгъл и му дам да търси на последните 24 часа не излиза нищо.
Иначе по ключови думи ме намира.
Вариант едно, както ти е написал nikolaicho - тоест, хващаш урл на продукта, (примерно
http://nekavmagazin.com/nov-produkt/) и го пействаш в google.bg. Ако се появи резултат със същата страница, на която е продукта, значи се индексира.
Вариант 2: Ако името на продукта е дълго, примерно от сорта на "Бели маратонки с червени връзки и жълта подметка нов продукт" (тоест включва доста думи и реално няма конкуренция), тогава копваш заглавието на продукта от сайта и пак в google.bg.
Вариант 3: Хващаш част от описанието на текста в самата страница на продукта, слагаш го в кавички и пействаш в гугле - ако се появява, значи индексиран.
Вариант 4: Вземаш си лонг-тейл ключова дума (примерно заглавието в сайта), пльоскаш в някой тул за следене на позициите в google. Ако страницата е индексирана, би трябвало да се покаже в топ 10 или в зависимост от тула до колко позиции назад следи, и по-задна позиция.
Другия вариант е да ползваш "подсказки" от Google, при които при поява на текста ти (тоест индексиран), съдържат определена фраза, ще бъдеш информиран по имейл. Така освен да следиш конкуренцията, ще можеш да следиш и кога ти се индексират продуктите (ако се).
Беджев Стил - не подценявай лонг-тейл ключовите думи. Понякога някакви ужасно тъпи фрази носят трафик, а големите сайтове не основават органичният си трафик само на 5-6 думи с по 100 000 търсения примерно, а именно на дългоопашатите фрази (поне в повечето случаи).