radev
Well-Known Member
Как да разменяме/купуваме/продаваме връзки? - съвети за Пазар и практически насоки за по-добри всеобщи резултати
От много време вече съм член на този форум и една от секциите, които следя е свързана с продажбата на връзки/размяната на такива.
Често обаче не всички страни от сделката са доволни или удовлетворени. Ето защо ви предлагам важни идеи и съвети при сделки, свързани с размяна, продажба или покупка на връзки.
При продажба на връзки, първо винаги посочвайте тематикана на сайта, ако има такава определена поред вас. Отбелязвам според вас, тъй като тематика поред нас и според Google са различни неща.
Няма какво да криете. Показвайте домейна. От Google не са абонирани по RSS за секциите във форума. Така хората, които не им се занимава да ви пращат лично съобщение или да ви търсят по skype или по e-mail имат повече шанс да ви станат клиент ако се интересуват от връзката.
Аз лично стотици пъти съм отварял теми, хвърлям едно око и намирам "Продавам линк, информация на лично". Никоага не съм ставал клиент на предлагания от този тип. Докато още когато видя в заглавието на темата "Продавам линк от сайт за игри" веднага знам, че не ме касае и пропускам, спестявам си време в отваряне и четене. Но ако видя "Продавам линк от сайт за едикакво си" и ме касае, ще разгледам офертата и условията.
Статистиките и данните са най-важната част в предлагането на продажба/размяна или искане за покупка. И не си говорим за PageRank, а за много допълнително показатели.
Възраст на домейна. Посочвайте преди колко време сте регистрирали домейна, а не кога е регистриран за пръв път. Не обяснявайте, че домейна има 11 години история, докато същия е дропен 4 пъти и сте го регистрирали преди седмица. Ако домейна има история, посочвайте я, но не наблягайте на нея.
Брой индексирани страници в Google. Посочвайте броя на индексирани страници в Google, които не са в supplemental index-а. В суплементала всеки има стотици хиляди страници.
Честота на обновяване на сайта. Посочвайте колко често и през какви интервали сте обновявали уеб сайта си. Дали сте го напълнили с 50 страници преди 6 месеца или повече не сте го докоснали, или се грижите за неговото прясно съдържание редовно - няма значение дали е всеки ден, веднъж седмично или веднъж месечно. Посочвайте този показател.
PageRank на начална и вътрешни страници. Освен вашия PageRank на индекс страницата си, посочвайте и PageRank-а на вътрешните страници ако имате такъв. Дори и да е N\A или 1, или 2... Оферти в сайтове с Google PageRank 4 на началната страница и изсъхнал toolbar на всички вътрешни страници отблъсква. Докато ако имате PageRank и на вътрешните страници, посочвайте и този факт.
Възрастта на страниците в сайта е от особено значение за всеки сериозен купувач. Има значение дали сте напълнили повечето страници вчера или на последния PageRank ъпдейт или въпросните вътрешни страници съществуват от дълги месеци наред.
Как се класира сайта или неговите страници в Google? Това е доста важно, тъй като за истинския ценител линк от сайт с PageRank 5 има много по-малка стойност от колкото линк от вътрешна страница с PageRank 1, създадена преди две години и се класира в топ резултатите в Google при дадено търсене. Всеки, които се интересува от закупуването на връзка от вашия сайт, може и сам да си провери това (и доста хора го праят), но можете да им помогнете и впечатлите с идеи и насоки.
Местоположението където ще продавате или купувате връзката е от значение също, тъй като съществуват така наречени горещи зони на връзките. Например връзка в статия/текст на страницата е много по-стойността от връзка в сайдбар или footer. Всичко това има естествено логическа последователност (и за google).
Броят на изходящите връзки е от значение, но нека да не правим грешка. Сайт с 10 изходящи връзки в своя сайтбар в каренце Приятели е едно, но сайт, които има 10 изходя
и връзки на различни места (във footer, интро текстове от новини или статии и т.н.) е друго. Скупчването на връзки е различно от равномерното натурално разпределяне. Посочвайте този фактор, когато пускате оферта за продажба или търсите да закупите линкове.
Сайтуайд или сингъл линк. Изберете какъв тип връзка искате да продавате или купувате - връзка, която ще бъде видима на всички страници или ще бъде поместена само на една страница. Добро място е да отбележа, че на много борси в Интернет, където се продават връзки, цената за връзка в целия сайт и цената за връзка на еденична страница е една и съща, даже понякога sitewide линка е по-евтин и даже много хора ги избягват (както да продават, така и да купуват от тях).
Когато разменяте връзки не се лакомейте за sitewide. Отживелица е и според много източници това може освен, че да не ви помогне, да ви навреди. Аз съм противник на теориите с наврежданията, но неполезните линкове са факт. Бъдете умни, рационални и гъвкави в размяната на връзки. Разменяйте статии с връзки. По този начин можете да разменяте десетки връзки (дори и стотици ако имате огромни сайтове) с вашите партньори и това ще бъде само и единствено от полза и за двете страни. Практикувайте 3 way или 4 way link размяна.
Старайте се за продажба/покупка/размяна в дългосрочен план. Колкото повече, толкова повече. За уебмастърите, които продават връзки не е добре да сменят продадените си връзки често, докато няма проблем ако просто имате изходящи връзки които стоят дълги месеци или години. Същото естествено важи и при покупка и размяна.
Мисля, че никак не е малко информацията, идеите и съветите, които ви предложих и силно се надявам, че културата и качеството на тази дейност силно ще се подобри ако всички се стараем, защото с нискокачествени оферти и предложения никоя от страните няма полза.
Поздрави
Радев
Успешни сделки на всички!
От много време вече съм член на този форум и една от секциите, които следя е свързана с продажбата на връзки/размяната на такива.
Често обаче не всички страни от сделката са доволни или удовлетворени. Ето защо ви предлагам важни идеи и съвети при сделки, свързани с размяна, продажба или покупка на връзки.
При продажба на връзки, първо винаги посочвайте тематикана на сайта, ако има такава определена поред вас. Отбелязвам според вас, тъй като тематика поред нас и според Google са различни неща.
Няма какво да криете. Показвайте домейна. От Google не са абонирани по RSS за секциите във форума. Така хората, които не им се занимава да ви пращат лично съобщение или да ви търсят по skype или по e-mail имат повече шанс да ви станат клиент ако се интересуват от връзката.
Аз лично стотици пъти съм отварял теми, хвърлям едно око и намирам "Продавам линк, информация на лично". Никоага не съм ставал клиент на предлагания от този тип. Докато още когато видя в заглавието на темата "Продавам линк от сайт за игри" веднага знам, че не ме касае и пропускам, спестявам си време в отваряне и четене. Но ако видя "Продавам линк от сайт за едикакво си" и ме касае, ще разгледам офертата и условията.
Статистиките и данните са най-важната част в предлагането на продажба/размяна или искане за покупка. И не си говорим за PageRank, а за много допълнително показатели.
Възраст на домейна. Посочвайте преди колко време сте регистрирали домейна, а не кога е регистриран за пръв път. Не обяснявайте, че домейна има 11 години история, докато същия е дропен 4 пъти и сте го регистрирали преди седмица. Ако домейна има история, посочвайте я, но не наблягайте на нея.
Брой индексирани страници в Google. Посочвайте броя на индексирани страници в Google, които не са в supplemental index-а. В суплементала всеки има стотици хиляди страници.
Честота на обновяване на сайта. Посочвайте колко често и през какви интервали сте обновявали уеб сайта си. Дали сте го напълнили с 50 страници преди 6 месеца или повече не сте го докоснали, или се грижите за неговото прясно съдържание редовно - няма значение дали е всеки ден, веднъж седмично или веднъж месечно. Посочвайте този показател.
PageRank на начална и вътрешни страници. Освен вашия PageRank на индекс страницата си, посочвайте и PageRank-а на вътрешните страници ако имате такъв. Дори и да е N\A или 1, или 2... Оферти в сайтове с Google PageRank 4 на началната страница и изсъхнал toolbar на всички вътрешни страници отблъсква. Докато ако имате PageRank и на вътрешните страници, посочвайте и този факт.
Възрастта на страниците в сайта е от особено значение за всеки сериозен купувач. Има значение дали сте напълнили повечето страници вчера или на последния PageRank ъпдейт или въпросните вътрешни страници съществуват от дълги месеци наред.
Как се класира сайта или неговите страници в Google? Това е доста важно, тъй като за истинския ценител линк от сайт с PageRank 5 има много по-малка стойност от колкото линк от вътрешна страница с PageRank 1, създадена преди две години и се класира в топ резултатите в Google при дадено търсене. Всеки, които се интересува от закупуването на връзка от вашия сайт, може и сам да си провери това (и доста хора го праят), но можете да им помогнете и впечатлите с идеи и насоки.
Местоположението където ще продавате или купувате връзката е от значение също, тъй като съществуват така наречени горещи зони на връзките. Например връзка в статия/текст на страницата е много по-стойността от връзка в сайдбар или footer. Всичко това има естествено логическа последователност (и за google).
Броят на изходящите връзки е от значение, но нека да не правим грешка. Сайт с 10 изходящи връзки в своя сайтбар в каренце Приятели е едно, но сайт, които има 10 изходя
и връзки на различни места (във footer, интро текстове от новини или статии и т.н.) е друго. Скупчването на връзки е различно от равномерното натурално разпределяне. Посочвайте този фактор, когато пускате оферта за продажба или търсите да закупите линкове.
Сайтуайд или сингъл линк. Изберете какъв тип връзка искате да продавате или купувате - връзка, която ще бъде видима на всички страници или ще бъде поместена само на една страница. Добро място е да отбележа, че на много борси в Интернет, където се продават връзки, цената за връзка в целия сайт и цената за връзка на еденична страница е една и съща, даже понякога sitewide линка е по-евтин и даже много хора ги избягват (както да продават, така и да купуват от тях).
Когато разменяте връзки не се лакомейте за sitewide. Отживелица е и според много източници това може освен, че да не ви помогне, да ви навреди. Аз съм противник на теориите с наврежданията, но неполезните линкове са факт. Бъдете умни, рационални и гъвкави в размяната на връзки. Разменяйте статии с връзки. По този начин можете да разменяте десетки връзки (дори и стотици ако имате огромни сайтове) с вашите партньори и това ще бъде само и единствено от полза и за двете страни. Практикувайте 3 way или 4 way link размяна.
Старайте се за продажба/покупка/размяна в дългосрочен план. Колкото повече, толкова повече. За уебмастърите, които продават връзки не е добре да сменят продадените си връзки често, докато няма проблем ако просто имате изходящи връзки които стоят дълги месеци или години. Същото естествено важи и при покупка и размяна.
Мисля, че никак не е малко информацията, идеите и съветите, които ви предложих и силно се надявам, че културата и качеството на тази дейност силно ще се подобри ако всички се стараем, защото с нискокачествени оферти и предложения никоя от страните няма полза.
Поздрави
Радев
Успешни сделки на всички!