Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

тео

Well-Known Member
Отдавна не съм писал в блога си. Ето една статия, какво да правим, когато даден продукт се изчерпи и няма да го зареждаме повече, така че да не губим трафик.

Други идеи? Лично аз съм забранил триенето на продукт, че да не стане грешка. Автоматично го мятам в категория "Кофа", която от време на време разчиствам.
 
Последно редактирано:
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Ако си на добра позиция с този продукт защо да го махаш?...

Аз така съм на 2ра позиция с едно нещо, свърши, скоро няма начин да заредя още, но няма да го махам докато не видя че почне да пада (ако почне...). С аналогичен продукт съм на "майната си"...
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Невероятно, но факт, много хора махат изчерпаните продукти. Особено, ако са задали по-големи наличности от наличните. Когато се изчерпи продукта, пък вземат, че поръчат - минават като торнадо през администрацията и трият наред.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Еми, ако няма от къде да сорснеш (и няма търсене), защо да го държиш - ще го делнеш. Но пък и магазин с 5 артикула не става, трябва да има "пълнеж".... Така, че се търси предварително къде излизаш по този продукт, ако си "ехеееее..." - трии смело, ако пък ти носи трафик защо да го махаш... Ще си купят аналогичен продукт, ако имаш...
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Да, винаги ми е било чудно защо повечето мислят, че махайки страницата те печелят. Други я редиреква, ако позволява системата, а трети просто умно си пускат едно out of stock и си свирка. Тези, които са си направили въпросната продуктова страница с добър текст, подредили са си го и прочие малко по-трудно ще натиснат "delete". Да не споменаваме, ако страницата носи и трафик. Виж тези, които не са направили горното и не виждат ползи от това дали да е там или не, при тях дилемата не е голяма. Поке аз така мисля. Мисля, че доста собственици на онлайн магазини мислят по този начин или се водят по такава логика.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Лично аз при изчерпване не трия, а сменям на 0 налични за да излезе "С изчерпана наличност" по няколко причини:
1. Нормално е продукт да свърши
2. Удобно е, ако в даден момент имам пак, то просто обновявам наличността
3. Не виждам причина да губя трафик, защото клиента цъка и вижда, че го няма и продължава да си рови
4. Малко грозно ми седят 404 в магазин
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Здравейте, ние също работим с голям онлайн магазин, при липса на артикул сме задали следният текст "в момента няма наличност" т.е заложили сме на сегашно време. Надямам се, че сте ме разбрали.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Всички сте прави !
Ама хората четат няма наличност и пак се обаждат да питат има ли.., кога ще има и т.н.
Аз лично неща, който няма да зареждам ги редиректвам към всички продукти макар,че повечето ми линкове сочат към категориите, а не продуктите.

Поздрави
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Тогава процедирай така, махат се снимките и описанията, като се постави линк "виж подобен продукт".


Иначе "не се предлага" е все едно да сложиш табела на търговски магазин на витрината, "нямаме стока, обадете се утре".
Щом е влязал, значи търси, щом търси значи ще купи, щом ще купува има пари, щом има пари, ще има печалба - щом има печалба, значи търговеца е добър, а щом е добър няма конурент.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

За имането на пари не съв винаги съгласен... :)

Ако може да е без пари и "много хубаво"!
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Щом е влязал, значи търси, щом търси значи ще купи, щом ще купува има пари, щом има пари, ще има печалба - щом има печалба, значи търговеца е добър, а щом е добър няма конурент.
80% от хората онлайн само гледат и сравняват цени.. а едв 7% купуват...
А пък гледането е без пари.. то ако беше така всеки влизаш в сайта щеше да купува.. след като гледа ;)

За имането на пари не съв винаги съгласен... :)

Ако може да е без пари и "много хубаво"!

Съгласен съм с теб :Д

Поздрави
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

За имането на пари не съв винаги съгласен... :)

Ако може да е без пари и "много хубаво"!

...ииии като го поръчам в 11 вечерта, искам ако може на другия ден преди обяд да ми го доставите, че ми е спешно! :evil:

----------

Ам аз не знам от сео гледна точка, но аз редиректвам. Иначе ми се пречкат и е непрегледно както в магазина така и в контролния панел ако ги оставя по категориите. За това съм направил един поддомейн "magazin.com/izcherpani". На него има почти клонинг на основния магазин, но на страницата на продукта съм затрил бутона поръчай, формата за регистрация и т.н. На главната страница, в категориите и над всеки продукт излиза съобщение че тука са изчерпани нещата и съм поставил линк към основния магазин.

редиректа ми го направи даже някой тук от форума. Беше за друго, но ми се стори добра идеята.

Принципа е следния. Kогато нещо свърши го прехвърлям с два клика в "изчерпаните", тоест в другия "магазин". Ако някой проследи старата връзка(от фейсбук, туитър, свежо) magazin.com/kategoriq/produkt321 и той е изчерпан, съответно страницата е затрита от основния домейн и 301 редиректва винаги към magazin.com/izcherpani/kategoriq/produkt321. Тоест посетителя винаги попада на това което търси, понеже никога нищо се не трие, а просто е преместено. Предимството е, че не добавям ръчно всеки продукт в .htaccess файла.

