Какви всекидневни проблеми срещате с онлайн магазина си?

morris

New Member
Здравейте,

Запитах се дали проблемите, които срещаме с онлайн магазина са индивидуални за нас или са по-често срещани.

В конкретния случай става въпрос за Wordpress + Woocommerce. Като затруднения:
  • управлението на поръчки е доста трудно - едитване на адреси, данни и т.н.
  • подготовяне на товарителници е времеемко една по една
  • проследяване статуса на пратки дали са взети е невъзможно (трябва да търсиш по куриерските сайтове)
Знам за решения с плъгини, но ми се струва частично възможно в контекста на woocommerce админа.
Това са всекидневни процеси, които отнемат време, а са много еднообразни. Като решение обмисляме платформа за управление и автоматизиране на такъв тип процеси. Ще е полезно да споделите и при вас как стоят нещата.

Разпознавате ли такива трудности и как се справяте с тях? Какви затруднения срещате вие?
 
На база малкия ми опит за обработка на поръчки с woo мога да кажа, че това е абсурдно.
Не може да се обединяват поръчки, статусите са недостатъчни и глупово измислени.
Една обратна връзка какъв е статуса на пратката в клиента ще спести ровене на стари поръччки и сняма на статуси. Мисля в плъгина на еконт го имаше това.
 
Това, което описваш ми звучи като никаква или слаба автоматизация на процесите. Да не говорим, че не си много разджиткал как да направиш така магазина си, че да е малко по-гъвкав и да си решаваш с лекота проблемите.
 
Много зависи, например наскоро взехме решението да мигрираме клиент с около 7,000 продукта, от Магенто на Уокомерс, с някой къстъм доработки е топ.

Сайта прави до 20-30 поръчки на ден и всичко е 6, даже повечето потребители казват, че сайта е много по-добре.

Менижирането на този онлайн магазин хич не е трудно за собственици с малко понятия даже какво е WooCommerce.
 
Това, което описваш ми звучи като никаква или слаба автоматизация на процесите. Да не говорим, че не си много разджиткал как да направиш така магазина си, че да е малко по-гъвкав и да си решаваш с лекота проблемите.
Цар си на общите приказки :rolleyes:
 
  • Like
Реакции: Sky
Това, което описваш ми звучи като никаква или слаба автоматизация на процесите. Да не говорим, че не си много разджиткал как да направиш така магазина си, че да е малко по-гъвкав и да си решаваш с лекота проблемите.
Сподели повече. Какви възможности има за гъвкавост и по-сериозна автоматизация?
 
Как ти се генерират поръучките при модула на ЕКОНТ? Няма ли комуникация с твоя акаунт там, който реално генерира тази практа за изпращане? Да, ако някой е намазал адрес, ще трябва ръчно, но това е защото и маймуни поръчват онлайн. Готовя за официалния модул на ЕКОНТ, мисля, че беше писан от външна фирма и работеще добре до преди 2 години.

Опиши какви процеси изпълняваш и как минава поръчката, за да видим в кои от стъпките е нужно да бъдат автоматизирани нещата.
 
Тук не става въпрос и за един куриер, а за няколко. С официалния плъгин на Еконт можеш да подготвят 1 по 1 товарителниците и това ти е най-добрия шанс. Няма бълк генериране.

Процесите са следните и те предполагам съвпадат с всеки средностатистически онлайн магазин:
Като имаш да подготвяш определено количество пратки на ден следва един еднообразен процес по генериране на товарителници. Проверка на коментари по поръчките дали няма промени по адреса. Логване в сайтовете на куриерите да заявиш куриер. После идва всекидневното проверяване кои пратки не са взети от няколко дни и търсене на контактите им, за да се свържеш и да уведомиш (понякога куриерите изобщо не търсят хората).

Това са процесите, с които ми е интересно как другите онлайн търговци се справят или са автоматизирали.
 
Тук не става въпрос и за един куриер, а за няколко. С официалния плъгин на Еконт можеш да подготвят 1 по 1 товарителниците и това ти е най-добрия шанс. Няма бълк генериране.

Процесите са следните и те предполагам съвпадат с всеки средностатистически онлайн магазин:
Като имаш да подготвяш определено количество пратки на ден следва един еднообразен процес по генериране на товарителници. Проверка на коментари по поръчките дали няма промени по адреса. Логване в сайтовете на куриерите да заявиш куриер. После идва всекидневното проверяване кои пратки не са взети от няколко дни и търсене на контактите им, за да се свържеш и да уведомиш (понякога куриерите изобщо не търсят хората).

