От: Какви права имат онлайн търговците!
Това българските е-магазинери са много неадекватен народ повечето.
Неска поръчвам едва за 2-ри път от роден интернет магазин.
Първия път експириънсът беше повече от приятен - девойката се обажда за потвърждение, 'ама как точно ще искате да ви го доставим, ама много ни беше приятно, ...'.
Тия дни направо едно ходене по електронни мъки и магазини. Типът стока се предлага в някъде 6-7 магазиня, продуктът/моделът дето съм си избрал, е листнат в 4 от тях.
1. Първият сайт беше уникално зле - нито описани Условия, нито начини за доставка, ни нищо. Попълвам една поръчка и щастливо зачаквам. Минават няколко часа - ни мейл ни нищо дето да дава идея дали и кога аджеба ще си получа стоката. Звъна на мобифоня - 'Ми не знам, те колегите ше изпълнат поръчката ако е налична и ше се обадят... Какво сте поръчали?'. Казвам какво. 'Аааа ний туй го немаме!'. Отказвам поръчката.
Резултат - изгубен час в ровене из каталога, регистриране, чакане, говорене.
2. Втория - направо питам 'Имвате ли го туй??'. 'ЪйййЪЪЪ... Ми не знам. Ше провера и ше звънна след 5 мин.'..... 'ЪъъъЪЪъ, ми немаме го точно туй. Ама след 2 месеца ше има достаФФффка!!!!!'. Ок, викам аз - тогаз ше прегледам каталога и ше ви питам на мейла ако харесам нещо друго. Пиша мейл с питане за 2 артикула. Получих отговор след 36+ часа, че ги немат.
3. Третия - направо си пише че го няма в момента (интИлигентна работа!), обаче пиша любезен мейл със запитване шА ли го има аджеба скоро... Отговарят ми скоростно и любезно, че след около месец ще доставят и мога да им оставя модела който ме интересува барабар с жиесем, та да ме уведомят, ако получат'. Културна работа - доволен съм от обслужването, нищо че не получих туй дето искам. :|
4. Питам по скайпа (удобно е предложен като опция) дали могат да ми го намерят. Завърза се чат как евентуално мога да докопам тоя толкова дефицитен артикул, като операторът отсреща постоянно суичваше м/у културното 'Вие' и махленското писане на шльокавица и мафилиарно обръщение на 'ти, бате...' (без батето де). Така и не успях да му разбера конкретния атитюд към мене като клиент, ама в крайна сметка си харесах едно друго нещо и запретнах ръкави да попълвам поръчка... По едно време реших че единият артикул не ми требва и пробвах да го изтрия от кошницата/количката... Не ще и не ще - на последната стъпка пак мистериозно се появява! Впрегнах целия си интелект, вишу образование, жизнен и професионален опит в опити да се отърва от ненужния ред, ама в крайна сметка се принудих да се призная за победен от незнайния екомерс софтуер
. Обърнах се към скайпаджията и му написах даните си там (толкоз за защитата на личните ми данни от опасния интернет...) и получих уверението, че утре ще си получа заветната стока...
Извод 1: За в бъдеще ще гледам да пазаря от тукашни екомерсаджии само когато ми се намират излишно време и нерви за губене подръка.
Извод 2: Ако ми дотрябва (пък то ше ми дотрябва) още нещо от тоя тип стока, първото място дето ше го потърся, ще е магазин номер 3. Дори ако трябва да избера леко различен артикул, ще гледам да избегна останалите 3 бакалийки.