От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?
Здравей,
и на мен ми допада темата и ще дам и мойте мисли. Един онлайн шоп е редно да има, за да функционира перфектно:
1. Администратор/и - сайт, скрипт, IRP система, сървър, разработване (програмист)
2. Консултант продавач/и - обработване на поръчки, връзка с клиенти, обновяване на стоковата наличност и поддържането й, проучване за нови доставчици (партньори), ценообразуване.
3. Маркетинг специалист/и - промотиране на онлайн магазина, промоции (купони, кампании, намаления), маркетиране на потенциални и настоящи клиенти, развиване на партньорска програма (ако има такава), PR.
4. Административен/ни служител/и - офис, счетоводство, фактуриране, сертификати (ISO, търговец, регистри), управление на процесите, HR.
Отделите са толкова (или поне за толкова се сещам), сега единствено завизи от това колко са натоварен всеки по отделно или казано с две думи, колко е работата. Ако магазина е на средно ниво и работата позволява наличието по един в отдел, то тогава няма съмнение, че това ще е. Важното е да се гледа дали има за заплати административни, маркетингови и други разходи, както и дали има печалба за собствениците му. Иначе персонала е най-лесния начин един сайт да мине на по-професионалано ниво и да бъде обособен, като бизнес (като единица даваща работа). Да не говорим, че процесите веднъж автоматизирани, това се превръща е работеща система на автопилот.