Искам да получа мнение/информация за стартиране на този бизнес

RJDOnevi

New Member
Здравейте, нова съм във форума и се извинявам,ако не пиша на правилното място, но ще ми трябва повече време да ''навляза в обстановката'', а аз не разполагам с такова. Разгледах и изчетох доста теми, които ще са ми полезни за идеята, но информацията ми е недостатъчна.
Ще се опитам да представя на кратко идеята си. С моя приятелка решихме да си направим сватбена агенция. И двете имаме поглед върху материята и опит в подобни занимания и бивши работни места. Този бизнес предполага евентуално отдаване под наем на различни консумативи - маси,столове, арки, покривки и т.н. Можете ли да и помогнете с информация как се урежда този въпрос? Също така бизнеса ще се развива и през онлайн страници в социалните мрежи като чрез тях ще продаваме хендмейд аксесоари съпътстващи повода (покани, кутии, грувни, табла и т.н.)
Със сигурност ще се обърна към адвокат, който да ми каже какви документи трябва да подговтим и какви изисквания трябва да припокрием, но ми се иска да съм малко по-подготвена преди срещата, затова ви моля за информация. каквато и да е, ще ми е от полза :)
Благодаря предварително :)
 
Чак пък адвокат, за какво ти е? Ще ти кажа как съм решил нещата при мен, не че се занимавам със сватбени агенции, но е много подобно. :) Продавам лека строителна техника, като същата я отдавам и под наем, като извършвам и свързани транспортни услуги. Дефакто същото - услуга, продажба, наем :) Продажбите са ясни, там ти трябва касова апарат и фирма да си отчиташ продажбите. Услугите също са ясни, правиш нещо за някой, което той не може или не иска да направи сам, за което вземаш пари. Отчиташ ги като продажбите или комбинирано с фактура за извършените услуги и продадените артикули. С наемите е малко по-сложно, защото не се знае в какво състояние ще ти върнат имуществото. Това се решава с депозит. В повече случаи 50% от цената е добре, но това си го решаваш ти, няма универсална формула. Гадното е че стават големи панаири с тея депозити, щото никой не приема лесно, като му удържиш половината депозит, ама няма друг начин.

Общо взето това е, няма нищо сложно, като поработите, ще почнете да хващате и тънкостите. Като препоръки мога само да те насоча да направите две фирми, не регистрирани по ДДС. Много е болезнено да даваш 20% ддс от услуги или наем, не е като при продажбите. Това при положение, че имате някакви смислени обороти естествено. Но да кажа все пак, да не се хвърляте на ддс-то, щото е престижно още в началото.

Другия тънък момент, поне при мен, е това, че трябва да запиша личните данни от личната карта на клиента, което вече не е съвсем ок. Там съм си решил нещата, но за съжаление не мога да напиша тук как.

Свържи се със счетоводител, не с адвокат, технически нищо сложно няма.
 
Аз ще ти препоръчам да започнеш с нещо малко. Имаш идеи да правиш това и това и това. Започни първо с едно нещо, станете добри в това и после следващото. Разраствай малко по малко, а не от ден първи да предлагаш и услуги и магазин и наеми и т.н.
 
Важното е да стартирате още днес!
-Подберете "Уникално добър домейн"
-Обявете конкурс за лого
-Създайте страници в социалните мрежи (FB, Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok са задължителни)
-Доверете се на професионални копирайтери поне за FrontPage представянето
-Влагайте 80% от печалбата в развитието на бизнеса, поне през първата година
-Работете по 14 часа на ден, а когато започнат да не достигат - наемете работник пчеличка (и го задръжте с 5% дялово участие след първата година)

Действайте, това, което ви дели от успеха са само мислите ви и бездействието!
 
Здравейте отново и благодаря за съветите и мненията :)
biaaro, доста полезна инфорация и засегнати неща, за които не се бяхме сетили. Това за фактурите искам да е уредено още отначалото,защото както казах бизнеса предполага отдаване под наем както физически лица, така и на фирми, за чиито плащания ще се издават фактури. Мислих да се обърна към адвокат,защото вече говорих със счетоводител, който ми представи нещата доста по-просто отколкото всъщност май са. Например, закона за личните данни го пропусна като момент от уреждането. Ще поговоря с друг.
Svetliooo, такава ни е идеята всъщност - да започнем малко по малко. Имаме ясноопределен едногодишен план, в който сме си заложили цели по месеци и периоди. Това,което съм написала е крайният продукт, който си представяме в завършения му вид. Знаем,че за да стигнем до него,трябва да работим постепенно и с малки крачки.
takamato, Намерихме човек за оформянето на сайта, логото и frontpage представянето сме поверили на човек,работещ в областта на рекламата. Социалните мрежи са ясни. Аз напуснах старата си работа и мисля една година да се занимавам изцяло с това, не по 14, ами по 24 часа,ако трябва.
Мисля си просто чисто законово как се уреждат нещата и какво ми е необходимо като информация. Попринцип съм на мнение,че където и да отидеш трябва да си подготвен с информация, а не да разчиташ, че ''професионалистите'' ще ти кажат сами, защото имам доста натрупан горчив опит по институции и разни други места, където съм разчитала на само на техните инструкции и винаги е имало нещо,което е пропуснато и т.н. Всъщност това ме интересува по-скоро,но приемам и всякакви други съвети разбира се. Не всичко ми е ясно. С повечето неща ще се сблъскам тепърва и пове1ето ги чувам като понятия за пръв път. Затова съм благодарна на всяко инфо :)
 

Горе