За случаите когато наистина нещо е затрито се получава следното:

magazin.com/kategoriq/produkt321 -> да-ОК / не съществува? ->> отиди на magazin.com/izcherpani/kategoriq/produkt321 -> да- ОК / не съществува? ->> отиди на главната magazin.com/izcherpani

Това много май не го харесват в гугъл понеже не връща стандартна 404, но като идея и е по скоро за случаите когато някой напише или посети грешно изписан линк. Аз лично не помня кога за последно съм изписал цял линк, но дори и да се случи при грешка портебителя остава с впечатлението, че просто е изкарал лош късмет понеже попада на главната страница на аутъфсток.

Така се получава ясно разграничаване с един отделен магазин на поддомейн който сега погледнах си има дори PR и доста индексирани страници, като в същия момент основния е на един клик.
 
Последно редактирано:
От: От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

...ииии като го поръчам в 11 вечерта, искам ако може на другия ден преди обяд да ми го доставите, че ми е спешно! :evil:

----------

Ам аз не знам от сео гледна точка, но аз редиректвам. Иначе ми се пречкат и е непрегледно както в магазина така и в контролния панел ако ги оставя по категориите. За това съм направил един поддомейн "magazin.com/izcherpani". На него има почти клонинг на основния магазин, но на страницата на продукта съм затрил бутона поръчай, формата за регистрация и т.н. На главната страница, в категориите и над всеки продукт излиза съобщение че тука са изчерпани нещата и съм поставил линк към основния магазин.

редиректа ми го направи даже някой тук от форума. Беше за друго, но ми се стори добра идеята.

Принципа е следния. Kогато нещо свърши го прехвърлям с два клика в "изчерпаните", тоест в другия "магазин". Ако някой проследи старата връзка(от фейсбук, туитър, свежо) magazin.com/kategoriq/produkt321 и той е изчерпан, съответно страницата е затрита от основния домейн и 301 редиректва винаги към magazin.com/izcherpani/kategoriq/produkt321. Тоест посетителя винаги попада на това което търси, понеже никога нищо се не трие, а просто е преместено. Предимството е, че не добавям ръчно всеки продукт в .htaccess файла.

..............

Подобен вариант разглеждам, но да си остане в сайта. Просто се прави категория "Изчерпани". Когато урл-то е четимо, от типа magazin.com/product, категорията няма значение. Така хем линкът остава жив, хем не си пълниш категориите с липсващи продукти.
 
От: От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Подобен вариант разглеждам, но да си остане в сайта. Просто се прави категория "Изчерпани". Когато урл-то е четимо, от типа magazin.com/product, категорията няма значение. Така хем линкът остава жив, хем не си пълниш категориите с липсващи продукти.

да де, но ми оставаше "проблема", че ми се пречкат в контролния панел. И без това е каша, какво остава да разлиствам всеки път неща които нямам от преди година и нещо. Другото примерно как да го кажем, има неща които съм продавал, но които смятам, че един вид вече са ми под нивото :wink: така не се набиват на очите на масовия клиент, който ще влезе да разглежда категорията изчерпани примерно. А ако някой достигне до тях през гугъл (имам предвид до нещата на поддомейна) така или иначе е търсил нещо подобно и няма да му "падна в очите" 8) Остава му да види какво има налично. Не знам дали го обясних както трябва...
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Еее, ако имаш над хиляда продукта и ме използваш филтъра / търачката, направо не ти завиждам, амо търсиш нещо. Имам един френд, който има поне около двайсет от сто неналични продукти. Държи ги просто, защото са захапали позиции и носят трафик. Той сам ми каза, че ще е глупост да ги маха. И бих се съгласил с него. Не знам какво толкова пречат тези страници, все пак не подвеждат, че го има в наличност. Просто го е имало. Да, знам, все едно да отидеш в магазин, да видиш даден продукт, но да е само мостра. Тогава не се ли присламчва някой селс да ти каже какво е добра алтернатива на това? Поне два пъти са ми продавали така и съм останал доволен. Успяват част от трафииа да обърнат в продажби, все пак това е идеята също. Не говоря за.случаите, където идваш за слива, а се опирват да ти продадат банан. :) Примерно. :D
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Аз да кажа от гледна точка на клиент , Знаете ли , че ако ме редиректнете примерно 2-пъти на различна страница от желаната ще за затворя таба?
За мен би било по добре да се показва ,че за момента няма наличност а не да ме препраща на майната си.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Триенето и махането на продукти и продуктови страници, особено да магазини с малък асортимент е пагубно, особено ако сте вложили време и пари в оптимизацията на тези страници и продукти.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Аз да кажа от гледна точка на клиент , Знаете ли , че ако ме редиректнете примерно 2-пъти на различна страница от желаната ще за затворя таба?
За мен би било по добре да се показва ,че за момента няма наличност а не да ме препраща на майната си.

Ако говорим в моя случай, то не те редиректва част от кода на самата страница, а всичко става от страна на сървъра. Има разлика.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Предполагам, че доставчиците ви изпращат наличности всяка седмица. Да кажем продукт "масло от череши" има статут *до изчерпване на количествата или *последно зареждане , *предлага се до май месец, та от тези списъци се определя, кой продукт да е наличен, до изчерпване и т.н в магазина. Другият подход е продукта да има поне два доставчика, като единият е алтернативен. Аз бих заменил изчерпаните продукти с новите им модели/разновидности.
 
От: Какво да правим със спрените/изчерпаните продукти

Да кажем че, оставям продукта в магазина и само го местя.
Линка до сега му е magazin.com/prod1
След местенето му ще стане magazin.com/arhiv/prod1
Ще види ли Google пак продукта?
Това ще ядоса ли Google?
 

Горе