Това са процесите, с които ми е интересно как другите онлайн търговци се справят или са автоматизирали.
За всеки бизнес е различно и всеки е намерил решение сам за себе си. Зависи колко пратки на ден, какво се изпраща, колко време отнема пакетирането и тнт.

Ако споделиш малко повече за това какво изпращаш може се опитаме да помогнем с оптимизиране на процеса. Колко хора работите, колко поръчки могат да бъдат подготвени за час. В какво се опаковат тнт.
Плъгините помагат с пестене на време за попълване на данни и нищо повече.

Доста фирми, обработват поръчки на същия ден направени да речем 1 до 3 час аследобед за да имат време да ги подготвят за куриера, който минава към 5-6.

Други подготвят пратките и накрая правят товарителници на веднъж и ги разлепват.

Четвърти са наели човек за няколко часа на ден само да подготвят пратките.

Други изпращат мейл и съобщения когато е изпратена пратката.

Има 1000 опции за подготвяне на пратката и осведомяване на клиента за нейното изпращане. Аз им изпращам и линк да си я проследяват сами
 
Тук не става въпрос и за един куриер, а за няколко. С официалния плъгин на Еконт можеш да подготвят 1 по 1 товарителниците и това ти е най-добрия шанс. Няма бълк генериране.

Процесите са следните и те предполагам съвпадат с всеки средностатистически онлайн магазин:
Като имаш да подготвяш определено количество пратки на ден следва един еднообразен процес по генериране на товарителници. Проверка на коментари по поръчките дали няма промени по адреса. Логване в сайтовете на куриерите да заявиш куриер. После идва всекидневното проверяване кои пратки не са взети от няколко дни и търсене на контактите им, за да се свържеш и да уведомиш (понякога куриерите изобщо не търсят хората).

Това са процесите, с които ми е интересно как другите онлайн търговци се справят или са автоматизирали.
В такъв случай, трудно. Като си на 10 фронта, няма как да тече автоматично. Следиш и си гледаш там където си.

Процесите, които описваш - авотматично се генерира товарителница при куриера, следенто става, ако нещо закъснее или създаде проблем. Защо трябва да следиш всичко по няколко пъти. Не се ли предполага, че като го пуснеш, то каквито уговорики имаш с куриера, ще бъдат спазени. То ставаш разноглед. Големите магазини си имат екип за това. Но там летят хиляди пратки на седмица, ако не и повече.
 
Здравей, нека започнем с това, сам ли си прави магазина или човека/фирмата която ти прави магазина за 600 - 1000 лв ли направи този магазин. От проблемите разбирам, че няма интеграция и съобразяване с работният процес? Доста малко информация си предоставил, но от това което си дал, нещо не е съобразено както трябва, другото което е, че Woo е изключително лош избор за сериозен онлайн магазин. Ако искаш решение като автоматизация, това ще е доста трудно. Наскоро направихме автоматизация на един Български магазин, дневно има 300 поръчки до 500, добрият вариант е проверка на процесите и после оптимизация спрямо случая, интеграция + къстъм доработки чрез десктоп софтуери и нещата идват на място. :)
 
Не съм много съгласен, че с WooCommerce не може да се правят сериозни магазини, не е от най-предпочитаните системи, но определено с подходящ екип няма да имапроблем всеки, който иска да прави бизнес.

Колкото до автоматизацията за магазина на автора - толкова много външни услуги, може би никакви специалисти в областта на девелопинга, и се стига до тук, слабо се съмнявам тези куриери да нямат изградена комуникация и дори документация как тя да се случи с всяка една система, дори и къстам писана. Хората са го измислили - по-добре излиза да се плати на девелопинг екип, който изгради всички атоматизации и в течение на времето да доработава такива, ако е нужно. Другата опция е човек, или цял екип на заплата/и да следят и контролират всичко. ;)

За сега не му е важно, но при 3ма човека в бизнеса си и над 100 продажби на ден, ще трябва да се оприентира бързо. :)
 
Не съм много съгласен, че с WooCommerce не може да се правят сериозни магазини, не е от най-предпочитаните системи, но определено с подходящ екип няма да имапроблем всеки, който иска да прави бизнес.

Колкото до автоматизацията за магазина на автора - толкова много външни услуги, може би никакви специалисти в областта на девелопинга, и се стига до тук, слабо се съмнявам тези куриери да нямат изградена комуникация и дори документация как тя да се случи с всяка една система, дори и къстам писана. Хората са го измислили - по-добре излиза да се плати на девелопинг екип, който изгради всички атоматизации и в течение на времето да доработава такива, ако е нужно. Другата опция е човек, или цял екип на заплата/и да следят и контролират всичко. ;)

За сега не му е важно, но при 3ма човека в бизнеса си и над 100 продажби на ден, ще трябва да се оприентира бързо. :)

Напълно си прав, но колко често срещаш добър екип за Woo и въобще за Wordpress, лично аз доста зор намирам качествен човек да свърши нещо което не е цъкане на бутони. Има доста сериозни магазини под Woo, но от него не е останало нищо почти, просто е много, много трудно да се намерят качествени хора, повечето пъти както ти си писал е пари и пак пари, за жалост вътрешните процеси на един бизнес струват пари и най-вече специалисти със опит, това особено в България е доста трудно.
 
Това, че работите с една система и не разбирате от друга не я прави лоша... just sain.
 
@partytime @$INeed$ @Станимир И

И аз съм в дев средите и затова подех инициатива да направим отделна платформа, която решава горепосочените проблеми. Интересно ми беше как се спасява всеки малък онлайн търговец, но изглежда е кой как намери.

Идеята ми е да споделя нашето решение с останалите онлайн търговци, защото знам, че не всеки има средства за девове или къстъм доработки. Стига това да е проблем и за другите колеги, ще е полезно за тях, ако не, поне ще си решим нашите затруднения. Тръгнах с такава мисъл, защото ако всеки с онлайн магазин се фокусира над учене на Wordpress и PHP за всяка дреболия, то тогава бизнеса страда, защото не се занимаваш с по-важни стратегически неща. И това е от личен опит.

Оттам тръгна идеята за нещо подобно, което да реши проблем. Започнато е като отделна платформа от Woo и админа му, за да има повече свобода и extensibility. В такъв случай може да се интегрира и с други CMS-и.

Днес му направих маркетинг страничка, за да се записват заинтересовани търговци и да направим нещо полезно за всички. Ще я споделя като е готова днес/утре.
 
Аз само нещо не мога да разбера как бълк генерирането на товарителници ще ви спести единичното пакетиране и принтиране на всеки лейбъл и проверка на самата поръчка.

Ако не си проверяваш данните въведени от клиента или имаш грешка при създаване на товарителницата, неизбежно е да влезеш и погледнеш.
 
Аз само нещо не мога да разбера как бълк генерирането на товарителници ще ви спести единичното пакетиране и принтиране на всеки лейбъл и проверка на самата поръчка.

Ако не си проверяваш данните въведени от клиента или имаш грешка при създаване на товарителницата, неизбежно е да влезеш и погледнеш.
Ами улеснението е откъм ръчна работа. Това няма да промени оперативния процес по обработка на всяка пратка поотделно, но спестява време, което не е малко. Проверката на валидни данни не е изключена от процеса като генерираш всичко наведнъж. Просто преглеждаш поръчките, които изпращаш днес, коригираш ако има нещо и принтираш наведнъж.

Спестяването и откъм работа с различните куриерски системи също е улеснение, ако всичко е на едно място и не генерираш товарителници в Woo, заявяваш куриер през Еконт и Спиди и после проверяваш всеки ден отново в Еконт и Спиди порталите дали всичко е взето.

Оставям линк и към страничката където са описани основни функционалности и бъдещи планове - https://bit.ly/3mnRBqE
Обратна връзка и нужда от допълнителни функционалности винаги са добре дошли.
 
Ами това поне за мене е същото като да влизаш в админа и в платформата постоянно. Проверяш си поръчката и вместо да си генерираш от същата страница товарителницата с 1 клик влизаш в друг сайт/платформа. Даже може да ти се наложи и в еконт/спиди да влезеш. Добавя се още 1 място където да влизаш. За мене се усложнява и всичко трябва да е в админа в страницата на самата поръчка. Другото е някаква илюзия за улеснение.

Чувал съм едно време как Steve Jobs e искал да работи интерфейса на iPhone/Mac. Ако до 3 клика не стигнеш там където искаш, значи не работи добре.
 
А какво се случва, като генерираш и напринтираш 20 етикета и после се тръгне с едно лутане, кой етикет за коя поръчка е, на кой пакет трябваше да ги лепна.
Също, така или иначе се влиза във всяка поръчка за преглед на данните, корекция и т.н. Какъв е пролбема в един клик повече.

Проследяването на пратките и редактирането на товарителниците са нужни. Извикаването на куриерите по някога е безмислено. При редовни 10-20+ поръчки на ден, те си знаят и минават без да са заявени.

При мен тези проблеми са решени с цялостно редактиране на поръчката Обединяване, изпращане на имейл с всички данни на вече променената поръчка. Генериране, редактиране /понякога се налага/, проследяване и това всико в страницата на пръчката.
 

Горе