Как да промотираме сайта си

Rock

Well-Known Member
Статията е съвкупност от различни трикове и начини за рекламиране, оптимизация на сайта ви, така че да обхванете повечето ключови сфери, които ще ви помогнат да изградите трафик, доверие и реклама на вашия уеб сайт.



Оптимизация за Търсачките.

1. Обогатете заглавията на страниците ви - пишете различни и стабилни описания на различните ви страници. Вкарайте повечко ключови думи ( 4 -8 ), така че да ви намират търсачките по-лесно. Премахнете колко се може повече непотребните думи, като "и, или, за, да, както и т.н.". Колкото е изпълнено описанието с ключови думи, толкова по-печелившо ще е в краен случай.
Пример: Ако продавате лютеница и фирмата ви се казва "Чушкопек 2000", не пишете просто името на фирмата, а го направете по следния начин "Качествена, евтина лютеница - Чушкопек 2000". Винаги да има ключова дума !

2. Ползвайте качествен Meta Tag. Много важно за оптимизацията в търсачките. Символите, които включвате в Мета Тага, трябва да са около 250, не повече. Използвайте различни вариации на ключови думи, дори и повтаряйте ако се наложи.
Пример: "Невероятно качествена, евтина и вкусна лютеница от "Чушкопек 2000". Насладете се на прекрасния вкус на лютеницата, с ниска цена от Чушкопек 2000".
Вариации има много ,стига да се помисли и да се наблегне на Мета-таговете.

3. Включете ключовите ви думи в (H1, H2, H3). Повечето търсачки (Google, Bing, Yahoo) ще комбинират ключовите ви думи от заглавието, мета тага и заглавията на статиите ви. Постарайте се да има повтаряемост на всички нива.

4. Поставете ключовите ви думи в първия параграф на тескта в дадена страница. Задължително изборойте ключовите думи в първия параграф на тест в страницата, за да имат още по-силна тежест.

5. Използвайте ключови думи в hyperlinks. Търсачките ви намират и по връзките ви в други сайтове, затова използвайте заглавията на линковете по възможност да са ключови думи.

6. Направете браузването в сайта ви friendly за търсачките. Докато JavaScript и Флаша са идеални за потребителите, гугъл не ги харесва много, много. Затова ако сайтът ви е изграден предимно на флаш или Javascript, тогава осигурете на всяка страница хипер-връзки, за да може паяците на търсачките да се ориентират добре и да не изпускат контент.

7. Създайте Site-Map. Задължително си направете сайт-мап, където да има преки връзки към всяка една главна страница в сайта ви, че дори и на по-дребно ниво. Търсачките обичат сайт-мапа и ще ви е от голяма помощ.

8. Промотирайте бизнеса си в локалните сайтове. Golden Pages, Google Places, разни каталози за бизнес-сектора. Всеки един линк, в подобни сайтове е доста ценен и не го изпускайте.

9. Промотирайте видеото и снимките си. Не забравяйте че търсачките не само следят за качествен текстов контент, но и за видео и снимки. Ако качите видео в тубата и там се гледа хиляди пъти, това ще ви донесе още по-голяма популярност. Същото важи и ако някоя снимка в социалните мрежи от вашия сайт е силно харесвана, но за социалките малко по-късно.

Оптимизация на линковете

1. Събмитвайте линкове в директории, възможно с по-голям page rang, но по принцип всеки линк почти е полезен, така че отделете и време за това. Във форума има доста колеги предлагащи тази услуга, както и списъци с всички по-важни директории за събмит.

2. Събмитвайте в директории със същата тематика като вашата. Пример : Лютеницата на Чушкопек 2000 трябва да я има в хранителен каталог(директория) на производителите. Ако трябва си платете при положение, че дадената директория е доста известна и нисшата на пазара ви е по-неизвестна.

3. Разменяйте линкове. Търсете колеги и сайтове, където разменят линкове. Разбира се на вас ви трябват сайтове с подобна или близка тематика, защото ако линкнете Лютеницата в сайт за изкуства, надали ще си струва. Затова разменяйте, но така, че да имате полза, а не само и само да имате някакъв линк някъде си.

4. Пишете статии и ги слагайте в различни директории за статии. Това е много добра инициатива и е супер полезна. Разбира се не се отнася за всеки бизнес, но за повечето има голям ефект. Ако се споразумеете за някоя платена публикация, в сайт с вашата тематика, която да е по джоба ви, още по-добре.

Оптимизация за социалните мрежи.

Социалните мрежи, колкото и да орязаха някои ( да, точно за фейсбук става въпрос) са все още добър източник на трафик и популяризиране на сайта ви.

1. Започнете бизнес блог. За повечето сфери е подходяща стратегия. Ако сте креативен или дори да пренаписвате статии, пак ще имате полза. Линквайте от блога към сайта си и също като сайта, го събмитвайте и оптимизирайте с качествени заглавие и описание. При успешен блог ще имате един силен фактор, който да ви носи трафик към основния ви сайт.

2. Създайте си група във фейсбук на бизнеса. Въпреки постоянните орязвания , фейсбук си е безспорен лидер в социалните мрежи и много хора биха станали ваши клиенти именно от там. При възможност си добавете няколко хиляди фена и създайте някоя игра във фб групата, чрез която да трупате популярност и посещения в сайта. Разбира се, ако сложите игра с награда, ефектът ще е доста по-голям, дори наградата да е символична за 20-30 лв.

3. Карайте потребителите да споделят, слагайки бутони за харесване почти навсякъде. Това е една нисша, която не трябва да се изпуска и не ви коства нищо реално погледнато, а може да ви донесе доста посещения.

4. Накрайте потребителите да bookmark-ват сайта ви. Може да изглежда просто, но е изключително полезно и дава резултати.

5. Ако фейсбук групата ви е достатъчно голяма (10К+) може да разменяте рекламни линкове с други групи и да трупате още повече популярност в мрежата.


Old School методи за популяризиране.

Не всичко свързано с оптимизацията се прави по електронен път. Въпреки, че на повечето от вас долуизброените начини ще се сторят доста поостарели, аз ги пиша защото смятам, че имат все още важност.

1. Слагайте URL-то ви на визитки, брошурки и дори рекламки, лепящи се по табла и стени. Нека си спомним успешната стратегия на y-maria.com, които бяха навсякъде. Вярно не е много приятно, но пък се набива в очи. Ако сте локален бизнес в по-малък град, дори е препоръчително да отделите някой лев за визитки, каталози или брошурки, които да донесат интерес към вас и бизнеса ви.

2. Промотирайте чрез радио, телевизия, вестници. Най-вече това се отнася за локалните бизнеси. Малко са тези от нас, които може да си позволят реклама по националните телевизии, но в градски вестник или ТВ, радио може да се отдели някой лев, а и аудиторията ще е доста таргетирана, което и е ефекта. Какво лошо има да чуете по радиото :"Хапнете от родната лютеница - чушкопек.ком"
Звучи заинтригуващо нали ?

3. Предложете някоя безплатна услуга. Примерно превоз при закупуването на повече количество, или безплатно конфигуриране на настолен РС + периферия. Нещо, което няма да ви коства доста усилия, но ще привлече клиентите към вас.

Тънкости за и-мейл оптимизацията.

1. Слагайте подпис в мейлите си. Това е едно задължително условия в днешно време. Линк към сайта - непременно !

2. Слагайте e-mail newsletter функция в сайта си. И приканвайте посетителите да се абонират, дори и по-агресивно ! Виждате как във всеки сайт за групово пазарувне тази тънкост е използвана. Така всеки месец може да ги "атакувате" с новостите около продуктите/услугите ви и да получавате повторни посещения.

3. Изпращайте оферти за нови промоции, за отстъпки на лоялните клиенти и им напомняйте, че те са важни за вас.

4. Обменяйте емайл листи с познати от бранша. Все пак никога не е излишно да си набави нови и-мейли, още повече когато са реални.

Афилиейт и PPC стратегии и други.

1. Пуснете афилиейт програма. Отличен начин за да си добавите клиенти и хора, които да продават за вас. Но бъдете внимателни! Системата ви за отчитане трябва да е безупречна и да е лесна за афилиатите, защото в противен случай много ще се откажат. Същото важи и за комисионната - нека да е примамлива, но не и прекалено голяма, за да не работите напразно, след като теглите чертата накрая на месеца или годината.

2. Ползвайте Google, Facebook за PPC реклама. Също така, ако има във форума нишов сайт с ниски цени и добра оферта като посещения, пробвайте и там. Просто без платена реклама няма да стане един добър и развиващ се бизнес. Не и в днешно време, когато е пълно с всякакви предложения в нета.

3. Задължително регнете сайта си в сравнителните платформи, ако продавате популярни продукти. Един знак "гарантирано от" или "сигурен партньор на" ще ви донесе повече доверие и приходи съответно.


Очаквам предложения, критици и допълнения за темата :)
 
Последно редактирано:
От: Как да промотираме сайта си

Полезна статия. Айде 1 репче от мен.
 
От: Как да промотираме сайта си

Очаквам предложения, критици и допълнения за темата :)

Предлагам ти в секцията "Оптимизация в Търсачките." точка 10 - "Владеене на правописа".
Едва стигнах до точка 2 и спрях да чета - просто не ми се чете неграмотно написани съвети. А както казвам от години - "Неграмотните хора не могат да правят и да класират сайтове в Гугъл"!
 

Горе