Blinky
Owner
Работа от вкъщи може да бъде както удобна за даден служител или собственик на бизнес, така и да спести много пари на компанията. Разбира се, това не е за всеки. Нещата, които те разсейват и пречат да се съсредоточиш за много, а това повлиява в голяма степен на продуктивността и резултатите.
Работата от вкъщи може да е нож с две острие - освен удобна, тя може да бъде опасна за хора, които трудно се съсредоточават и домашната обстановка не повлиява благоприятно на "творчеството" им. Ако си представяте работата от вкъщи да ходите по пижама и да съчетавате домашните и професионалните задължение наведнъж, време е да отделите приоритетите си. С тези 5 съвета, които ще споделя с вас (осъзнати и прочитани и събирани из мрежата) ще можете ефективно да управлявате себе си и работата ви да тече така, както би текла и в офиса.
Намерете си собствено офис местенце.
Да, точно така. Това, че ще работите о вас и няма да ходите в офиса и да седите цял ден на бюро не значи, че ще седите в леглото с лаптоп в скута, гледайки телевизия и дъвчещи чипс. И в същото време да се надявате, че ще си свършете работата. Това не се случва така.
Повечето хора биха ви препоръчали да си обособите собствено работно място, което да носи духа на офис, за да "отидете на работа", там където няма да ви притесняват децата, домакинските задължения и любимите ви програми по телевизията. Там където е това "ваше местенце", то със сигурност трябва да ви кара да се чувствате работно, а не отпуснато. Всяка една стая с такъв потенциал може да е бъдещото ви "работно място."
Обособете ясни граници
Значи сте намерили местенце във вашия дом, където ще се вихрите професионално. Това е супер, но сте спечелили само половината битка, сега остава и да създадете правила - кой, за какво и кога да идва в офиса ви. Може да си се стори смешно, но реално е доста важно нещо. Представете си, че имате вашето място. За какво ви, ако през определено време ви разсейват, нищо, че вие не сте виновен за това. Продуктивността страда, а от там на края на деня няма да сте доволен от резултатите, повярвайте ми. Обособете много добре границите и правилата и забравете да слагате телевизор в офиса си или да си проверявате Facebook акаунта по 5 пъти на ден. Нали, освен ако това не ви е пряко свързано с работата.
Спазвайте нормалните работни часове
Независимо какъв режим спазвате и в кои часове бизнеса ви има нужда от вас, поставете си за цел да спазвате работните часове, както всеки един - 8 часов работен ден. Сами знаете, че продуктивността е пряко свързана не само с качеството, но и количеството извършена работа. И не е достатъчно да си сложите регламентираните часове като самоцел и да ги спазвате, но и всички други да го уважат. Семейството и хората около вас трябва да знаят, че ви "няма", докато работите, освен ако не е нещо спешно и не търпи отлагане. И това, че вече имате строго регламентирано време означава, че е нужно да ставате нормално, да си взимате душ и определено да не се разхождате по пижама, а в нормално дневно облекло. Така ще сте в пъти по-продуктивен.
Променете нагласата си
След 9:00 ви сте на работното си място във вашия офис и ще продължите да сте там и да работите. Така както го чете, така и трябва да го възприемате. Много е важно с каква нагласа стартирате деня и тя да е постоянна величина. Самата идея, че вече не сте вкъщи и а в офиса, ще ви накара да гледате по-професионално на задълженията си. Не се откъсвайте и за момент от идеята, че всичко е работа за 8 часа този ден. Не ограничавайте телефонните разговори, не забравяйте да си вземете обедната почивка. Навиците ви като цяло не трябва да липсват, работните навици.
Не се отказвайте от уюта на дома
Знам, че на някои им е трудно, но честно казано не е болка за умиране и лесно се свиква, ако имате желание. Да, липсва ви комуникацията с колегите, напътствията и синхронизацията с шефовете или екипа, дългите оперативни. Е това не е проблем, и това може да се измисли - комуникациите са достигнали нивото, което да задоволява всеки вкус - от телефонни разговори до видео-конферентни връзки, и проблема е решен. Имате всичко под ръка, точно на едно набиране (клик) разстояние.
