Rock
Well-Known Member
Здравейте. За всички предприемачи, които се занимават с онлайн продажби и имат собствен магазин предлагам няколко скромни съвета за по-успешно изграждане и поддръжка на e-магазина.
1. Направете си малък каталог с най-хубавите ви продукти. Използвайте, при възможност, PDF за сваляне, чрез който потребителят да има възможност да го свали, разгледа и дори прати на приятели, познати при възникнал интерес. Ако не можете да се справите с изработката на PDF каталог, тогава непременно направете една категория - Топ продукти, най-добри предложения и т.н., където да изложите тези най-качествени ваши продукти. Не слагайте само промоции, защото клиентите ви ще свикнат да търсят само червените цифри, даващи намаления.
2. Направете магазина си сигурен, но найстина сигурен. Бъдете находчиви и сложете задъжително на видно място в условята за ползване следното "Сайтът ни гарантира вашата неприкосновеност на личните данни. Те няма да бъдат използвани от нас или от трети страни". При възможност сложете някое лого "Secured by", това определено кара доверието на клиентите ви да нарастне. Станете партньор на няколкото големи мрежи за пазаруване, където отново да им сложите марката "Сигурен магазин" , на БГ пазара има 2-3 такива платформи. Хората пазаурват повече от места, където сигурността им е гарантирана.
3. Рекламирайте. Не се колебайте да пускате реклама , било то и в по-евтина и непозната мрежа. Интернета се развива всеки ден и малктие реклами в по-непознати сайтове са идеални за по-нисък бюджет. Най-добрият вариант, разбира се е рекламирането в Гугъл или Фейсбук. Чувал съм реплики от познати, които нямат бъкел познание за онлайн предприемачеството да казват : "А тея са в жълто в Гугъл, требва да са големи" - така, че Гугъл е един много добър вариант, но за успешна кампания си трябват повечко пари. Във фейсбук отново може да рекламират, като там отново е относително за разходите, но може да започнете и с 20$, ако нямате повече.
4. Предлагайте наистина РЕАЛНИ намаления. Не се подлъгвайте със стратегията: "Стоката ми я продавам на 10 лева. Абе що да не й завиша цената на 20 лева, ще й драсна едно 50% и така пак ше е на продажната цена, но ще "вади очи" с намаление" - Онлайн обществото се развива, има доста сайтове за сравнение вече и този трик трудно минава, а когато ви усетят ще има отлив на доверие към вас. Сложете някоя стока на доставна цена ! Продайте 20-50-100 бройки от нея, колкото прецените. Когато артикулът се изчерпа, не го махайте поне седмица ! Нека седи и хората, които са чули, прочели за него ще влязат да го търсят и въпреки, че го няма може да се задоволят с подобна стока и пак да си купят. Самият факт, че даден продукт е свършен ще накара повечето клиенти да се върнат за нови промоции, с оглед да не изпуснат намаленията следващия път.
5. Бъдете в час с вашите конкуренти. Проверявайте ги всеки ден какво ново предлагат, как са цените им спрямо вашите и предлагайте по възможност различни промоции от техните. Когато някой сайт е по-известен и доверен от вашия и имате еднакви промоции, е сетете се сами от кого ще вземат. Но в случай, че само при вас има една яка оферта, клиентът няма избор, освен да се довери на вашите услуги и стоки. Ако имате як продукт, но е на бонус цена при конкуренцията, предлагайте не намаляване на цената, а други бонуси: безплатна доставка, бонус точки при закупуване или добавете някакъв малък бонус продукт към промоцията.
6. Използвайте бонус точкова система. Във всички софтуери на e-магазини почти я има. Тя представлява , за тези които не са наясно следното:
Продавате парфюм за 100 лева и който си го закупи - печели 10 точки. Цената на този парфюм в точки е 100. Сами се досещате, че на 10 продадени парфюма , един ще трябв да подарите. Внимавайте обаче ! Слагайте точките на такава стойност, че накрая да не сте много на загуба. Препочвам 10% от продажната цена да са точки. Акцентирайте върху тази функционалност ! Нека клиентът ви да знае, че може да спести пари, пазараувайки от вас.
