Здравейте,
Смятам да бъда поредната маймунка на клона „Онлайн търговия”. Наистина е смешно как някой решава, че това е сладка работа и е супер лесно. Под "някой" имам в предвид и себе си. Една приятелка ме насочи насам и тогава разбрах жестоката истина - нито е лесно, нито евтино. Но все пак ми стана много интересно и реших, че си струва да опитам. Четейки в темите ви осъзнах, че това си е Мечо-пуховска работа - колкото повече чета, толкова повече се отваря за четене. Вече доста изчетох, но още много има.
Основни акценти от това, което научих до тук (обобщавам като за себе си и други, които ще влязат):
1. Да управляваш такъв магазин е почти като да управляваш реален – нужна е фирма, водене на счетоводство, персонал, реклама, коректност в отношенията с клиентите и т.н.
2. За успешното му разработване е желателно да има финансово и всякакво търпение средно 1 г. (Относително, разбира се. Изградих си мнението, че това е оптимален период)
3. Не е задължително да правя разход за касов апарат. Мога да използвам услугата "Наложен платеж чрез пощенски паричен превод" на ЕКОНТ като квитанцията служи за фискален бон, независимо, че куриерът в последствие превежда парите безкасово.
4. Като споменах Еконт – в сайта им научих и за т.нар. Триъгълна логистика, което е много удобен начин за Онлайн магазините, които търгуват с безналични стоки.
5. Има такова животно като Шопинг карта. Една от най-препоръчваните тук е Оупън Карт. (В това отношение има и на кого другиго да разчитам за съвет, но все пак)
6. Сайтът трябва да е стилен, атрактивен, лесен за използване от клиентите, с подробна информация за доставките и начините за плащане и редовно поддържан с нови продукти, промоции и т.н.
7. Много важен е маркетингът, в т.ч. споменатото в т.6; качество, цена и евентуално уникалност на продуктите. Но най-важно е да се направи широка реклама чрез СЕО, Адсенс, Адуърдс, Фейсбук, защото без това ще си остана само с разходите.
До тук добре.
Моят продукт няма да е уникален, нито ще бъде на най-добри цени. Ще се целя в средата на сравнителния ценови диапазон. Бизнесът по мащаб ще се равнява на малко магазинче на този етап.
Сайтът ще поизчака докато придобия по-пълна представа за най-продаваните и най-новите на пазара продукти от този тип, да подготвя с фирма, банкова сметка, сметка в Пейпал, Общи условия за ползване на сайта и др. подобни.
Обаче! Да видим какво става с разходите….
Фирмата ще ми струва 110 лв. еднократно, ако си подготвя заявлението сама и го подам онлайн, както смятам да направя. Стокови запаси не смятам да имам. Няма да имам и персонал на този етап. Ще платя някакви пари за хостинг и домейн, не знам колко точно, но няма да са страшни суми (да кажем нещо като 240 лв. на година)
Месечните разходи ме притесняват. За счетоводител няма да плащам, ще си припомня наученото от студентската скамейка, не без съдействието на приятелки от бранша и инфото, което прочетох тук.
И така най-после да си дойда на думата – най-мътни са ми разходите за реклама! Нищо не вдявам… Как да си направя сметка какви разходи ще имам?!?
1.СЕО – има цял дял във форума за него, но …
Прекалено оптимистичен вариант ли е сама да се нагърбя с тази задача, като не съм спец? Всъщност аз и не разбрах как точно се прави, но предполагам, че ако изчета темите в подфорума… Ако пък не – какво приблизително струва месечно да наема фрилендър, за колко време е препоръчително да ползвам услугите му и къде да го намеря (препоръчайте коректни, способни и с умерени цени, ако може)
2.Фейсбук – стана ми ясно, че има възможност да се плаща на импресии или на кликове; че сама определям някакви бюджети и бидове. Четох, че бидовете може да варират от $ 0,01. А максималния бид трябва да е 2 пъти по-малък от дневния бюджет. Не, че разбрах точно какво значи бид…
Бихте ли ми казали какъв е оптималния вариант за бид?
Разбирам, че зависи от много неща, но… Каква сума е желателно да приготвя все пак…?
Както казах продуктът не е уникален, цените варират от 30 лв. до 300 лв., насочен към крайни потребители, според мен най-често на възраст от 25 до 50 г., с превес на дамите.
3.Адсенс и Адуърд – тук пък съвсем не ми е ясно. Нещо подобно ще е като ФБ сигурно… Тепърва ще чета за тях…
Многословна съм, знам. Дано сте имали търпение да стигнете до въпросите
Смятам да бъда поредната маймунка на клона „Онлайн търговия”. Наистина е смешно как някой решава, че това е сладка работа и е супер лесно. Под "някой" имам в предвид и себе си. Една приятелка ме насочи насам и тогава разбрах жестоката истина - нито е лесно, нито евтино. Но все пак ми стана много интересно и реших, че си струва да опитам. Четейки в темите ви осъзнах, че това си е Мечо-пуховска работа - колкото повече чета, толкова повече се отваря за четене. Вече доста изчетох, но още много има.
Основни акценти от това, което научих до тук (обобщавам като за себе си и други, които ще влязат):
1. Да управляваш такъв магазин е почти като да управляваш реален – нужна е фирма, водене на счетоводство, персонал, реклама, коректност в отношенията с клиентите и т.н.
2. За успешното му разработване е желателно да има финансово и всякакво търпение средно 1 г. (Относително, разбира се. Изградих си мнението, че това е оптимален период)
3. Не е задължително да правя разход за касов апарат. Мога да използвам услугата "Наложен платеж чрез пощенски паричен превод" на ЕКОНТ като квитанцията служи за фискален бон, независимо, че куриерът в последствие превежда парите безкасово.
4. Като споменах Еконт – в сайта им научих и за т.нар. Триъгълна логистика, което е много удобен начин за Онлайн магазините, които търгуват с безналични стоки.
5. Има такова животно като Шопинг карта. Една от най-препоръчваните тук е Оупън Карт. (В това отношение има и на кого другиго да разчитам за съвет, но все пак)
6. Сайтът трябва да е стилен, атрактивен, лесен за използване от клиентите, с подробна информация за доставките и начините за плащане и редовно поддържан с нови продукти, промоции и т.н.
7. Много важен е маркетингът, в т.ч. споменатото в т.6; качество, цена и евентуално уникалност на продуктите. Но най-важно е да се направи широка реклама чрез СЕО, Адсенс, Адуърдс, Фейсбук, защото без това ще си остана само с разходите.
До тук добре.
Моят продукт няма да е уникален, нито ще бъде на най-добри цени. Ще се целя в средата на сравнителния ценови диапазон. Бизнесът по мащаб ще се равнява на малко магазинче на този етап.
Сайтът ще поизчака докато придобия по-пълна представа за най-продаваните и най-новите на пазара продукти от този тип, да подготвя с фирма, банкова сметка, сметка в Пейпал, Общи условия за ползване на сайта и др. подобни.
Обаче! Да видим какво става с разходите….
Фирмата ще ми струва 110 лв. еднократно, ако си подготвя заявлението сама и го подам онлайн, както смятам да направя. Стокови запаси не смятам да имам. Няма да имам и персонал на този етап. Ще платя някакви пари за хостинг и домейн, не знам колко точно, но няма да са страшни суми (да кажем нещо като 240 лв. на година)
Месечните разходи ме притесняват. За счетоводител няма да плащам, ще си припомня наученото от студентската скамейка, не без съдействието на приятелки от бранша и инфото, което прочетох тук.
И така най-после да си дойда на думата – най-мътни са ми разходите за реклама! Нищо не вдявам… Как да си направя сметка какви разходи ще имам?!?
1.СЕО – има цял дял във форума за него, но …
Прекалено оптимистичен вариант ли е сама да се нагърбя с тази задача, като не съм спец? Всъщност аз и не разбрах как точно се прави, но предполагам, че ако изчета темите в подфорума… Ако пък не – какво приблизително струва месечно да наема фрилендър, за колко време е препоръчително да ползвам услугите му и къде да го намеря (препоръчайте коректни, способни и с умерени цени, ако може)
2.Фейсбук – стана ми ясно, че има възможност да се плаща на импресии или на кликове; че сама определям някакви бюджети и бидове. Четох, че бидовете може да варират от $ 0,01. А максималния бид трябва да е 2 пъти по-малък от дневния бюджет. Не, че разбрах точно какво значи бид…
Бихте ли ми казали какъв е оптималния вариант за бид?
Разбирам, че зависи от много неща, но… Каква сума е желателно да приготвя все пак…?
Както казах продуктът не е уникален, цените варират от 30 лв. до 300 лв., насочен към крайни потребители, според мен най-често на възраст от 25 до 50 г., с превес на дамите.
3.Адсенс и Адуърд – тук пък съвсем не ми е ясно. Нещо подобно ще е като ФБ сигурно… Тепърва ще чета за тях…
Многословна съм, знам. Дано сте имали търпение да стигнете до въпросите