Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

zoomaniak

Well-Known Member
Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин - 100% Онлайн.

От какво зависи броят.

Кои фактори влияят на броят.

Искаше ми се да сравня мислите си с вашите.
 
От: Какъв трябва да е броят?

Ами според мен може и от един човек да е, може и от 10 човека, всичко зависи, колко работа има, колко поръчки и други такива :) Като за начало може да си сам, вече ако се разрастнеш, сам няма да можеш да смогваш :)
 
От: Какъв трябва да е броят?

ДВАМА!
един шеф
и една дебелокожа и нагла да вдига телефона и да оправя поръчките...
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Зависи от магазина. Колкото по-голям, толкова повече хора са необходими.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Зависи от магазина. Колкото по-голям, толкова повече хора са необходими.

Голям на какво:

- стоки, позиционирани в Е-магазина
- фирми доставчици
- друго...
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Когато има голям брой стоки, се предполага, че има и повече доставчици. Според мен трябва да има хора, най-вече, които да се грижат за връзката с клиентите и подръжката на сайта.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Според мен трябва да има хора, най-вече, които да се грижат за връзката с клиентите и подръжката на сайта.

- Консултант продавач
- Програмист
- Управител на офиса; фирмата и т н...
- Администратор на сървъра

Дали това са основните действащи лица според теб.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

- Консултант продавач
- Програмист
- Управител на офиса; фирмата и т н...
- Администратор на сървъра

Дали това са основните действащи лица според теб.


МДАААА СИГУРНА ФОРМУЛА ЗА ФАЛИТ !
ГОЛЕМИ РАЗХОДИ... ГОЛЕМИ ПЕРЕСПЕКТИВИ И НИКАКВИ ПЕЧАЛБИ...
управители, администратори... програмисти... консултанти... стига ве?

пример: fast.bg
мислите ли че печелят?
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Бе, най-добре


-ЧОВЕК ЗА КОНТЕНТ
-SEO ОПТИМИЗАТОР
-CEO ( демек баш-шефа)

Ай стига толкова, но без seo оптимизатор няма как.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

fast.bg интересен проект. Цитирам от "За нас" : "... e фирма занимаваща се с търговия и в резултат от дългогодишния ни опит отваря врати и нашият online магазин". Нека изключим такива проекти. Визирам 100% Онлайн Търговци. Това са екипи-фирми-търговци, които от едно място продават чужда стока и нищо не държът в наличност. Просто логистират поръчките - директно от складовете към Крайните клиенти.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

- Консултант продавач
- Програмист
- Управител на офиса; фирмата и т н...
- Администратор на сървъра

Дали това са основните действащи лица според теб.
Ако магазинът е малък тези неща могат да се вършат от двама човека. Едно е да имаш магазин с 100 поръчки на ден, 50 обаждания за проблеми и въпроси и да имаш магазинче, което на месец прави по 5 поръчки и 1-2 запитвания :\ (Примерът е много примерен :D )
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Стамене стамене...
за чуф хуй ти е тоя сис админ ( администратор на сървъра?? ) - какво ще прави? Ще следи и ще гледа bandwitha на CMS-то дето ползваш ли?
Консултант продавач? Закакво са такива екстри като има seo оптимизатор.
И пак казвам основното лице е seo-то. Други не ти трябват, намери си някой пич, който работи като freelance и като ти трябва нещо по сайта да дооправя му плащаш и така.
 
Последно редактирано:
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Здравей,

и на мен ми допада темата и ще дам и мойте мисли. Един онлайн шоп е редно да има, за да функционира перфектно:

1. Администратор/и - сайт, скрипт, IRP система, сървър, разработване (програмист)
2. Консултант продавач/и - обработване на поръчки, връзка с клиенти, обновяване на стоковата наличност и поддържането й, проучване за нови доставчици (партньори), ценообразуване.
3. Маркетинг специалист/и - промотиране на онлайн магазина, промоции (купони, кампании, намаления), маркетиране на потенциални и настоящи клиенти, развиване на партньорска програма (ако има такава), PR.
4. Административен/ни служител/и - офис, счетоводство, фактуриране, сертификати (ISO, търговец, регистри), управление на процесите, HR.

Отделите са толкова (или поне за толкова се сещам), сега единствено завизи от това колко са натоварен всеки по отделно или казано с две думи, колко е работата. Ако магазина е на средно ниво и работата позволява наличието по един в отдел, то тогава няма съмнение, че това ще е. Важното е да се гледа дали има за заплати административни, маркетингови и други разходи, както и дали има печалба за собствениците му. Иначе персонала е най-лесния начин един сайт да мине на по-професионалано ниво и да бъде обособен, като бизнес (като единица даваща работа). Да не говорим, че процесите веднъж автоматизирани, това се превръща е работеща система на автопилот.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

SEO оптимизатор пък закакво ти е? Имаш ли пари за реклама, сео не ти трябва :)
Shopping.bg със сигурност имат дизайнер (обвързани са по някакъв начин с e-elegance, понеже гледам ползват една и съща къстъм система - там са много добри дизайнерите), от време на време вкарват в работа някой програмист да добави някоя друга функционалност, тъй като преди сякаш ги нямаха някои екстри, откъм сео главно купуват линкове и блъскат яко в реклама, ама и много печелят. Със сигурност имат и някоя женичка с хубав глас да звъни на хората и да вдига на обажданията, както и да пише по скайп, пощи и т.н.
За други магазини пък и 1 човек стига, но зависи. Ако човекът може да се оправя поне с готови системки, чел туй-онуй в предприемача за реклама,сео и не е социално неконтактен би трябвало и сам да се справя. Поддържането на един онлайн магазин не го мислете като нещо отнемащо супер много време.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

@Blinky - благодаря ти за написаното и Добро утро на всички. Снощи трябваше да пиша, но не ми остана време. Имах кръчмарска среща в 20 часа и сега ме боли главата невероятно. Дано се оправя за 1-2 часа - взел съм мерки хаха. Да твоят коментар определено пасна на мислите ми. Управлявам нещо подобно като в коментара ти. И исках да разбера запознати с нещата хора какво мислят, за да си представя каква е по принцип обстановката в Българското Онлайн Интернет Търговско пространство.

Shopping.bg е интересен проект. Но никъде не е споменат гаранционният срок като срок. 1 месец ли е 6 месеца ли е 3 години ли е. Защото когато аз продавам продукти с гаранция 1 месец - предупреждавам клиента, че същият тип продукт го има и с гаранция 5 години, но е по-скъп с 20 лв.

И срока на доставка, неразбирам защо не е посочен под всеки продукт. Но няма значение всеки сам си определя бизнеса. Също и няма инструкции за употреба на сложните продукти. Е има 5 изречения, колкото да има текст. Здраве да е.

Благодаря на всички, горе долу се изясни картинката.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Преди да тръгваш с голямата кошница и да наемаш 200 души, помисли как ще им плащаш заплатите и колко време ще можеш да работиш на загуба, докато магазина да се развие.
Както си го описал - 5 души, по минимум хиледарка на месец (освен ако не искаш да наемеш новобранци) - за колко месеца? В тоя случай, ти трябва чиста печалба над 5к, за да покрие само персонала. Това няма да стане след 2-3 месеца.

Както каза AMOUN - сигурна формула за фалит. Освен ако нямаш някой venture fond зад тебе, да ти налее тлъстата пачка и да може да чака няколко години да се изплати.

EDIT: то аз имах предвид по-скоро за стартиращ магазин, ама твоя явно не е такъв...
 
Последно редактирано:
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

такааааа...
предполагам повечето знаете какво ми е отношението към хора които си пишат двете имена за ник нейм и си слагат и паспортна снимка :)
както и да е...
стамене... ти имаш зоомагазин ако не греша?
първо поясни ми какво значи че продаваш нещо с гаранция 1 месец? - как става тази работа, като закона не ти го позволява?
Защо да се споменава гаранционния срок, освен ако не е повече от две години, като на страница гаранция е написано че всички продукти са с една две години гаранция, освен ако не е споменато друго ?

Защо трябва срока на доставка да се посочва под всеки продукт? при положение че има страница с име доставка! където е описано всичко?
защо трябва да има инструкции за употреба под продукта след като те са в опаковката и като си го купи ще ги прочете?


След начина по който си написал, мисля че магазина ти нещо му куца и се чудиш , защо мамка му при другите има много работа а при тебе е слабо ? или греша :)
Аз като бях на 12 години така си виках..
що момичетата ходят при лошите момчета? не виждат ли че те са лоши, пък аз съм хубав с чист панталон, сресан, вежлив и съм си научил уроците :) ама на 13 разбрах истината и се поправих :) , та така... изчакай и ти къде бързаш :) магазина е хубав...


@Blinky - благодаря ти за написаното и Добро утро на всички. Снощи трябваше да пиша, но не ми остана време. Имах кръчмарска среща в 20 часа и сега ме боли главата невероятно. Дано се оправя за 1-2 часа - взел съм мерки хаха. Да твоят коментар определено пасна на мислите ми. Управлявам нещо подобно като в коментара ти. И исках да разбера запознати с нещата хора какво мислят, за да си представя каква е по принцип обстановката в Българското Онлайн Интернет Търговско пространство.

Shopping.bg е интересен проект. Но никъде не е споменат гаранционният срок като срок. 1 месец ли е 6 месеца ли е 3 години ли е. Защото когато аз продавам продукти с гаранция 1 месец - предупреждавам клиента, че същият тип продукт го има и с гаранция 5 години, но е по-скъп с 20 лв.

И срока на доставка, неразбирам защо не е посочен под всеки продукт. Но няма значение всеки сам си определя бизнеса. Също и няма инструкции за употреба на сложните продукти. Е има 5 изречения, колкото да има текст. Здраве да е.

Благодаря на всички, горе долу се изясни картинката.
 
Последно редактирано:
AMOUN всички които се регистрират по лесния начин с няколко клика през facebook conect ги пише с ник първо име второ име автоматично не съм гледал дали Стамен Стаменов е от тях но да си знаеш защо някои са така във форума :)

иначе мнението ми съвпада с твоето първо че ако човек знае какво прави /инсталация, сео, маркетинг/ стига едно момиче да попълва продукти да обработва поръчките и да говори с клиентите и да идва на работа на време в 9 щото като ни знам какви сме нощни птици уебмастърите и спим до когато си искаме сутрешните клиенти ще ни са ни тормоз ако сме сами :) Ако човек незнае какво прави но не може да си позволи много персонал винаги може да ползва външни услуги от фирми или фрилансъри...

@AlanFort сеотата които го могат не седят на заплата за това по добре външна услуга от някои с име в бранша за да се гарантира качество иначе избора е да наеме начинаещ да го обвърже с договори и да инвестира в обучението му или баш шефчето да се научи сам :)



гледам споменавате и fast.bg случи да гледам снимки от работната обстановка в техния офис там бяха баш шефчето и две жени :) незнам дали това са всички но това видях


като допълнение ако магазина се развие и има много поръчки от сф и региона може да се наеме едно момче доставчик с една кола на гас и да ги кара нагоре надолу тои а заплатата му да се плаща от това което отива за куриерските фирми :) ама всичко е въпрос на сметки :)/ това може и баш шефчето да го прави в началото като се наспи следобеда да поразкара малко поръчки /
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Най-малко 2ма, един който да се занимава със зареждането на магазина(склада) ако естествено се работи на този принцип може и да не се купуват стоките предварително а да се поръчват само когато има клиенти, но при всички положения ти трябва човек който да се занимава с тази дейност и един който да комуникира с клиентите и да добавя новите стоки в сайта(естествено и да премахва невалидните), останалите неща е по добре в началото да ги възложиш на фирми в смисъл плащаш на някоя фирма да ти направи сайт, плащаш на друга фирма да оптимизира за търсачките и да ти направят keyword research за google adwords и google adsense инвестираш някакви пари в реклама и ако потръгнат нещата вече може да наемеш един програмист който да добавя нови функционалности към магазина като партньорска програма, да оптимизира процесите на администрация, да внедри нови начини за плащане, да направи приложения за facebook общо взето да подобрява функционалността на сайта в IT сектора нещата се развиват много бързо така че ще е голям плюс да имаш такъв човек под ръка особено ако е добър в работата си. В последствие може да наемеш и човек който да се грижи за SEO и Branding на сайта(магазина), но това вече когато(ако) почнеш да изкарваш сериозни пари от този бизнес.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Приятели. Не пиша във вашият готин форум за да се караме или да се доказваме един на друг. Това не е нужно. Просто имам нужда да общувам с хора които разбират занаята. За да си опресня мислите и да видя пропуски в офиса ми.

Така...

Моето мнение е, че трябва да продавам на всички хора. И на бай Гошо от квартала и на Башун Махмуд от с.Карабунарево. Това са хора, които нямат Интернет образование. Накарали са внука си да им потърси Хладилник - за щерка им, която се жени наскоро. Влизат в сайта чрез внука си. Виждат срок на доставка 24 часа, до офис на Еконт. Виждат гаранция 2 години. Виждат Инструкцията за упътването, която им дава най-точната информация за продукта. защото Башун Махмуд може да не разбира от Интернет, но от хладилници разбира и търси точно определена техническа характеристика, а не цена и цвят и дизайн и ала бала.

Влиза внука. Прави поръчката и всички са доволни.

На такива хора продавам аз разни стоки. Хора, които нямат Интернет образование. Но могат да четът 1000 реда инструкция за ползване, която ми спестява - задаване на ТЪПИ въпроси по телефона от сорта:

- А камерата на хладилника колко литра е.

Просто ми направи впечатление и споделих с вас при тези колеги какви са според мен пропуските.

Да залееш с информация клиента си, значи да спестиш на ден поне по 30 излишни обаждания с тъпи въпроси.

Да не визирам и коментирам какво става когато инвестирате във видео камера и правите видео-представяния на продуктите си. Канал в Ю-Туб и т н. Мазало... купуват като побъркани. Спокойни и уверени са, че като продаваш "свиркащи чорапи" те наистина свиркат - хахахаха.
 

Горе