Rock
Well-Known Member
Освен хубави стоки и цени, онлайн магазинът трябва да изглежда и добре в очите на клиентите. Ето някои от най-дразнещите елементи в дизайна за потребителите
1. Сложен процес за поръчка. Ако има нещо, което трябва да е
максимално просто за клиентите, то това безсъмнено е процеса за
поръчка. Съветвам всички, които им позволява шопинг системата да си
направят one page checkout, т.е. потребителят избира даден продукт,
дава "купи" и му се отваря една страница, в която да напише цялата
нужна информация. Тази информация, разбира се, не трябва да е
прекалено много. Лесното пазаруване е истински важно за един онлайн
магазин.
2. Трудно откриваема контактна страница. В голяма част от случаите,
когато клиент е решил да поръча нещо, той задължително ще провери
контактната ви страница, за да се увери, че при грешка или
предварителни въпроси, ще има към кого да се обърне. Ако контактната
ви форма не се вижда лесно и кара клиента да се напряга, тогава
най-вероятно ще удари X на браузъра си и ще търси друг магазин.
3. Бавно зареждане на сайта ви. Тук мисля, че 99% от четящите тази
статия са наясно, че при бавен, мудно зареждащ уеб сайт, почти никой
няма да отделя време и нерви да го чака, дори ако продавате супер
неща. Ако сте достатъчно големи имена в индустрията, най-вероятно ще
изчакат доста от клиентите, но за по-малки или тепърва пробиващи
предприемачи един магазин, който зарежда по 10-15 секунди на страница
е просто самоубийствено.
4. Липса на снимки към продуктите ви. Много честа грешка, която
наблюдавам в някои магазини. Бялото поле или подобна default снимка,
която е толкова невзрачна, че клиента дори няма да отвори продукта. За
всеки продукт трябва да има някаква снимка, иначе повечето хора дори
няма да си направят труда да се поинтересуват, ако не видят
изображението първо, после да прочетат описанието.
5. Лошо описание на продуктите. Ако не си направите труда да опишете
продуктите си или ги копирате наготово от вече реномирани сайтове,
знайте, че неминуемо това ще се отрази в процента на продажбите доста
негативно. Използвайте качествени описания и не се свенете да отделяте
време в тази част от вашия онлайн магазин.
6. Печатни, правописни грешки в сайта. Директно - следете си грешките
в сайта. Ако имате прекалено много граматични или печатни грешки,
хората ще се отдръпнат, защото ще ви сметнат за някои несериозник или
дечко, който още не може да пише, пък тръгнал да продава.
7. Музикален фон. Въпреки, че повечето от вас едва ли ще сложат
музика, като фон на магазина, но е доказано, че при наличието на
такава "екстра" много клиенти директно натискат "back". Всъщност като
се замислите е така. Може да сте пуснали най-якото техно парче, което
кърти мивки и плочки, но ако клиент, който би си купил нещо от вас е
фен на "камъните падат" - просто забравете да остане . Същото важи и в
обратния случай, затова не слагайте музикален фон в магазина си.
8. Прекалено усложнение категории. За огромните сайтове като DHGate,
Alibaba, Ebay и т.н. няма как, там просто е наложително, докато ако
продавате по-малък асортимент от стоки задължително опростете
категориите. Колкото по-лесно се ориентира клиентът, толкова по-голям
шанс има да попадне на желания от него артикул.
9. Избягвайте да продавате страшно разнородни артикули в малък
магазин. Попадал съм в сайт, където се продаваха обувки и същевременно
Части за коли. Колкото и да не вярвате - това е реалност. Вече
магазинът не работи и явно е имало защо. Затова продавайте смело, но
не и безразборни стоки, особено, когато магазинът ви е малък.
10. Избягвайте разни GIF снимки и ярки бекграунди. Ако сте наблъскали
с разни движещи се gif-ове или някакъв супер тузрски бекграунд, който
да дразни очите на хората и вместо да гледат продуктите ви, ще се
взират в горепосочените ненужни елементи.
11. Не използвайте прекалено различни шрифтови формати. Отново
тънкост във визуален аспект. Ако в една страница контрастират ярко
няколко текста с доста различни шрифтове, възможността клиентът да се
откаже от по-нататъшно браузване е голям. Използвайте 1-2 максимум
шрифта за целия сайт.
