Когато на клиентът 3 чифта обувки от 5 не му стават, какво правиш? Българското мислене на дребно и сметки от рода "ден за ден" и дори "месец за месец" са крайно оскърбителни. Рядко пазарувам онлайн обувки, но като го правя това почти никога не става от България. Хората пращат, плащат експресни доставки за тяхна сметка, ако не ми стане - връщам и така. И хората са изключително любезни и въобще не гледат да си спестят разходите от доставка. А тези доставки за петорно и шесторно на това, което българските онлайн търговци дават тук, просто защото разстоянието е друго.
"Некоректният контрагент" бива привличан като магнит от средностатистическия български онлайн търговец. Уважаеми дами и господа, ако предлагате тигани и тенджери от алпака и на цена от 15 лева, има твърде голям риск да бъдете "изментени". Всеки сам си избира какво да продава и по кой път да поеме, но надали ще страдате от това ако започнете да предлагате нещо по-различно...сигурен съм, че разбирате какво говоря.
И не, нищо не е толкова "лесно". Уважението към клиента е изключително важно ако искате да избегнете некоректния контрагент. Лично аз некоректни клиенти имам само от този форум и от никъде другаде...и за онлайн магазина си, и за копирайтинг компанията си. Но темата тук не е за моят бизнес, а за това колко са в грешка българските търговци - както вече казах, нищо не е лесно. А относно "големите оператори" и "физическата сделка" - вчера си резервирах екскурзия в чужбина от една туристическа агенция на доста далечно разстояние. Писах им мейл, отговориха почти веднага много приветливо и компетентно. На следващия ден минах да си подпиша договора през офиса им, имах време, те също имаха време, защото беше късно, и си говорихме половин час след тяхното работно време...не беше свързано с екскурзията, и кафе ми направиха хората. А ако бяха като теб - сигурно да ми бяхте пльоснали на масата договора с репликата " Подписвайки се съгласявате, че и двете страни имаме право на отказ, това е ЗАЯВКА ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА СДЕЛКА НА МЯСТО"...че можеше и да "отидете до тоалетна", тъй като съм 10 минути преди края на работното време.
Докато мисленето е такова, и клиентите ще са такива, и печалбите ще са ниски.