Какво мислите за влизането на коли в центъра по номера.

Blinky

Owner
Тъй като не става ясно много много от заглавието, искам да знам какво мислите за тъпотията, която са решили, че ще облекчи трафика. А именно да се влиза в центъра на София, тази велика, европейска столица, по четен или нечетен регистрационен номер. Едните събота, другите неделя, примерно. :)

Голяма смехория, плод на примитивни практики от страни от 3-тия свят. Бях чел за този метод, но където се е приложил в развиващите се или развитите страни, не е водел до нужните резултати.

Какво да кажа повече. Ще пусна и още коментари, но това може би е най голямата тъпотия от всичко друго, което можеше да се предприеме.
 
А билетчето по 1 лв ? Билетчето, което накара хората всъщност да се качат в колите ... тая фандъкова е уникално тъпо парче !

Колкото и мерки против паркирането и прочее да направят, проблемът ще остане, защото не са колите проблема. По време на коледните празници града пак беше потънал в прах, а булевардите бяха празни, можеше да легнеш по средата на цариградско. Проблемът идва от горенето на дърва и въглища. В Добрич, където духа вятъра, много често се усеща такъв въздуха, а какво остава за София ...
 
А номерата 7777, 8888, и подобни предлагам само на 31-во число на месеца. М-у другото и депутатите малко ще си починат с този закон, че се умориха завалийките.
 
крайно време беше тия тъпанари да се сетят да вземат идеята. /мисля, че в париж е така или е било така/

по добре така, от колкото да ти кажат само евро 6 в центъра другите духат.

А номерата 7777, 8888, и подобни предлагам само на 31-во число на месеца. М-у другото и депутатите малко ще си починат с този закон, че се умориха завалийките.

гледа се първата цифра, ако е четна влизаш на деня за четни, ако е нечетна влизат в деня за нечетни

покрай това дано да прокарат и винетки за не софийските регистрации и ще стане супер.
 
Последно редактирано:
Основните замърсители с фини прахови частици са отоплението на твърдо гориво, горенето на боклуци и по-старите дизелови автомобили. Каквито и мерки да въведат, няма да са приятни за част от хората. Но проблемът трябва да бъде решен, не може да продължаваме да дишаме отрова. Аз се чудя вече къде да се преместя на по-чист въздух, но няма къде. В града, в селата около София - почти навсякъде е зле.

Тази мярка ще е неудобна за част от хората, но се отнася само за дните с наднормено замърсяване, а и който толкова иска да ползва личен автомобил, може да заобиколи центъра. Няма ли да е по-добре да дишаме по-чист въздух в замяна на това да не минаваме през центъра с колата си няколко дни в годината? Не е такава голяма жертва. Хората, които работят или живеят в центъра, сигурно са много щастливи от тази мярка. А и българинът прекалено много използва колата си. Няма да е лошо по някакъв начин да се прокрадне навикът по-често да се ползва колело или градския транспорт.

Очаквайте още подобни мерки. Общината пусна един списък с много предложения от граждани за справяне с проблема с въздуха и част от тях вече се обсъждат.
 
гледа се първата цифра, ако е четна влизаш на деня за четни, ако е нечетна влизат в деня за нечетни
Прочете ли какво съм написал :)
покрай това дано да прокарат и винетки за не софийските регистрации и ще стане супер.
А за Софиянците винетки за селата ще има ли? Или те са дупета и моат си маат насякъде.
 
  • Like
Реакции: sim5
А за Софиянците винетки за селата ще има ли? Или те са дупета и моат си маат насякъде.
Много го обичам този въпрос :). Ми да сложат какво толкова.Ти ако не си от София, но си дошъл да живееш тук или си пререгистрираш колата или плащаш винетка. (Ако си дошъл по работа, паркираш на буферен паркинг и си цъкаш с метрото) Ако си я пререгистрираш и сложат винетки по другите градове, ще си плащаш винетка като си ходиш в твоя град. За мен всичко е ток. Аз като съм от София ми дреме, че примерно ще дам 5 лева да мина през Варна.
 
Аз си ползвам буферния паркинг на Цариградско ИЕЦ. Пъти по-удобно е отколкото да въртя геврека и да се псувам с гоуфаджии. За винетките, въпроса е принципен. Тъй, като София е административен център би било подло да има винетки. Сега си представи едно село, което има 500 жители, обаче минава главен път през него. Ако там лепнат такава такса, ще е като малко петролно кладенче. И казваш дреме ти да дадеш 5лв... ами ако пътуваш за Кърджали/Смолян и трябва да са 20х5лв?
 
