Интернет пазарът у нас

Хехехехе, мерси бате. Това е горчивата истина за пазар у нас. Яко зле е всичко, монопол, рекламудателите слепи и всичко е цир и содомия. Не знам кой е писал статията, но явно има много реалистичен поглед над нещата тук. Аз лично мисля, че това се дължи предимно на връзкарщина, малоумни отдели (маркетинг) в големите компании - рекламудатели и корупция, която е обхванала хората. Не мисля обаче, че скоро нещата ще тръгнат към по-добро, за което и съжалявам тукашните собственици на големи сайтове, включително и мен самия.

Още преди 6-7 години когато наблюдавахме пазара тук с 3-4ма души (толкова имаше форума в ранното си развитие), не бяхме много оптимисти. И насочихме идеята и тематиката му към световния пазар, защото тук бъдеще имаха само големите и тези, които имат договори с рекламни агенции, които явно като такива си позволяват не само да ти лапнат повече от 60% от рекламния бюждет, но и да те бавят с месеци, защото не си им спешен. И естествено това са няколко измислени такива агенции, които живет единствено и само на гърба на медиите, които представляват, без да се замислят, че клиента може да ги прескочи. И така докато Mtel, Actavis и други големи ракламодатели не започнат да осъзнават, че получават 50% от рекламата, за която са платили, защото пред медията е застанала пиявица.

Жалко и за хората в маркетинг отделите, които явно са там фиктивно - не знам някой то тях да блести с нещо, ако всяка кампания минава през агенция взимаща му 50%+ от сумата, а дане говорим, че и може да си издейства и % отстъпка. Да, някои ще кажат: "Ама как да обхванем 20+ медии без посредник, който си ги има вече в портфолиото". Да, така е. Но не си ли задава и въпроса: "Какво подяволите търся моята реклама за стави във Vbox7?". Реално това което искат рекламодателите рядко съвпада и с това, което ще получат. Не говоря за количества тук. :)

И така пазара си цикли в една и съща посока. И аз като наблюдател не виждам никаква промяна. Все едно и също си е. За разлика от на запад, там при добре направен сайт, идея и развитие, наистина имаш шансове да те забележат и да започнеш реклми кампании, както е редно, при наличието на всякакви показатели за качество и потенциял.

Мразя да говоря толкова черногледо, но лично аз съм се нагледал на това през годините и не разборам защо пазара тук е толкова сдухан и скапан. Може да се коментира това с хиляди постове и пак ще си отстане така. Като се промени всичко, не че ще стане, може и да има възгледи на отворен маркет.
 
От: Интернет пазарът у нас

Супер статия. Те всички тея работи се знаят, но така събрани на едно място е по лесно да се възприемат. Иначе това е което ни ебева тука и гони уебмастерите по чужбина.

Съмнявам се скоро някой да успее да им разбие схемата, че и ние мишоците, както ни наричат в статията, да видим бял ден.
 
От: Интернет пазарът у нас

Много отчайващо звучите - съвсем не по предприемачески.
 
От: Интернет пазарът у нас

Blinky е прав, но според мен има начин да се пробие/заобиколи монополът на големите. Защо например не обединим 10-20 или повече сайта, чиито собственици са тук във форума за общо предложение към рекламодателите. Ако сайтовете са групирани на тематичен принцип ще е още по-добре. Условията ще са стандартни, аудиторията ще е достатъчно голяма, а предложението може да е много по-конкурентно от това в "традиционните" им платформи.
 
От: Интернет пазарът у нас

Не става така. Тука трябва да се освободят средствата на рекламодателите, за които всички да се борим при равни други условия. Точно това е, което искат да избегнат хората от статията.

Единственото решение е да се даде широка гласност на проблема и от хорски срам някой да направи нещо.
 
От: Интернет пазарът у нас

Много ме съмнява да стане така biaaro. Много от големите рекламодатели работят през посредници и дори си нямат идея къде точно, колко и какво рекламират. Точно това се коментира в статията - схемите как се крадат парите на големите...

Гадното е, че те си го знаят - но не им пука общо взето. На тях им трябва контрол върху медиите и така си го осигуряват.
 
От: Интернет пазарът у нас

Едва ли на собствениците на компаниите не им пука, че им харчат парите по най грозен начин.
 
От: Интернет пазарът у нас

Напротив - съвсем са наясно в чий джоб влизат. Но ги устройва - така си купуват спокойствие.
 
