Най-просто казано white labeling е продукт или услуга, която вие продавате, като тя се предоставя от друг но се брандира с вашето име и марка.
Най-лесният пример са продуктите в големите вериги като Billa и Lidl на пример. Компаниите поръчват определение продукти и след това поставят собствената си марка върху тях.
Как това се случва в Интернет бизнеса.
Да предположим, че вие имате много успешен сайт в дадена ниша, на пример занимавате се с проектиране на интериори. Имате доста потребители, които се интересуват от този тип продукти, следят вашите публикации и изобщо ви имат голямо доверие. В този случай, вие може да опитате да монетизирате трафика от сайта ви. Единият вариант е да използвате някаква affiliate програма, а другият е да използвате white labeling.
По какво се различават обаче двете.
На първо място, при affiliate програмите продавате чуждият бранд. Най-често, вие препращате вашите потребители на сайта на продавача, и от там той прави съответната поръчка. При white labeling сайтовете обаче, потребителят остава на вашият сайт, страницата на доставчика е брандирана с вашето лого, и вашите клиенти остават при вас.
Какво друго предимство дава този тип услуга. При affiliate маркетинга, пращате потребителят на чужд сайт и когато отново се наложи да купи продукт или услуга е много вероятно той да отиде директно на сайта на търговеца. При "белият етикет" обаче, услугата остава при вас. Дори когато реши отново да пазарува, той ще се върне на вашият сайт отново, а така може да му предложите нов продукт или услуга, промоция или пък да му покажете реклама, ако разчитате на приходи от тях.
Реално, между начина на реализиране и изплащане на комисионни между Affiliate и White Labeling няма голяма разлика. Основната такава обаче идва от гледна точка на развитие на вашият бранд и услуги.
Чрез този метод си гарантирате запазване на клиентите и създаването на един по сериозен имидж.
Това е още един от начините да монетизирате вашият трафик. Трябва да имате в предвид обаче, че обикновено провайдерите на този тип услуги са по-големи фирми, и е нужно да имате сравнително стабилен трафик за да може да използвате техните услуги. Основните изключения от това правило обаче, са сайтовете за запознанства и туристическите.
Най-лесният пример са продуктите в големите вериги като Billa и Lidl на пример. Компаниите поръчват определение продукти и след това поставят собствената си марка върху тях.
Как това се случва в Интернет бизнеса.
Да предположим, че вие имате много успешен сайт в дадена ниша, на пример занимавате се с проектиране на интериори. Имате доста потребители, които се интересуват от този тип продукти, следят вашите публикации и изобщо ви имат голямо доверие. В този случай, вие може да опитате да монетизирате трафика от сайта ви. Единият вариант е да използвате някаква affiliate програма, а другият е да използвате white labeling.
По какво се различават обаче двете.
На първо място, при affiliate програмите продавате чуждият бранд. Най-често, вие препращате вашите потребители на сайта на продавача, и от там той прави съответната поръчка. При white labeling сайтовете обаче, потребителят остава на вашият сайт, страницата на доставчика е брандирана с вашето лого, и вашите клиенти остават при вас.
Какво друго предимство дава този тип услуга. При affiliate маркетинга, пращате потребителят на чужд сайт и когато отново се наложи да купи продукт или услуга е много вероятно той да отиде директно на сайта на търговеца. При "белият етикет" обаче, услугата остава при вас. Дори когато реши отново да пазарува, той ще се върне на вашият сайт отново, а така може да му предложите нов продукт или услуга, промоция или пък да му покажете реклама, ако разчитате на приходи от тях.
Реално, между начина на реализиране и изплащане на комисионни между Affiliate и White Labeling няма голяма разлика. Основната такава обаче идва от гледна точка на развитие на вашият бранд и услуги.
Чрез този метод си гарантирате запазване на клиентите и създаването на един по сериозен имидж.
Това е още един от начините да монетизирате вашият трафик. Трябва да имате в предвид обаче, че обикновено провайдерите на този тип услуги са по-големи фирми, и е нужно да имате сравнително стабилен трафик за да може да използвате техните услуги. Основните изключения от това правило обаче, са сайтовете за запознанства и туристическите.