От: Как да си набавим реклама ако имаме успешен български сайт [СЪВЕТИ]
Банерната реклама има презентационна насоченост и върви при точно таргетирани групи, при останалите буди рекламна слепота. Върви добре, когато пробутваш име (марка), през останалото време е 0,42. (Нулата отпред е сложена не да буди математически полюции, а да не предизвиква галактическите стопаджии).
За реалните запитвания зависи от тематиката, естествено, но чисто теоретично като схема вечните линкове нямат алтернатива. Подпират ги трите кита - тематичност, постоянност, естественост.
Фейсбукарчетата бледи, линкуилс, каталози, директории, социалки и какви ли не други шитни имат един основен проблем, който се казва "алгоритъм на Гугъл". Не става въпрос за този алгоритъм, с който плашат децата по форумите и от който произлизат фантазии като sandbox (незасечен в българоезичното пространство от съществуването на Гугъл досега), supplemental индекс (официално премахнат от Гугъл през 2006 година) и sitewide (дето освен този, който е взел, губи и този, дето плаща), а за стандартен алгоритъм, който се подчинява на точно определени правила и поради невъзможността да прикрие чисто логични взаимозависимости принуждава Мат Кътс да преминава към локуми от типа "искам да ви кажа, че няма какво да ви кажа" и да обикаля като гламав по видеоклиповете с цитиране на дълбокоумни пет абзаца и три жалейки накръст.
200 лева са си 25 вечни линка с допълнителна отстъпка за суми над 100 лева, с гаранция минимум 5 години за съществуването им и влизане в индекса до 8 часа след първоначалното индексиране от "бързобота".
При останалите варианти вероятно също има някакви шансове, но ако се абстрахираме, че 200 лева са една пета от месечната дажба за средностатистически оптимизатор.