the.rampage.rado
Well-Known Member
От: Какви права имат онлайн търговците!
По диагонала няма такова нещо в ЗЕТ...
По диагонала няма такова нещо в ЗЕТ...
Това от Закона за защита на потребителите.(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
Чл. 46. (1) При договори, сключени извън търговския обект, търговецът е длъжен да уведоми потребителя за правото му да се откаже от договора, като посочи името и адреса си и начина за упражняването на това право.
(2) Информацията по ал. 1 се предоставя на потребителя в писмена форма и трябва да съдържа необходимите елементи, позволяващи индивидуализирането на договора, и датата, на която потребителят е уведомен за правото му да се откаже от договора.
(3) Информацията по ал. 1 се предоставя на потребителя, както следва:
1. в случаите по чл. 43, ал. 1 - при сключването на договора;
2. в случаите по чл. 44, т. 1 - не по-късно от сключването на договора;
3. в случаите по чл. 44, т. 2 и 3 - при отправяне предложението на потребителя за сключване на договор.
Чл. 47. (1) Потребителят може да се откаже писмено от сключения извън търговския обект договор, без да дължи обезщетение или неустойки, като уведоми търговеца за отказа си в 7-дневен срок от деня, в който е получил информацията по чл. 46, ал. 1.
(2) Потребителят се освобождава от задълженията си, произтичащи от договора, сключен извън търговския обект, от датата на уведомяване на търговеца съгласно ал. 1.
(3) Когато търговецът не е предоставил на потребителя информацията по чл. 46, ал. 1, срокът за отказ от договора е три месеца от датата на сключване на договора.
Ако производителя е от Дубай и ти си вносителя, би трябвало да имаш договор с него. Обикновено производителя поема финансово разхода по ремонта на място, за да се избегнат транспортните разходи. Това е заложено и в счетоводните политики на сериозните компании. Прави се провизия за гаранционно обслужване. Тоест производителя и вносителя предвиждат на база досегашния си опит, колко често се случва продукт да дефектира и заделя съответния процент като разход още при самата продажба.
Ако си си купил стоката от Дубай не важат българските закони
Ако се откажете в законовия срок, търговецът е длъжен да ви възстанови парите до 30 дни. Пощенските разходи за връщането на стоката обаче са за ваша сметка.
Когато купувате онлайн, притежавате правата, които имате и когато пазарувате на място в магазин, напомнят от Европейския потребителски център.
Леле, то българина като чуе за авансово заплащане и вече се чувства измамен....
Остава варианта с духането на супата ....
Що не си направиме една организация на онлайн търговците, най-малко за водене на статистика и списък на нелоялни клиенти, подобно на банките /когато искаш кредит от една банка, веднага те проверяват дали имаш други кредити към други банки и дали си плащаш редовно, да не говорим, че вече те проверяват до 9-то коляно/
Под нелоялен клиент, да се разбира например, клиент поръчващ продукт без след това да желае да го заплати, клиент потрошил продукта и тормозещ неправомерно търговеца за гаранции и други подобни.
Така клиент, който се е ебавал с мен, да не можа да го прави с друг търговец или поне другия търговец да си има нещо наум изпращайки стока към него.
Ако отида в едино кафене и си поръчам 10 кафета и след като са готови, да им кажа- "Бе я си ги пийте вие, отказвам се от поръчката си" - дали няма да ме изпратят с ритници...
И аз съм ЗА. И аз ядох дръвцето с една поръчка...отказа я в последния момент,тъкмо бях в офиса на куриера. Но пък иначе имах една рекламация при която клиента ми върна стоката за негова сметка.Що не си направиме една организация на онлайн търговците, най-малко за водене на статистика и списък на нелоялни клиенти, подобно на банките /когато искаш кредит от една банка, веднага те проверяват дали имаш други кредити към други банки и дали си плащаш редовно, да не говорим, че вече те проверяват до 9-то коляно/
Под нелоялен клиент, да се разбира например, клиент поръчващ продукт без след това да желае да го заплати, клиент потрошил продукта и тормозещ неправомерно търговеца за гаранции и други подобни.
Така клиент, който се е ебавал с мен, да не можа да го прави с друг търговец или поне другия търговец да си има нещо наум изпращайки стока към него.
Ако отида в едино кафене и си поръчам 10 кафета и след като са готови, да им кажа- "Бе я си ги пийте вие, отказвам се от поръчката си" - дали няма да ме изпратят с ритници...
А сигурно аз някъде нещо съм пропуснал но все си мисля че няма закон който да те задължава да му поемеш разходите за връщането на стоката