От: Re: Интернет пазарът у нас

Хехехехе, мерси бате. Това е горчивата истина за пазар у нас. Яко зле е всичко, монопол, рекламудателите слепи и всичко е цир и содомия.
Трябваше да ти запазя на теб линка към мнението за "прекалено големите печалби", но не вярвах, че ще признаеш някога, колко зле е положението у нас. :)
 
Re: От: Интернет пазарът у нас

Трябваше да ти запазя на теб линка към мнението за "прекалено големите печалби", но не вярвах, че ще признаеш някога, колко зле е положението у нас. :)
Хахахаха, братле.....не ме карай да ти изровя от 2006-та, където хранех тук и силно препоръчвах на 5мата потребители, заедно с другия админ да не се занимават да правят сайтове тук, даже адсенс не беше влязал и не бе започнал да се гаври с адсенсърите. :)

Отдавна съм нясно за каква содомия става дума тук и е все така от яко време. Надявам се другите потребители да го виждат.

Едва ли на собствениците на компаниите не им пука, че им харчат парите по най грозен начин.
Бате, говорил съм си с един от големите рекламодатели. Повярвай ми, не им пука. Важното е да са някъде и да им се пускат рекламите. Рядкост са някои интелигентни, които искат точен рекламен блок, или пакет с точно таргетирана аудитория, която да облъчат, за да има максимален ефект от покавания / продажба. А не да продаваш на тиинейджъри крем за стави. Винаги съм се чудел, като прекъснат някое детско и започнат да рекламират нещо за менструация. И ми става едно такова....неясно какво целят маркетолозите. и дали си познават аудиторията.

А в същото време ми става ясно, че врътната е реално между 2та пункта, където се минава парите - рекламната агенция и медията, която е леко завишила офертата си, защото и тя душа носи. Малките само седят от страни гледат как поредния рекламен блог пълни джоба и гърлата на тези хора, и се надява някой ден да се орпави всичко и да се започне наново с паразните тенденции. Но уви, това е само мираж. Както вика един герой, Гацо Бацов: Ти може ли да махнеш разгонен пес от кучка? Та така и с нашите родни пазарни тенденции.
 
От: Интернет пазарът у нас

Абе не може да има компания която си дава съзнателно парите за фиктивна реклама. Нали трябва да продават, в крайна сметка! Точно между медията, агенцията и евентуално корумпирания маркетингов отдел става врътката. Другото е че най-вероятно не подозират, че има и друг свят... както умело им е втълпено от агенциите.
 
Врътки няма. Рекламния пазар както онлайн, така и офлайн е съсипан от агенциите, които назначават току-завършили кадри за 2 години, а като поискат по-големи заплати повтарят предното.
Имам познати в такива (бяха в такива) и навсякъде е еднакво (според техните думи) - скъп брандинг без никаква проверка на целевата група, без свършена каквато и да е било работа - важно е парите да се вземат.
И на мен също ми е забавно като гледам рекламите по ТВ-то (добре, че рядко го правя). Детски сутрешен блок, прекъснат от реклама, рекламата е за лепило за протези. Евала бе ПР, евала реклама. Ама колко съм прост и аз, те пенсионерите също гледат анимационните филмчета.
И какво има да обсъждаме - 2 стотинки на клик в бг компаниите или 2 цента в адсенс - нещата са плачевни. В статията е казано, че се получават дребни суми от сайтовете. Че аз това и дребна сума не мога да го нарека.

И като стана дума за вбокс в статията, за пиратството и т.н. Абе Я.К. нали беше погнал Сребрин за рекламата в Арена. Защо не погне и бТВ Медиа Груп за рекламите в замунда? Или там оправданието е, че се ползва "рекламна мрежа". И то каква рекламна мрежа, създадена за да си измият ръцете и да са им легални приходите. Някой да ги ползва? Някой да печели от гаргата? Въпросите са реторични.

Биаро, морал тука няма, срам също. За нас винаги ще са трохите, нещо напълно нормално за България.
 
От: Интернет пазарът у нас

Лично съм свидетел, как една голяма българска компания даде, на едно голямо българско ефирно, пари за реклама ПО ПОРЪЧКА на "нашите". 30 минути след едно телефонно позвъняване лично шефът дойде с едни пари (съвсем близо до 6 цифри) и ги остави на масата, взе си фактурата и толкова...
После тия пари се избиха посредством едни сладки неща (разбирай по ЗОП :))
Политическата мафията е сериозна - няма да пуснат кокала току така.
 
