От: Какво става ако фирмата от която съм закупил домейна - фалира?
На времето хоствах едно форумче в една фирмичка. И домейн безплатно, и евтинко и ми близичко... Е, верно, двама пича в мазенце, ама всичко е ОК, особено пък като за хоби-некомерсиален проект. Пуснал съм си там автоматично подновяване на домейна.
В един момент влизам и - домейна се продава! Ей! Ма то една година минала! Добре бе, що тия хора не ми пратят човешки мейлче нещо че е време за плащане... Ужас! Сайта им работи, пък не и вдигат телефоните....Хуквам натам! Няма табели, знаци, нищо. Вратата заключена. Пита съседния офис какво става. "Ми те едни момчета тука се занимаваха нещо, ама фалираха и затвориха". ":shock:"
Равносметката - пуснали кепенците нашите без да предупреждават някого (за мой късмет точно когато ми изтича и домейна), дръпнали кабелите, сървърчето под мишница и кой от където. Междувременно както писаха горе регистратора от който те си купували вижда че домейна изтича и си го подновява и пуска за продажба, искайки ми нещо като... абе доста долари бяха. Ха нов домейн, добре че имах бекъп със се база на харда а и е форум и можех да пиша на потребителите че е на нов адрес и каква и ситуацията (естествено яд ги беше за последните постове, ама...) та поограничих загубите, но все пак болеше и се върнаха назад нещата.
Одисеята обаче с куцузното форумче продължава. Купувам веднага да година при голям български хост, те ми дават безплатен домейн, както казах писах на всичките няколко хиляди потребители... След 2-3 месеца нещо падат посещенията. Разследвам. Я, мейлче
"Превишавате ресурсите на избрания от вас план". Аз си следя какво ползвам, знам какво съм платил и знам че по начина по който съм оптимизирал и кеширал съм доста далече.
"Какви ресурси ви превишавам бе?"
"Ами... хъката мъката... вие разпространявате СПАМ! Вашия скрипт превишава ограниченията за изпращане на мейли"
"И какви са ограниченията?"
"Ами един(!) имейл на час от домейна, Господине" Аха... потребителите не получават известия за отговор след тях в темата... а са свикнали, ама error log, нещо...? Отделен въпрос е че и да беше малка фирмичка за дограма, пак секретарката ръчно би изпращала повече мейли като съвсем нормална кореспонденция, от които би пристигнала... една част.
"Къде го пише в параметрите на плана, които съм избрал да платя?"
"Ами не го пише ама пише че не толерираме СПАМ"
"А как мога да изпращам повече мейли?"
"С по-скъпия ни план за бизнес потребители"
"Аха, значи все пак толерирате СПАМ?"
"..."
3 минути след това акаунт при друг хостър, уплауд, база, тест... хм... нямам инструмент за контрол на домейна... ОК, регистратор (само), трансфер... "регистратора Ви не дава разрешение за трансфер". Какво?
"Не съм доволен от услугата, искам да се преместя на друг хост, парите за една година няма да ги правим на въпрос"
"Това е ваше право, господине"
"Супер, моля разрешете искането за трансфер на домейн"
"Ама ние не можем, той домейна си е наш. Не сте плащали нищо за него, просто сме го купили и сме решили да ви го отдадем безплатно, иначе с е наш." (уфф.. ще се чака една годна да изтече и да си го регистрирам наново...)
"А да го насочите поне на този и този DNS?"
"Не, господине, защото тия DNS-и не са наши"
Голямо псуване падна. Конкретния проблем го закърпих някак кат и вдигнах собствени SMTP-та другаде, ама логично не ща да чуя за тия повече.
Извод: домейна и хостинга никога от една и съща фирма, ако ще да ви плащат за това.