Как да изчисля цената за реклама?

po_taka

New Member
Колко е цената за реклама в сайт с
pr2
pr3
pr4

а за сайт с
100 уникални посещения
200 уникални
400 уникални ?

а ако сайтът има и PR.

Нямам никаква идея , някой да има примерна формула , талица ?
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Това си е чисто икономически въпрос.

Ако сайта ти прави разход - 200 лвеа е нормално цената на рекламата да е по-висока от 200 лв.

Хората са измислили конкуренцията, за да премахнат некадърниците (не обиждам никоой конкретно). Така най-добрите изплуват и оцеляват
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Всичко е въпрос на преценка. Няма формула.
Важното е да се възползваш от дадения момент и да подхождаш индивидуално към всеки рекламодател :)
 
Ако продаваш линкове и не ползвашщ посредник цената на чуждия пазар може да определиш като умножиш цената на тла по 2 защото с тах делиш 50:50 това което взимат от рекламодателите.. разбира се може и по евтино/скъпо да пробваш

иначе съм съгласен с това което говорят остналите
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Ако сайта ти прави разход - 200 лвеа е нормално цената на рекламата да е по-висока от 200 лв.
То тогава нямаше да има нещо като "фалит", ти хубаво можеш да си искаш ама е добре да има кой да ти ги даде.
Продаваш продукт - рекламна площ. Като всяка търговия е въпрос на търсене, предлагане и пазарлък.

За малки сайтове обикновено се пазариш (ако има с кого) за цена на месец или седмица. Проблема е че той няма как да знае дали не го ментиш нещо - дори да си пуснал публични статистики, може да си нахакал няколко hit-генератор бота със списъци проксита и той да седи да чака продажби. А и хората дето ще се занимават с преговори и мониторинг за по 20-30 лева на месец обикновено не са идеалните клиенти.

По-големите и утвърдени обикновено ценообразуват на 1000 импресии.
Фактори:

- таргетираност на аудиторията.
Примерно си горд собственик на водещия сайт за авто тунинг, далеч пред конкуренцията. Изградил си някакво доверие към сайта (и всичко в него) у потребителите. Цената ти ще е доста по-висока, защото автосервизите да речем с рекламиране при теб ще имат много по-висок интерес (съответно кликаемост и продажби) и по-добра възвращаемост на инвестицията (пари за реклама), отколкото в сайт за дамски превръзки или на обща тематика като тия за запознанства. За таргетирани сайтове е нормално цената да е в пъти по-висока, което коменсира пък по-ниския им трафик. При сайтове, с пребладаващ механичен трафик от търсачки и висок bounce rate, разбира се цените са най-ниски.

- позиция на рекаламата.
Най-ефективни (съответно най-дразнещи за потребителите) от обичайните са Wide Skyscraper до scrollpar-а и реклама близо до навигацията. За това нищо чудно малко каренце там да струва повече от Leader Board долу. Доста по-висока кликаемост, която всъщност интересува рекламодателя.

- процент на ротация.
Ако едни и същи 10К души ти се въртят из сайта, влизайки примерно всеки втори ден, очевидно ако виждат една и съща реклама ефекта и с времето ще пада (колко пъти би кликнал на един и същи банер, след като първоначално си го забелязал и си решил да кликнеш или не?). По-добре като рекламодател да си разпределиш бюджета по 10 сайта на 10% ротация и да обхванеш със същите пари 7 пъти по-голяма аудитория. Освен ако нямаш някаква мнооого сериозна отстъпка от сорта на 50% (което си е зле за сайта, ама ако са го закършили откъм рекламодатели...)

- тип на рекламата.
RichMedia-банерите привличат повече внимание, но са по-тежки и дразнещи. Съотжетно цените се качват драстично. За текстовите като че е малко мътен въпроса. За другите дизайна и посланието са много важни - в зависимост от тях кликаемостта варира в пъти.

За сериозни дейности най-добре да си сложиш специално скриптче за управление на рекламите от сорта на phpAdsNew или подобно. Така ще можеш да задаваш сложни но ефективни схеми като "На тази позиция показвай банер А в часовия диапазон 18:00-21:30 50К импресии, банер Б - 30К импресии за две седмици през седмица на 30% ротация, през останалот време банер В рекламиращ другия ми сайт" - уплътняваш и извличаш максималното и за клиента и за тебе. Допълнително ако имаш сайт с регистрации като такъв за запознантва или социялна мрежа, можеш да го направиш да показва дадена реклама за самобръсначка примерно само на мъже 25-35.
Рекламодателите пък се радват да могат да оползотворят масимално парите си и идват пак :wink:.
 
Последно редактирано:
От: Как да изчисля цената за реклама?

Цената трябва да е такава че ти и рекламодателя трябва да сте доволни .
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Според мен човек трябва да види за дадена позиция колко печели от платформи като Google и Easytrader и пр., т.е. неща, с които не се занимаваш, за да печелиш, и слагаш 10-20% отгоре за "директни рекламодатели", защото си е занимавка да им слагаш банери, да се уговаряш и да им правиш поддръжка (информация за ротация, кликове и пр.). Виж - дали процентът трябва да е 10-20% отгоре, и аз не съм сигурен, но ми се струва реалистично.*:)
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

ее определено ако имаш Pagerank 5 нормално е рекламата да е доста по скъпа pageranka до една степен има така значение но той важи ако сайта ти има от 4 нагоре :) . Просто старай се винаги да държиж ниски цини за да може да са доволни хората и ти за да има и поръчки :)
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Всичко зависи от вида на рекламата – банер винаги е по-скъп от линк рекламата и не се влия е от ПР главното за нея са уникални посетители на ден зависи дали банера ще се ротира с други или ще се показва само един, зависима от ПР са вече линковете и колкото по висок е ПР на твоя сайт, може да искаш повече пари.
Мога да ти покажа това като разбира се всичко си зависи от теб, а това е просто пример http://internet-reklama.hit.bg/
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

По принцип при ценообразуване обикновенно се цели избиване на капиталовложенията. Само дето това в повечето случаи трудно става, тъй като на твоя път се изправят камари посредници, които обещават евтина реклама в камари сайтове. Те разчитат на печалба от бройката, но така теб те прецакват като ти отвличат потенциалните рекламодатели и ако ги искаш за такива, трябва да се съгласяваш с жълтите стотинки, които ти дава посредника (такава е далаверата с Google например).
А ценообразуването за клик и за импресия го намирам за не достатъчно добро. Това предизвиква симулации на кликове и импресии. Ето защо аз поглеждам към не интернет медиите и виждам фиксирани цени според рейтинга (аудиторията). Ето защо смятам, че трябва цената за реклама да е в % от общия брой импресии за определен период време (най-добре един ден). Така рекламата се вижда от конкретен брой уникални посетителя на сайта и има определена степен на утвърждение (с по-големия %). Той плаща, а ти взимаш парите. Няма лъжа и измама и сделката е чиста удобна и за двамата.
Но дори да не караш по моята система, най-важното беше казано и малко преди мен. Най-важно е и ти и рекламодателят/ите ти да сте доволни.
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

изпускате един важен фактор - крайния клиент :)

в тази далавера трябва всички да са доволни - ти като доставчик на рекламно място, рекламодателя като търговец на даден продукт или услуга и НАЙ-вече крайния потребител който ще си купи услугата или продукта - когато успееш да затвриш този кръг значи си успял ... но си е лично мое мнение :)
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Аз карам на по - ефтино от конкурента :) печела от повечето клиенти, а не от по скъпите цени:
Пример:
Ако конкурента ми на реклама взима 70 - 80 лв.
Аз ще взимам 50 - 60 лв.
Извод:
Печеля повече от него :) , но това си и зависи от сайта...., но найстина няма формула ти си определяш колко ще взимаш.
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

ама стига с тоя pagerank все си мисля , че като рекламират хората при мене ако почна да им говоря за пейдж ранк ще гледат странно те искат цена и да си видят реклмаката това е! :)
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Единствената точна цена е ПЛАТЕНАТА цена ;)

ако ти дам 100лв. за реклама на месец са си 100 лв в твоя джоб
обаче ако и пешо ти даде 90лв за реклама за 1 месец стават 190 лв в твоя джоб, но Пешо няма да ти даде 100 тъй, че на него ще му е с 10% отстъпка и така ще имаш 190лв в джоба а не 100 :)

Надявам се да съм бил точен и да разбереш смисъла :)
 
От: От: Как да изчисля цената за реклама?

Няма значение посещаемостта а сферата в която си. Аз ако направя сайт за банкери например. Тясно специализиран за тях с информация, няма да се посещава от повече от 30 човека на ден. Но рекламата тук ще ми е по скъпа от в сайт за вицове, цици и простотии, въпреки, че те карат 1000 да кажем. Защото тези 30 човека да кажем са хора с възможности и са тези които трябват на рекламодателите ми. А във вицовете влизат всички....цифрата е без значение. Ако продавам 10 декара на центъра в София, къде ще го рекламирам - в сайт за вицове и клюки, или в дневник и тн..бизнес сайтове, които имат по-малка посещаемост но хващат групата хора, които ми трябват.
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Meрси за инфо. Разглеждах и сайта.
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

За да имаш чести реклами цените трябва да са приемливи и съответното и купувача да е доволен, за да рекламира при теб отново евентуално.
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Всичко зависи от цената, а цената зависи от качеството и интереса....
 
От: Как да изчисля цената за реклама?

Според мен, ако имаш Google Adsense може да провериш колко ти дават за клик средно там и да го умножиш по 1.5 и ще получиш реалната и конкурентна за пазара цена.
 

Горе