1. Сложен процес за поръчка. Ако има нещо, което трябва да е
максимално просто за клиентите, то това безсъмнено е процеса за
поръчка. Съветвам всички, които им позволява шопинг системата да си
направят one page checkout, т.е. потребителят избира даден продукт,
дава "купи" и му се отваря една страница, в която да напише цялата
нужна информация. Тази информация, разбира се, не трябва да е
прекалено много. Лесното пазаруване е истински важно за един онлайн
магазин.
2. Трудно откриваема контактна страница. В голяма част от случаите,
когато клиент е решил да поръча нещо, той задължително ще провери
контактната ви страница, за да се увери, че при грешка или
предварителни въпроси, ще има към кого да се обърне. Ако контактната
ви форма не се вижда лесно и кара клиента да се напряга, тогава
най-вероятно ще удари X на браузъра си и ще търси друг магазин.
3. Бавно зареждане на сайта ви. Тук мисля, че 99% от четящите тази
статия са наясно, че при бавен, мудно зареждащ уеб сайт, почти никой
няма да отделя време и нерви да го чака, дори ако продавате супер
неща. Ако сте достатъчно големи имена в индустрията, най-вероятно ще
изчакат доста от клиентите, но за по-малки или тепърва пробиващи
предприемачи един магазин, който зарежда по 10-15 секунди на страница
е просто самоубийствено.
4. Липса на снимки към продуктите ви. Много честа грешка, която
наблюдавам в някои магазини. Бялото поле или подобна default снимка,
която е толкова невзрачна, че клиента дори няма да отвори продукта. За
всеки продукт трябва да има някаква снимка, иначе повечето хора дори
няма да си направят труда да се поинтересуват, ако не видят
изображението първо, после да прочетат описанието.
5. Лошо описание на продуктите. Ако не си направите труда да опишете
продуктите си или ги копирате наготово от вече реномирани сайтове,
знайте, че неминуемо това ще се отрази в процента на продажбите доста
негативно. Използвайте качествени описания и не се свенете да отделяте
време в тази част от вашия онлайн магазин.
6. Печатни, правописни грешки в сайта. Директно - следете си грешките
в сайта. Ако имате прекалено много граматични или печатни грешки,
хората ще се отдръпнат, защото ще ви сметнат за някои несериозник или
дечко, който още не може да пише, пък тръгнал да продава.
7. Музикален фон. Въпреки, че повечето от вас едва ли ще сложат
музика, като фон на магазина, но е доказано, че при наличието на
такава "екстра" много клиенти директно натискат "back". Всъщност като
се замислите е така. Може да сте пуснали най-якото техно парче, което
кърти мивки и плочки, но ако клиент, който би си купил нещо от вас е
фен на "камъните падат" - просто забравете да остане . Същото важи и в
обратния случай, затова не слагайте музикален фон в магазина си.
8. Прекалено усложнение категории. За огромните сайтове като DHGate,
Alibaba, Ebay и т.н. няма как, там просто е наложително, докато ако
продавате по-малък асортимент от стоки задължително опростете
категориите. Колкото по-лесно се ориентира клиентът, толкова по-голям
шанс има да попадне на желания от него артикул.
9. Избягвайте да продавате страшно разнородни артикули в малък
магазин. Попадал съм в сайт, където се продаваха обувки и същевременно
Части за коли. Колкото и да не вярвате - това е реалност. Вече
магазинът не работи и явно е имало защо. Затова продавайте смело, но
не и безразборни стоки, особено, когато магазинът ви е малък.
10. Избягвайте разни GIF снимки и ярки бекграунди. Ако сте наблъскали
с разни движещи се gif-ове или някакъв супер тузрски бекграунд, който
да дразни очите на хората и вместо да гледат продуктите ви, ще се
взират в горепосочените ненужни елементи.
11. Не използвайте прекалено различни шрифтови формати. Отново
тънкост във визуален аспект. Ако в една страница контрастират ярко
няколко текста с доста различни шрифтове, възможността клиентът да се
откаже от по-нататъшно браузване е голям. Използвайте 1-2 максимум
шрифта за целия сайт.
Последно редактирано: