Единственият вариант да "продадеш" идея е като я реализираш успешно, защото тогава сстава финансово полезна за собственика и, както и доказана като концепция + полезна за обществото или част от него.
Няма как да продадеш "хрумване", което е въпроса ти. Ние в писателските среди казваме, че идеите са много и навсякъде, идеи да ти трябват - в бизнеса също е така. Аз съм реализирал редица мои идеи, за които съм нямал достъп до собствено финансиране, чрез венчър капитал - взимаш пари от инвеститор и делите печалбата, обикновено 50/50.
Обаче човека не инвестира в идеята, инвестира в теб. Но с тези въпроси, които задаваш, кой би инвестирал в теб? Хората с наистина ценните идеи не ги продават, или най-малкото отделят време да се научат как да ги продадат, но за да можеш да продадеш дадена идея успешно трябва веднъж да я продадеш/лансираш към човека с парите за инвестиране, и след това да я продадеш реално към крайните потребители, които да осмислят със своите покупки и доверие в идеята доверието, което ти е гласувал човека с парите.
Освен това хората които "купувал" идеи, разбирай инвестират в такива, да не мислиш че си нямат друга работа, ами ще тръгнат и да ги реализират сами? Това обикновено значи научаване на експертиза в съвсем нова област за тях, да не говорим за огромна инвестиция на време и труд, кой човек с пари ще си зареже вече успешните бизнеси да ходи да гони твоята идеи? Те търсят идея с човек зад нея, дефакто търсят
човек с идеи зад него, защото една идея може да е калпава на практика, две също, но инвестиране в правилния човек с идеи рано или късно носи позитиви, огромни, ако си заложил добре.
Така че забрави да продадеш на някой листче с 5 реда текст на него и да забогатееш. Ако идеята ти е толкова очевидна и лесна за реализиране от всеки срещнат, че да може да ти я открадне или реализира лесно сам, тогава най-вероятно не е кой знае каква идея anyway.
С две думи - твоето ноу хау свързано с идеята е по-ценно от смата идея, и може да бъде полезно на инвеститора само ако ти приложиш твоето ноу хау към твоята идея и имаш финансов интерес да продължиш да го правиш.
А как се реализират идеи? Пускаш обява, обаждат ти се хора, ходиш по работни срещи и с малко късмет 1 от 5 или 1 от 10 работни срещи се оказва смислена. При мен е било горе долу 1 от 3. Но това е защото знам как да продам идеите си и съм готов да не отида на среща, ако човека отсреща не ми звучи достатъчно заинтересован от проекта. Плюс съм изчел доста книги по бизнес и психологични теми - започни от там, хубаво е да знаеш как да реагираш на психологичните тънкости, които съпътстват всяка таква сделка.
Идеята ти е само толкова добра колкото нейния потенциал в комбинация с твоя капацитет да се възползваш от този потенциал.
Но както казах - инвеститорите инвестират в хора, не в идеи. Аз съм имал повече предложения за "измисли нещо и ела да говорим" отколкото "ела да говорим, защото си измислил нещо преди да те срещна". В смисъл когато се разчуе, че си реализирал идеи на принципа на венчър капитал и някой ти се е доверил, и нещата изглеждат читави, други инвеститори започват да те търсят теб, не идеите ти, защото вече си показал афинитет, опит и потенциал за този тип бизнес модел. Всяка успешно реализирана идея изисква пари и време - те имат пари, търсят хора с време. С две думи - ако си усвоил умението да докараш една идея от А до Я, то най-вероятно ще успееш и с други, което е много по-ценното в дългосрочен план.
Поздрави!