fifi
Well-Known Member
Интернет е мястото, където човек може да печели пари по множество начини.
- Чрез предлагането на услуги - например уеб дизайн, графичен дизайн, оптимизация, копирайтинг, техническа поддръжка на сайт, консултации, преводи от и на чужди езици, реклама, програмиране, социални мрежи и какво ли още не.
Има хиляди начини, чрез които можете да печелите от интернет, но не забравяйте, че има и хиляди хора, които също се опитват да печелят чрез някой от начините.
Тогава възниква големия въпрос: "Как да покажа, че аз съм по-добър от другите и да спечеля повече клиенти?". Тоест, на пазара със сигурност вече има десетки, стотици, та дори и хиляди фрийлансъри (хора работещи на свободна практика) или фирми, специализирани в съответната област, които се занимават точно с извършването на тази дейност, с която сте решили да се занимавате Вие. Това означава, че колкото повече "маймуни на един клон", толкова повече "скърца той" и е много трудно един новобранец, да се задържи на клона.
Та, ето няколко съвета, които смятам, че ще Ви бъдат полезни:
1. Решили сте да предлагате услуга, но не сте достатъчно уверени в себе си. Казвате си "Ами, как ще се справя. Той онзи има пари, връзки, пък аз нямам.
Дрън-дрън! Доста клиширано ще прозвучи, но тук трябва да си повтаряте: "Щом другите могат, мога и аз". Все пак никой не се е родил научен, нали? Дори и да не сте гурута в това, което мислите да предлагате, споко! Има достатъчно време пред Вас и все ще се научите.
2. Учете в движение. Човек се учи постоянно! Факта, че имате познания в дадена област, не трябва да Ви успокоява и не трябва да смятате, че знаете всичко и не Ви трябват повече знания.
Знания ВИНАГИ трябват! Практиката учи най-добре и това е доказано. Трябва да предприемете действие и да се "учите в движение".
3. Вижте какво правят другите - грешка е да смятате, че сте по-добри от конкурентите си и не ви трябва да ги проучвате. Винаги следете какво правят и предлагат те, за да може Вие да предложите повече и по-добри услуги.
4. Уважавайте конкуренцията - "за всеки влак си има пътници". Това, че някой друг предлага подобна на Вашата услуга, не означава, че трябва да се изпокарате с него и всички в интернет, които предлагат същото като Вас.
Ако сте добри в работата си, това ще си проличи от клинетите.
5. Бъдете ПРО - ако метнете два некадърно написани реда нанякъде, че предлагате някаква услуга, но не е описана, както трябва, то клиенти - ами, няма да дойдат. Напишете кратко, точно и ясно описание за услугата, която предлагате. Предоставете достатъчно информация, която ще е достатъчна на потенциалните клиенти, за да разберат какво им предлагате и какво ще получат срещу заплащане на определена сума.
6. Не си изливайте душата в мемоарен пост - както вече споменах в т.5, трябва да бъдете кратки, точни и ясни, но може да оставите някой детайл неизвестен. Така ще проверите колко хора се интересуват реално от Вашата услуга. Има различни трикове.
Например, някои избират да опишат услугата, която предлагат, но не споменават цена (казва се след запитване).
Други пък написват само едно заинтригуващо заглавие с впечатляващо ниска цена за конкретната услуга като така предизвикват интерес и получават много запитвания.
Силата на думите е голяма. Използвайте я както трябва!
7. Направете добро портфолио. Обикновено, когато се предлага услуга, хората не се интересуват колко дипломи имате (поне с такова впечатление съм останала). Тях ги интересува какво можете да правите и дали възможностите ви подплатяват цената, която искате за дадената услуга. Добре изграденото портфолио, обикновено помага за по-лесното печелене на клиенти, защото те виждат какво сте правили и ако техния вкус съвпада с Вашия, то са склонни по-лесно да поръчат услугата именно от Вас.
8. Подбирайте клиентите - не забравяйте, че портфолиото говори за Вас! Колкото по-известни имена присъстват там, толкова повече ще сте търсени, защото добре направено портфолио, в комбинация с известни имена в бизнеса, които са се доверили именно на Вас, със сигурност ще накарат потенциалните Ви клиенти да изпитат по-голямо доверие към Вас.
9. Бъдете активни там, където предлагате своите услуги. Така другите ще могат да Ви опознаят и евентуално да преценят дали "бихте им свършили работа". А пък и замислете се - кой би поръчал услуга от някой "фантом", който е влязал, пуснал е обявата и се вясва веднъж на месец-два? Всъщност, този съвет е най-вече за форуми и сайтове за фрийлансъри.
Е, това не означава да бъдете двулични, за да се харесате. Просто бъдете себе си и това ще свърши работа! 8)
10. Предложете на клиентите различни възможности - било то откъм плащане, връзка с Вас, обеми поръчки и т.н.
11. Мислете за развитие - човек, който тъпче на едно място не преуспява. Той затъва с времето нанякъде и дотам.
12. За да успеете е необходимо постоянство.
13. Организираайте промоции, игри и т.н. - всеки малък жест, който направите за Вашия клиенти, за него може и да е голям. Организирайте периодично по някоя игра, давайте някакви подаръци - било то и някоя от Вашите услуги. Клиентите ще го оценят със сигурност.
Пък и е готино да раздаваш подаръци! :beer:
----------------
Засега се сещам само затова. По-късно, ако се сетя нещо допълнително ще допълня. Очаквам и Вие да помагате, за да стане темата полезна за бъдещите предприемачи.
- Чрез предлагането на услуги - например уеб дизайн, графичен дизайн, оптимизация, копирайтинг, техническа поддръжка на сайт, консултации, преводи от и на чужди езици, реклама, програмиране, социални мрежи и какво ли още не.
Има хиляди начини, чрез които можете да печелите от интернет, но не забравяйте, че има и хиляди хора, които също се опитват да печелят чрез някой от начините.
Тогава възниква големия въпрос: "Как да покажа, че аз съм по-добър от другите и да спечеля повече клиенти?". Тоест, на пазара със сигурност вече има десетки, стотици, та дори и хиляди фрийлансъри (хора работещи на свободна практика) или фирми, специализирани в съответната област, които се занимават точно с извършването на тази дейност, с която сте решили да се занимавате Вие. Това означава, че колкото повече "маймуни на един клон", толкова повече "скърца той" и е много трудно един новобранец, да се задържи на клона.
Та, ето няколко съвета, които смятам, че ще Ви бъдат полезни:
1. Решили сте да предлагате услуга, но не сте достатъчно уверени в себе си. Казвате си "Ами, как ще се справя. Той онзи има пари, връзки, пък аз нямам.
Дрън-дрън! Доста клиширано ще прозвучи, но тук трябва да си повтаряте: "Щом другите могат, мога и аз". Все пак никой не се е родил научен, нали? Дори и да не сте гурута в това, което мислите да предлагате, споко! Има достатъчно време пред Вас и все ще се научите.
2. Учете в движение. Човек се учи постоянно! Факта, че имате познания в дадена област, не трябва да Ви успокоява и не трябва да смятате, че знаете всичко и не Ви трябват повече знания.
Знания ВИНАГИ трябват! Практиката учи най-добре и това е доказано. Трябва да предприемете действие и да се "учите в движение".
3. Вижте какво правят другите - грешка е да смятате, че сте по-добри от конкурентите си и не ви трябва да ги проучвате. Винаги следете какво правят и предлагат те, за да може Вие да предложите повече и по-добри услуги.
4. Уважавайте конкуренцията - "за всеки влак си има пътници". Това, че някой друг предлага подобна на Вашата услуга, не означава, че трябва да се изпокарате с него и всички в интернет, които предлагат същото като Вас.
Ако сте добри в работата си, това ще си проличи от клинетите.
5. Бъдете ПРО - ако метнете два некадърно написани реда нанякъде, че предлагате някаква услуга, но не е описана, както трябва, то клиенти - ами, няма да дойдат. Напишете кратко, точно и ясно описание за услугата, която предлагате. Предоставете достатъчно информация, която ще е достатъчна на потенциалните клиенти, за да разберат какво им предлагате и какво ще получат срещу заплащане на определена сума.
6. Не си изливайте душата в мемоарен пост - както вече споменах в т.5, трябва да бъдете кратки, точни и ясни, но може да оставите някой детайл неизвестен. Така ще проверите колко хора се интересуват реално от Вашата услуга. Има различни трикове.
Например, някои избират да опишат услугата, която предлагат, но не споменават цена (казва се след запитване).
Други пък написват само едно заинтригуващо заглавие с впечатляващо ниска цена за конкретната услуга като така предизвикват интерес и получават много запитвания.
Силата на думите е голяма. Използвайте я както трябва!
7. Направете добро портфолио. Обикновено, когато се предлага услуга, хората не се интересуват колко дипломи имате (поне с такова впечатление съм останала). Тях ги интересува какво можете да правите и дали възможностите ви подплатяват цената, която искате за дадената услуга. Добре изграденото портфолио, обикновено помага за по-лесното печелене на клиенти, защото те виждат какво сте правили и ако техния вкус съвпада с Вашия, то са склонни по-лесно да поръчат услугата именно от Вас.
8. Подбирайте клиентите - не забравяйте, че портфолиото говори за Вас! Колкото по-известни имена присъстват там, толкова повече ще сте търсени, защото добре направено портфолио, в комбинация с известни имена в бизнеса, които са се доверили именно на Вас, със сигурност ще накарат потенциалните Ви клиенти да изпитат по-голямо доверие към Вас.
9. Бъдете активни там, където предлагате своите услуги. Така другите ще могат да Ви опознаят и евентуално да преценят дали "бихте им свършили работа". А пък и замислете се - кой би поръчал услуга от някой "фантом", който е влязал, пуснал е обявата и се вясва веднъж на месец-два? Всъщност, този съвет е най-вече за форуми и сайтове за фрийлансъри.
Е, това не означава да бъдете двулични, за да се харесате. Просто бъдете себе си и това ще свърши работа! 8)
10. Предложете на клиентите различни възможности - било то откъм плащане, връзка с Вас, обеми поръчки и т.н.
11. Мислете за развитие - човек, който тъпче на едно място не преуспява. Той затъва с времето нанякъде и дотам.
12. За да успеете е необходимо постоянство.
13. Организираайте промоции, игри и т.н. - всеки малък жест, който направите за Вашия клиенти, за него може и да е голям. Организирайте периодично по някоя игра, давайте някакви подаръци - било то и някоя от Вашите услуги. Клиентите ще го оценят със сигурност.
Пък и е готино да раздаваш подаръци! :beer:
----------------
Засега се сещам само затова. По-късно, ако се сетя нещо допълнително ще допълня. Очаквам и Вие да помагате, за да стане темата полезна за бъдещите предприемачи.