Rock
Well-Known Member
Здравейте, здравейте собственици на онлайн магазини (и не само де). Направили сте си един хубав онлайн магазин. Вложили сте много време, усилия, нерви и пари за да стане така, както трябва и да продава. Качи ли сте много хубави продукти, с прекрасно описание, достъпни цени, които чакат да бъдат купени, но уви случва се често посетител да натиска бутона "добави в количка/купи", но в последствие да остави поръчката недовършена. Тези, които имат модули "изоставени колички" познават кофти усещането да видят 3-4 или повече на ден избрани продукти, но незавършени поръчки. Именно заради това предлагам няколко съвета как да намалим % на "изоставените колички".
1. Направете предизвикателството "добави в количка" по-лесно. Дори всичко да ви е перфекто за клиента, той винаги мисли, преди да натисне тъй важния бутон. Затова го улеснете - поставете бутона на видно място, при възможност добре да контрастира и да се забелязва.
2. Размерът има значение. Спазили се горенаписаната стъпка 1, но това не е всичко. Бутонът трябва да е голям, защото привлича вниманието, ако се набива очи с размерите си и е по-вероятно да бъде натиснат.
3. Използвайте статус барове при поръчка. Пример: Стъпка 1 (барът е **), Стъпка две (барът е ****), т.е. прогресивно растящ бар, който кара клиентите да стигнат до края за да видят дори самият бар до къде ще стигне. Така при всяка стъпка барът се променя и кара купувачът да натиска напред, за да го проследи развитието му, докато всъщност попълва данни за покупка. Хитринка, използвана от доста известни компании, например: Amazon.
4. Направете покупката one page. Не правете грешката да имате повече страници за попълване на информацията в chekout-а, защото това дразни клиентите и много често се отказват само заради тази досадна част от завършване на сделката.
5. Използвайте вертикални полета. Какво ще рече това ? Сложете вашия адрес, пощенски код и телефон в редове един под друг. Защо ? Виждайки така наредени полетата, купувачът има усещането, че минава по-бързо през процеса на покупка.
6. Избавете се от безсмислени въпроси. Когато се стигне до checkout, процесът трябва да е от лесен, по лесен ! Не усложнявайте нещата с разни безсмислени въпроси точно в най-важната за вас част от купуването. Единствено неотложните въпроси като телефон, адрес и т.н. да присъстват в завършването на поръчката.
7. Използвайте Pop-up при изоставяне на количката и излизане от сайта ви. . Досадно е за повечето хора, но върши работа, дори е задължително. Направете едно последно усилие да върнете клиена към покупката чрез Pop-up, ако той реши да излезе от сайта. В повечето случай едва ли ще помогне, но в малък % има вероятност да накара купувачът да преосмисли покупката и да я продължи, а не да излезе от сайта. Как ви звучи: "На път сте да изпуснете страхотна покупка, сигурни ли сте, че искате това да стане?" -
8. Предложете купуване без регистрация, т.нар. guest chekout. Повечето хора нямат нерви за да се регистрират, затова трябва да сте подготвени. Тази функция я има вече във всички eCommerce платформи, така че я включете като опция. Ще ви донесе само положителен ефект към продажбите на магазина, защото хората са забързани все повече и повече, а така спестяват време.
9. Не питайте клиентите два пъти. Решил е даден посетител да ви стане потребител в сайта. Регистрирал се е, подпълнил е всичката информация и хоп избира си продукт. Ако пак се налага да вкарва имена, адрес, телефон това е много досадно и може да се откаже от поръчката. Затова осигурете опция на платформата си автоматично да извлича данните от регистрацията в чекаута (повече вече го правят всъщност).
10. Пращайте имейли. Ако имате модул, който да ви информира кой регистриран клиент е изоставил количката си, тогава го използвайте рационално, пращайки имейл до същия този клиент. Напомнете му, че даденият артикул все още е на топ цена или близки до артикула стоки са на промоция. Подсещайте го да се върне, защото сам може и да не се сети. Нищо не губите, само може да спечелите от такива мейли. Разбира се не прекалявайте, защото спамът не е приятен за никой, дори и да прави продажби
1. Направете предизвикателството "добави в количка" по-лесно. Дори всичко да ви е перфекто за клиента, той винаги мисли, преди да натисне тъй важния бутон. Затова го улеснете - поставете бутона на видно място, при възможност добре да контрастира и да се забелязва.
2. Размерът има значение. Спазили се горенаписаната стъпка 1, но това не е всичко. Бутонът трябва да е голям, защото привлича вниманието, ако се набива очи с размерите си и е по-вероятно да бъде натиснат.
3. Използвайте статус барове при поръчка. Пример: Стъпка 1 (барът е **), Стъпка две (барът е ****), т.е. прогресивно растящ бар, който кара клиентите да стигнат до края за да видят дори самият бар до къде ще стигне. Така при всяка стъпка барът се променя и кара купувачът да натиска напред, за да го проследи развитието му, докато всъщност попълва данни за покупка. Хитринка, използвана от доста известни компании, например: Amazon.
4. Направете покупката one page. Не правете грешката да имате повече страници за попълване на информацията в chekout-а, защото това дразни клиентите и много често се отказват само заради тази досадна част от завършване на сделката.
5. Използвайте вертикални полета. Какво ще рече това ? Сложете вашия адрес, пощенски код и телефон в редове един под друг. Защо ? Виждайки така наредени полетата, купувачът има усещането, че минава по-бързо през процеса на покупка.
6. Избавете се от безсмислени въпроси. Когато се стигне до checkout, процесът трябва да е от лесен, по лесен ! Не усложнявайте нещата с разни безсмислени въпроси точно в най-важната за вас част от купуването. Единствено неотложните въпроси като телефон, адрес и т.н. да присъстват в завършването на поръчката.
7. Използвайте Pop-up при изоставяне на количката и излизане от сайта ви. . Досадно е за повечето хора, но върши работа, дори е задължително. Направете едно последно усилие да върнете клиена към покупката чрез Pop-up, ако той реши да излезе от сайта. В повечето случай едва ли ще помогне, но в малък % има вероятност да накара купувачът да преосмисли покупката и да я продължи, а не да излезе от сайта. Как ви звучи: "На път сте да изпуснете страхотна покупка, сигурни ли сте, че искате това да стане?" -
8. Предложете купуване без регистрация, т.нар. guest chekout. Повечето хора нямат нерви за да се регистрират, затова трябва да сте подготвени. Тази функция я има вече във всички eCommerce платформи, така че я включете като опция. Ще ви донесе само положителен ефект към продажбите на магазина, защото хората са забързани все повече и повече, а така спестяват време.
9. Не питайте клиентите два пъти. Решил е даден посетител да ви стане потребител в сайта. Регистрирал се е, подпълнил е всичката информация и хоп избира си продукт. Ако пак се налага да вкарва имена, адрес, телефон това е много досадно и може да се откаже от поръчката. Затова осигурете опция на платформата си автоматично да извлича данните от регистрацията в чекаута (повече вече го правят всъщност).
10. Пращайте имейли. Ако имате модул, който да ви информира кой регистриран клиент е изоставил количката си, тогава го използвайте рационално, пращайки имейл до същия този клиент. Напомнете му, че даденият артикул все още е на топ цена или близки до артикула стоки са на промоция. Подсещайте го да се върне, защото сам може и да не се сети. Нищо не губите, само може да спечелите от такива мейли. Разбира се не прекалявайте, защото спамът не е приятен за никой, дори и да прави продажби
Последно редактирано: