Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Rock

Well-Known Member
Здравейте, здравейте собственици на онлайн магазини (и не само де). Направили сте си един хубав онлайн магазин. Вложили сте много време, усилия, нерви и пари за да стане така, както трябва и да продава. Качи ли сте много хубави продукти, с прекрасно описание, достъпни цени, които чакат да бъдат купени, но уви случва се често посетител да натиска бутона "добави в количка/купи", но в последствие да остави поръчката недовършена. Тези, които имат модули "изоставени колички" познават кофти усещането да видят 3-4 или повече на ден избрани продукти, но незавършени поръчки. Именно заради това предлагам няколко съвета как да намалим % на "изоставените колички".

1. Направете предизвикателството "добави в количка" по-лесно. Дори всичко да ви е перфекто за клиента, той винаги мисли, преди да натисне тъй важния бутон. Затова го улеснете - поставете бутона на видно място, при възможност добре да контрастира и да се забелязва.

2. Размерът има значение. Спазили се горенаписаната стъпка 1, но това не е всичко. Бутонът трябва да е голям, защото привлича вниманието, ако се набива очи с размерите си и е по-вероятно да бъде натиснат.

3. Използвайте статус барове при поръчка. Пример: Стъпка 1 (барът е **), Стъпка две (барът е ****), т.е. прогресивно растящ бар, който кара клиентите да стигнат до края за да видят дори самият бар до къде ще стигне. Така при всяка стъпка барът се променя и кара купувачът да натиска напред, за да го проследи развитието му, докато всъщност попълва данни за покупка. Хитринка, използвана от доста известни компании, например: Amazon.

4. Направете покупката one page. Не правете грешката да имате повече страници за попълване на информацията в chekout-а, защото това дразни клиентите и много често се отказват само заради тази досадна част от завършване на сделката.

5. Използвайте вертикални полета. Какво ще рече това ? Сложете вашия адрес, пощенски код и телефон в редове един под друг. Защо ? Виждайки така наредени полетата, купувачът има усещането, че минава по-бързо през процеса на покупка.

6. Избавете се от безсмислени въпроси. Когато се стигне до checkout, процесът трябва да е от лесен, по лесен ! Не усложнявайте нещата с разни безсмислени въпроси точно в най-важната за вас част от купуването. Единствено неотложните въпроси като телефон, адрес и т.н. да присъстват в завършването на поръчката.

7. Използвайте Pop-up при изоставяне на количката и излизане от сайта ви. . Досадно е за повечето хора, но върши работа, дори е задължително. Направете едно последно усилие да върнете клиена към покупката чрез Pop-up, ако той реши да излезе от сайта. В повечето случай едва ли ще помогне, но в малък % има вероятност да накара купувачът да преосмисли покупката и да я продължи, а не да излезе от сайта. Как ви звучи: "На път сте да изпуснете страхотна покупка, сигурни ли сте, че искате това да стане?" -

8. Предложете купуване без регистрация, т.нар. guest chekout. Повечето хора нямат нерви за да се регистрират, затова трябва да сте подготвени. Тази функция я има вече във всички eCommerce платформи, така че я включете като опция. Ще ви донесе само положителен ефект към продажбите на магазина, защото хората са забързани все повече и повече, а така спестяват време.

9. Не питайте клиентите два пъти. Решил е даден посетител да ви стане потребител в сайта. Регистрирал се е, подпълнил е всичката информация и хоп избира си продукт. Ако пак се налага да вкарва имена, адрес, телефон това е много досадно и може да се откаже от поръчката. Затова осигурете опция на платформата си автоматично да извлича данните от регистрацията в чекаута (повече вече го правят всъщност).

10. Пращайте имейли. Ако имате модул, който да ви информира кой регистриран клиент е изоставил количката си, тогава го използвайте рационално, пращайки имейл до същия този клиент. Напомнете му, че даденият артикул все още е на топ цена или близки до артикула стоки са на промоция. Подсещайте го да се върне, защото сам може и да не се сети. Нищо не губите, само може да спечелите от такива мейли. Разбира се не прекалявайте, защото спамът не е приятен за никой, дори и да прави продажби :)
 
Последно редактирано:
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

You must spread some Reputation around before giving it to Rocksatedy again.
Добре написано браво :beer:
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Или най-важното, ако системата го позволява.
Ако е регистрирана поръчката не е потвърдена звънни му на посочения телефон. Този за мен е най-сигурното потвърждаване и от двете страни, може да го информираш и кога да очаква доставката! Отделно може да му предложиш и някой друг продукт примерно ако се купи панталон за 40-50лв. а имаш колани от по 5лв. може да предложиш на клиента да закупи и подходящ колан.
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Какъв е този модул, който да ви информира кой регистриран клиент е изоставил количката си, може ли да се инсталира на всеки сайт.
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Prestashop си има готов модул в системата. Показва ти колко хора са добавяли продукт в количката в колко часа, отделно ако е направил регистрация, но не я е довършил ти показва потребителя и какво има в кошницата му така може да му звъннеш и да го попиташ дали евентуално би желал да закупи продукта
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Може да си направите нещо като количка или торбичка, която да стои фиксирана от ляво или дясно. При кликване с pop-up (или без) да се показва форма, в която да има само Име и Телефон, а с JS да вземате урл, или име на страноцата или с jquery името на продукта, което да го поставите в 3-то поле на формата което е невидимо. Ще получавате мейли с тези портъчки и ще звъните на клинетите за допълнителни разезнения. Но малко сайта прилагат това, което за мен е. В shopping преди имаше подобно и пишеш Поръчай без регистрация или нещо подобно за да се усетят хората
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

най-добрия вариант е да има КОНТАКТИ на сайта си, защотот повечето са без тва европейско изискване!
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Здравей, браво за старанието, поздравления за отделеното време.
Колкото добре подредено и написано, толкова и трудно, а да не кажа и никак приложимо.

Дайте да си говорим нещата такива, каквито са:
1. За стаус бар-а по т.3 - ще се намери ли някой, който да каже, че този чекоут е правилният и би избрал него пред този на 1 страница. Ако нямаш избор да го направиш смятам, че бутон "напред" или нещо такова е много по-полезен, защото малко гледат номерацията. Да не коментираме, че ако видят 6 и още на 1ва стъпка са били хикса.
2. Посоченото в т.4 противоречи на т.3
3. По т.7 не съм го виждал никъде, да не коментираме, че с тия лайк боксове, анкети и какво ли не поп-ъпа е символ и се асоциира с нещо ненужно/досадно и излишно.
4. По точка 10 ми е най-интересно да поговорим. Влизам, бутам в количката, пиша име, град и адрес. Хайде сега ми се обадете или ми пишете мейл! Ако има останал телефон, то значи сте късметлии. Това с мейла е мижи да те лажим. Разни пощи в абв, които се проверяват на високосна и тн. ПРавил съм си експерименти, и сега го правя. На седмица проверявам изоставени колички, ако има мейл - пиша. Резултата е нула. Сигурен съм, че процента отворени подобни мейли е под 10%, а колко от тях биха се превърнали в поръчка е плашещо малко число. АКо се водим от идеята, че на 1000 изоставени сме обърнали 1,2,3...5 са си чиста печалба, то аз съм ок, но в противен случай е нищо повече от изнервящо начинание.
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Невероятна статия, която дава уникални съвети. Наистина ми беше интересно да го чета и се надявам да видя още статии на подобна тема. :) Благодаря ти!
 
  • Like
Реакции: ADO
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Адмирации към автора! Наистина уникална статия, пълна с мега-полезни съвети и похвати. Ще се възползвам от опита ти в реално време. Благодарско! ;)
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

За всичките ала бала съм съгласен, но в Престашоп изоставените колички на 99% са с телефон на клиента и при разговор винаги потвърждават поръчката. А най-доброто за мен е модул бърза поръчка при всеки продукт с 3 полета за попълване и 1 бутон Поръчай
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Добри съвети, плюсче от мен.
 
От: Как да накараме клиентите да завървшат поръчките си

Тук е мястото да подскажа 2 модула на колегите с Opencart

Abandoned Carts Shown on Dashboard [VQMOD]
За съжаление сега виждам че вече е платен. Аз го имам от времето когате беше free.

Друго което ползвам в мойте сайтове е руско решение
Брошенная корзина

Много добър и полезен модул.
Изпраща писма с 1 клик
има си шаблони за писмата
а може и сам да ги изпраща с /CRON/
и други
 

Горе