lazko
New Member
Какво е Блог и защо Блоговете са така популярни?
Блоговете са Интернет страници с малко специфични разлики:
- Всички статии са публикувани в хронологичен ред,
- Нови публикации се добавят лесно и удобно,
- Съдържанието в един Блог се обновява много по често отколкото в стандартен Интернет сайт,
- Блоговете позволяват оставянето на коментари,
- Хората все повече вярват на Блоговете защото "блогването" е разговор.
Как Блоговете правят пари?
Списанията и вестниците правят пари продавайки реклама. Колкото по голяма аудитория има едно печатно издание, толкова по скъпа е рекламата в него и толкова повече пари прави изданието. Същото е и с Блоговете. Колкото повече трафик има към един Блог, толкова повече пари може да прави той продавайки реклама. Това е основната причина поради всички блогъри са обсебени от думата "трафик". Без значение как се монетизира, било с директна продажба на рекламни площи или с AdSense или с партньорска програма, трафикът прави пари. По принцип Блогърът работи за да привлече внимание (трафик) и да използва същото това внимание за да печели от него.
Как да привлечем внимание (трафик) ?
Има две основни неща, които всеки един е чел много пъти, относно увеличаване на трафик към сайт или Блог:
Качествено съдържание - Колкото повече уникални и полезни статии има в един Блог, толкова повече внимание привлича той.
Маркетинг - Чрез маркетинг на вашият Блог, Вие привличате вниманието на аудиторията към вашето съдържание.
Предимства на качественото съдържание:
- Води до нови посетители и връзки от други Блогове и сайтове към вашият.
- Продължава да го прави дори и статията да е в архивът на вашият Блог,
- Спомага за получаване на трафик от търсачките,
- Не е зависимо от времето, дори и след няколко месеца ще е актуално и достъпно за четене,
Маркетингът на Блог
След като съдържанието е готово и публикувано идва ред на Маркетингът на това съдържание. Да покажете на аудиторията колко полезен и значим е вашият Блог. Това е възможно чрез каналите за комуникация. Каналът е начин да привлечете вниманието на някого и да го подтикнете към действие. Било то клик на връзка или покупка на продукт или посещаване на страница. Има много начини това да се осъществи.
Всеки един Блог, било то и най известният е започнал с голяма нула трафик от начало. Нека се спрем на най основните методи за Маркетинг на нов Блог.
Коментари в други Блогове - Макар че нямат голяма полза и не носят кой знае колко трафик те са предпочитани за всички нови Блогове. Защо? Защото оставяйки коментар Вие имате възможност да включите връзка (линк) към вашият Блог. От качеството и количеството на коментарите зависи количеството трафик което вие получавате.
Статии в сайтове за Статии - Писането на статия и публикуването и в подобен сайт с връзка към вашият също води до трафик към вашият Блог. Защото е много вероятно посетителят на страницата където е публикувана вашата статия да се интересува от същата тема която е основна за вашият Блог и така да последва връзката (линка) в описанието й.
Преди да започнете каквато и да е маркетинг стратегия, уверете се че вашето съдържание е публикувано и имате какво да предложите на потребителите посетили вашият Блог. В противен случай Вашият Маркетинг план и действие ще са напразни. Потребителите няма да имат какво да видят и ще са разочаровани от вашият Блог.
Защо повечето блогъри се провалят?
Основният мотив са Парите - Ако сте мотивирани само от това на всяка цена да печелите пари, колкото е възможно по-бързо, вие със сигурност ще се провалите. За да е успешен един Блог и да започне да печели е необходимо той да е полезен, да предлага качествено съдържание и да кара посетителите си да се връщат отново и отново.
Започване на Блог в ниша с големи експерти и утвърдени блогъри - Освен ако не сте измислили някаква иновация в тази ниша, по добре се ориентирате към такава за която няма утвърдени имена и експерти. Много трудно бихте се преборили с успеха и доминацията на хора които са от години в нишата.
Започване на много Блогове - По добре се фокусирайте върху един Блог и съсредоточете всичките си усилия в него, отколкото да се разпилявате по няколко.
Недостатъци на прекалено многото безплатна и достъпна информация
Имам приятели които прекарват основна част от времето си в четене на безплатни книги, безплатни съвети, тактики и други. Всичко това е полезно но като всяко нещо трябва да се използва умерено. Ето няколко полезни (според мен) съвета които помагат:
- Фокусирайте се само върху задачата която трябва да свършите днес или за определеният интервал от време. Потърсете и прочетете само тази информация.
- Не започвайте да четете всичко което ви попадне. Експериментирайте и бъдете търпеливи. Анализирайте резултатите.
С повече търпение и работа резултатите няма да закъснеят. Що се отнася до монетизацията, има много начини да направите това. Дали ще продавате банери или ще работите с партньорска програма, всичко зависи от това какви цели сте си поставили. Споменавам това в края на поста тъй като монетизацията никога не трябва да бъде на първо място. Едва след като получите трафик е добре да мислите за нея. Успех!
