Ivajlo Angelov
New Member
Здравейте,
Реших днес да пусна тази тема с двата основни въпроса в онлайн бизнеса - от страната на клиента: - Защо поръчката ми се бави?! И от страната на продавача - Как да не бавя поръчките?!
Преди това да се извиня ако има такава тема....
Вероятно на напредналите ще им се стори тъпо, но повярвайте ми, работя с начинаещи напоследък и ме питат " Е, как да не бавя поръчката, имам много клиенти " и като се подхване съпорт чата " Е, защо поръчката ми се бави ".
Лошото в България е, че повечето хора смятат, че могат да бавят една поръчка безнаказано и да не напишат статиите в срока, защото дават интересен филм или пък защото ни е по - интересно да си чатим по скайп, отколкото да изпратим поръчката на време до склада.
Как да не бавя поръчките?
1. Определете си време за работа
Това е основния фактор. Ако работите от вкъщи трябва да си определите точно време за работа, от 8 до 12 и от 13:00 до 17:00, например. Работата вкъщи винаги за мен е била много разсейваща - или кучето или котката правят беля, някой все се сърди, че стоиш пред компютъра, а не се включваш в това да помогнеш, ама на никой не му пука, че изкарваш пари. Опитайте се ясно да обясните на жени, деца, лели, баби и стринки в къщата да не ви притесняват като работите в някои часове. Ако някой не иска да го приеме, просто му кажете, че ще си наемете в офис и ще бъде същото. Повечето хора от семейството така спират да ви притесняват:shock:
2. Определете си място за работа
Ако смятате, че добра работна среда е мястото на дивана в кухнята пред телевизора с лаптоп в скута е работа се лъжете много. Отидете и се разположете удобно на стол пред маса, махнете всички шумове и стойте сам в стаята, без да си говорите с жена си за предстоящата почивка. Когато сте разсеяни не вършите работата ефективно и я правите отново. Има риск дори докато си говорите да получите поръчка, която да забравите и после клиента да сърди, че не е изпълнена, а вие дори да не знаете какво се случва...това ги изнервя най - много.:!:
3. Записвайте всичко и си разграфявайте времето
Не е работа ако докато пишете статиите или пращате поръчки си гледате предприемача и пишете ( знам, че и аз в момента правя същото :lol: )
Записвайте когато получите мейл с поръчка, определете си горе - долу колко време ще ви отнеме и го запишете някъде - кога смятате да го направите според срока. Така не се забравят и допълнителните изисквания на клиента и не рискуваме да не спазим срока. Ако пропуснете нещо в графика си не правете често срещаната грешка да го разбутвате до края на деня, защото става едно голямо объркване, от което губите само вие, клиента отива в другия магазин.
Как да общувам с клиентите?
1. Пишете цивилизовано!
Това е от изключителна важност. Трябва да можете да пишете добре, без правописни грешки и на кирилица. Аз ако вляза в онлайн магазин, където някакъв ми пише в съпорт чата като го питам кога ще дойде продукта, защото никъде не е упоменато ми отговори "Mi ne znam be" Просто отивам в другия. Говорете им на Вие и не изпускайте пунктуационни знаци. Ако трябва работете с шаблони, но това е важно.
2. Дръжте се добре
Не си позволявайте да нагрубите клиент, дори и той да не е прав. Има много хора, които не четат FAQ, а просто питат нещо. В такъв случай им казвайте, че го има във FAQ секцията спокойно и им давайте линк. Не употребявайте груб тон и не навлизайте в личната сфера на общуване - предоставете на клиента това, което иска без да любопитствате.
3. Не се подмазвайте
Това дразни високообразованите клиенти и ги отблъсква. Ако се подмазвате на някой, който не е образован и се лъскае от подобни глупости, ще купи от вас, но ако се подмазвате на човек, който иска да остави 2 к лева подмазването не помага, а отблъсква. Тъй като на образованите и интелигентен хора с пари са им се подмазвали, това вече само ги дразни, лъскаят се само тези с 5 лева в джоба.
4. Caps Lock off, please!
Това е много дразнещо като започнете да пишете с клиент с главни букви или изобщо някъде по сайта. НЕ ГО ПРАВЕТЕ, ЗАЩОТО Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДРАЗНЕЩО. НЕ ПИШЕТЕ НА КЛИЕНТ ПО ТОЗИ НАЧИН НИКОГА.
5. Не използвайте ярки цветове
Ярките цветове дразнят окото и напрагят хората. Ако ги използвате, някои може да предпочетат да не пазаруват от Вас, защото обслужването не е на ниво.
Ще се допълва, пишете за въпроси
Искам да помоля, както във всяка друга тема, да не се подигравате с труда на хората и да не спамите.