Аз си ползвам буферния паркинг на Цариградско ИЕЦ. Пъти по-удобно е отколкото да въртя геврека и да се псувам с гоуфаджии. За винетките, въпроса е принципен. Тъй, като София е административен център би било подло да има винетки. Сега си представи едно село, което има 500 жители, обаче минава главен път през него. Ако там лепнат такава такса, ще е като малко петролно кладенче. И казваш дреме ти да дадеш 5лв... ами ако пътуваш за Кърджали/Смолян и трябва да са 20х5лв?
Ще ги дам с кеф, като знам колко хора има от тези градове в София и си карат без сменени регистрация, ако се сложат винетки половината няма да карат, другата половина ще донесат приход за общината и ще стане супер яко.За административния център си прав, но който трябва да си свърщи работа дава 5 лева примерно и си я върши.
 
Обсолютен популизъм, няма такива олигофрени като тия в общината.

“Цъкаш” не е хубав термин за метро с което се пътува из центъра за по-дълго време отколкото пеш.

Две са мерките които са смислени и ще разредят трафика и ще прочистят въздуха.
1. Незабавно удвояване на колите по ВСИЧКИ линии на МГТ. Няма как да чакаш 20 минути за
Рейс до другия край на центъра и да пътуваш още толкова, като с кола отнема 10-15 минути да речем. Ми никой човек който си цени времето няма да го направи. Особено ако в тези спестени 20-30 минути може да изкара пари та да си плати разноските по автомобила и винетката за центъра. Ако ще и 50 такива глупости да измислят. Транспорта в София е ужасен и чоже да е удобен само на нибързащи ученици и пенсионери. Активните хора ценящи времето си

2. НЕЗАБАВНА ЗАБРАНА за отопление на твърдо гориво. Да не се допуска строителството на нови сгради с комини, да се забрани продажбата на дърва за огрев и всички други подобни горива за частни клиенти ва територията на област София-Град. Който иска дърва, да си върви на село. Забрана за продажба на отоплителни уреди на твърдо гориво на територията на Столична Община. Задължителна регистрация на всички уреди на дърва и въглища и плащане на еко-такса в размер на 200-300 лв годишно за уред. До 5 години строг затвор за всички пълнолетни регистрирани по настоящ адрес на адреса за който е установено нарушениет и конфискация на имота при неизпълняване на мярката. Право на общинска данъчна администрация да извършва проверки без предупрежденше и по сигнали съвместно със СДВР.

И още нещо

3. Миене на главните улици веднъж месечно, миене на всичи улици веднъж на 3 месеца.


Колите не са основния замърсител. В тия олигофренски мерки нищо не пише за инвалиди. И на тях ли ще забраним достъпа с коли. Колите замърсяват много по-малко от тия кюмбета. Има тец, ила газификаия, има климатици и ел. печки. Стотици пъти по екологично е.


П.с Аз кола нямам, но планирам в най-скоро време да си купя.
 
Влизането по центъра за четни/нечетни номера е голяма глупост и е спорно дали ще се промени нещо. Аз и жена ми имаме 2 автомобила, но единия не го караме заради проблемите с паркирането, а и е по-лесно да не се занимаваш. Когато ни е трябвало автомобил по едно и също място единия е пътувал или с такси или с градски транспорт. С въвеждането на това правилото за четни/нечетни номера ще го подкараме и вторият автомобил, като разбира се ще ги разделим на единия с четен, а другия с нечетен номер. Най-вероятно същото ще направят и други хора изхождайки от "облекчението" в данъка за стари автомобили, всички ще се юрнат купуват втора кола тип трошка за 2-5к лв. Очевидно който не слиза от автомобила и не му е проблем да кисне по задръстванията или пък има нужда да използва автомобил и не му е проблем да го поддържа, няма да му е проблем да поддържа още един. Това за обикновенните хора, а да не говорим за таксита и бусове, служебни автомобили, които имат задължително влизане по работа.

Това което трябваше да се направи е да се разреши влизането в центъра само на електрически автомобили. Печели се хем тишина, хем чистота, хем се насъчава използването на такъв тип автомобили. Който държи да използва автомобил в центъра, щеше премине на електрически. Дори и в момента има т.нар. зелени таксита които са електрически или хибриди, също някои куриерски фирми използват такива автомобили (дори бусове), така че очевидно това може да се случи.
 
Тъй като съм леко прост, ще си дам аз мнението. :)

Ето какво мисля аз, защото си мисля, че има много по адекватни и логични методи за справяне с мръсната София и най-вече с въздуха и, защото това стана тема последните дни, не че е много прекрасна като цяло с тия сиви, неизмити сгради.

1. Поне веднъж на две-три седмици миене на всички, ама всички улици, булеварди, градинки, паркове и какво ли още не.
2. Забрана на манго и танго и кеш да горат и други индивиди да горят какво им падне, най-вече гуми, стари мебели, обработена хартия, пластмаса и квото се сетите, не че е много ОК и въглища и дърва де.
3. Намаляване на билета за градския. Във Варна е 1.00 лева. Не знам тук с каква идея са го вдигали. Но знам, че мен лично ме свалиха от градския транспорт с това увеличение. За жалост, може би и още много други.
4. Глоби за влизащи мръсни камиони от строежи, коли и други в града. Лично аз винаги съм се възмущавал на някаква камион излизащ от строеж и безпроблемно обикалящ по улиците на града. Ей така, парадно.
5. Не на толкова долно място и спирането на застрояването и откриване на повече паркове и зелени площи. Не знам какъв въздух и кислород търсят в една захлупена с грозни сгради (архитектурни катастрофи) столица и паркове, които при първа възможност гледат да прецакат.
6. Монтиране на пречиствателни станции. Тук не съм много наясно как седят нещата, но съм виждал големи "дишащи" филтри в развитите държави. Да, може би в Япония. Един голям комин по форма, който пречиства въздуха. Да, далеч сме от това, но има и някакви бейсик все още, дори имаме такива някъде.
7. Стимулиране за екологичност - хората, които използват топлофикация, газ, електричество да бъдат стимулиране в сметките си. Така, че тези на твърдо гориво да започне да не им излиза толкова тънко.
8. Обновяване на градския транспорт с нещо по-ново. Да, извадиха ония стари дизелови печки, но реално те още са по пътищата по крайните квартали.
9. Глоби за хората, замърсяващи околната среда - варят буркани зад блока, или горят отпадъци, за да се освободят от тях. Както и тези с коли, които след тях не може да се види пътя. В рамките на седмица видях поне 2-3 такива коли. Едната беше Сапат 1-ца, беше отврат.

Ще допълвам ако се сетя и други, но определено има адски много други неща, които могат да се направят. А ако са умни, ще им стигне бюджета. Все пак не е само да са краде, трябва и някакъв плод на труда да се види. Видяхме го Дондуков, не се правят нещата с мозък и желание, но тук вече говорим и за здраве. И то сериозно.
 
Всички мерки са пълни глупости и нищо няма да помогне. Хората през 38-ма са го измислили и реализирали. Просто трябва да се бутнат манастирски ливади и доста други сгради и ще се оправят нещата.

Ето за който му е интересно (витошкия клин):

Идеята за Витошкия клин е от 1938 година. В столичното кметство заработва програма за „облекчение на навлизането на чистия въздух от планината към града“. Да се чуди и мае човек от екомисленето на онези хора в онези години. Към програмата се включват архитекти, градостроители, адвокати, нотариални бюра, както и учени, „изследователи на въздушните течения в Софийското поле“.

Линк към статията: http://epicenter.bg/article/archive/20466/11/33

Всичко друго са глупости, София е в котловина и винаги ще има задържане на мръсен въздух.
 
Това е така, но съм сигурен, че има много такива градове в света, които са се справили с проблема със замърсяването. Друг е въпросът, че като е строено не е мислено кой знае колко за това. Точно това се чудя аз. Какво по дяволите работят тия в общините. Какви задължения имат? Какво им приоритетно всеки ден? Имам чувството, че там отиват на работа, подписват някакви глупави документи, разрешителни и чакат деня да приключи.

Бате, напълно съм съгласен с теб, но защо е нужно да се задържа мръсен въздух? Или, няма ли опция да е по-малко мръсен този въздух? То е ясно, че няма такива течения като някой речен или морски град, но именно това, че са такива условията трябва да внимават повече какво се задържа и как се грижат за въздуха. Не може да си на такова местоположение и да не го имаш в предвид, да не говорим и за това, че се плескат на всякакви абсурдни места сгради.
 

Горе