Блоговете са Интернет страници с малко специфични разлики:
- Всички статии са публикувани в хронологичен ред,
- Нови публикации се добавят лесно и удобно,
- Съдържанието в един Блог се обновява много по често отколкото в стандартен Интернет сайт,
- Блоговете позволяват оставянето на коментари,
- Хората все повече вярват на Блоговете защото "блогването" е разговор.
Как Блоговете правят пари?
Списанията и вестниците правят пари продавайки реклама. Колкото по голяма аудитория има едно печатно издание, толкова по скъпа е рекламата в него и толкова повече пари прави изданието. Същото е и с Блоговете. Колкото повече трафик има към един Блог, толкова повече пари може да прави той продавайки реклама. Това е основната причина поради всички блогъри са обсебени от думата "трафик". Без значение как се монетизира, било с директна продажба на рекламни площи или с AdSense или с партньорска програма, трафикът прави пари. По принцип Блогърът работи за да привлече внимание (трафик) и да използва същото това внимание за да печели от него.
Как да привлечем внимание (трафик) ?
Има две основни неща, които всеки един е чел много пъти, относно увеличаване на трафик към сайт или Блог:
Качествено съдържание - Колкото повече уникални и полезни статии има в един Блог, толкова повече внимание привлича той.
Маркетинг - Чрез маркетинг на вашият Блог, Вие привличате вниманието на аудиторията към вашето съдържание.
Съдържание + Маркетинг = Трафик
Предимства на качественото съдържание:
- Води до нови посетители и връзки от други Блогове и сайтове към вашият.
- Продължава да го прави дори и статията да е в архивът на вашият Блог,
- Спомага за получаване на трафик от търсачките,
- Не е зависимо от времето, дори и след няколко месеца ще е актуално и достъпно за четене,
Маркетингът на Блог
След като съдържанието е готово и публикувано идва ред на Маркетингът на това съдържание. Да покажете на аудиторията колко полезен и значим е вашият Блог. Това е възможно чрез каналите за комуникация. Каналът е начин да привлечете вниманието на някого и да го подтикнете към действие. Било то клик на връзка или покупка на продукт или посещаване на страница. Има много начини това да се осъществи.
Всеки един Блог, било то и най известният е започнал с голяма нула трафик от начало. Нека се спрем на най основните методи за Маркетинг на нов Блог.
Коментари в други Блогове - Макар че нямат голяма полза и не носят кой знае колко трафик те са предпочитани за всички нови Блогове. Защо? Защото оставяйки коментар Вие имате възможност да включите връзка (линк) към вашият Блог. От качеството и количеството на коментарите зависи количеството трафик което вие получавате.
Статии в сайтове за Статии - Писането на статия и публикуването и в подобен сайт с връзка към вашият също води до трафик към вашият Блог. Защото е много вероятно посетителят на страницата където е публикувана вашата статия да се интересува от същата тема която е основна за вашият Блог и така да последва връзката (линка) в описанието й.
Преди да започнете каквато и да е маркетинг стратегия, уверете се че вашето съдържание е публикувано и имате какво да предложите на потребителите посетили вашият Блог. В противен случай Вашият Маркетинг план и действие ще са напразни. Потребителите няма да имат какво да видят и ще са разочаровани от вашият Блог.
Защо повечето блогъри се провалят?
Основният мотив са Парите - Ако сте мотивирани само от това на всяка цена да печелите пари, колкото е възможно по-бързо, вие със сигурност ще се провалите. За да е успешен един Блог и да започне да печели е необходимо той да е полезен, да предлага качествено съдържание и да кара посетителите си да се връщат отново и отново.
Започване на Блог в ниша с големи експерти и утвърдени блогъри - Освен ако не сте измислили някаква иновация в тази ниша, по добре се ориентирате към такава за която няма утвърдени имена и експерти. Много трудно бихте се преборили с успеха и доминацията на хора които са от години в нишата.
Започване на много Блогове - По добре се фокусирайте върху един Блог и съсредоточете всичките си усилия в него, отколкото да се разпилявате по няколко.
Недостатъци на прекалено многото безплатна и достъпна информация
Имам приятели които прекарват основна част от времето си в четене на безплатни книги, безплатни съвети, тактики и други. Всичко това е полезно но като всяко нещо трябва да се използва умерено. Ето няколко полезни (според мен) съвета които помагат:
- Фокусирайте се само върху задачата която трябва да свършите днес или за определеният интервал от време. Потърсете и прочетете само тази информация.
- Не започвайте да четете всичко което ви попадне. Експериментирайте и бъдете търпеливи. Анализирайте резултатите.
С повече търпение и работа резултатите няма да закъснеят. Що се отнася до монетизацията, има много начини да направите това. Дали ще продавате банери или ще работите с партньорска програма, всичко зависи от това какви цели сте си поставили. Споменавам това в края на поста тъй като монетизацията никога не трябва да бъде на първо място. Едва след като получите трафик е добре да мислите за нея. Успех!