От: Интернет пазарът у нас

аз пък лично съм свидетел как една рекламна агенция (най-голята май) взе 70% от сделката, само за това, че има договори с рекламодателя и го държи за топките. извъртя се кампанията, взеха си парите, забавиха медията и всичко е ток. после защо няма бизнес и икономиката ни куца. скапано е направена схемата, от която се точат пари от големите фирми и реално агенциите визмат големото лапане. а като чета и какви работят там съм сигурен, че парите си отиват направо в джоба на собствниците им. скапана държава, скапан пазар.
 
От: Интернет пазарът у нас

Да, за разплащане с реклама за различни услуги съм съгласен. Но това е различно.
 
От: Интернет пазарът у нас

Въпросът е в това какво да се прави, в това, дали има пазар за услугите у нас или е по-добре да се търсят и предлагат оферти в чужди форуми.
 
От: Интернет пазарът у нас

К'во ви пука за БГ пазара, правете си сайтовете на "х'американски" и ги оставете тези изтърсаци тип бай Ганьо Далавераджия да си се задушат в собствените далавери. Манталитета е такъв просто и няма оправия.
 
Re: От: Интернет пазарът у нас

К'во ви пука за БГ пазара, правете си сайтовете на "х'американски" и ги оставете тези изтърсаци тип бай Ганьо Далавераджия да си се задушат в собствените далавери. Манталитета е такъв просто и няма оправия.
Така е. Подкрепям на 100% и съм съгласен с теб. Кофтито е, че има хора в заварено положение и такива, които искат да са си тук на локалния пазар и да си се борят с малката конкуренция. Просто е редно да се "изхвърли боклука" и да се започне граденето на нов пазар, с чисти, ясно и достъпни за всички правила. Другото е далавери, простащина и селско-алчен манталитет, което говори и каква икономика имаме.

Никак не ми е прятно да видя как сайтове в бг, с над 10К посещения на ден или там някъде, даже и 5К, биват прецаквани (ако случайно се стигне до пускане на реклама, пак през агенция, естествено), а паразитиращото звено по средата да е с пъти по-голяма печалба от тях и това е защото далаверата е само за алчните и "уредените"от живота. И в този ред на мисли, форуми, сайтове и поратали, които реално нямат шанс да се вкючат в пазара биват принуждавани да се мъчат с малкото пари от адсенс и други подбни системи, на които мисля, че е излишно да споменавам имената. Ние си ги знаем, че и те милите не са имали такава представа за пазара, започвайки своя бизнес.

Правете си проекти за чуждина. Има такъв голям избор - къде, къде по-големи пазари има: Германия, Франция, Великобритания, Канада, Австралия, Португалия, Русия. Ние тук на има няма 7 милиона, от които я има я няма 1-2 милиона са онлайн, другите са роми, пенсионери, малцинства и слабо образовани. А камоли да си в тясно специализирана ниша. Сегашните сайтове за бг да си седят и да си цъкат, ако носят пари, а не да се насочва енергия само натам. Все едно да се опитваш да подкараш жигула, при положение, че имаш възможност да подкараш БМВ. Разликата е просто един език. И определено си струва повече.
 
От: Интернет пазарът у нас

Никак не ми е прятно да видя как сайтове в бг, с над 10К посещения на ден или там някъде, даже и 5К, биват прецаквани (ако случайно се стигне до пускане на реклама, пак през агенция, естествено), а паразитиращото звено по средата да е с пъти по-голяма печалба от тях и това е защото далаверата е само за алчните и "уредените"от живота. И в този ред на мисли, форуми, сайтове и поратали, които реално нямат шанс да се вкючат в пазара биват принуждавани да се мъчат с малкото пари от адсенс и други подбни системи, на които мисля, че е излишно да споменавам имената. Ние си ги знаем, че и те милите не са имали такава представа за пазара, започвайки своя бизнес.
Всеки започва с някаква надежда българските си проекти, но изтрезняването е неизбежно. Големи пари от български проекти не се изкарват, истината наистина е в по-големите пазари. Аз лично българските си проекти ги работя главно между другото и за кеф. А и тук хората не са свикнали да дават, а обикновено искат да получат много, без да са инвестирали почти нищо. Така, че продаването на реклама е ходене по мъките. Така бизнес не се прави и докато не се промени този мангалитет, малките риби в рекламния бизнес нямат да имат голям шанс да изплуват на повърхността.
 

Горе