От: Какви плюсове и минуси може да донесе една социална мрежа?
Трафика е временен, затова бухаш всеки ден
Това е доста посредствена тактика. Да, има някакъв ефект, ама никой не обича спамърите.
Първо правило при маркетинга в социалните мрежи - "Don't be evil".
Ако бухаш нон-стоп собствени неща, всяко ще ти носи по 5-50 посещения (според мащабите на мрежата). Не е като без хич, ама все пак си господин Никой.
Ако просто си готин, следиш новините в съответната сфера (предимно в нея, таргетираш се), все повече хора решават че си готин източник на свежа информация и има смисъл да следят теб вместо 150 сайта за новостите. При по-модерните мрежи на практика всеки си има собствен микс, който се определя от това какво харесва и какво са харесали хората, които следи. Съответно трябва да спечелиш максимално количество аудитория, която ти има достатъчно доверие, за да "лапне" всичко от теб.
Функционираш като медиа. После техни приятели се закачат и паството ти се увеличава заедно с доверието. Абе като аркадна игра - трупаш бонуси. Иска време и постоянство, но се отплаща. Ако игреаеш подло и трупаш доверие във вървежна сфера за да го използваш за трафик към нещо съвсем друго, съответно губиш рязко.
Готините имат хиляди почитатели/followers, много готините - десетки хиляди (примерно smashingmag - 25 000, guykawasaki - 101 000 само в Twitter) сещаш се какво става, кoгато ТЕ пуснат линк - 5-10 000 хита за един paste. Естествено половината ти време минава в поддържане и развиване на реномето.
Трафика може да не е чак толкова временен. Като си имаш последователи интересуващи се от тематиката, някои от тях на свой ред ще разпространят линка на своите познати (ако го намират за достатъчно интересен) и става верижна реакция. Така наречения viral ефект.
За интересуващите се повече -
http://mashable.com/ примерно е добър сайт.
Минуси:
- сървъра ти може да се DoS-не
- потребителите, които влизат от социални мрежи правят най-високия Bounce Rate, най-малко кликат на реклами, най-рядко се абонират, регистрират или пазаруват нещо. Особено ако Shout-ваш. Може да е масивен трафик (при добро развитие и късмет), ама и най-неефективния за конверсии (разбира се изключваме emai-спам-а, подвеждаща реклама и подобни сенчести методи където ефективността е много по-зле).
- не е много предвидимо. Има компании със специални екипи за маркетинг в социалните мрежи, които обикновено "катастрофират" въпреки бюджетите и професионализма. Докато 12-годишно хлапе прави огромен удар, случайно заснемайки няколко интересни гримаси с домашната си уеб-камерка (примерно). Експериментираш постоянно и това е.