Ще се радвам да споделите вие как се самодисциплинирате и какво местенце сте си си отделили. Дано ви е било полезно това. Надявам се да стане една хубава и дълга тема, има какво да си говорим тук в нея. Аз даже ще я допълня след някое друго мнение.
Работата от вкъщи може да е нож с две острие - освен удобна, тя може да бъде опасна за хора, които трудно се съсредоточават и домашната обстановка не повлиява благоприятно на "творчеството" им. Ако си представяте работата от вкъщи да ходите по пижама и да съчетавате домашните и професионалните задължение наведнъж, време е да отделите приоритетите си. С тези 5 съвета, които ще споделя с вас (осъзнати и прочитани и събирани из мрежата) ще можете ефективно да управлявате себе си и работата ви да тече така, както би текла и в офиса.
Намерете си собствено офис местенце.
Да, точно така. Това, че ще работите о вас и няма да ходите в офиса и да седите цял ден на бюро не значи, че ще седите в леглото с лаптоп в скута, гледайки телевизия и дъвчещи чипс. И в същото време да се надявате, че ще си свършете работата. Това не се случва така.
Повечето хора биха ви препоръчали да си обособите собствено работно място, което да носи духа на офис, за да "отидете на работа", там където няма да ви притесняват децата, домакинските задължения и любимите ви програми по телевизията. Там където е това "ваше местенце", то със сигурност трябва да ви кара да се чувствате работно, а не отпуснато. Всяка една стая с такъв потенциал може да е бъдещото ви "работно място."
Обособете ясни граници
Значи сте намерили местенце във вашия дом, където ще се вихрите професионално. Това е супер, но сте спечелили само половината битка, сега остава и да създадете правила - кой, за какво и кога да идва в офиса ви. Може да си се стори смешно, но реално е доста важно нещо. Представете си, че имате вашето място. За какво ви, ако през определено време ви разсейват, нищо, че вие не сте виновен за това. Продуктивността страда, а от там на края на деня няма да сте доволен от резултатите, повярвайте ми. Обособете много добре границите и правилата и забравете да слагате телевизор в офиса си или да си проверявате Facebook акаунта по 5 пъти на ден. Нали, освен ако това не ви е пряко свързано с работата.
Спазвайте нормалните работни часове
Независимо какъв режим спазвате и в кои часове бизнеса ви има нужда от вас, поставете си за цел да спазвате работните часове, както всеки един - 8 часов работен ден. Сами знаете, че продуктивността е пряко свързана не само с качеството, но и количеството извършена работа. И не е достатъчно да си сложите регламентираните часове като самоцел и да ги спазвате, но и всички други да го уважат. Семейството и хората около вас трябва да знаят, че ви "няма", докато работите, освен ако не е нещо спешно и не търпи отлагане. И това, че вече имате строго регламентирано време означава, че е нужно да ставате нормално, да си взимате душ и определено да не се разхождате по пижама, а в нормално дневно облекло. Така ще сте в пъти по-продуктивен.
Променете нагласата си
След 9:00 ви сте на работното си място във вашия офис и ще продължите да сте там и да работите. Така както го чете, така и трябва да го възприемате. Много е важно с каква нагласа стартирате деня и тя да е постоянна величина. Самата идея, че вече не сте вкъщи и а в офиса, ще ви накара да гледате по-професионално на задълженията си. Не се откъсвайте и за момент от идеята, че всичко е работа за 8 часа този ден. Не ограничавайте телефонните разговори, не забравяйте да си вземете обедната почивка. Навиците ви като цяло не трябва да липсват, работните навици.
Не се отказвайте от уюта на дома
Знам, че на някои им е трудно, но честно казано не е болка за умиране и лесно се свиква, ако имате желание. Да, липсва ви комуникацията с колегите, напътствията и синхронизацията с шефовете или екипа, дългите оперативни. Е това не е проблем, и това може да се измисли - комуникациите са достигнали нивото, което да задоволява всеки вкус - от телефонни разговори до видео-конферентни връзки, и проблема е решен. Имате всичко под ръка, точно на едно набиране (клик) разстояние.
Ще се радвам да споделите вие как се самодисциплинирате и какво местенце сте си си отделили. Дано ви е било полезно това. Надявам се да стане една хубава и дълга тема, има какво да си говорим тук в нея. Аз даже ще я допълня след някое друго мнение.