7. Използвайте качествен контент т.е. не копирайте описанието на продуктите на 100%, както и НИКОГА не оставяйте продукт без описание. Бъдете креативни, ако не ви се отдава, наемете някой да свърши тази работа за вас, защото е МНОГО важна. Установено е, че продукт се продава в пъти повече, стига да има описание. А ако наблегнете на уникалното съдържание в описанието на продуктите, знайте, че това ще ви донесе неимоверно повече продажби. Отделете пари и за SEO, ако не можете сами да се справите. Във форума има много съвети как да се направи SEO, както и платени специалисти, които си знаят работата. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО изберете SEO Friendly онлайн платформа т.е. онлайн магазин, които има добра структура за SEO оптимизация. Във форума има и специална тема, кой точно софт да се ползва, според нуждите ви .
8. Използвайте купон системата ! Тя е силно разпространена навсякъде вече и хората добре я познават. Ако софтът ви не я поддържа ( което е малко вероятно ) ползвайте промоции от сорта на "купете за 100 лева и получете допълнителен артикул до 20" или нещо от сорта. Възможността клиентът да спести пари го кара да купува, затова акцентирайте и върху това.
9. Създайте си блог в магазина. Качвайте интересни статии за продуктите, новостите около магазина си и дори извън него. Хората харесват като отворят даден сайт да има нещо ново, а не винаги едно и също. Еднообразието кара клиентите да ви зарбавят. Сменяйте промо продуктите по-често, качвайте новости в блога.
10. Направете си фен страница във фейсбук. Добавете си няколко хиляди фена. Във форума има много корекнти предприемачи, които ще ви свършат работа на ниски цени. Ще ви цитирам още един бисер на познат, който също няма познание , че фенове във фейса се купуват и не е гаранция , че страницата наистина е харесвана. Та той каза: "А тоя сайт има 12 000 харесвания, значи има защо!" - Е ние знаем, че може и да няма защо, но 95% от посетителите ви ще си кажат същото. Отделете примерно 20-50 лв за 2-5 К фенове, което ще покачи интересът ви към сайта и доверието. Освен това, във фен страницата ви ще може да си промотирате и продуктите, но не прекалявайте, по 1-2 поста на ден. Слагайте забавни истории най-вече, вицове, снимки и т.н. Така хората ще харесват, споделят и ще има и приток към сайта ви. Направете и някаква игра във фейса, например: "Харесайте, споделте и имате възможност да спечелите" - и ще видите колко хора ще споделят. Сложете нещо по-универсално за подарък, дори да не го прелдагате в магазина си. Ефектът е голям.
11. Имайте директна връзка с клиентите си ! Много важно, защото има много неразбрали и ще питат върпоси. Ако оставите само мейл или телефон, доста хора ще се откажат да питат, докато онлайн чат (zopim) или скайп връзка е идеален вариант. За тази функция, обаче ще трябва да имате време! Ако нямате време, по-добре не оставайте скайп, че като седи 80% неактивен, хората си казват :"тоя го няма никакъв, за какво го е сложил тоя скайп изобщо". Обосновете си работното време на магазина, за да няма пободни изказвания на клиентите.
12. Използвайте познати за да трупате клиенти. Рекламата е едно от най-важните неща, а ако може да си уредите линкче тук там на по-ниски пари, това е добре дошло. Най-вече този съвет е за по-ниско бюджетните стартиращи. Тези със стабилни приходи ще си плащат на Гошо и т.н.
Допълнение, благодарение на alabam4eto:
Много важно: Магазинът ви трябва да е изключително лесен за ползване, регистрация и покупка ! Усложнените процедури намаляват пазаруването ! Изберете максимално улеснен софт за крайния клиент !
