Какви линкове да търсим?

Fozzy

Well-Known Member
Ехаааа, над 4 години във форума и ето го моето мнение номер 2000. Реших нещо полезно да споделя с къмюнитито, относно линк билдинга. Google претърпя доста промени и вече доста seo тактики, за които четете са неактуални. Нека на база личен опит споделя какви линкове да търсите:

1. От социални мрежи тип svejo.net
- Google в последно време се стреми да социализира хората. Линк от такава мрежа за него значи, че някой е харесал статията ви и я споделя с всички.

2. Twitter, Facebook, Google+
- Поради същото това социализиране, тези мрежи дават силни линкове. За Facebook само съм чел, че е така. Twitter задължително трябва да стане част от Linkbuilding стратегията ви. Google+ засега май не играе особена роля, но за вбъдеще ще започне, така че слагайте кутийки за +1 на сайтовете си.

3. Директории за сайтове.
- Това вече остаря и си е чиста проба загуба на време. Ако имате някоя платена директория под ръка или такава с PR4+, то линка ще играе някаква роля, но в другите няма смисъл да си играете да събмитвате.

4. Директории за статии.
- Тук има смисъл да се добавя. Качествена статия от 500+ думи и някъде вътре линк ще окаже хубаво влияние за вас. По наблюдения, обаче Гугльо е започнал да разчита и смисъла на текста (за разлика от транслатора). Съветвам ви особено за основния сайт да не рискувате със spin или spun съдържание. Всичко да е уникално и смислено.

5. Web 2.0
- Или казано по нашему - сателитки. Сателитни сайтове със статии с линкове към главният.

6. Гост блогване
- Писане на статии за някой сайт и поместване вътре на линк.

7. Линкове от wiki сайтове и от .edu/.gov домейни.
- Тях Биг Джи и преди си ги харесваше и сега продължава. Не прекалявайте със спама, но ако набарате няколко такива, ефектът ще е УАУ.

Няколко съвета след Пандата:

1. Дълги статии.
- От 500 - до 1000 думи. Правилно, не по-малко от 500, но не повече от 1000 думи.

2. Уникални и смислени статии.
- Както казах малко по-отгоре.

3. Източници на линкове.
- Гледайте да са по-разнообразни и не прекалено наспамени.

4. Do-no follow.
- Dofollow линковете са с предимство. Nofollow не са за пренебрегване, пак играят някаква роля и имат тежест, макар и значително по-малка от другите.

От много време съм на крак, така че ако има грешки - сори! Готини сте всички, давайте да обсъждаме темата. Както казах - лични наблюдения са. Допълвайте, критикувайте, дискутирайте, всеки може да извлече плюсове от това.
 
От: Какви линкове да търсим?

Страшно много ме е яд, че тая тема се забута сред достойните само за кофата кулинарни простотии, размисли и нефелните страсти, та искам да я ъпна.
По моите наблюдения и последни тестове, най-голяма тежест в момента имат линковете от сайтовете за споделяне, комбинирани с артикъл директориите. С други думи, правите статия с линк към главния си сайт, поствате я в атикъл директория и я налинквате от социалките. Отделно я засилвате с туитър (по възможност от няколко развити профила). Сателитите имат смисъл само ако ги обгрижвате и засилвате - от безсмислени, три-статийни сателити полза няма.
От старите директории за сайтове полза има, само ако можете да се доберете до първата им страница.
За е-магазините има и други тактики, поради спецификата им.
 
От: Какви линкове да търсим?

линковете от Facebook индексират ли се ?

за Twitter - какво да си направя регистрация и да публикувам линка? какво друго може да се направи там
има ли значение колко приятели/последователи има в профила ?
 
От: Какви линкове да търсим?

Pinterest е пропуснат.
Особено за дамски насочени сайтове е задължителен.
 
От: Какви линкове да търсим?

Аз пускам линкове по социалките към главния сайт, а Туитър към Свежо.
 

Горе