Благодаря!
Реших днес да пусна тази тема с двата основни въпроса в онлайн бизнеса - от страната на клиента: - Защо поръчката ми се бави?! И от страната на продавача - Как да не бавя поръчките?!
Преди това да се извиня ако има такава тема....
Вероятно на напредналите ще им се стори тъпо, но повярвайте ми, работя с начинаещи напоследък и ме питат " Е, как да не бавя поръчката, имам много клиенти " и като се подхване съпорт чата " Е, защо поръчката ми се бави ".
Лошото в България е, че повечето хора смятат, че могат да бавят една поръчка безнаказано и да не напишат статиите в срока, защото дават интересен филм или пък защото ни е по - интересно да си чатим по скайп, отколкото да изпратим поръчката на време до склада.
Как да не бавя поръчките?
1. Определете си време за работа
Това е основния фактор. Ако работите от вкъщи трябва да си определите точно време за работа, от 8 до 12 и от 13:00 до 17:00, например. Работата вкъщи винаги за мен е била много разсейваща - или кучето или котката правят беля, някой все се сърди, че стоиш пред компютъра, а не се включваш в това да помогнеш, ама на никой не му пука, че изкарваш пари. Опитайте се ясно да обясните на жени, деца, лели, баби и стринки в къщата да не ви притесняват като работите в някои часове. Ако някой не иска да го приеме, просто му кажете, че ще си наемете в офис и ще бъде същото. Повечето хора от семейството така спират да ви притесняват:shock:
2. Определете си място за работа
Ако смятате, че добра работна среда е мястото на дивана в кухнята пред телевизора с лаптоп в скута е работа се лъжете много. Отидете и се разположете удобно на стол пред маса, махнете всички шумове и стойте сам в стаята, без да си говорите с жена си за предстоящата почивка. Когато сте разсеяни не вършите работата ефективно и я правите отново. Има риск дори докато си говорите да получите поръчка, която да забравите и после клиента да сърди, че не е изпълнена, а вие дори да не знаете какво се случва...това ги изнервя най - много.:!:
3. Записвайте всичко и си разграфявайте времето
Не е работа ако докато пишете статиите или пращате поръчки си гледате предприемача и пишете ( знам, че и аз в момента правя същото :lol: )
Записвайте когато получите мейл с поръчка, определете си горе - долу колко време ще ви отнеме и го запишете някъде - кога смятате да го направите според срока. Така не се забравят и допълнителните изисквания на клиента и не рискуваме да не спазим срока. Ако пропуснете нещо в графика си не правете често срещаната грешка да го разбутвате до края на деня, защото става едно голямо объркване, от което губите само вие, клиента отива в другия магазин.
Как да общувам с клиентите?
1. Пишете цивилизовано!
Това е от изключителна важност. Трябва да можете да пишете добре, без правописни грешки и на кирилица. Аз ако вляза в онлайн магазин, където някакъв ми пише в съпорт чата като го питам кога ще дойде продукта, защото никъде не е упоменато ми отговори "Mi ne znam be" Просто отивам в другия. Говорете им на Вие и не изпускайте пунктуационни знаци. Ако трябва работете с шаблони, но това е важно.
2. Дръжте се добре
Не си позволявайте да нагрубите клиент, дори и той да не е прав. Има много хора, които не четат FAQ, а просто питат нещо. В такъв случай им казвайте, че го има във FAQ секцията спокойно и им давайте линк. Не употребявайте груб тон и не навлизайте в личната сфера на общуване - предоставете на клиента това, което иска без да любопитствате.
3. Не се подмазвайте
Това дразни високообразованите клиенти и ги отблъсква. Ако се подмазвате на някой, който не е образован и се лъскае от подобни глупости, ще купи от вас, но ако се подмазвате на човек, който иска да остави 2 к лева подмазването не помага, а отблъсква. Тъй като на образованите и интелигентен хора с пари са им се подмазвали, това вече само ги дразни, лъскаят се само тези с 5 лева в джоба.
4. Caps Lock off, please!
Това е много дразнещо като започнете да пишете с клиент с главни букви или изобщо някъде по сайта. НЕ ГО ПРАВЕТЕ, ЗАЩОТО Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДРАЗНЕЩО. НЕ ПИШЕТЕ НА КЛИЕНТ ПО ТОЗИ НАЧИН НИКОГА.
5. Не използвайте ярки цветове
Ярките цветове дразнят окото и напрагят хората. Ако ги използвате, някои може да предпочетат да не пазаруват от Вас, защото обслужването не е на ниво.
Ще се допълва, пишете за въпроси
Искам да помоля, както във всяка друга тема, да не се подигравате с труда на хората и да не спамите.
Благодаря!
Последно редактирано: