Rock
Well-Known Member
За всички новобранци, които са решили да се възползват от рекламната система на Фейсбук, предлагам няколко съвета, с които да оптимизирате вашите рекламни кампании и евентуално да постигнете повече.
1. Таргетиране на вашата публика (клиенти, посетители, събскрайбъри и т.н.)
Фейсбук предлага една наистина добре разработена система за таргетиране. Имате възможност да "пресеете плявата и да остане просото", иначе казано - да си определеите точно до какви хора, според интереси, възраст, пол, местоположение и .т.н. да достига вашата реклама.
Бъдете внимателни как таргетирате, защото добрата насоченост ще ви донесе по-добри резултати за по-ниски вложения. Хубавото е, че при всеки нов параметър, който приложите (примерно Мъже - 18-39 години, София и накрая сложите интерес футбол) ще се показва броя на хората, до който е възможно да стигне рекламата. Примерно за посоченият пример 80 000. Рекламата няма да се показва на жени, по-възрастни мъже и т.н. - т.е. няма да засяга нетаргетирани групи, което е в сърцевината на фейсбук рекламирането. Внимание: фейсбук рекламирането отначало винаги е съпътствано с тестове, докато уцелите вашите идеални критерии за рекламата.
2. Оптимизирайте рекламата си подходящо
Вашата реклама ще представлява следното: Снимка, Заглавие (25 символа) и текст на рекламата (90 символа) - това е.
Вие ще трябва максимално добре да се възползвате от тези три параметри, за да привлечете нужните за вас хора.
Успеваемостта на рекламата ви зависи от това как е описана, какво заглавие има, таргет групата и все пак какво реално предлагате
Задължително:
* Пишете ГРАМОТНО, без грешки
* Пишете истината в рекламата - Все пак целите нещо повече от посещения нали ?
* Не копирайте вече популярни рекламни съобщения
* Бъдете максимално изчерпателни за тези 90 символа.
* Ползвайте ваша снимка на продукта, услугата или такава, която да привлича внимание и да е релевантна към рекламата.
Не допускайте:
* Да пишете само с главни или само с малки букви
* Да използвате много популярна и нерелевантна снимка
* Не оставайте празни символи в рекламата, все пак са само 90, използвайте ги !
Опитайте се:
* Да вкарате "call to action" в текста
* Проучите конкуренцията и да направете рекламата си по-добра от тази на "съперниците"
3. Направете подходящ график за рекламата
Сигурно и на най-големите новаци им е ясно, че рекламните кампании зависят и от часа на показването им
Тествайте кога най-много резултати ще ви донесе дадена кампания, като за различните тематики часовете варират.
Примерно ако рекламирате марка кафе, сутрин, онези които са във фейсбук от 7 до 10:00 най-вероятно доста от тях пийват от напитката.
Времето, в което фейсбук има най-много онлайн потребители за България е между 18:00 и 22:00 ( лично мнение, подкрепено с доста публикации, тестове и т.н)
4. Управлявайте добре рекламния бюджет
Ще имате избор как да заплащате за рекламите си.
* цена за уникален клик на рекламата
* цена за показване на 1 000 импресии
И двете цени варират, според ангажираността на тематиката ви.
Фейсбук ще ви съветват, разбира се, за цената, която ще ви гарантира по-предна позиция и разбира се клик, това се нарича BID.
Ще ви показва постоянно променящ се BID - примерно min BID 0.15$ - max bid 0,39$ . Вие ще трябва да се вмъкнете в тези цифри, ако искате да рекламирате, независимо дали за клик или за импресии. Не "минавайте прекалено тънко" всеки път защото наистина ефект няма да има, но и не давайте максимални BID, защото и Фейсбук не са глупави, винаги "ръсят" клиентите, но реално може и да минете с 0,25$ (според примера ми)
Аз лично съм пробвал и двата варианта, като за мен на клик си е по-оферта, просто в моя случай нещата бяха по-добри. Въпрос на тестване и пpеценяване на резултатите си.
Относно бюджета ви, всеки си знае колко и какво да харчи, но препоръчвам да се започне с една кампания от 20 до 50$, ако никога не сте се занимавали със фейсбук и да си пуснете примерно дневен бюджет от 2 - 5$, поне 10-тина дни да видите как се получава.
Може да си променяте рекламата, като всеки път ще чакате одобрение от Фейсбук.
Можете и да създадете подобна реклама като основната, за да видите примерно две реклами, с различен вид как се възприемат
5. Проследявайте ефективността на рекламите ви.
Както всеки маркетинг, така и Рекламата във фейсбук би трябвало да се измерва в ROI (return of investment) - т.е. какво сте вложили и колко сте изкарали от това вложение.
Фейсбук предлага Conversion Tracking (мерси на Alabam4eto, че ме подсети ), аз ползвам също и гугъл аналитикс
Как става цялата работа с GA вижте тук: (ЛИНК)
Няма супер точен съвет как да направите най-ефективната рекламна кампания при батко Зукърбърг, защото винаги има много относителни фактори и всяка реклама си е сама за себе си.
Всичко става с пробване, с промени в реално време и много упоритост да преглъщате понякога слабите резултати.
Успех на всички
1. Таргетиране на вашата публика (клиенти, посетители, събскрайбъри и т.н.)
Фейсбук предлага една наистина добре разработена система за таргетиране. Имате възможност да "пресеете плявата и да остане просото", иначе казано - да си определеите точно до какви хора, според интереси, възраст, пол, местоположение и .т.н. да достига вашата реклама.
Бъдете внимателни как таргетирате, защото добрата насоченост ще ви донесе по-добри резултати за по-ниски вложения. Хубавото е, че при всеки нов параметър, който приложите (примерно Мъже - 18-39 години, София и накрая сложите интерес футбол) ще се показва броя на хората, до който е възможно да стигне рекламата. Примерно за посоченият пример 80 000. Рекламата няма да се показва на жени, по-възрастни мъже и т.н. - т.е. няма да засяга нетаргетирани групи, което е в сърцевината на фейсбук рекламирането. Внимание: фейсбук рекламирането отначало винаги е съпътствано с тестове, докато уцелите вашите идеални критерии за рекламата.
2. Оптимизирайте рекламата си подходящо
Вашата реклама ще представлява следното: Снимка, Заглавие (25 символа) и текст на рекламата (90 символа) - това е.
Вие ще трябва максимално добре да се възползвате от тези три параметри, за да привлечете нужните за вас хора.
Успеваемостта на рекламата ви зависи от това как е описана, какво заглавие има, таргет групата и все пак какво реално предлагате
Задължително:
* Пишете ГРАМОТНО, без грешки
* Пишете истината в рекламата - Все пак целите нещо повече от посещения нали ?
* Не копирайте вече популярни рекламни съобщения
* Бъдете максимално изчерпателни за тези 90 символа.
* Ползвайте ваша снимка на продукта, услугата или такава, която да привлича внимание и да е релевантна към рекламата.
Не допускайте:
* Да пишете само с главни или само с малки букви
* Да използвате много популярна и нерелевантна снимка
* Не оставайте празни символи в рекламата, все пак са само 90, използвайте ги !
Опитайте се:
* Да вкарате "call to action" в текста
* Проучите конкуренцията и да направете рекламата си по-добра от тази на "съперниците"
3. Направете подходящ график за рекламата
Сигурно и на най-големите новаци им е ясно, че рекламните кампании зависят и от часа на показването им
Тествайте кога най-много резултати ще ви донесе дадена кампания, като за различните тематики часовете варират.
Примерно ако рекламирате марка кафе, сутрин, онези които са във фейсбук от 7 до 10:00 най-вероятно доста от тях пийват от напитката.
Времето, в което фейсбук има най-много онлайн потребители за България е между 18:00 и 22:00 ( лично мнение, подкрепено с доста публикации, тестове и т.н)
4. Управлявайте добре рекламния бюджет
Ще имате избор как да заплащате за рекламите си.
* цена за уникален клик на рекламата
* цена за показване на 1 000 импресии
И двете цени варират, според ангажираността на тематиката ви.
Фейсбук ще ви съветват, разбира се, за цената, която ще ви гарантира по-предна позиция и разбира се клик, това се нарича BID.
Ще ви показва постоянно променящ се BID - примерно min BID 0.15$ - max bid 0,39$ . Вие ще трябва да се вмъкнете в тези цифри, ако искате да рекламирате, независимо дали за клик или за импресии. Не "минавайте прекалено тънко" всеки път защото наистина ефект няма да има, но и не давайте максимални BID, защото и Фейсбук не са глупави, винаги "ръсят" клиентите, но реално може и да минете с 0,25$ (според примера ми)
Аз лично съм пробвал и двата варианта, като за мен на клик си е по-оферта, просто в моя случай нещата бяха по-добри. Въпрос на тестване и пpеценяване на резултатите си.
Относно бюджета ви, всеки си знае колко и какво да харчи, но препоръчвам да се започне с една кампания от 20 до 50$, ако никога не сте се занимавали със фейсбук и да си пуснете примерно дневен бюджет от 2 - 5$, поне 10-тина дни да видите как се получава.
Може да си променяте рекламата, като всеки път ще чакате одобрение от Фейсбук.
Можете и да създадете подобна реклама като основната, за да видите примерно две реклами, с различен вид как се възприемат
5. Проследявайте ефективността на рекламите ви.
Както всеки маркетинг, така и Рекламата във фейсбук би трябвало да се измерва в ROI (return of investment) - т.е. какво сте вложили и колко сте изкарали от това вложение.
Фейсбук предлага Conversion Tracking (мерси на Alabam4eto, че ме подсети ), аз ползвам също и гугъл аналитикс
Как става цялата работа с GA вижте тук: (ЛИНК)
Няма супер точен съвет как да направите най-ефективната рекламна кампания при батко Зукърбърг, защото винаги има много относителни фактори и всяка реклама си е сама за себе си.
Всичко става с пробване, с промени в реално време и много упоритост да преглъщате понякога слабите резултати.
Успех на всички
Последно редактирано от модератор: