Fozzy
Well-Known Member
Ехаааа, над 4 години във форума и ето го моето мнение номер 2000. Реших нещо полезно да споделя с къмюнитито, относно линк билдинга. Google претърпя доста промени и вече доста seo тактики, за които четете са неактуални. Нека на база личен опит споделя какви линкове да търсите:
1. От социални мрежи тип svejo.net
- Google в последно време се стреми да социализира хората. Линк от такава мрежа за него значи, че някой е харесал статията ви и я споделя с всички.
2. Twitter, Facebook, Google+
- Поради същото това социализиране, тези мрежи дават силни линкове. За Facebook само съм чел, че е така. Twitter задължително трябва да стане част от Linkbuilding стратегията ви. Google+ засега май не играе особена роля, но за вбъдеще ще започне, така че слагайте кутийки за +1 на сайтовете си.
3. Директории за сайтове.
- Това вече остаря и си е чиста проба загуба на време. Ако имате някоя платена директория под ръка или такава с PR4+, то линка ще играе някаква роля, но в другите няма смисъл да си играете да събмитвате.
4. Директории за статии.
- Тук има смисъл да се добавя. Качествена статия от 500+ думи и някъде вътре линк ще окаже хубаво влияние за вас. По наблюдения, обаче Гугльо е започнал да разчита и смисъла на текста (за разлика от транслатора). Съветвам ви особено за основния сайт да не рискувате със spin или spun съдържание. Всичко да е уникално и смислено.
5. Web 2.0
- Или казано по нашему - сателитки. Сателитни сайтове със статии с линкове към главният.
6. Гост блогване
- Писане на статии за някой сайт и поместване вътре на линк.
7. Линкове от wiki сайтове и от .edu/.gov домейни.
- Тях Биг Джи и преди си ги харесваше и сега продължава. Не прекалявайте със спама, но ако набарате няколко такива, ефектът ще е УАУ.
Няколко съвета след Пандата:
1. Дълги статии.
- От 500 - до 1000 думи. Правилно, не по-малко от 500, но не повече от 1000 думи.
2. Уникални и смислени статии.
- Както казах малко по-отгоре.
3. Източници на линкове.
- Гледайте да са по-разнообразни и не прекалено наспамени.
4. Do-no follow.
- Dofollow линковете са с предимство. Nofollow не са за пренебрегване, пак играят някаква роля и имат тежест, макар и значително по-малка от другите.
От много време съм на крак, така че ако има грешки - сори! Готини сте всички, давайте да обсъждаме темата. Както казах - лични наблюдения са. Допълвайте, критикувайте, дискутирайте, всеки може да извлече плюсове от това.
1. От социални мрежи тип svejo.net
- Google в последно време се стреми да социализира хората. Линк от такава мрежа за него значи, че някой е харесал статията ви и я споделя с всички.
2. Twitter, Facebook, Google+
- Поради същото това социализиране, тези мрежи дават силни линкове. За Facebook само съм чел, че е така. Twitter задължително трябва да стане част от Linkbuilding стратегията ви. Google+ засега май не играе особена роля, но за вбъдеще ще започне, така че слагайте кутийки за +1 на сайтовете си.
3. Директории за сайтове.
- Това вече остаря и си е чиста проба загуба на време. Ако имате някоя платена директория под ръка или такава с PR4+, то линка ще играе някаква роля, но в другите няма смисъл да си играете да събмитвате.
4. Директории за статии.
- Тук има смисъл да се добавя. Качествена статия от 500+ думи и някъде вътре линк ще окаже хубаво влияние за вас. По наблюдения, обаче Гугльо е започнал да разчита и смисъла на текста (за разлика от транслатора). Съветвам ви особено за основния сайт да не рискувате със spin или spun съдържание. Всичко да е уникално и смислено.
5. Web 2.0
- Или казано по нашему - сателитки. Сателитни сайтове със статии с линкове към главният.
6. Гост блогване
- Писане на статии за някой сайт и поместване вътре на линк.
7. Линкове от wiki сайтове и от .edu/.gov домейни.
- Тях Биг Джи и преди си ги харесваше и сега продължава. Не прекалявайте със спама, но ако набарате няколко такива, ефектът ще е УАУ.
Няколко съвета след Пандата:
1. Дълги статии.
- От 500 - до 1000 думи. Правилно, не по-малко от 500, но не повече от 1000 думи.
2. Уникални и смислени статии.
- Както казах малко по-отгоре.
3. Източници на линкове.
- Гледайте да са по-разнообразни и не прекалено наспамени.
4. Do-no follow.
- Dofollow линковете са с предимство. Nofollow не са за пренебрегване, пак играят някаква роля и имат тежест, макар и значително по-малка от другите.
От много време съм на крак, така че ако има грешки - сори! Готини сте всички, давайте да обсъждаме темата. Както казах - лични наблюдения са. Допълвайте, критикувайте, дискутирайте, всеки може да извлече плюсове от това.