Еми това е горе-долу. Ако има нещо да се досетя ще допълня
1. Направете си малък каталог с най-хубавите ви продукти. Използвайте, при възможност, PDF за сваляне, чрез който потребителят да има възможност да го свали, разгледа и дори прати на приятели, познати при възникнал интерес. Ако не можете да се справите с изработката на PDF каталог, тогава непременно направете една категория - Топ продукти, най-добри предложения и т.н., където да изложите тези най-качествени ваши продукти. Не слагайте само промоции, защото клиентите ви ще свикнат да търсят само червените цифри, даващи намаления.
2. Направете магазина си сигурен, но найстина сигурен. Бъдете находчиви и сложете задъжително на видно място в условята за ползване следното "Сайтът ни гарантира вашата неприкосновеност на личните данни. Те няма да бъдат използвани от нас или от трети страни". При възможност сложете някое лого "Secured by", това определено кара доверието на клиентите ви да нарастне. Станете партньор на няколкото големи мрежи за пазаруване, където отново да им сложите марката "Сигурен магазин" , на БГ пазара има 2-3 такива платформи. Хората пазаурват повече от места, където сигурността им е гарантирана.
3. Рекламирайте. Не се колебайте да пускате реклама , било то и в по-евтина и непозната мрежа. Интернета се развива всеки ден и малктие реклами в по-непознати сайтове са идеални за по-нисък бюджет. Най-добрият вариант, разбира се е рекламирането в Гугъл или Фейсбук. Чувал съм реплики от познати, които нямат бъкел познание за онлайн предприемачеството да казват : "А тея са в жълто в Гугъл, требва да са големи" - така, че Гугъл е един много добър вариант, но за успешна кампания си трябват повечко пари. Във фейсбук отново може да рекламират, като там отново е относително за разходите, но може да започнете и с 20$, ако нямате повече.
4. Предлагайте наистина РЕАЛНИ намаления. Не се подлъгвайте със стратегията: "Стоката ми я продавам на 10 лева. Абе що да не й завиша цената на 20 лева, ще й драсна едно 50% и така пак ше е на продажната цена, но ще "вади очи" с намаление" - Онлайн обществото се развива, има доста сайтове за сравнение вече и този трик трудно минава, а когато ви усетят ще има отлив на доверие към вас. Сложете някоя стока на доставна цена ! Продайте 20-50-100 бройки от нея, колкото прецените. Когато артикулът се изчерпа, не го махайте поне седмица ! Нека седи и хората, които са чули, прочели за него ще влязат да го търсят и въпреки, че го няма може да се задоволят с подобна стока и пак да си купят. Самият факт, че даден продукт е свършен ще накара повечето клиенти да се върнат за нови промоции, с оглед да не изпуснат намаленията следващия път.
5. Бъдете в час с вашите конкуренти. Проверявайте ги всеки ден какво ново предлагат, как са цените им спрямо вашите и предлагайте по възможност различни промоции от техните. Когато някой сайт е по-известен и доверен от вашия и имате еднакви промоции, е сетете се сами от кого ще вземат. Но в случай, че само при вас има една яка оферта, клиентът няма избор, освен да се довери на вашите услуги и стоки. Ако имате як продукт, но е на бонус цена при конкуренцията, предлагайте не намаляване на цената, а други бонуси: безплатна доставка, бонус точки при закупуване или добавете някакъв малък бонус продукт към промоцията.
6. Използвайте бонус точкова система. Във всички софтуери на e-магазини почти я има. Тя представлява , за тези които не са наясно следното:
Продавате парфюм за 100 лева и който си го закупи - печели 10 точки. Цената на този парфюм в точки е 100. Сами се досещате, че на 10 продадени парфюма , един ще трябв да подарите. Внимавайте обаче ! Слагайте точките на такава стойност, че накрая да не сте много на загуба. Препочвам 10% от продажната цена да са точки. Акцентирайте върху тази функционалност ! Нека клиентът ви да знае, че може да спести пари, пазараувайки от вас.
7. Използвайте качествен контент т.е. не копирайте описанието на продуктите на 100%, както и НИКОГА не оставяйте продукт без описание. Бъдете креативни, ако не ви се отдава, наемете някой да свърши тази работа за вас, защото е МНОГО важна. Установено е, че продукт се продава в пъти повече, стига да има описание. А ако наблегнете на уникалното съдържание в описанието на продуктите, знайте, че това ще ви донесе неимоверно повече продажби. Отделете пари и за SEO, ако не можете сами да се справите. Във форума има много съвети как да се направи SEO, както и платени специалисти, които си знаят работата. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО изберете SEO Friendly онлайн платформа т.е. онлайн магазин, които има добра структура за SEO оптимизация. Във форума има и специална тема, кой точно софт да се ползва, според нуждите ви .
8. Използвайте купон системата ! Тя е силно разпространена навсякъде вече и хората добре я познават. Ако софтът ви не я поддържа ( което е малко вероятно ) ползвайте промоции от сорта на "купете за 100 лева и получете допълнителен артикул до 20" или нещо от сорта. Възможността клиентът да спести пари го кара да купува, затова акцентирайте и върху това.
9. Създайте си блог в магазина. Качвайте интересни статии за продуктите, новостите около магазина си и дори извън него. Хората харесват като отворят даден сайт да има нещо ново, а не винаги едно и също. Еднообразието кара клиентите да ви зарбавят. Сменяйте промо продуктите по-често, качвайте новости в блога.
10. Направете си фен страница във фейсбук. Добавете си няколко хиляди фена. Във форума има много корекнти предприемачи, които ще ви свършат работа на ниски цени. Ще ви цитирам още един бисер на познат, който също няма познание , че фенове във фейса се купуват и не е гаранция , че страницата наистина е харесвана. Та той каза: "А тоя сайт има 12 000 харесвания, значи има защо!" - Е ние знаем, че може и да няма защо, но 95% от посетителите ви ще си кажат същото. Отделете примерно 20-50 лв за 2-5 К фенове, което ще покачи интересът ви към сайта и доверието. Освен това, във фен страницата ви ще може да си промотирате и продуктите, но не прекалявайте, по 1-2 поста на ден. Слагайте забавни истории най-вече, вицове, снимки и т.н. Така хората ще харесват, споделят и ще има и приток към сайта ви. Направете и някаква игра във фейса, например: "Харесайте, споделте и имате възможност да спечелите" - и ще видите колко хора ще споделят. Сложете нещо по-универсално за подарък, дори да не го прелдагате в магазина си. Ефектът е голям.
11. Имайте директна връзка с клиентите си ! Много важно, защото има много неразбрали и ще питат върпоси. Ако оставите само мейл или телефон, доста хора ще се откажат да питат, докато онлайн чат (zopim) или скайп връзка е идеален вариант. За тази функция, обаче ще трябва да имате време! Ако нямате време, по-добре не оставайте скайп, че като седи 80% неактивен, хората си казват :"тоя го няма никакъв, за какво го е сложил тоя скайп изобщо". Обосновете си работното време на магазина, за да няма пободни изказвания на клиентите.
12. Използвайте познати за да трупате клиенти. Рекламата е едно от най-важните неща, а ако може да си уредите линкче тук там на по-ниски пари, това е добре дошло. Най-вече този съвет е за по-ниско бюджетните стартиращи. Тези със стабилни приходи ще си плащат на Гошо и т.н.
Допълнение, благодарение на alabam4eto:
Много важно: Магазинът ви трябва да е изключително лесен за ползване, регистрация и покупка ! Усложнените процедури намаляват пазаруването ! Изберете максимално улеснен софт за крайния клиент !
Еми това е горе-долу. Ако има нещо да се досетя ще допълня
Последно редактирано: